Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:00

Kana schreef:
Half.
Kerst was altijd heerlijk lui niks doen. Kerstmiddag in de stad (is van het oosten denk ik?) en daarna bij de ouders lekker eten en gezelligheid.

Maar sinds ik een relatie heb met mijn vriend en in Utrecht woon is kerst vooral auto rijden. Zijn ouders zijn gescheiden(dus moeten we daar 2 keer heen) en wonen aan de west kant van het land en mijn ouders in het oosten. Vorig jaar 3 dagen kerst moeten vieren en vooral in de auto gezeten om het hele land door te crossen. Het is nu meer verplichting geworden dan genieten.

Ik zou echt dolgraag alle verplichtingen af willen zeggen en thuis op de bank foute kerstfilms willen kijken. Heerlijk samen een foute trui en een echte boom in de woonkamer!

Ik was daar ook nooit zo"n liefhebber van, altijd dat gedoe . Nu ze er al jaren niet meer zijn mis ik ze elk jaar meer. Nu moet ik zeggen dat ik zowel met ouders als schoonouders een hele fijne band had.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:00

Hoeveel mensen gaan zich er aan houden vraag ik me af. Ik ga gewoon naar mijn ouders. := Dat mag toch dus waarom niet.

Nickeltje

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:03

Wij waren van plan maar weer eens een uitgebreide familie kerst te gaan houden, de ene dag bij mijn familie en de andere bij zijn familie...
Maar goed als dat er dan niet in zit hebben we ons allebei op ons werk aangemeld voor de kerst werk-ploeg (werken beide in de zorg) en gaan er met zijn tweetjes dan maar zo gezellig mogelijk van maken.
De dagen dat we wel vrij zijn ben ik wel van plan om heel erg uitgebreid voor ons samen te gaan koken en ik ben nu al begonnen met allerlei kleine presentjes voor onder de kerstboom...

Wanneer onze boom komt weet ik nog niet. Als het aan mijn vriend ligt vorige week al...

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:06

Jaaaa, kerst! Gisteren keek ik stiekem ook al bij de kerstspulletjes bij de Hornbach, maar.. We hebben nog zo veel.
Ik houd vooral van de glitters en lichtjes.
Hopelijk komt er dit jaar gewoon wel lekker veel sneeuw, zolang het maar niet hard waait en regent vind ik het prima.
Vorig jaar had ik een echte kerstboom in de tuin gezet en opgetuigd. Ook dit jaar zoek ik weer een mooie uit <3

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:08

Jis_ schreef:
Heb een tijdje zo'n over de top kerstboom gehad met van die zuurstokken ook, houten speelgoed maar ook veel glitter. Nu weer een stuk rustiger met alleen maar ballen. Piek doen we al jaren niet meer. Wel lampjes die langzaam uit en aan gaan in de boom, vind ik zo leuk.

Ik zie die piek meer en meer verdwijnen! Hoe komt dat, vraag ik me altijd af :+ Tegenwoordig zie ik eerder een strik dan een piek. Ook mooi, maar ik blijf heel traditioneel bij de piek.

Behalve vorig jaar haha. Toen was het echt kantje boordje.
Vorig jaar heeft mijn vriend een nieuwe (valse) boom gekocht. Een heel mooi ding hoor, met van die nep-sneeuw, en vrij groot ook. Zo groot, dat het piekje van mijn vorige boom echt belachelijk klein leek :+ Dan maar een nieuwe, dacht ik. Ik was het niet eens met de astronomisch hoge prijzen die winkels vragen voor pieken, dus was ik in de kringwinkel gaan kijken. Daar lagen er toen twee. Ik dacht nog even "ik neem ze allebei" maar heb het bij eentje gelaten.

Die nieuwe boom, daar heb ik echt grijs haar aan overgehouden. Ik was het er in eerste instantie niet mee eens - we hadden 2 "normale" bomen, dat grote gevaarte hoefde er van mij niet persé bij :+ Om die reden heeft mijn vriend hem in zijn eentje in elkaar gezet. Er is iets mis gelopen met de poot - ik heb geen idee of die kapot uit de verpakking is gekomen, of dat mijn vriend hem per ongeluk gemold heeft, maar het resultaat was een boom die begon over te hellen. Ondertussen al helemaal opgetuigd, dus niet makkelijk te corrigeren. Heft mijn vriend de boom in zijn geheel op zodat ik kon proberen de poot te verstevigen - ik zeg nog "wacht, ik haal die piek er eerst af" en ja hoor.. piek tegen de tegels, kapot -O- Ik boos natuurlijk haha. Andere piek bij de kringwinkel gaan halen. Die was helaas hetzelfde lot beschoren. Ik nog bozer, weg Kerstsfeer :+ Over het algemeen hangen er vooral ballen in onze boom, en dan nog een paar "speciale dingetjes". Die zijn natuurlijk ook gevallen, ik had een engeltje van mijn mama gekregen, die had nog maar 1 vleugel. Die heb ik wel kunnen herstellen :D

