Ideeën voor een Corona proof babyshower

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:09

secricible schreef:
Boras schreef:
Laat in ieder geval de baby thuis voor zijn/haar eigen veiligheid,ts.

TS is dan net 20 weken zwanger joh :') Sowieso idioot vroeg voor een "babyshower".

Ik zit ernaast, gelukkig maar. Excuses moi :)

Maar dan snap ik helemaal niet waarom een dergelijk feestje erdoor gedrukt moet worden.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:12

Kristy1998x schreef:
Dus omdat ik een "feestje" geef welke momenteel prima binnen de regels past ben ik niet verantwoordelijk? Dat ik in jouwn ogen geen verantwoordelijkheid neem betekend dat ik een slechte moeder ga zijn? Of geen verantwoordelijkheid voor een kind mag dragen? Nou pardon maar dat gaat mij een beetje te ver en vind ik dan ook ronduit respectloos om te zeggen. Maar goed blijkbaar acht je het nodig zo persoonlijk te worden en iets gigantisch respectloos te zeggen tegenover een aanstaande moeder omdat je het niet eens bent met de manier waarop zij haar verantwoordelijkheid neemt.

Laatste wat ik hierover ga zeggen, slotje graag.

:')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:12

je bedoelt waarom iemand een opgehypt Amerikaanse traditie waarbij vriendinnen een feestje organiseren voor de aanstaande moeder om te vieren dat ze moeder worden ergens in het allerlaatste stukje van haar zwangerschap ombouwt tot een zelf-georganiseerd feestje met 20 weken zwangerschap als het kindje nog niet eens levensvatbaar is in een periode waarin feestjes fors worden afgeraden omdat er een ziekte rond waant die onze gezondheidszorg plat legt?

Dat mysterie snap ik ook niet :')
Aan de andere kant, beter om het nu te doen dan aan het einde van de zwangerschap, dan is TS hoog-risico bij een besmetting. Scheelt weer een zkh-bed.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:13

Kristy1998x schreef:
Dus omdat ik een "feestje" geef welke momenteel prima binnen de regels past ben ik niet verantwoordelijk? Dat ik in jouwn ogen geen verantwoordelijkheid neem betekend dat ik een slechte moeder ga zijn? Of geen verantwoordelijkheid voor een kind mag dragen? Nou pardon maar dat gaat mij een beetje te ver en vind ik dan ook ronduit respectloos om te zeggen. Maar goed blijkbaar acht je het nodig zo persoonlijk te worden en iets gigantisch respectloos te zeggen tegenover een aanstaande moeder omdat je het niet eens bent met de manier waarop zij haar verantwoordelijkheid neemt.

Laatste wat ik hierover ga zeggen, slotje graag.

Denise_Storm schreef:
Je bent niet verplicht om “ja en amen” te zeggen, maar je kan wel je verantwoordelijkheid nemen. Niet zo zeer om het virus, wel voor het personeel in de zorg die zich helemaal rot werkt door mensen met jouw instelling.

En in solliciteer waarschijnlijk op een ban van Bokt, maar ik ga het toch zeggen: als je je verantwoordelijkheid niet wil nemen voor de risico’s dan snap ik niet dat je de verantwoordelijkheid voor een kind mag dragen. Arm kind met een moeder die dus geen verantwoordelijkheid wil nemen.

Je geeft geen feestje binnen de regels... Een feestje mag namelijk niet. Dus een feestje is hoe dan ook altijd buiten de regels. En dat jij die verantwoordelijkheid niet neemt voor jezelf is helemaal prima. Maar dat je je omgeving en baby daardoor in een situatie zonder verantwoordelijkheid meeneemt, vind ik een kwalijke zaak. Ik hoop dat je omgeving meer verantwoordelijkheid neemt.

opisop_shop

Boras schreef:
Laat in ieder geval de baby thuis voor zijn/haar eigen veiligheid,ts.

