Waarvan dacht jij 'ik kan het niet' , maar het lukte toch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 09:10

Een maandje terug ongeveer had ik me met de vrachtwagen klem gereden in een woonwijk. Nou heb ik best nog wat moeite met achteruit rijden en het was vooruit al behoorlijk krap, dus ik dacht echt 'hier kom ik NOOIT meer weg.'

Gelukkig waren er een paar hele lieve omstanders met veel geduld die mee wilden kijken dat ik geen auto's, bomen of lantaarnpalen raakte en die het achteropkomende verkeer tegenhielden. Dankzij hun hulp ben ik er uiteindelijk met enorm veel moeite en 1000x steken schadevrij uit gekomen.

Wat een nachtmerrie was dat!

Anoniem

Re: Waarvan dacht jij 'ik kan het niet' , maar het lukte toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 09:12

In de jongere jaren van mijn paard had ik nooit gedacht dat ik nu complete ritten met lange teugel zou kunnen rijden.
Of dat ik alsnog met een hele omweg deels in de paarden zou werken _O-

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 09:17

Een presentatie in het engel geven. Heb daar 4 jaar tegen op gekeken en vorige week woensdag dan eindelijk de thesispresentatie gegeven. (En het viel nog een soort van mee ook)

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 09:32

Ik had nooit gedacht dat ik een eigen bedrijf zou kunnen opzetten.
Begonnen als zzper, een hoop kritische mensen om mij heen waardoor er nog meer bewijsdrang kwam.
Heel hard moeten werken maar nu een nog steeds groeiend bedrijf met een fantastische compagnon en medewerkers.
Mijn motto werd dan ook: ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:49

Junia schreef:
Een maandje terug ongeveer had ik me met de vrachtwagen klem gereden in een woonwijk. Nou heb ik best nog wat moeite met achteruit rijden en het was vooruit al behoorlijk krap, dus ik dacht echt 'hier kom ik NOOIT meer weg.'

Gelukkig waren er een paar hele lieve omstanders met veel geduld die mee wilden kijken dat ik geen auto's, bomen of lantaarnpalen raakte en die het achteropkomende verkeer tegenhielden. Dankzij hun hulp ben ik er uiteindelijk met enorm veel moeite en 1000x steken schadevrij uit gekomen.

Wat een nachtmerrie was dat!

O echt respect dat je het gedaan hebt. Zo’n situaties zijn echt om te huilen!

Mijn schoonbroer heeft al wel vaker politie mogen bellen om de straat af te zetten...

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:09

future_vet schreef:
Een presentatie in het engel geven. Heb daar 4 jaar tegen op gekeken en vorige week woensdag dan eindelijk de thesispresentatie gegeven. (En het viel nog een soort van mee ook)

Wat goed, gefeliciteerd! Is het nu dan ook tijd om je boktnaam aan te passen? ;)

Leuk topic, ts!

Een sprongetje maken van wel 60cm vanuit galop.
Na amper 5 weken stage "in het echt" (en 16 weken online), zelfstandig voor de klas.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:13

Mijn paard zadelmak maken.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:15

Shows winnen met de hamster. Ben altijd zoooo verbaasd als ik eerste, tweede of derde word. Haha!

Autorijden :Y)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:22

Mijn examen fysiologie van dieren halen :') door enorme faalangst dat examen 6 keer gaan afleggen aan de universiteit. Voor de laatste twee keer zelfs toestemming moeten vragen aan de decaan/rector (je hebt eigenlijk maar vier kansen)

Die 6de keer stapte ik binnen bij de prof en begon van de spanning meteen te huilen, zo erg. Dacht echt dat ik mijn opleiding wel kon vergeten. Uiteindelijk had ik een 17/20 8)7

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:45

JorineV schreef:
future_vet schreef:

Wat goed, gefeliciteerd! Is het nu dan ook tijd om je boktnaam aan te passen? ;)

Hihi wat een leuke reactie! Nee helaas nog niet, nog een jaar ongeveer. (Thesis is bij ons niet als afsluitende opdracht)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:09

Oef, ik was er destijds heilig van overtuigd dat ik nooit zou kunnen autorijden (beter gezegd: een goed examen afleggen ivm enorme faalangst), maar dat viel wel wat mee en ik ben in 1x geslaagd voor theorie en praktijk.

Ook had ik nooit gedacht dat ik ooit in staat was om een relatie te hebben, laat staan samenwonen, maar dat lukt ook al een paar jaar.

Verder houd ik niet van dingen die ik niet kan, dus dan doe ik het niet.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:46

Mijn rijbewijs halen voor de motor. het koste wat tijd en moeite om zelfverzekerd genoeg te worden. Maar uiteindelijk in 1 keer geslaagd. :D

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:56

Fotograaf worden en ook echt een bedrijfje ervan maken :j Het is nog heel pril, maar het begin is er! En ik ben er stiekem heel trots op :D

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:00

Nou, ik had een paar jaar geleden nooit gedacht dat ik met mijn lieve paard in het Z zou rijden. Dat hebben we toch (en veel sneller dan ik ooit voor mogelijk had gehouden) maar mooi bereikt!

