Bayja schreef:Qua gedrag was het ook echt wel terecht dat hij een uitbrander kreeg, het was echt niet netjes, wij (klant achter mij en ik) kregen van hem te horen dat we op gratis boodschappen zouden azen en dat we aan het zeuren waren. Bij mij had ie ontslag gekregen.
Ik vond leidinggevende nog netjes met “zo gaan we niet met klanten om”.
Ik heb jaren bij de jumbo gewerkt en wss was 'zo gaan we niet met klanten' om van de leidinggevende vooral heel achterbaks. Durf bijna te wedden dat de jongen onaardig deed omdat gratis boodschappen meegeven hem vooral veel gezeik oplevert. Bij ons betekende een vierde wachtende dat al het personeel dat kassa kan draaien, een verslag moet schrijven hoe dit kan gebeuren. Of te wel, ik als versmedewerker die ook kassa kon, moest dit ook. Daarnaast konden kassieres ook een officieel waarschuwing krijgen. Dat is waarschijnlijk de reden dat de jongen het probeerde te voorkomen, niet omdat hij jou een vervelende zeurende klant vindt. Zeg niet dat dit klantvriendelijk of correct is, maar zet wel het een en ander in perspectief.
Helemaal over dat zeuren heen gelezen, dat is wel vrij heftig om te zeggen. Maar weet wel dat het gezeik dat een vierde wachtende oplevert voor de werknemers een werknemer flink over de zeik kan helpen.