Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:21

Roosch schreef:
Ohw Robijn daar zou je mij ook dolblij mee maken maar ik vind wasmiddel en andere geurtjes wel altijd iets heel persoonlijks. Een geurkaars kun je nog weggeven maar wasmiddel.. lastig wel.

Wasmiddel is duur! Tenzij het af en toe in een pakket van de voedselbank zit, zal z'n gezin waarschijnlijk het allergoedkoopste kopen. Lidl, Aldi, Action eigen merk bijvoorbeeld. Er is wat betreft persoonlijke geurtjes dan niet veel te kiezen, als het maar wasmiddel is...

Om dan een fles Robijntje te krijgen, zullen ze echt héél blij mee zijn. Ik zal niet de kokos versie geven, dat is natuurlijk een behoorlijk specifieke geur. Maar gewoon een Robijntje voor de gekleurde was zijn ze waarschijnlijk erg blij mee hoor! Ik wél in ieder geval.

(Gebruik zelf eigenlijk altijd Robijntje, koop ik bij de Action vaak, dan is het helemaal niet zo extreem duur. En mn was ruikt lekker en wordt schoon)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:23

Roosch schreef:
Ohw Robijn daar zou je mij ook dolblij mee maken maar ik vind wasmiddel en andere geurtjes wel altijd iets heel persoonlijks. Een geurkaars kun je nog weggeven maar wasmiddel.. lastig wel.

Ja, dat is wel waar...

ontherun

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:31

Op zich heeft Robijn ook wel neutrale geuren, een lekkere wasmiddel/wasverzachter combi zou ik echt enorm blij mee zijn. En ook vaak in de aanbieding bij de appie en plus, dus je hoeft niet zelf ook de hoofdprijs te betalen. Wat eten betreft zou ik ook voor het iets luxere gaan, dan heb je ook echt iets anders dan anders voor kerst en niet alleen een keer je voorraadkast extra gevuld. Wat ook super fijn zou zijn, maar dat zou ik dan niet met kerst doen.
Lekkere afbak broodjes, die kruiden en boemboe mixen, lekkere gevulde en gebonden soepen, een fles of wat blikjes frisdrank, lekkere zak chips van Lays ofzo.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 03:03

Sja, uit dit topic blijkt wel hoe persoonlijk dingen zijn. Ik geef echt niets om geurtjes van wasmiddelen en shampoo enzo. Ik heb de goedkope douchegel, wasmiddel en shampoo van de Lidl en die vind ik dikke prima. Zelfgemaakte en ingevroren dingen zou je mij ook niet blij mee maken, die krijgen een enkeltje vuilnisbak. Want je weet niet wat er in zit, wie het wanneer gemaakt heeft en hoe hygiënisch dat gegaan is... en de associatie met kliekjes vind ik niet zo kerstpakket-waardig... Dus nee, tenzij het van mijn zusje of mijn moeder kwam, kregen zelfgemaakte bakjes eten met bakje en al een enkele reis prullebak.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:15

Als ik kijk naar ons kerst pakket wat we altijd krijgen merk ik dat ik er echt veel niet van gebruik bv ragout luxe nootjes kaasjes brie of dat soort dingen daar heb ik persoonlijk niets mee.
Meestal verdwijnt hij compleet richting mijn ouders omdat ik er vaak onzin dingen in vind zitten.

Wat ik zelf zou doen is een leuke fleeceplaid, lekker warme sokken of warme sjaal, geurkaarsen en dan inderdaad bruikbare dingen.

