Ik haat kerst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lindsey_99

Re: Ik haat kerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:27

Op zich vind ik de kerst prima, maar ik wordt gallisch van al die kerstliedjes, kerstfilms die elk jaar de revue weer passeren en verplichtingen. Daar doen we dus niet aan. Dit jaar zal ongetwijfeld anders worden. Het wordt een kluskerst. Heerlijk.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:16

Ik was even bij Kruidvat en Action en daar lagen al spullen, maar zag nog niet veel mensen in dat gangpad.

Geloof ook wel dat het commercieel gezien handig is; Mensen zien het en denken vast; nu al? Daarna denken ze aan de lege schappen van andere jaren en gaan binnenkort toch alvast inkopen om niet mis te grijpen.

Waar ik ook niks van snap, is dat alles opeens lief, aardig en vrede moet zijn. Ja, liever wel, maar dan gewoon altijd en elke dag.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:38

Rongyos schreef:
Heb niks met kerst. Lekker samen eten oké, maar dat kan het hele jaar door wat mij betreft en dat doen we dan ook. Maar ieder zijn ding.

(knip)

Nou dat. Ik vind het veel belangrijker om het gedurende het jaar onderling gezellig te hebben ipv verplicht met kerst. Begrijp ook niets van gezinnen/familie die elkaar zo'n beetje het hele jaar ontlopen, om dan met kerst 'gezellig' samen te gaan zitten, want kerst moet je met elkaar vieren. :? (En gek hè, meestal is het geeneens echt gezellig, vooral veel gedoe.)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:41

Topic naar mijn hart: ik haat kerst ook. Sowieso ben ik niet van de feestdagen. Zolang als ik mij kan herinneren heb ik mijn werkgevers gesmeekt of ik mag werken tijdens die dagen. We eten gewoon wat de pot schaft of gaan naar de Mac (en echt, we zijn niet de enigen: het is er altijd loeidruk). Met oud & nieuw drink ik gewoon thee en ga op tijd naar bed. :D

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 18:44

Zetten jullie wel een kerstboom in huis?

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:52

Meestal niet..

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:58

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:17

Oh gelukkig ik ben dus niet alleen.

Ik vind kerst zo'n schijnheilig iets. Dat je met kerst op eens met jan en allemaal gezellig zou moeten doen, ik vind dat dat een heel jaar moet kunnen.
Net als met het eten, je moet een heel jaar met iedereen gezellig kunnen eten.
Ook dat zinnetje van niemand hoort alleen te zijn met kerst, dat maak ik zelf wel uit...
Ik doe al jaren helemaal niks meer met kerst, en dat bevalt me super.
Die kerstliedjes op de radio, daar kan ik echt heel erg chagrijnig van worden. :o
Hier komt helemaal geen kerst decoratie in huis, vind het zonde van mn geld.
Wat ik wel leuk en mooi vind is al die lichtjes overal, zolang het maar niet met kerst te maken heeft.
Als kind vond ik er ook weinig aan, op die dagen bepaalde kleding aan moeten omdat het zou horen met kerst. Ik had toen al zoiets van het gaat toch om wie je bent, toch niet om wat je aan hebt?

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:20

Ik haat kerst ook. Goddank werk ik in de zorg. Ik zorg dat ik sowieso 1 kerstdag werk. De andere overgebleven kerstdag is voor mijn eigen gezin. Dan doen we echt wat met de kinderen en hopen we dat zij een andere associatie met kerst krijgen dan dat ik dat vroeger had. We gaan een dus met ze naar een pretpark, soms krijgen ze een klein cadeautje onder de boom, zij beslissen wat we eten. Ze hoeven geen oncomfortabele kerst kleding aan en ook geen verplichte familie diners en netjes opzitten.

Want de reden dat ik kerst haat is dat het vroeger altijd zo vreselijk was, met een gestreste moeder, verplichte familie diners, mislukte kerst cadeaus en noem maar op. Nee ik heb geen leuke warme herinneringen aan kerst.

