Bol.com select

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:07

linoleum schreef:
Ze zegt dat leveranciers niet op Bol.com hogere prijzen mag rekenen dan rechtstreeks. Niet dat jullie het niet mogen opzoeken om elders te bestellen :')

Dan mogen ze wel iets meer steekproeven gaan doen := Kom eigenlijk maar zelden tegen dat het op de site van de leverancier niet duurder is dan via bol.com..

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:12

linoleum schreef:
Ze zegt dat leveranciers niet op Bol.com hogere prijzen mag rekenen dan rechtstreeks. Niet dat jullie het niet mogen opzoeken om elders te bestellen :')

Precies haha, dit was idd wat ik bedoelde. En ja tegenwoordig sluipt het er weer in. Maar in principe mogen ze geen hogere prijzen rekenen dan op hun eigen website.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:03

Cubone schreef:
linoleum schreef:

Dan mogen ze wel iets meer steekproeven gaan doen := Kom eigenlijk maar zelden tegen dat het op de site van de leverancier niet duurder is dan via bol.com..

Er is een kleine uitzondering.
Het product mag op de website van de leverancier (partner zoals bol ze noemt) niet goedkoper worden aangeboden als op Bol, maar daarin word rekening gehouden met eventuele verzendkosten.
Zou je bij de webshop dus een artikel voor 8 euro kopen maar je moet 7,50 verzendkosten betalen mag het product dus 15,50 kosten op Bol.com

Zou je 2X dit artikel bestellen ben je op Bol veel duurder uit, je betaald immers 2x verzendkosten.

Bied je op de webshop gratis verzenden vanaf 25 euro, dan mag je bij producten vanaf 25 euro dus geen verzendkosten optellen.

Op Bol heb je als consument heel veel voordeel, je mag altijd gratis retourneren, en je weet zeker dat het goed geregeld is.

madeliefw

Re: Bol.com select

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:37

Weer wat geleerd. Maar dan heb je met select dus sowieso geen voordeel hierop helaas.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:58

madeliefw schreef:
Weer wat geleerd. Maar dan heb je met select dus sowieso geen voordeel hierop helaas.

Ja, en nee.

Bij partners welke zelf verzenden heb je inderdaad geen select voordelen.

Partners kunnen ook kiezen voor de dienst LVB (Levering via Bol)
Ze leggen dan de producten op voorraad in het Bol.com magazijn in Waalwijk. (en betalen voor de opslag)
Omdat de Fulfilment van deze orders door Bol gebeurd kun je dan weer wel gebruik maken van select opties :j

Maar de supercomputers van Bol bepalen uiteindelijk welke producten wanneer worden aangeboden met welke (bezorg)opties. Alles is er op ingericht dat de beloftes kunnen worden nagekomen.
Bij extreme drukte kiest Bol er soms voor om bepaalde opties bij minder urgente producten tijdelijk niet aan te bieden.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 12:27

Ik snap het niet helemaal.... Ik heb afgelopen jaar best veel besteld bij Bol, altijd via de app, en geen verzendkosten..... Terwijl ik geen select heb afgelopen, dat weet ik echt heel zeker....

Wat is dan nog de toegevoegde waarde behalve het kunnen kiezen van je bezorgmoment?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 12:38

Danseresje schreef:
Ik snap het niet helemaal.... Ik heb afgelopen jaar best veel besteld bij Bol, altijd via de app, en geen verzendkosten..... Terwijl ik geen select heb afgelopen, dat weet ik echt heel zeker....

Wat is dan nog de toegevoegde waarde behalve het kunnen kiezen van je bezorgmoment?

Extra korting op producten.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 12:48

MarcoBorsato schreef:
Danseresje schreef:

Extra korting op producten.

Tja.... Ik bestel vooral alleen dingen als ik het nodig heb ... Weet niet of ik echt de producten nodig heb waar dan de kortingen op komen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:02

Van shampoo tot aan cosmetica. Zie ik dat mijn mascara van 35 voor 20 is met Select dan bestel ik dat. En luiers zijn altijd met selectkorting maar als je geen baby's of gekke fetisj hebt dan heb je daar niks aan.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:26

Peerke_ schreef:
madeliefw schreef:

Ja, en nee.

