Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:12

Gini wij weten natuurlijk niet in hoeverre het een echte uitbrander was he. En idd, zo tegen de klant doen is ook onprofessioneel.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 12:30

Ik zeg ook niets over de jongen en zijn gedrag, ik zeg dat als je dat als goede leidinggevende je de situatie ter plekke oplost en dat je dan achter de schermen een gesprek aangaat met je medewerker.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 14:28

Qua gedrag was het ook echt wel terecht dat hij een uitbrander kreeg, het was echt niet netjes, wij (klant achter mij en ik) kregen van hem te horen dat we op gratis boodschappen zouden azen en dat we aan het zeuren waren. Bij mij had ie ontslag gekregen.
Ik vond leidinggevende nog netjes met “zo gaan we niet met klanten om”.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:40

Bayja schreef:
Qua gedrag was het ook echt wel terecht dat hij een uitbrander kreeg, het was echt niet netjes, wij (klant achter mij en ik) kregen van hem te horen dat we op gratis boodschappen zouden azen en dat we aan het zeuren waren. Bij mij had ie ontslag gekregen.
Ik vond leidinggevende nog netjes met “zo gaan we niet met klanten om”.

Ik heb jaren bij de jumbo gewerkt en wss was 'zo gaan we niet met klanten' om van de leidinggevende vooral heel achterbaks. Durf bijna te wedden dat de jongen onaardig deed omdat gratis boodschappen meegeven hem vooral veel gezeik oplevert. Bij ons betekende een vierde wachtende dat al het personeel dat kassa kan draaien, een verslag moet schrijven hoe dit kan gebeuren. Of te wel, ik als versmedewerker die ook kassa kon, moest dit ook. Daarnaast konden kassieres ook een officieel waarschuwing krijgen. Dat is waarschijnlijk de reden dat de jongen het probeerde te voorkomen, niet omdat hij jou een vervelende zeurende klant vindt. Zeg niet dat dit klantvriendelijk of correct is, maar zet wel het een en ander in perspectief.

Helemaal over dat zeuren heen gelezen, dat is wel vrij heftig om te zeggen. Maar weet wel dat het gezeik dat een vierde wachtende oplevert voor de werknemers een werknemer flink over de zeik kan helpen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-20 15:42

Jeetje Vera, dat vind ik best ver gaan..

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:45

Ja dat gaat het ook! Ik heb het gelukkig nog niet gehad dat ik zo'n verslag moest schrijven, maar daar was ik ook zeker niet mee akkoord gegaan. Maar ik begrijp daardoor wel de stress die ze krijgen zodra iemand vierde wachtende is.

Toen ik er begon was er overigens een leidinggevende die de 4e wachtende noujuist als een kans zag. Als je zo'n klant gratis boodschappen meegeeft dan is dit positieve reclame. Haar opvolger stond daar dus een tikkeltje anders in. :+

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:53

Als het als positieve reclame wordt gezien, heb je ook "service met een glimlach"! (volgens mij is dit ook de achterliggende gedachte van Jumbo, met wel op de eerste plaats ervoor te zorgen dat klanten niet (lang) hoeven te wachten.)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 17:45

Cayenne schreef:
Jeetje Vera, dat vind ik best ver gaan..

Als klant is het soms goed om na te denken waarom medewerkers doen wat ze doen. Ik had nog niet van deze actie gehoord (er is ook geen Jumbo in België), maar toen ik je openingspost las dacht ik al: holy oliebol, wie verzint er nu zoiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 17:50

Die is er wel al hoor :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 17:52

Ach jeetje, echt? Help. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 17:53

Jep al meerdere. Zijn langzaam aan het uitbreiden :j

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 17:59

Als ik in de app van Jumbo kijk bij vlot winkelen, staat er deze regel nog gewoon in.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:29

De winkel heeft deze regel, dus ik zou er ook gebruik van maken. Hoe aardig de kassamedewerker ook is, dat staat er wat mij betreft echt los van. Als het personeel echt de dupe is van een dergelijke regel, dan zou ik eens de koppen bij elkaar steken en zorgen dat het hoofdkantoor dat meekrijgt.
Al heb ik wel al vaker gehoord dat Jumbo niet een heel fijne werkgever is.

Bij de appie hier krijg je bij een over datum product dat je al gekocht hebt (ik zie dat meestal thuis pas, nu let ik er in de winkel tegenwoordig wel beter op) een nieuw product en geld terug. Moet zeggen dat ik niet graag bij de appie hier het dichtstbij kom, omdat ik om de 1 of andere reden regelmatig misgrijp (en dan niet op verse producten, maar iets sufs als tandpasta ofzo) en het personeel in de winkel slecht ingewerkt wordt, onbeleefd, onbenullig (ik winkel nou eenmaal in een rolstoel, dan kun je niet overal langs en bij, dat doe ik niet om hen te pesten..). Het servicepersoneel is dan weer super vriendelijk, maar als ze het in de winkel gewoon eens goed zouden doen, hoef ik daar niet zoveel contact mee te hebben.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:59

Zo vaak 4de in de rij geweest maar nooit is er wat mee gedaan.

Wel een keer dat ik getuige was van 2 jongens en 1 meid die een 2 kilo zak paaseitjes open trokken en door de gang smeten.
Ze renden gauw weg, heb snel een medewerker gewaarschuwd die de manager opgeroepen heeft en de jongeren te pakken kregen bij de uitgang.

De paaseitjes waren weer bij elkaar geraapt en toen heb ik die meegekregen met 50% korting.

Moest ze toch hebben dus kwam wel goed uit :=