nps schreef:Blue_Eyes schreef:Het gaat hier over zondagochtend tijdens de kerkdienst hè? Beetje onpraktisch.
Daarom, kinderen moeten dus per sé mee naar de kerkdienst van de ouders waar ze leuke dingen doen maar wél alleen met mensen binnen het geloof. Geen eigen keuze en al een stukje vorming. Dat is een bewuste keuze van de ouders. De kerk is vast niet de enige plek in de wijde omgeving waar ze heen kunnen, ook al is het onpraktisch om ze ergens anders heen te brengen. Je geeft al een stuk geloof mee waar het kind geen keuze in heeft.
*en wat marleen hier aangaf. Ik zat vroeger lekker met m'n cavia op de bank telekids te kijken op zondagochtend terwijl mijn ouders een beetje uitsliepen, waarna we altijd een super relaxed uitgebreid ontbijt hadden. Zaaalig.
Wij gingen niet, misschien had ik wel gewild en ook leuk gevonden, maar wel gaan was onbespreekbaar. Dus werd ik bewust weggehouden van gelovige mensen - geen eigen keuze en al een stukje vorming.
(Ik mocht trouwens ook geen tv/Telekids kijken op zondagochtend, èn ik had ook al geen cavia

Ik bedoel maar, als kind heb je soms/vaak gewoon geen keus. En word je dus gevormd door de manier waarop je ouders leven en door hun wereldbeeld wat ze daardoor aan jou meegeven.
Is dat perse erg, ik denk van niet.