Echte liefde, bestaat dat nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:55

Ayasha schreef:
KarenQ schreef:

Y;(

Ik geloof wel in liefde, maar niet voor altijd. Daarvoor gaan relaties te vaak uit.

Dat de kans niet 100% is en zelfs niet 50% maakt het toch niet onbestaande? :?

Als er 20% kans is dat je op je bek gaat en jij bent uitgerekend die wat neer gaat. Ben je dan niet op je bek gegaan omdat 80% overeind gebleven is? Of andersom. Is die 80% dan niet overeind gebleven omdat jij op je bek gegaan bent?

Ik geloof niet dat ik je helemaal begrijp.Wat probeer je te zeggen?

Veel relaties gaan uit, maar er zijn zeker genoeg mensen die bij elkaar blijven. Maar genoeg daarvan blijven bij elkaar omdat ze dat nu eenmaal gewend zijn en het niet heel slecht is of gewoon tevreden zijn. Ik weet niet of je dan bij elkaar blijft uit liefde of gewenning/gemak.

Wolfwomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 17:01

Jenara:

Jouw reactie <3 alsof ik het geschreven heb.

:list: jeetje.. Ik had echt niet verwacht zoveel bij te moeten lezen.

Iemand had het over demi seksueel, wat is dat precies?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:18

Ja , maar geloof niet elke malloot die zegt ik hou van jou zegt!.... het zit em juist in andere dingen!

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:13

KarenQ schreef:
[

Ik geloof niet dat ik je helemaal begrijp.Wat probeer je te zeggen?

Veel relaties gaan uit, maar er zijn zeker genoeg mensen die bij elkaar blijven. Maar genoeg daarvan blijven bij elkaar omdat ze dat nu eenmaal gewend zijn en het niet heel slecht is of gewoon tevreden zijn. Ik weet niet of je dan bij elkaar blijft uit liefde of gewenning/gemak.

Ik denk dat liefde voor een stuk gewenning is hoor .. Als het altijd, op elk moment, elk jaar geweldig moet zijn en je er uitbundig gelukkig van moet zijn, houdt geen enkele relatie stand, want dat kan gewoon niet.
Een relatie is zoals het leven zelf, met ups en downs en als je niet opgeeft tijdens de downs, dat komen er wel weer ups waar je dan van kan genieten.
Als het je alleen maar leegvreet en opzuigt en uitput, dan zit het niet goed, dan is een breuk beter.
Maar als het meestal gewoon prima is en je tevreden bent, met af en toe mindere momenten en dan ook hele fijne momenten, meer hoeft het toch niet te zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:18

Ja hoor, al met dezelfde man sinds 1993 en moet er niet aan denken dat hij niet meer in mijn leven zou zijn.

Wolfwomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 19:25

Vroeger viel ik echt voor de Badboys, waar je dus niks mee kan. Bijna niks sexier als dat, zo dacht ik. :D

Het is met die mannen ook nooit goed gekomen, maar aan vrouwelijke aandacht vaak geen gebrek.

Om mij heen zie ik juist dat de lieve en zachtaardige jongens maar geen lief kunnen vinden.

Zelf heb ik de ware gevonden (type 2 dus). Ik geloof dat er meer "waren" kunnen zijn. Deze man heeft mijn hart zo ontstellend veroverd dat het niet meer stuk kan gaan, mijn liefde voor hem.

Maar... Ik heb deze liefde alleen gevonden door anders te leren kijken naar de liefde en mijn eisenlijstje dus weg te laten.

Nooit meer een Badboy!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:32

Wolfwomen schreef:
Vroeger viel ik echt voor de Badboys, waar je dus niks mee kan. Bijna niks sexier als dat, zo dacht ik. :D

Het is met die mannen ook nooit goed gekomen, maar aan vrouwelijke aandacht vaak geen gebrek.

Om mij heen zie ik juist dat de lieve en zachtaardige jongens maar geen lief kunnen vinden.