Zo trots als een aap met 7 staarten natuurlijk. :D

Afbeelding
Afbeelding

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:07

Taaltoets halen in propedeuse jaar studie (verplicht onderdeel)
Dyslexie en rechten is wel echt dé optimale combinatie :')
Uiteindelijk ook wel op een haar na gehaald, had geen fout meer mogen hebben

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:19

Tekenen! Ik vond het altijd al leuk om te doen maar pas het laatste jaar komt er echt iets uit mijn handen en dat vind ik gewoon zo gaaf om te zien, ik kan dan ook echt amper geloven dat ik het gemaakt heb dat is dan wel weer een puntje :')
Afbeelding

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 16:16

Ik denk het bij elke opdracht die we krijgen op school, maar tien weken later heb ik het elke keer gedaan en eigenlijk ook altijd met prima resultaat. _O- :=

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:07

De trailer op het erf van stal draaien dmv een zeer krap bochtje achteruit als er ook nog iemand anders met zijn trailer + auto zou staan waardoor het nog krapper werd.
Ik dacht gewoon dat het uberhaupt zowel praktisch als theoretisch gewoon onmogelijk was ivm de krappe en beperkte ruimte.
Ik had net mijn e rijbewijs, voor het eerst zelf rijden en ja hoor ik moest daar draaien terwijl er nog iemand anders stond _O-
Had het toch maar geprobeerd, anders zou diegene haar combinatie wegrijden als het nodig was. Maar her was in 1x gelukt. Ik was helemaal verbaasd haha :=

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:30

Aan het einde van vorig schooljaar kreeg ik de zorg van drie kittens op me. Heb vaak zat gedacht ik kan dit niet meer, geen kinderen nemen maar :')
Afbeelding
Dit is het konijn van mijn vader :+
Had ook nooit gedacht dat we er een laat staan alle drie zouden mogen houden. Een is al op zijn eigen gegaan, met mijn zusje mee dus :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:33

Machie schreef:
Suzanne F. schreef:
Jeetje, ben ik dan iemand die totaal geen uitdagingen uitgaat? Er is eigenlijk niks waarvan ik van tevoren dacht dat ik het niet kon. Als ik ergens aan begin dan ben ik er eigenlijk wel van overtuigd dat ik het kan en/of goed zal afronden. Als ik echt van iets denk dat het compleet kansloos is dan begin ik er niet eens aan. :')

nee hoor, ik net zo :)

ik ook..... niets zo frustrerend als ergens aan beginnen waarvan je van tevoren al weet dat het niet gaat lukken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:36

Maar wel heel leuk als het je tóch blijkt te lukken :D

Ik bedoel; ik neem me nu ook niet voor een marathon te rennen. Dat zou zeker op frustratie uitlopen. Maar dingen waarbij je twijfelt, of waarbij het geen kwaad kan om te proberen? Die dingen geven extra veel voldoening als ze toch lukken :j

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:42

Wat een mooie behaalde resultaten van iedereen. Ik zag iets langs komen over geen dingen doen waarvan je weet dat je er niet goed in bent en of dat voort komt door geen uitdagende doelen te stellen of jezelf goed te kennen. Ik denk dat het ook een combinatie van die dingen kan zijn en soms ook of je iet sin het dagelijkse leven nodig hebt. Voorbeeldje; ik ben zeer slecht in frans, ik denk ik kan die taal echt niet spreken. Ik kan er voor kiezen om les te volgen, cursussen of iets anders, of ik kan denken tja die Franse taal... ik ga er niet op vakantie, heb geen mensen in mijn omgeving die het spreken, dus waarom zou ik er de moeite (en geld) in steken als het geen belangrijke rol speelt in mijn leven.
Stel je komt vervolgens in Nederland een leuk persoon tegen waarmee je je leven wilt verder gaan en hij heeft familie die Frans spreekt of woont in Frankrijk en je verhuist mee, dan wordt de nood om Frans te leren ook hoger.

Verder, dingen die ik dacht niet te kunnen maar me wel zijn gelukt
* elke dressuur klasse opnieuw denk ik een bepaalde klasse niet te rijden, maar de winstpunten en eerste prijzen laten andere zien
* weerstand bieden aan negatieve gedachtes in mijn hoofd. In het verleden al een paar keer in het drijfzand terecht gekomen, maar tegenwoordig kan ik mezelf op veiligere grond houden of zak ik alleen een beetje in de modder.
* een relatie aangaan
* het stuk lopen van de relatie goed doorkomen

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:44

Een hoofdstand maken met yoga!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:09

Een grote tuin met ruimte voor fruitbomen, kippen en moestuin krijgen :). Ik heb serieus het leven wat ik heel lang droomde nu, mét een superlieve man, maakt me zo dankbaar als ik er bij stil sta.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:15

Ik dacht nooit meer te kunnen kruipen/op mn knieën zitten.

Toen ik 16 was brommer ongeluk gehad, rechterknie was niks kapot maar altijd last van gehad, opzich met lopen viel het wel mee maar kon er dus niet op zitten.

Toen vorig jaar begonnen met 10.000 stappen per dag zetten en 3 mnd later realiseerde ik mij pas achteraf dat ik tijdens het spelen op mn knieën achter mn kinderen aan kroop.

Heb serieus zitten janken als een klein kind. Denk door de lage impact de doorbloeding verbeterd is waardoor de boel weer kon genezen. Het is nog altijd gevoelig maar ik kan hem weer gebruiken.