Ik ben altijd blij als het weer januari is.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:10

Ik heb niet zozeer haatgevoelens bij kerst, ik vind al die verplichte nummers wel heel vervelend en veel energie kosten.
Ik heb overigens wel een gruwelijke hekel aan gourmetten... Dat sompige taaie vlees druipend in het vet... %)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:11

Wij gourmetten graag, althans, de kinderen vinden het erg leuk om te doen. Filmpje er bij op en gaan. Maar taai vlees en druipend in het vet herken ik helemaal niet?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 20:12

marleen_88 schreef:
Ik heb niet zozeer haatgevoelens bij kerst, ik vind al die verplichte nummers wel heel vervelend en veel energie kosten.
Ik heb overigens wel een gruwelijke hekel aan gourmetten... Dat sompige taaie vlees druipend in het vet... %)

En die geur die blijft hangen is ook niet best :')

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:13

L_iek schreef:

Nee, vreselijk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:15

Steeph schreef:
Het enige voordeel aan kerst zijn de extra vrije dagen :=

Lekker werken en 200% krijgen ervoor. *\o/* *\o/*

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:16

Hebben jullie toch andere gourmetpannen dan wij denk ik :+ Hier geen bijzondere geur, niet anders dan vlees in de pan. Wij hebben allemaal een eigen pannetje, gooien het niet boven op de plaat, misschien anders, maar goed, iedereen zijn ding natuurlijk! Voorheen gingen we met kerst wel eens uit eten. Vind ik altijd wel lekker en makkelijk. Nu wil schoonfamilie met ruim 20 man allemaal zelf iets maken. Gevolg 10 man tegelijk in de keuken, 8 daarvan willen de oven tegelijk gebruiken, het moet iets zelfgemaakts en warms zijn en dan allemaal een gerechtje of 3, pff, daar heb ik zo'n schurft hekel aan.. Geen keukenprinses hier, en ook zeker niet mijn idee en vind dat dan zo'n stomme verplichting. Ben altijd blij dat wij al die mensen in ons huis niet kwijt kunnen, ieder jaar is het bij iemand anders, vind dat zo'n opgave, tafels en stoelen regelen voor zoveel mensen. Nu hebben we een kleinere woonkamer en afgesloten keuken, zo erg, het past hier niet meer :Y) Doe nog liever de hele maaltijd zelf, dan tussen iedereen door kruipen, een pannetje zien te bemachtigen of een plekje in de oven om alles op tijd op tafel te krijgen, dan liever de gourmet voor mij :D
Laatst bijgewerkt door MightyMike op 21-10-20 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:17

Nienke98 schreef:
Puur uit interesse: hebben jullie kerst nooit leuk gevonden of als kind wel? :o?

Nooit.

Ooms, tante en vader stomdronken. 8)7

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:19

Oh jee Marcella, dan is het idd niet grappig.. Vond het vroeger wel leuk. Maar dat was dan 1 kerstdag met oma, gewoon lekker eten bij ons thuis, vond ik heerlijk, niets bijzonders verder. Boom zetten wij wel elk jaar op, ook lampjes aan de poort, zo'n gordijn zeg maar, daar houd ik dan wel van. Maar verder geen kerstdecoratie.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:21

En dan moest mijn moeder terug rijden naar huis. Laten we maar zeggen dat ze niet kon rijden (bang en onzeker) en ik dan altijd met mijn handen voor mijn ogen op de achtbank zat. :=

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:55

oe goed topic dit.

Ik heb zoveel hekel aan dit soort dingen. Ik haat die lampjes buiten. Vooral die flikkerlichtjes.
Als je kerst viert hoeft de buurt er geen last van te hebben.

Ook die liedjes zijn ze al mee bezig(Reclames). Echt niet leuk gewoon.

Gezellig eten samen is prima. Maar dat je dan lief voor elkaar moet zijn omdat het kerst is. Je kunt gewoon het hele jaar lief voor elkaar zijn. Maar nee achterbaks zijn behalve met kerst. Dit zie ik vaker terugkomen.

Zelf woon ik nog bij mijn ouders. En die zijn ook niet zo van die extra dingen. Al ben ik er wel mee opgegroeid. Ik vind die verplichtingen maar niks.