Uit frustratie toen maar een strik opgehangen.
Twee dagen later pakje in de bus - vriendje had een nieuwe piek gekocht. Een hele dure natuurlijk haha. We hebben toen eerst de poot gefikst, en daarna mocht de piek pas op de boom van mij. Ik had liever een plastic model gehad, hij moest natuurlijk weer een glazen kopen :+

Ik hou mijn hart al vast voor dit jaar :+

Lampjes zijn hier ook altijd een dingetje. Mijn vriend gooit er zo ontzettend veel in de boom, dat ik de boom zelf niet eens meer zié. Je wordt gewoon verblind. Ik geloof dat er 6000 in zitten {:} Ik heb gezegd dat ik ze niet meer uit de knoop haal, dus hij wikkelt ze nu per snoer over een stuk karton, veel handiger zo haha. In tegenstelling tot hem draag ik een bril, en die lichtjes weerkaatsen en flikkeren als een gek in mijn glazen :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:14

Wij hebben ooit een boom gekocht in het tuincentrum zoals hij daar stond dus precies de versiering erbij, hartstikke duur maar goed.
Boom is naar dochter maar versiering gebruik ik nog, vind het nog steeds mooi.
Als piek gebruik ik al jaren een strik hoor!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:38

_San87_ schreef:
Kana schreef:
Half.
Kerst was altijd heerlijk lui niks doen. Kerstmiddag in de stad (is van het oosten denk ik?) en daarna bij de ouders lekker eten en gezelligheid.

Maar sinds ik een relatie heb met mijn vriend en in Utrecht woon is kerst vooral auto rijden. Zijn ouders zijn gescheiden(dus moeten we daar 2 keer heen) en wonen aan de west kant van het land en mijn ouders in het oosten. Vorig jaar 3 dagen kerst moeten vieren en vooral in de auto gezeten om het hele land door te crossen. Het is nu meer verplichting geworden dan genieten.

Ik zou echt dolgraag alle verplichtingen af willen zeggen en thuis op de bank foute kerstfilms willen kijken. Heerlijk samen een foute trui en een echte boom in de woonkamer!

Wat houdt je tegen :)?

Ik vier al 5 jaar geen kerst meer met mijn familie, vorig jaar en dit jaar alleen nog kleinschalig met schoonfamilie omdat we dat leuk vinden en het vooral niet 'verplicht' is :).

Ik vier het ook al 6 jaar niet meer met de familie.
Eigenlijk 7 maar het eerste jaar werd ik 'ontvoerd' omdat mijn familie het er niet mee eens was. :+
Had er ook gewoon geen zin meer in en dankzij altijd de verplichtingen, ruzies vlak voor we de deur uit gingen en dan verplicht gezellig en nepvrolijk doen terwijl je je gezinsleden wel kon schieten had ik er ook echt een schurfthekel aan gekregen. :x
Komt ook nog bij dat ik geen contact meer heb met mijn moeders andere dochter en dat mijn moeder standaard bij haar vriend zit op 3,5u enkele reis met het ov waardoor het hele gezin eigenlijk niet meer samen is met kerst of hooguit met kerstavond samen komt.

Ik doe niet meer aan verplichtingen, ik vier het zoals ik het wil en willen er mensen aanschuiven dan zijn ze welkom maar dan moeten ze het wel even melden ivm boodschappen halen enzo. :)
Wel vier ik vaak 1-3 dagen met iemand samen, maar dat is behoorlijk vrijblijvend.
Kom ik pas om 17u aanzetten dan is dat prima, kom ik om 13u dan is dat ook prima.
Samen zorgen we voor de boodschappen, hetzij dat ieder een lijstje meeneemt, hetzij dat er 1 het overgrote deel haalt en we de kosten splitten.

Voor dit jaar heb ik een uitgebreide brunch (van 11 tot 12:30u ongeveer), een keer lekker gourmetten/fonduen oid voorgesteld en een spelletjesavond met een hapje en een drankje.
Kan zijn dat we het op dezelfde dag doen, kan ook zijn dat we het over 2-3 dagen verdelen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:41

Ben dol op kerst :D kersthits.fm staat dan ook al op :D
Maar ivm de kinderen gaat de boom pas op na sinterklaas en gaat hij met O&N alweer weg ivm een kinderverjaardag.