:')

Thats_Me

Ts, je geeft zelf aan het veilig te willen doen. Doe dat dan ook. Hoe jij het je voorstelde gaat helaas niet. Je drijft op je roze wolk rond en natuurlijk wil je dat van de daken schreeuwen.

Echter kan er gelukkig nog genoeg wel. Kijk dus naar mogelijkheden en niet naar de problemen. Zeker digitaal kan je zo leuk samen komen. Dan kun je echt een waardige babyshower hebben.

Goof

TS heeft al aangegeven dat ze enkele mensen verspreid over meerdere dagen zal zien.
Dit mag gewoon. Ziet niemand van jullie nog vrienden en familie (verspreid dus)?

Ik zou er persoonlijk alsnog niet voor kiezen en zou ook niet komen als ik uitgenodigd werd, maar als TS het op deze manier invult overtreed ze nergens de regels en adviezen.
De reacties hier zijn echt belachelijk sneu.

Ashleytjuhh

Oke ik zou niet reageren, maar moet het toch.

Man man man ts, met zulke kinderachtige reacties en acties vraag ik mij af of je mentaal al wel toe bent aan een kind... Ik hoop dat je echt aan je kind denk nu en als het geboren is om daar als prio voor te zorgen ipv de lolletjes voor je zelf..

Google op Gender reveal in corona tijd. Stuur iedereen een heliumballon met kleur van het geslacht.. zodat het verassing is, ga video bellen. We leven in 2020 kunnen alles digitaal doen.
Zorg er dan een stuk persoonlijk voor dat je mee werkt aan de bedden in het ziekenhuis beschikbaar houden voor als je zelf gaat bevallen en je die nodig hebt.

Als ik een uitnodiging zou krijgen van iemand zou als jij zou ik vragen of ze zelf wel hebben nagedacht er over en of zo niet koekkoek zijn en het nieuws wel eens kijken.. Als het serieus is zou ik mij dan ook wel goed afvragen of ik met zo'n ike ike ike en de rest kan stikken persoon bevriend zou willen zijn...

Mijn advies is dus denk nog eens na en kijk het nieuws of je niet beter een mooi feest kunt geven als het geboren is en het WEL weer mag.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:17

Boras schreef:
secricible schreef:

TS is dan net 20 weken zwanger joh :') Sowieso idioot vroeg voor een "babyshower".

Ik zit ernaast, gelukkig maar. Excuses moi :)

Maar dan snap ik helemaal niet waarom een dergelijk feestje erdoor gedrukt moet worden.

Omdat je tegenwoordig al 80 feestjes moet geven voor het kind überhaupt gezond en wel op aarde is gekomen.
Het precieze nut is mij ook altijd ontgaan.

Voor een slotje moet je trouwens temmen TS.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:18

Ik denk als je zwanger bent je net extra voorzichtig moet zijn... :Y)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:19

TS wil het over verschillende dagen doen. Het mag....is het verstandig....misschien niet. Zolang de regels niet strenger worden is dit toegestaan, al doet ze dit 10 dagen achter elkaar. Ja Rutte gaf aan je verstand te gebruiken en niet de grenzen op te zoeken.

vraag aan TS: Er zijn wel veel bruikbare tips genoemd, heb je daar iets aan? Mochten de regels strenger worden kan je inderdaad gevulde cupcakes doen en bijv soort drive langs je huis doen...

Ik snap dat het balen is maar ik denk niet dat je ziek wil worden tijdens een zwangerschap.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 13:21

Precies dit. Tevens heb ik ook al meerdere keren aangegeven dat dit een planning is op basis van de huidige maatregelen en als er door verscherping geen mogelijkheid is dit door te laten gaan het uiteraard niet doorgaat. Maar blijkbaar praat ik daarin tegen een muur en is het nodig om mij persoonlijk aan te vallen en te bekritiseren als a.s moeder zijnde.

Goof schreef:
TS heeft al aangegeven dat ze enkele mensen verspreid over meerdere dagen zal zien.
Dit mag gewoon. Ziet niemand van jullie nog vrienden en familie (verspreid dus)?