Chocomel met vrolijke mokken, reep Tony, zak nootjes, hagelslag, wasmiddel, koffie of koffiepads (wij gebruiken geen losse koffie bv) pakjes winterthee zoals dit

Afbeelding

Shampoo, dagcrème, bodycreme, douchesschuim, maskertje,

Rollade, en verder iets om hier een maaltijd van te maken.
Soep

Ik denk dat het heel persoonlijk is wat mensen leuk vinden maar zelf zou ik zoveel mogelijk bij de basis blijven met producten die dan net iets duurder zijn en die ze zelf inderdaad niet kopen en de goedkope versie nemen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:19

Aangezien je het pakket langs brengt, kun je niet met t gezin in contact komen om te vragen waar ze echt blij van worden :)?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:32

Ja een lekkere gevulde rollade is ook leuk.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 17:15

@theadora99: Ik wil inderdaad zo veel mogelijk producten erin doen. Ik wil wel wat non-food producten ben ik over uit, maar het merendeel zal toch echt wel eten/drinken zijn.

@_San87_: Ik ga nog even goed nadenken of ik fruit erin wil doen.. Maar last-minute is dan inderdaad een optie! Robijn wasmiddel zat ik inderdaad aan te denken, de ‘gewone’ colorvariant. Die geur is ook niet zo overheersend.

@mvdende: Bedankt voor input. Zelf koken ga ik niet doen, al is het alleen maar omdat het eventueel open kan schieten en dan alles onder zit (dit zal toch sneller gebeuren dan in voorverpakte zakken). Daarbij willen mensen waarschijnlijk gewoon weten wat er in zit en dat weet je bij zelfgemaakte dingen niet. Goede tip van de vriezer. Niet te veel vlees oid dan kopen dus..

@Nikass: ik begrijp je punt, zo sta ik er ook in, hoor. Ik heb liever dat ze dat zelf kopen en dan wat luxere dingen/pakken sap/chips/flessen frisdrank oid meer krijgen.

@Kairos: Goede tip van social media checken, ga ik zo gelijk doen! Misschien kom ik iets meer te weten. Ik wil persoonlijk echt geen bonnen erin doen. Verder wil ik er met liefde alles in doen, maar met cadeaubonnen ben ik gewoon heel stellig, haha.

@ontherun: wasverzachter wilde ik er dan ook al bij doen. Ik zag dat het deze week nog in de aanbieding is bij de Appie, morgen maar even inslaan.

@Haarbal: Ondanks dat de meningen uiteenlopen, ben ik erg blij met het topic. Het biedt mij op verschillende manieren inzichten. Uiteindelijk zullen er toch dingen bij zitten die niet gebruikt worden, maar dat is het risico als je de mensen niet kent. Ik probeer het gewoon zo neutraal mogelijk te houden en hopen dat ze toch vrij veel (kunnen) gebruiken.

@Mando: Hagelslag is een goede tip. Daar zou ik zelf niet aan gedacht hebben. Ik zat toevallig te twijfelen of ik inderdaad winterthee wilde kopen of toch vruchtenthee, omdat er daar meer keuze in zit. Maar misschien doe ik het wel allebei haha.

@_San87_: Tuurlijk, dat kan hoor, maar ik wil het eigenlijk echt als een verrassing houden. Mocht ik dan besluiten om wat zij hebben doorgegeven niet te doen, dan zullen ze dat misschien als een teleurstelling ervaren, en dat wil ik voorkomen. Vandaar dat ik het ook zo neutraal mogelijk wil houden.

@Popstra: een rollade vind ik zeker bij kerst horen, dus die ga ik er sowieso nog bij doen last-minute in hun pakket.

Wat ik gister heb ingeslagen per gezin:
- 1 fles cassis van Hero;
- 1 bus Pringles chips (paprika)
- 2 pakken soep van UNOX (1 tomaten en 1 champignon)
- 1 doucheschuim/foam van Dove
- UNOX runderknakworstjes
- Chocosticks (om chocomelk mee te maken)
- Kleine marsmallows voor op de chocomelk
- Een pakket kerstkoekjes

Van de week ga ik nog 2 literflessen coca cola per gezin halen.
Het eind is nog zeker niet in zicht, maar het begin is er!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:25

Vind het leuk dat je dit doet... topper.