Bij partners welke zelf verzenden heb je inderdaad geen select voordelen.

Partners kunnen ook kiezen voor de dienst LVB (Levering via Bol)
Ze leggen dan de producten op voorraad in het Bol.com magazijn in Waalwijk. (en betalen voor de opslag)
Omdat de Fulfilment van deze orders door Bol gebeurd kun je dan weer wel gebruik maken van select opties :j

Maar de supercomputers van Bol bepalen uiteindelijk welke producten wanneer worden aangeboden met welke (bezorg)opties. Alles is er op ingericht dat de beloftes kunnen worden nagekomen.
Bij extreme drukte kiest Bol er soms voor om bepaalde opties bij minder urgente producten tijdelijk niet aan te bieden.

Klopt, ik heb 3 jaar gewerkt voor een ecommerce bedrijf beslist.nl. Dus weet hoe het werkt aan de voorkant en de achterkant

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 12:10

Peerke_ schreef:
Cubone schreef:

Er is een kleine uitzondering.
Het product mag op de website van de leverancier (partner zoals bol ze noemt) niet goedkoper worden aangeboden als op Bol, maar daarin word rekening gehouden met eventuele verzendkosten.
Zou je bij de webshop dus een artikel voor 8 euro kopen maar je moet 7,50 verzendkosten betalen mag het product dus 15,50 kosten op Bol.com

Zou je 2X dit artikel bestellen ben je op Bol veel duurder uit, je betaald immers 2x verzendkosten.

Bied je op de webshop gratis verzenden vanaf 25 euro, dan mag je bij producten vanaf 25 euro dus geen verzendkosten optellen.

Op Bol heb je als consument heel veel voordeel, je mag altijd gratis retourneren, en je weet zeker dat het goed geregeld is.

Klopt! Als consument koop ik graag bij Bol.com

Maar ik heb dus zelf óók een webshop en een tijdje via bol aangeboden maar dat was dikke drama. De consument heeft véél te veel "rechten" zoals dus gratis verzending én gratis retour. Als verkoper blijf je dus iedere keer verzendkosten betalen. Dus €6,75 voor het verzenden en dan ook nog eens iets van €3,50 voor de retour zending. Dus regelmatig komt het voor dat je bijna €10 kwijt bent aan verzendkosten en alsnog niets heb verkocht. Dat is dik verlies draaien.

Na 2 van zulke bestellingen dan ook héél snel gestopt!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:06

Ik heb mijn eigen boek: Boek van Janouk over mijn paard Janouk, ook verkocht via Bol.com.
Hele goede ervaringen: snelle afhandeling van de betaling en een groot bereik.
Ik bood het boek aan inclusief de verzendkosten prijs, want voor mij is het niet op te brengen om het boek zonder verzendkosten te sturen. De prijs is dan gelijk aan verkoop op mijn eigen site.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:34

mvdende schreef:

Maar ik heb dus zelf óók een webshop en een tijdje via bol aangeboden maar dat was dikke drama. De consument heeft véél te veel "rechten" zoals dus gratis verzending én gratis retour. Als verkoper blijf je dus iedere keer verzendkosten betalen. Dus €6,75 voor het verzenden en dan ook nog eens iets van €3,50 voor de retour zending. Dus regelmatig komt het voor dat je bijna €10 kwijt bent aan verzendkosten en alsnog niets heb verkocht. Dat is dik verlies draaien.

Maar waarom sturen mensen deze producten terug?
Bol vraagt naar de retour reden en die kun je als partner ook zien, aan de hand daarvan moet je actie ondernemen.

Zorg dat de artikelomschrijving heel uitgebreid is en vul alle optionele velden in, zelfs de afmetingen van de verpakking enzo.

Ik verwerk meer dan 100 bol orders per dag, en ons retourpercentage ligt onder de 1%.

