Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rongyos schreef:Heb niks met kerst. Lekker samen eten oké, maar dat kan het hele jaar door wat mij betreft en dat doen we dan ook. Maar ieder zijn ding.
(knip)
(En gek hè, meestal is het geeneens echt gezellig, vooral veel gedoe.)
Hier geen bijzondere geur, niet anders dan vlees in de pan. Wij hebben allemaal een eigen pannetje, gooien het niet boven op de plaat, misschien anders, maar goed, iedereen zijn ding natuurlijk! Voorheen gingen we met kerst wel eens uit eten. Vind ik altijd wel lekker en makkelijk. Nu wil schoonfamilie met ruim 20 man allemaal zelf iets maken. Gevolg 10 man tegelijk in de keuken, 8 daarvan willen de oven tegelijk gebruiken, het moet iets zelfgemaakts en warms zijn en dan allemaal een gerechtje of 3, pff, daar heb ik zo'n schurft hekel aan.. Geen keukenprinses hier, en ook zeker niet mijn idee en vind dat dan zo'n stomme verplichting. Ben altijd blij dat wij al die mensen in ons huis niet kwijt kunnen, ieder jaar is het bij iemand anders, vind dat zo'n opgave, tafels en stoelen regelen voor zoveel mensen. Nu hebben we een kleinere woonkamer en afgesloten keuken, zo erg, het past hier niet meer
Doe nog liever de hele maaltijd zelf, dan tussen iedereen door kruipen, een pannetje zien te bemachtigen of een plekje in de oven om alles op tijd op tafel te krijgen, dan liever de gourmet voor mij
L_iek schreef:Zetten jullie wel een kerstboom in huis?
MightyMike schreef:Wij gourmetten graag, althans, de kinderen vinden het erg leuk om te doen. Filmpje er bij op en gaan. Maar taai vlees en druipend in het vet herken ik helemaal niet?
meniekske schreef:Oh gelukkig ik ben dus niet alleen.
Ik vind kerst zo'n schijnheilig iets. Dat je met kerst op eens met jan en allemaal gezellig zou moeten doen, ik vind dat dat een heel jaar moet kunnen.
Net als met het eten, je moet een heel jaar met iedereen gezellig kunnen eten.
Ook dat zinnetje van niemand hoort alleen te zijn met kerst, dat maak ik zelf wel uit...
L_iek schreef:marleen_88 schreef:Ik heb niet zozeer haatgevoelens bij kerst, ik vind al die verplichte nummers wel heel vervelend en veel energie kosten.
Ik heb overigens wel een gruwelijke hekel aan gourmetten... Dat sompige taaie vlees druipend in het vet...
En die geur die blijft hangen is ook niet best
marleen_88 schreef:Ik heb overigens wel een gruwelijke hekel aan gourmetten... Dat sompige taaie vlees druipend in het vet...
Ik dacht dat ik de enige in Nederland was die dat getrut met die pannetjes niet leuk vind. Ik roep altijd dat ik best wil gourmetten maar dan met een tefalpan op het gasfornuis.