(Ik ben alternatief met bijna alles geloof ik.)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:01

L_iek schreef:

Nope geen boom, geen enkele kerst deco zelfs :o

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:03

Telpeva schreef:
L_iek schreef:

Nope geen boom, geen enkele kerst deco zelfs :o

Hier ook niet. Niet zo nodig.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 01:14

L_iek schreef:

Nu al een paar jaar niet. Daarvoor deed ik het echt voor zoonlief en mn man vindt het wel heel mooi. Heb zelfs een keer buiten deco voor hem meegenomen.
Maar had dus wel ook smoesjes; jonge honden, kitten, huis verkoop klaar maken, verhuizen en vorig jaar verbouwen.

MightyMike schreef:
Wij gourmetten graag, althans, de kinderen vinden het erg leuk om te doen. Filmpje er bij op en gaan. Maar taai vlees en druipend in het vet herken ik helemaal niet?

Toevallig las ik vandaag iets over fijnstof in huis door koken, bakken en straks weer gourmetten. Ik zou het er niet om laten hoor, maar denk inderdaad dat het wel uitmaakt wat je bakt en hoelang je zit etc.
Als wij gourmetten is het echt wel uren en uren en doen we meestal bovenop vlees en kip en in de pannetjes groente's. Of we doen ommeletjes en pannenkoekjes etc. Dan moet je wel oppassen als ze omhoog beginnen te komen.

Maar goed, daar tegenover hebben wij geen frituurpan bijv.

meniekske schreef:
Oh gelukkig ik ben dus niet alleen.

Ik vind kerst zo'n schijnheilig iets. Dat je met kerst op eens met jan en allemaal gezellig zou moeten doen, ik vind dat dat een heel jaar moet kunnen.
Net als met het eten, je moet een heel jaar met iedereen gezellig kunnen eten.
Ook dat zinnetje van niemand hoort alleen te zijn met kerst, dat maak ik zelf wel uit...

Even dit stukje. Helemaal mee eens. Je mag elkaar dus in principe laten barsten als een baksteen, maar met kerst mag niemand alleen zijn? Wij woonden in de omgeving waar vaak voor de trein gesprongen werd en dat is rond de feestdagen dus erger en ik denk toch dat een deel daarmee te maken heeft.

Aan de andere kant, heb ik heel vaak als weerwoord gekregen; Ja, het is 1x per jaar en juist dan kan iedereen tijd vrijmaken om bij elkaar te zijn, waar dat de rest van het jaar moeilijker gaat. Natuurlijk kan dat ook op een andere dag, maar blijkbaar vinden mensen het fijn om die dagen hun familie bij elkaar te krijgen, omdat de rest van het jaar mensen van alles te doen hebben. Dat wil niet zeggen dat ze elkaar niet zien, maar bij grote families is iedereen tegelijk samen soms wel lastig.

Ken ook families, die familie weekend houden 1x pj en elkaar verder amper zien en iig nooit allemaal tegelijk.

Ik vraag me wel af of ik een reden heb om er niks mee te hebben. Als het thuis versierd wordt en echt gezellig gemaakt etc etc, ben je er dan meer mee opgegroeit en van gaan houden?
Of was het nooit zo gezellig en ben je daarom er afstand van gaan nemen??

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 05:49

L_iek schreef:
marleen_88 schreef:

En die geur die blijft hangen is ook niet best :')

Dat is niet mijn probleem, tis mijn huis niet. :o

Geen taai vlees? Hmmm dat is wel beter, wat doen wij fout? :Y)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 06:02

marleen_88 schreef:

Een medestander! _/-\o_ Ik dacht dat ik de enige in Nederland was die dat getrut met die pannetjes niet leuk vind. Ik roep altijd dat ik best wil gourmetten maar dan met een tefalpan op het gasfornuis.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 06:35

Gourmetten is wel lekker, maar heb dan ook nooit taai vlees gehad. Zou niet goed zijn met een slager in huis. :P :9

Kerstboom van vorig jaar staat er nog geen zin gehad om op te ruimen. :')

De hekel aan kerst is bij mij dat het altijd een drank wedstrijd is geweest tussen de broers van mijn vader. 8)7