Mensen kopen bij Bol omdat ze al deze voordelen krijgen, daardoor heb je het enorme bereik. Soms maak je een beetje verlies op een order, maar op de grote hoop kun je heel veel verdienen op Bol.com

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:33

mvdende schreef:

Ik snap wel dat dit lastig is, en zeker met een klein bedrijfje niet winstgevend is. Maar ben als consument echt heel blij met die rechten. Nu toevallig 2 keer achter elkaar gehad dat een product van een externe verkoper gewoon niet goed is, misleidende foto’s en productinfo. Dan ben ik echt heel blij dat ik geen strijd hoef aan te gaan of nog extra moet betalen ook om die items terug te sturen :j

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:30

Peerke_ schreef:
mvdende schreef:

Bol vraagt naar de retour reden en die kun je als partner ook zien, aan de hand daarvan moet je actie ondernemen.

Zorg dat de artikelomschrijving heel uitgebreid is en vul alle optionele velden in, zelfs de afmetingen van de verpakking enzo.

Ik verwerk meer dan 100 bol orders per dag, en ons retourpercentage ligt onder de 1%.

Mensen kopen bij Bol omdat ze al deze voordelen krijgen, daardoor heb je het enorme bereik. Soms maak je een beetje verlies op een order, maar op de grote hoop kun je heel veel verdienen op Bol.com

Idd omschrijving is zo belangrijk en verschillende foto's van elk aanzicht ook bijvoorbeeld.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 09:39

DonDon schreef:
Peerke_ schreef:

Idd omschrijving is zo belangrijk en verschillende foto's van elk aanzicht ook bijvoorbeeld.

In mijn geval omdat mensen niet goed lezen en ondanks maattabel zichzelf niet opmeten. Maar gewoon bestellen. Te groot? Gratis terugsturen.

Het 2e geval weet ik voor 99% zeker dat mensen niet goed gelezen hebben.

Op bol werd tot dan toe alleen Climbing Technology Junior Ascent verkocht.

Ik verkocht Climbing Technology Ascent.

In de beschrijving ook duidelijk vermeld dat het om de volwassen variant ging.

Want maat L (voor flinke kerels) bestellen voor een kind..... kinderen passen nauwelijks maat S.

Gelijk kaartjes eraf geknipt, dus die klant heeft een fikse schadevergoeding moeten betalen. Heeft dus maar een deel van het geld terugekregen

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:16

Ik denk dat je dan gewoon pech hebt gehad..

Niet alle mensen lezen de omschrijving, dat is natuurlijk ook afhankelijk van het soort product.
Ik heb ook mensen die retour sturen omdat ze dachten 2 paar sokken te krijgen, ipv 2 verschillende sokken.
Maar zoals gezegd, je moet het op de grote hoop zien.
En zoals ook hier word geschreven, mensen zien jouw naam op Bol, en komen via Google bij jouw eigen webshop uit. Het is ook een goedkope manier van marketing.

Ik verdien heel veel geld via Bol, dus ik zou het iedereen aanraden :j

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 10:29

Peerke_ schreef:
Ik denk dat je dan gewoon pech hebt gehad..

Niet alle mensen lezen de omschrijving, dat is natuurlijk ook afhankelijk van het soort product.
Ik heb ook mensen die retour sturen omdat ze dachten 2 paar sokken te krijgen, ipv 2 verschillende sokken.
Maar zoals gezegd, je moet het op de grote hoop zien.
En zoals ook hier word geschreven, mensen zien jouw naam op Bol, en komen via Google bij jouw eigen webshop uit. Het is ook een goedkope manier van marketing.

Ik verdien heel veel geld via Bol, dus ik zou het iedereen aanraden :j

Ik heb geen eigen webshop meer, kosten te hoog.

Als je veel verkoopt, is het prima te doen.

Maar als je 2 artikelen per maand verkoopt en ze komen allebei retour... dan is er weinig verdienen aan. Dan is het niet op de grote hoop gooien.

Uiteindelijk van de in totaal 3 verkochte artikelen, er 2 retour gehad. 1 daarvan kon ik een andere maat opsturen, maar heeft me veel verzendkosten gekost.