Zelf heb ik de ware gevonden (type 2 dus). Ik geloof dat er meer "waren" kunnen zijn. Deze man heeft mijn hart zo ontstellend veroverd dat het niet meer stuk kan gaan, mijn liefde voor hem.

Maar... Ik heb deze liefde alleen gevonden door anders te leren kijken naar de liefde en mijn eisenlijstje dus weg te laten.

Nooit meer een Badboy!

En ook badboys kunnen het licht zien. Mijn softy was ooit eentje. :))

Een van mijn exen leek een heel onzekere lieve jongen. En wat bleek dat een enge kerel te zijn toen het uit ging. :x
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-10-20 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:33

Ayasha schreef:
Maartje1990 schreef:
Ik geloof dat er meer dan 1 ware is. Stel ik was bijv in Amerika geboren dat had ik ook wel een liefde/ware gevonden.

In die logica zou jouw ware dan ook daar ergens in de buurt gezeten hebben of gekomen zijn lijkt me. :+
Als er een systeem van ‘de ware’ is zou het daar vast rekening mee houden.

Tenzij je zo’n slecht karma opgebouwd hebt dat het lot ‘m expres aan de andere kant vd wereld zet. :))

Ik snap je punt niet? Ik zeg dat ik niet geloof dat er maar 1 "ware " is.

MarlindeRooz

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:37

In een ware geloof ik niet. Ik kots van mezelf dat ik dit type. Maar met mijn huidige vriend heb ik iets wat ik met mijn ex nooit had. Zo’n enorme diepe verbondenheid en veiligheid. Beide veel dezelfde jeugd gehad en dezelfde interesses. Maar wel heeel anders qua karakter. Wat apart is dat ik mijn hele leven al slecht slaap. Op nieuwe plekken slaap ik slecht. Als ik mijn bed verplaats slaap ik al slecht. Vanaf nacht 1 naast hem slaap ik veel beter, minder nachtmerries en slaap ook dieper. Had ik met mijn ex na 3 jaar nog niet. :+

Wolfwomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 19:53

Ayasha schreef:
Wolfwomen schreef:

Nooit meer een Badboy!

Een van mijn exen leek een heel onzekere lieve jongen. En wat bleek dat een enge kerel te zijn toen het uit ging. :x

Oeieoei! Dat klinkt pas scary, een lieve 'softy' die geen softy blijkt te zijn. Horror! }:)

Wolfwomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 19:59

Nog een vraagje:
In hoeverre mag liefde grensoverschrijdend of grensverleggend zijn?

Let wel dit zijn twee heel verschillende dingen.

Voorbeeld grensoverschrijdend : nee als mijn vriend vreemd gaat is het per direct uit *opgeschoven naar*: nou ja 1x vergeef ik wel, want deze liefde is uniek.

Voorbeeld grensverleggend voor jou bak ik die taart wel ookal is het niet mijn hobby omdat jij het zo lekker vind. Voor jou spring ik over dat slootje, overwin ik mijn angst.

Wat doen jullie hierin wel- of juist niet voor de liefde?

Qimm

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:10

Ik doe niets waarmee ik mezelf 'te kort' doe. Hoeveel ik ook van een ander hou, ik ben de belangrijkste persoon in mijn leven

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:11

Ik had deze vraag eerder beantwoord in de vorm van 'echte liefde' voor partner, maar ik zag nog wat interessante dingen voorbij komen en daar wil ik wel op in haken.

Ik geloof namelijk wél in echte liefde voor dieren, die voel ik elke seconde van de dag voor mijn dieren. En voor familie <3.

Wolfwomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 20:12

ZoZenn schreef:
Ik had deze vraag eerder beantwoord in de vorm van 'echte liefde' voor partner, maar ik zag nog wat interessante dingen voorbij komen en daar wil ik wel op in haken.