Ik zou er persoonlijk alsnog niet voor kiezen en zou ook niet komen als ik uitgenodigd werd, maar als TS het op deze manier invult overtreed ze nergens de regels en adviezen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:23

Goof schreef:

Nee, ik zie momenteel geen vrienden, geen kennissen, geen familie, geen collega's, enkel mijn partner. Ik kom enkel in de "bewoonde" wereld voor mijn eigen eten en eten / stalbedekking voor de paarden. En dat doe ik voor alle hardwerkende mensen in de zorg. Voor kwetsbaren. Voor anderen.

Ik kan werkelijk geen respect opbrengen voor mensen die willens en wetens anderen in gevaar brengen, enkel voor hun eigen genot.

TS: als je het dan toch wilt vieren:
1) doe eea online
2) Indien niet online: zorg dan dat je je houdt aan het maximum aantal mensen per dag en hou tussen die feestjes minimaal 14 dagen. Mocht iemand in die tussentijd ziek worden is het onzichtbare domino-effect weg.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 13:24

Er zaten inderdaad tips tussen waar ik zeker wat mee kan mochten de regels verscherpen. Vandaar dat er ook om ideeën voor zowel een klein feestje als online ideeën werden gevraagd. Aangezien ik natuurlijk geen "feest" ga geven als de regels worden aangescherpt. Iets wat velen in dit topic blijkbaar denken.

Zonnetje81 schreef:
TS wil het over verschillende dagen doen. Het mag....is het verstandig....misschien niet. Zolang de regels niet strenger worden is dit toegestaan, al doet ze dit 10 dagen achter elkaar. Ja Rutte gaf aan je verstand te gebruiken en niet de grenzen op te zoeken.

vraag aan TS: Er zijn wel veel bruikbare tips genoemd, heb je daar iets aan? Mochten de regels strenger worden kan je inderdaad gevulde cupcakes doen en bijv soort drive langs je huis doen...

Ik snap dat het balen is maar ik denk niet dat je ziek wil worden tijdens een zwangerschap.

Denise_Storm

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:28

Maar welke maatregel moet volgens jou aangescherpt worden om geen “feest” te geven? Want het mag met de huidige maatregelen al niet...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:29

Op mijn werk kwam er onlangs een 35-jarige met corona klachten op de eerste hulp. Hij bleek positief te zijn, maar het was al te laat ... hij is nog in de ER overleden.

Veel mensen denken dat het hun niet overkomt, maar toch gebeurt het. Wees alsjeblieft voorzichtig op jezelf, je ongeboren kind, je vriend, en je vrienden en familie.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:32

Het mag inderdaad wel, verspreid over meerdere dagen. Maar er is niet voor niets gezegd dat we niet die grenzen moeten gaan opzoeken, puur omdat het net mag volgens de regels. Die max 3 per dag is vooral zodat je op zn minst je ouders bv nog kunt bezoeken. Niet om dan feestjes verspreid te gaan vieren.

Ik zou het ook niet doen TS. Eigen keuze uiteraard, maar ik zou toch voor iets online kiezen, hoe rot dat ook is.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:35

Kristy1998x schreef:
Er zaten inderdaad tips tussen waar ik zeker wat mee kan mochten de regels verscherpen. Vandaar dat er ook om ideeën voor zowel een klein feestje als online ideeën werden gevraagd. Aangezien ik natuurlijk geen "feest" ga geven als de regels worden aangescherpt. Iets wat velen in dit topic blijkbaar denken.