Normaal is het eerste kerstdag met mijn familie, tweede kerstdag met zijn familie. Maar denk dat dat dit jaar anders gaat verlopen. We gaan het zien :D

Wij hebben als Piek een soort pluizige ster :+ rest van de versiering is onbreekbaar ivm kleine kinderen en 2 lompe katten
Afbeelding

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:41

Bij de action hebben ze ook al weer veel leuke kerst spullen!
Ik moet eerdaags nog even lichtjes halen voor om het tuinhek, dat vind ik altijd gezellig staan :P

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:53

Ik heb 'n ster ipv een piek

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:58

LWDaisy schreef:
Jis_ schreef:
Heb een tijdje zo'n over de top kerstboom gehad met van die zuurstokken ook, houten speelgoed maar ook veel glitter. Nu weer een stuk rustiger met alleen maar ballen. Piek doen we al jaren niet meer. Wel lampjes die langzaam uit en aan gaan in de boom, vind ik zo leuk.

Ik zie die piek meer en meer verdwijnen! Hoe komt dat, vraag ik me altijd af :+ Tegenwoordig zie ik eerder een strik dan een piek. Ook mooi, maar ik blijf heel traditioneel bij de piek.

Ik heb mijn boom altijd op een salontafel of een kastje ofzo staan en dan is er geen ruimte meer voor een piek. :')
Als ik de boom op de grond zet dan lopen de honden er onderdoor en tikken constant ballen eruit met hun staart. :+
Nu heb ik gelukkig kunststof ballen erin voor het overgrote deel dus dat scheelt weer.
Maargoed, om praktische redenen dus een strik. :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:03

:D Ik ga hier zo al de boom zetten :D

Maar wel onze vorige boom. Dan kan ik hem op de foto zetten zodat hij op marktplaats kan.

Dat is zo’n mooie nep boom <3 bijna niet van echt te onderscheiden. Omdat we in ons vorige huis weinig ruimte hadden is hij maar 1.20m hoog. Ideaal voor op een dressoir. Maar omdat we nu een groter huis hebben, hebben we vorig jaar dezelfde boom maar dan in 1.80 formaat gekocht <3 *\o/*

Mn vriend wilde hem eigenlijk op een kastje in de slaapkamer zetten, maar dat vond ik een beetje te ver gaan :o eerst maar kijken of we er iemand anders blij mee kunnen maken. Anders kan ‘ie altijd nog op de slaapkamer :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:04

Selina zocht nog een extra boompje :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:08

Saintelette schreef:
:D Ik ga hier zo al de boom zetten :D

Maar wel onze vorige boom. Dan kan ik hem op de foto zetten zodat hij op marktplaats kan.

Dat is zo’n mooie nep boom <3 bijna niet van echt te onderscheiden. Omdat we in ons vorige huis weinig ruimte hadden is hij maar 1.20m hoog. Ideaal voor op een dressoir. Maar omdat we nu een groter huis hebben, hebben we vorig jaar dezelfde boom maar dan in 1.80 formaat gekocht <3 *\o/*

Mn vriend wilde hem eigenlijk op een kastje in de slaapkamer zetten, maar dat vond ik een beetje te ver gaan :o eerst maar kijken of we er iemand anders blij mee kunnen maken. Anders kan ‘ie altijd nog op de slaapkamer :+

Ik heb wel interesse. Wat voor een is het?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:11

lor1_1984 schreef:
_San87_ schreef:

Wat houdt je tegen :)?

Ik vier al 5 jaar geen kerst meer met mijn familie, vorig jaar en dit jaar alleen nog kleinschalig met schoonfamilie omdat we dat leuk vinden en het vooral niet 'verplicht' is :).

Ik vier het ook al 6 jaar niet meer met de familie.
Eigenlijk 7 maar het eerste jaar werd ik 'ontvoerd' omdat mijn familie het er niet mee eens was. :+
Had er ook gewoon geen zin meer in en dankzij altijd de verplichtingen, ruzies vlak voor we de deur uit gingen en dan verplicht gezellig en nepvrolijk doen terwijl je je gezinsleden wel kon schieten had ik er ook echt een schurfthekel aan gekregen. :x
Komt ook nog bij dat ik geen contact meer heb met mijn moeders andere dochter en dat mijn moeder standaard bij haar vriend zit op 3,5u enkele reis met het ov waardoor het hele gezin eigenlijk niet meer samen is met kerst of hooguit met kerstavond samen komt.

Ik doe niet meer aan verplichtingen, ik vier het zoals ik het wil en willen er mensen aanschuiven dan zijn ze welkom maar dan moeten ze het wel even melden ivm boodschappen halen enzo. :)
Wel vier ik vaak 1-3 dagen met iemand samen, maar dat is behoorlijk vrijblijvend.
Kom ik pas om 17u aanzetten dan is dat prima, kom ik om 13u dan is dat ook prima.
Samen zorgen we voor de boodschappen, hetzij dat ieder een lijstje meeneemt, hetzij dat er 1 het overgrote deel haalt en we de kosten splitten.