Ik geloof namelijk wél in echte liefde voor dieren, die voel ik elke seconde van de dag voor mijn dieren. En voor familie <3.

Dus voor een man is het puur nep? :D :Y) *grapje*

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:13

Nee, ik geloof er niet meer in. Helaas te vaak gekwetst. Kan best zijn dat er ooit wel weer een man op mijn pad komt, maar is een kwestie van tijd totdat ook dat eindigt. Niets is voor altijd. Het fijne van het leven, maar ook het tragische van het leven. :)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:13

Wolfwomen schreef:
ZoZenn schreef:

Dus voor een man is het puur nep? :D :Y) *grapje*

Ja :') :') :') :') :') .

Nee, grapje. Maar dat soort connectie heb ik nog nooit gevoeld in combinatie met een partner. Daar zit veel meer 'ruis' op de lijn ofzo. Dat is wel liefde, maar niet dezelfde soort.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:21

Liefde, ja het is wat raars. Het is zeker niet iets onvoorwaardelijks, iets wat je maar een keer gebeurd, iets wat exclusief is aan 1 partner. Liefde is de kracht die je voelt om bij elkaar te blijven. Bij je partner is die liefde heel sterk, je wil zoveel mogelijk bij elkaar zijn omdat je je goed voelt. Je voelt je veilig, gezien, geborgen. Dat voelt voor mij als liefde. Die liefde is er altijd, soms in mindere mate, soms is dat gevoel heel sterk. Soms voel je liefde voor anderen, voor vrienden, maar ook voor een potentiele partner. Dat kan ernaast bestaan, niet dat je er dan wat mee doet, maar het mag er zijn.
Liefde voor vrienden is er ook, bij sommige heel kort en intens, bij sommige onvoorwaardelijk.

Voor mij is liefde niet vanzelfsprekend, daarom is onvoorwaardelijke liefde heel waardevol. Maar ik staar me er niet op blind, mijn man en ik blijven er aan werken. We zeggen ook niet zomaar ik hou van je, dat zeggen we alleen als we het menen. We maken elkaar echt beter, we halen het beste uit elkaar. Maar bovenal voel ik me veilig, en is veiligheid niet waar we uiteindelijk allemaal voor willen gaan?

Wolfwomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 20:21

O nu begrijp ik hem idd.

Dieren reageren op je energie. Het past zich aan.

In menselijk contact heb je met 2 sterke energiebanen te maken die continue even moeten levelen. Zo zie ik het.

Nu krijg ik misschien bokt over mij heen: dieren zijn simpelweg ondergeschikt aan ons. Je kan daar nooit een gelijkwaardige liefde mee beleven. Het is een heel ander soort liefde, op een ander niveau.

Katten weer anders dan honden en honden weer anders als paarden.

Wolfwomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 20:23

Earth schreef:
Liefde, ja het is wat raars. Het is zeker niet iets onvoorwaardelijks, iets wat je maar een keer gebeurd, iets wat exclusief is aan 1 partner. Liefde is de kracht die je voelt om bij elkaar te blijven. Bij je partner is die liefde heel sterk, je wil zoveel mogelijk bij elkaar zijn omdat je je goed voelt. Je voelt je veilig, gezien, geborgen. Dat voelt voor mij als liefde. Die liefde is er altijd, soms in mindere mate, soms is dat gevoel heel sterk. Soms voel je liefde voor anderen, voor vrienden, maar ook voor een potentiele partner. Dat kan ernaast bestaan, niet dat je er dan wat mee doet, maar het mag er zijn.
Liefde voor vrienden is er ook, bij sommige heel kort en intens, bij sommige onvoorwaardelijk.

Voor mij is liefde niet vanzelfsprekend, daarom is onvoorwaardelijke liefde heel waardevol. Maar ik staar me er niet op blind, mijn man en ik blijven er aan werken. We zeggen ook niet zomaar ik hou van je, dat zeggen we alleen als we het menen. We maken elkaar echt beter, we halen het beste uit elkaar. Maar bovenal voel ik me veilig, en is veiligheid niet waar we uiteindelijk allemaal voor willen gaan?