Zonnetje81 schreef:

Ga alsjeblieft voor samen bevallen op een veilige manier aan het eind van je zwangerschap. Ik ben bevallen in de eerste corona lockdown en had net mazzel dat m'n man langs mocht komen in het zh. Zelfs m'n zoontje van 3 mocht niet komen.
Inmiddels is het advies om vanaf 28 weken contacten te vermijden, thuis te werken etc. Zoveel wisten ze toen nog niet. Dankzij de lockdown heb ik wel veel thuisgewerkt. Maar zo blij dat m'n dochter gezond ter wereld is gekomen.
Bescherm jezelf, je baby en help de zorg tot rust te komen zodat je straks alle hulp kan krijgen als je die nodig hebt, vier je feestje online!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:36

Denise_Storm schreef:
Maar welke maatregel moet volgens jou aangescherpt worden om geen “feest” te geven? Want het mag met de huidige maatregelen al niet...

eigenlijk wil ze nu gewoon over een paar weken verspreid X mini feestjes geven :D Steeds maximaal 3 mensen op bezoek, feestje houden met z'n allen en de keer erna weer 3 mensen.
En ja, volgens de regels van de weg mag dat.

of het verstandig is en of het voldoet aan het verzoek van de mp om niet de randen van de regels op te zoeken, dat is een tweede

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:37

Je wilt vooral niet dat je babyshower een herinnering is waar later aan kleeft dat mensen besmet zijn geraakt, weer kwetsbare familieleden hebben besmet, waardoor mensen heel ziek zijn geworden etc. Dat lijkt me niet de herinnering waar je het nieuwe leven van je kindje mee wil beginnen.
Of dat feestje dat mensen in verlegenheid bracht omdat ze een uitnodiging kregen, maar er eigenlijk liever niet heen wilden. Met alle gezeur en gedoe in je vriendengroep en familie die dat weer oplevert, van mensen die het daar eens of oneens mee zijn. Ook niet feestelijk.

Dus ik zou zeggen: ga voor de drive-by met cupcakes. Of iets anders waar iedereen zich oké bij voelt. Want het is pas echt feestelijk als het relaxed is, veilig en voor iedereen prettig voelt. Toch?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:37

Shaya_ schreef:
Ik denk als je zwanger bent je net extra voorzichtig moet zijn... :Y)

Klopt je weerstand is inderdaad minder.
Maar door mensen zoals TS, sta ik ook met 14 weken zwanger op een Corona afdeling te werken.
Wil TS best een keertje rondleiden hoor, overigens iedereen die roept dat het overdreven wordt..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:38

Ik zou het digitaal doen. Je kan misschien een bakker vragen of zij bezorgen en of ze bijvoorbeeld wat lekkers willen/kunnen bezorgen? Of zelf een tasje maken en laten ophalen of bezorgen?
Via Teams, Zoom, Skype en nog meer kanalen kan je het leuk digitaal vieren. Net iets minder leuk dan real life, maar dat is meetings anno 2020 nou even zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:44

Huh? Lees ik iets anders? Ts wil toch alles op 1 dag?

Citaat:
De planning is om max 3 personen buiten ons gezin te laten komen per keer en dus op een dag meerdere tijdzones in te plannen.

Edit: Oh, zie nu pas een latere post van het toch te spreiden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-20 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lo91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:45

Een vriendin van mij heeft voor haar zusje een online babyshower georganiseerd.

Van te voren heeft ze 'goodie bags' gemaakt voor alle aanwezigen met daarin een wat versiersels om op te hangen, zodat iedereen een versierde plek had voor de webcam (roze ballonnen, roze zonnenbril, roze rietjes voor in het glas drinken etc.). Ze heeft er ook iets lekkers te eten en drinken in gedaan (flesje limonade en roze zakje popcorn). En er zat een spelletje baby bingo bij. Dus iedereen had in de bag een bingokaartje, en haar zusje was de 'game master'.

Ze heeft bij het afgeven van de goodiebag ook de cadeautjes opgehaald, zodat haar zusje deze wel al kon uitpakken.

Heel leuk gedaan. Vergt wat voorbereiding, maar was wel volledig corona proof :-)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:54

Maar ts, verspreid over meerdere dagen is er toch weinig lol meer aan, iedere keer hetzelfde riedeltje.
Het is toch veel leuker om het met iedereen tegelijk te doen, en dan bv teams of zo.