Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
).
dus echt maak je niet druk. Het is maar school en een broek is uiteindelijk gewoon een broek. Op sollicitaties waarbij een bepaalde uitstraling verwacht werd overigens ook nog altijd complimenten op mijn kleding gehad. Dat ik in mijn vrije tijd in een joggingbroek loop doet daar niks aan af hoor. Zonnetje81 schreef:Ik vind het zelf een verschil om in je sportkleding/pyjama/slippers naar school te komen dan een bepaalde stijl erop na houden.
En ja ik mocht met geen mogelijkheid als anita in mijn trainingspak naar school.......
Ik kom ook uit de gothic/alto-periode. Ik wisselde die enorme broeken af met fluwelen rokken, banden met punten en dan had ik weer ineens een 'gewone' broek aan. Wilde het liefst mijn haar verven, maar daar trokken mijn ouders de grens. Verder hebben ze me gewoon laten gaan en laten doen. Inderdaad een stukje zelfexpressie. Dat ik de meest gruwelijke deathmetal door het huis liet schallen hebben ze maar voor lief genomen, want ik zat wel het hele weekend op stal in plaats van in de kroeg
Citaat:Hij heeft een kast vol prima broeken/ truien etc en ook leuke sneakers. Zelf door hem uitgezocht ook.
Ben dan ook de laatste die iets over de kledingstijl van mijn kinderen gaat zeggen.
. Maartje1990 schreef:upendo schreef:Wat voor gevolgen heeft het voor hem of jou als hij in de door hem gekozen kleding naar school gaat?
En wat voor gevolgen heeft het voor hem of voor jou als hij in de door de moeder goedgekeurde kleding naar school gaat?
CharleyT schreef:Een trauma, moeder moet ruimte geven voor eigen ontwikkeling. Nu is het kleding straks zeker zijn eerste vriendinnetje/vriendje die gekeurd moet worden door moeders.
ik heb er toch echt geen trauma aan overgehouden dat ik een klein beetje richtlijnen/ grenzen kreeg. Ik mocht in principe gewoon zelf kiezen, maar het moest wel ´fatsoendelijk´ zijn en een enkele keer waren er dan dingen die ik niet mocht (zoals die schoenen met die dikke zolen, die wilde ik en die mocht ik niet), nouja toen zal ik het er vast niet mee eens zijn geweest, maar ik ben van mening dat een ouder daar best een grens in mag geven en dat is niet hetzelfde als dat de ouder de kleding volledig uitkiest. 
MarcoBorsato schreef:Dus omdat jij er geen trauma aan over hebt gehouden is het onmogelijk om er een trauma aan over te houden? Hmmm.
Nu zal een trauma inderdaad wel meevallen maar ik vind wel dat een puber moet kiezen wat 'ie aantrekt.
Maartje1990 schreef:MarcoBorsato schreef:Dus omdat jij er geen trauma aan over hebt gehouden is het onmogelijk om er een trauma aan over te houden? Hmmm.
Nu zal een trauma inderdaad wel meevallen maar ik vind wel dat een puber moet kiezen wat 'ie aantrekt.
ik mocht ook kiezen wat ik aantrok, enkel moest het fatsoenlijk zijn (of niet aanstootgevend)
Als je hier een trauma aan zou over houden dan zit er denk ik ook wel wat meer.
Rianne1979 schreef:pmarena schreef:Die van "niet aanstootgevend" vind ik ook wel een goede
Vooral ook omdat dat voor iedereen anders kan zijn
Het scheelt dat wij jongens hebben maar ik wil geen broeken die onder hun kont hangen. Het is geen onderbroeken modeshow hier in huis.