Voor dit jaar heb ik een uitgebreide brunch (van 11 tot 12:30u ongeveer), een keer lekker gourmetten/fonduen oid voorgesteld en een spelletjesavond met een hapje en een drankje.
Kan zijn dat we het op dezelfde dag doen, kan ook zijn dat we het over 2-3 dagen verdelen.

Oh vervelend :\. Ik heb twee keer voor de kat zijn kont een halve dag in de auto gezeten. Dan ben je er ook wel klaar mee. Ze vieren t maar zonder mij :D.

Brunch klinkt heeeel goed :9. Ik ben voor het eerst in 7 jaar alle kerstdagen vrij, dus wij nemen het er ook van :D.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:19

Wat erg, ik heb geen foto van onze boom vorig jaar :+ Wel van de versiering haha!

Afbeelding

Een paar van de "speciale dingetjes" in onze oude boom, nu dus eentje met nep-sneeuw.
Afbeelding

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:24

Oh ja absoluut, ben een enorme kerst addict en begin vaak al rond juli met kerst muziek ( jajajaja vroeg i know) Normaal had ik ook allang de boel versierd, nu een beetje, net zoals vele van ons heel veel oliebol meegemaakt dus nog niet echt tijd voor gehad,,,

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:53

Jaaa ik heb ook mega zin! En nu met corona helemaal want dan hoef ik niet naar mijn schoonouders toe. :D
Mijn vriend vind dat net zo erg als ik gelukkig :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:01

Ohh ik heb er ZOVEEL zin in! Elk jaar hoor, maar dit jaar extra omdat we in november naar Italie verhuizen. Dus dit wordt onze eerste kerst in het nieuwe huis en in Italie <3 Ik heb van de week al kerstlampjes geshopt bij Kruidvat voor in de tuin en bij de voordeur. :D

Wij hebben volgens mij geen visite dit jaar. Misschien 1 dag schoonmoeder en 1 dag schoonvader + vriendin. Mijn moeder mag vanwege haar slechte gezondheid helaas niet vliegen, met de auto is wat ver voor haar om voor 2 dagen langs te komen (1600 km). Ze mag helaas ook niet met teveel andere mensen in 1 ruimte zijn. :(:)
Zwager + vriendin komen "3e kerstdag" en blijven tot en met oud en nieuw <3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:04

_San87_ schreef:
Oh vervelend :. Ik heb twee keer voor de kat zijn kont een halve dag in de auto gezeten. Dan ben je er ook wel klaar mee. Ze vieren t maar zonder mij :D.

Brunch klinkt heeeel goed :9. Ik ben voor het eerst in 7 jaar alle kerstdagen vrij, dus wij nemen het er ook van :D.

Groot gelijk, het houdt ook wel een keertje op natuurlijk. :)

Brunch is bijna standaard met lekkere harde broodjes, croissants, luxere belegjes, sapje, optimel oid, koffie, thee, gekookt eitje, crackers, beschuit, krentenbrood/bollen en voor de lekker vaak nog iets van feestdagen gerelateerde chocolaatjes ofzo. :9
Evt aangevuld met mini quiches, roerei/omeletjes, mini pizzas, soepje oid, maar net waar we zin in hebben.
Ben ik alleen dan is het een croissant, 2-3 harde broodjes, sapje, grote mok met thee, evt een glas optimel, een halfzacht eitje, oude kaas, een lekker vleesbelegje en evt een salade voor op brood.
Stuk simpeler maar alsnog vrij uitgebreid/luxe tov normaal. :+

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:07

Nah, geen kerst voor mij. Ga zelf geen geld uitgeven aan kerst versieringen en ben gewoon alleen thuis met mijn honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:09

daantjuhhh schreef:
Shenavallie schreef:
Ik ook. Ben blij als het weer voorjaar is. :D

Aahh. Eindelijk 2 mede haters :') *\o/*

Me tooo! Niet voor niks al 2 jaar de kerstdagen ontvlucht naar Curacao, maar dit jaar wordt het een saaie kerst thuis :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:25

Normaliter wel, maar nu met corona wordt het gewoon thuis met het gezin jammer genoeg.

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:32

Neuh, om heel eerlijk te zijn niet :o

Ik vind het persoonlijk altijd zo opgeklopt. Heel je huis vol met zooi. Zogenaamde “gezelligheid” maar puntje bij paaltje zit je volgegeten op de bank je stierlijk te vervelen en films te kijken die je allang kent.

Voor de rest ben ik altijd opgewekt, en niet zuur aangelegd :P :D

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:34

Normaal gezien ben ik echt dol op kerst!

Maar nu in deze tijd heb ik er totaal geen zin in helaas :( hoop dat t komende weken wel weer omslaat dat ik er wel zin ik krijg