En dan je onderschrift erbij, net alsof je iemand wilt behoeden voor een mistake v haar leven! :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:24

Wolfwomen schreef:
Nog een vraagje:
In hoeverre mag liefde grensoverschrijdend of grensverleggend zijn?

Let wel dit zijn twee heel verschillende dingen.

Voorbeeld grensoverschrijdend : nee als mijn vriend vreemd gaat is het per direct uit *opgeschoven naar*: nou ja 1x vergeef ik wel, want deze liefde is uniek.

Voorbeeld grensverleggend voor jou bak ik die taart wel ookal is het niet mijn hobby omdat jij het zo lekker vind. Voor jou spring ik over dat slootje, overwin ik mijn angst.

Wat doen jullie hierin wel- of juist niet voor de liefde?

Grenzen overschrijden = doei. Zeker met vreemdgaan. Maar steeds iets doen waarbij ik zeg dat ik het niet wil trek ik ook niet.

Grenzen verleggen doe ik wel (te) vaak. Zo is mijn karakter, niet alleen in relaties. Vriendje zegt juist de hele tijd dat ik op mezelf moet letten en zit gewoon een beetje mijn grenzen voor me te bewaken. :roll: Maar er moet ook wel wat terug komen. Ik ga niet de enige zijn die consessies doet. Dat heb ik wel geleerd.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:27

Ayasha schreef:
Wolfwomen schreef:

Nooit meer een Badboy!

Die softie bleek dus een skoftie

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:28

Ik geloof alleen in echte liefde voor mijn kinderen en mijn dieren.

Wolfwomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 20:29

justdiesel schreef:
Ik geloof alleen in echte liefde voor mijn kinderen en mijn dieren.

Skoftie jaaaa _/-\o_

Oeps... Dat zal je man leuk vinden :P

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:29

Wolfwomen schreef:
O nu begrijp ik hem idd.

Dieren reageren op je energie. Het past zich aan.

In menselijk contact heb je met 2 sterke energiebanen te maken die continue even moeten levelen. Zo zie ik het.

Nu krijg ik misschien bokt over mij heen: dieren zijn simpelweg ondergeschikt aan ons. Je kan daar nooit een gelijkwaardige liefde mee beleven. Het is een heel ander soort liefde, op een ander niveau.

Katten weer anders dan honden en honden weer anders als paarden.

Ja en nee. Een dier heeft mij nodig, ik zorg voor voer en water en liefde. Een partner kan zelf wel voor eten zorgen. Dat is toch een hele andere omgang denk ik, als je weet dat jij hét moet zijn voor je dier. Jij hebt de verantwoordelijkheid, een soort zorgen voor. En andersom zorgt een dier weer voor jou, je gaat wandelen, sporten, knuffelen etc. Zo vorm je een team dat op één level werkt.

Een partner heeft eigen hobby's, ideeën, methodes. Het is lastiger te levelen als je verder uit elkaar staat. Je dier heb je zelf getraind etc, die is een beetje gevormd naar jou.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:31

Ik weet niet wat je met "echte liefde" bedoelt. Ik geloof wel in echte emotionele verbondenheid, en echt commitment. Maar aan iedere lange relatie moet je werken. Ik geloof niet in het romantische sprookje van "nog lang en gelukkig".

Ben 11.5 jaar samen met mijn man en we hebben ups en downs gehad. We weten wat we aan elkaar hebben, kunnen supergoed communiceren en kunnen ook nog steeds heel goed samen lachen. Onze band heeft zich over de jaren verdiept en nu met een baby zijn we meer verbonden dan ooit. Maar ook wij hebben periodes van sleur en afleiding. Onze relatie vraagt blijvend onderhoud, logisch ook.
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 28-10-20 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt