Fitbit, garmin, polar etc.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Re: Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:17

Ik heb de Galaxy Watch 2 besteld een paar maanden geleden. Wilde er graag eentje die valdetectie had en hulpdiensten kon inschakelen. Dit was toen alleen de Apple Watch, maar ik dacht dat dat niet handig zou zijn met een Android (OnePlus) telefoon. Dus ik had gewacht tot Samsung er eentje uitbracht met valdetectie en de hulpdiensten, maar op die hulpdiensten inschakelen zit ik dus nog steeds te wachten na al die maanden.. (vanaf september)

Uiteindelijk op zich wel tevreden, maar ook totaal niet. Je kunt whatsappjes wel bekijken, maar niet beantwoorden (sms of bellen wel) en dit vind ik ronduit irritant, want Whatsapp gebruikt men toch het meeste tegenwoordig. Verder kun je in de sportstand paardrijden niet kiezen terwijl dit via je telefoon wel kan. Zo nog een aantal sporten. Erg frustrerend.. Maar aan de positieve kant is het een geweldige wekker omdat het je goed wakker trilt en mis ik in principe geen oproepen meer (normaal altijd).

Conclusie: fijne smartwatch: ja, geld waard: zeker niet. Whatsapp functie, hulpdiensten inschakelen en toegang tot alle sporten hadden toch wel erin moeten zitten inmiddels. Achteraf had de Apple Watch meer gekund, zelfs met een Android. Bovendien is het niet eens een Android smartwatch zag ik tijdens het opstarten. Tizen is het systeem en daardoor werkt het niet eens samen met Google maps. Nee wat dat betreft had ik beter de goedkopere Apple Watch kunnen nemen destijds of een goedkoop ding dat me elke ochtend wakker kan maken. :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:30

Een wekker? :D

Ik ben op zoek naar een Fitbit achtige Activity tracker voor mijn moeder.
Eisen: heel goede slaap tracker, makkelijk in de bediening, kan goed overweg met iOS en met verwisselbaar bandje omdat ze nogal eens uitslag krijgt van o.a. kunststof. Iemand ideeën?
Mijn moeder is niet zo'n sporter, dus mijn Polar is minder geschikt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:10

Zou dan niet voor Garmin gaan maar voor Fitbit. Vind Fitbit echt veel makkelijker, Garmin is veel ingewikkelder.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:33

Dat idee had ik ook al, maar omdat ik ze zelf geen van beide heb gehad, vond ik dit een mooie plek om te checken :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:29

fetisje schreef:
Heeft iemand ervaring met de Garmin Venu? Wat is het verschil tussen de Garmin Vivoactice 4S en Garmin Venu? Ik twijfel tussen beiden.

Hier ben ik ook wel benieuwd naar

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:31

Het verschil tussen de vivoactive 4s en de venu is alleen het scherm, tenminste bij de ronde venu. Voor de rest zijn ze voor zover ik begrepen heb helemaal hetzelfde. De venu heeft een beter/helderder scherm dan de vivoactive.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:51

ApplePapple schreef:
Silvia schreef:
TS: Hoe bevalt de Garmin? Ik heb nl vrijwel hetzelfde wensenlijstje als jij, alleen de GPS hoeft voor mij niet persé. Daarnaast denk ik dat ik meer heb aan een activitytracker dan aan een sporthorloge. ik heb nl een heel mooi horloge die ik graag wil blijven gebruiken. Ik zit overigens ook te kijken naar de Polar A370.

Ik ben matig tevreden.
Zwemmen registreert die niet goed. Ik persoonlijk vind dat die de slaap slechter registreert dan mijn fitbit deed.
Ik heb 'm nu even af omdat ik een rare plek kreeg waar het horloge zat.

Laatst had ik een akkefietje met iemand en zat daardoor hoog in spanning, ik kreeg een melding dat ik hoog in stress zat en dat ik even rust moest nemen. Daar ben ik dus wel tevreden over.

Ik heb ook de Garmin Vivoactive 4S en heb echt geen probleem (behalve dat de zwembaden hier al weer een hele tijd dicht zijn en ik dus niet kan zwemmen) met het registreren van zwemmen, hij neemt de baantjes heel netjes en mocht het er toch iets naast zitten dan kan je dat daarna altijd in de app weer even aanpassen. Denk eraan dat je de baanlengte goed instelt en dat je niet halverwege je baantje gaat wisselen van slag, dan snapt je horloge het inderdaad niet meer ;)

Qua slaap vind ik het vooral irritant dat 'ie geen middagdutje kan registreren, 's nachts mist 'ie alleen de echt korte wakkere periodes waarin je toch echt niet heel erg wakker bent (het registreren van een voorbij lopende kat en daarna weer wegzakken is imo niet wakker-wakker) en de tijd van het in slaap vallen of uiteindelijk wakker worden kan je zelf altijd weer even aanpassen.

Voor je bandje zou ik gewoon even kijken voor een bandje van ander materiaal, zoals al eerder aangegeven, die zijn ook echt niet zo duur en er is genoeg keuze qua materiaal en kleur.

De etages/trappen die al eerder genoemd zijn, zijn echt idioot. Die passen bij mij alleen als ik de hele dag thuis geweest ben en dus geen enkele trap op of af geweest ben, anders zit er altijd een flink verschil tussen bijvoorbeeld door de wind. Die heb ik dus ook uitgeschakeld van mijn dagelijkse tracking, want daar heb ik echt niks aan.

Winna schreef:
Het verschil tussen de vivoactive 4s en de venu is alleen het scherm, tenminste bij de ronde venu. Voor de rest zijn ze voor zover ik begrepen heb helemaal hetzelfde. De venu heeft een beter/helderder scherm dan de vivoactive.

De vivoactive 4S heeft een langere batterijduur ;)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:06

ApplePapple schreef:
Silvia schreef:
TS: Hoe bevalt de Garmin? Ik heb nl vrijwel hetzelfde wensenlijstje als jij, alleen de GPS hoeft voor mij niet persé. Daarnaast denk ik dat ik meer heb aan een activitytracker dan aan een sporthorloge. ik heb nl een heel mooi horloge die ik graag wil blijven gebruiken. Ik zit overigens ook te kijken naar de Polar A370.

Ik ben matig tevreden.
Zwemmen registreert die niet goed. Ik persoonlijk vind dat die de slaap slechter registreert dan mijn fitbit deed.
Ik heb 'm nu even af omdat ik een rare plek kreeg waar het horloge zat.

Laatst had ik een akkefietje met iemand en zat daardoor hoog in spanning, ik kreeg een melding dat ik hoog in stress zat en dat ik even rust moest nemen. Daar ben ik dus wel tevreden over.

Balen zeg! Ik ben verschillende reviews aan het lezen op internet maar het blijft moeilijk vergelijken.
Ik heb mijn simpele activitytracker van 2 jaar oud weer uit de kast gehaald. Puur om te bekijken wat ik nu eigenlijk belangrijk vind.
Sowieso dat hij ook echt alleen de stappen telt en niet dat je na het brood smeren tijdens het ontbijt opeens 300 stappen erbij hebt. :+ Of na een half uurtje strijken zogenaamd 2.000 stappen hebt gezet. 8)7

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 18:18

Ik wil graag een activity tracker kopen alleen snap ik niet echt of ik nou ingebouwde GPS nodig heb?
Wil hem graag gebruiken voor fietsen, roeien en (open water) zwemmen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 23:44

Biks2 schreef:
Ik wil graag een activity tracker kopen alleen snap ik niet echt of ik nou ingebouwde GPS nodig heb?
Wil hem graag gebruiken voor fietsen, roeien en (open water) zwemmen.

In dit topic vindt je ook een aantal goede horloges met activity tracker. Vaak hebben deze ook GPS.

[HTT] Smartwatch