Als je iedere week iets haal is het niet ineens zo'n groot bedrag ook

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:29

@Kellyy, ik snap je helemaal :D.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 17:32

@Mando: Het valt inderdaad dan reuze mee. Die paar euro extra bij de weekboodschappen voel je ook niet... De cassis, pringles, soepen en runderknaks waren 1 euro per stuk. De douchefoam was wel wat duurder, maar ook in de aanbieding (1+1) gehaald, dus die was nu ook maar €3,50 per stuk.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:36

Wat lief dat je dit doet.
Zelf ook jaren afhankelijk geweest van de voedselbank.

Misschien is een mooie, stevige rugzak iets om de spullen in te doen? Die kan meteen op school gebruikt worden. Of een weekendtas.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:38

Ik vind het al een super geslaagd begin hoor! Gewoon komende weken de aanbiedingen in de gaten houden en je kunt er lekker veel in doen. Volgende week is robijn weer in de aanbieding bij de appie overigens ;)

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 17:54

@Nickolay: Ik denk alleen dat een rugzak niet gaat passen met de flessen die erbij inzitten.. En ik betwijfel of de meiden het echt gaan gebruiken, aangezien ze niet meer op de middelbare school zitten (denk ik).

@ontherun: Bedankt! Ik zag het inderdaad, maar bij de Appie is het 50% dus dat zou 4,15 per fles zijn, en bij de Dirk is het 3 voor €10 dus nog een stukje goedkoper. :D Die ga ik van de week dus bij Dirk halen. Ook de wasverzachter is daar maar €1, dus ik ga flink inslaan voor mijzelf en neem ook nog wat extra flessen mee voor het pakket. :)

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:03

Oja niet iedereen zit tm zijn 18e op de mavo hihi.

Voor mij was wasmiddel in die tijd bijna niet te betalen en dat zat bij ons ook niet in het voedselbank pakket. Maar dat verschilt heel erg per voedselbank

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:14

Een fles gluhwein en een kerststol vind ik echt ultiem onmisbaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:15

elnienjo schreef:
Een fles gluhwein en een kerststol vind ik echt ultiem onmisbaar.

Ik zou dat dan weer meteen weggeven, lust beide niet :D.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:38

Misschien is het al gezegd, maar een paar kleine dingetjes echt speciaal voor de meiden? Bv gezichtsmaskertjes ofzo of iets wat ze voor school kunnen gebruiken, grappige usb stick ofzoiets.
Ik als moeder zou het in zo'n situatie heerlijk vinden als er dingen duidelijk voor mijn kinderen in zouden zitten, die geef je liever iets dan dat je zelf iets krijgt <3 (ik ben zon moeder die voor zichzelf naar de stad gaat en alleen met kinderkleren thuiskomt :') )

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:41

Een zak theelichtjes
Goede chocolade

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:47

Een plaid voor op de bank is dan inderdaad leuk. Action ofzo heeft deze wel voor niet al te veel geld. Dat vinden waarschijnlijk de kinderen ook nog leuk.

Verder misschien een bodylotion ofzo voor de meiden.

Thee is ook altijd leuk in een pakket.

En misschien toastjes met een beleg.

Veel dingen zijn natuurlijk toch persoonlijk. Ik heb wel eens frambozenranja gekregen van iemand die dat weer uit een voedselbankpakket had. Maar niemand in het gezin lust dat. Ik wel. Dus beiden blij. Niets weggegooid.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:26

Ik kreeg vorig jaar in een pakket allemaal kruiden (nootmuskaat, kaneel, peperbolletjesmix in grinder, himalayazout,..) en kruidenmixen (bami, nasi, macaroni, jus, satésaus, ..) en ketjap manis, vissaus. Ook nutella, goede hagelslag met wasa crackers.
Maar er zaten ook bvb eiernoedels en Mie in, naanbroodjes om af te bakken en pindanoten mha.

Heb er heel lang heerlijk van gekookt!!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:44

Misschien een oplossing voor fruit; Kun je niet een apart fruit mandje/bakje samenstellen naast het kerstpakket, vlak voordat je erheen gaat? Lijkt me kwetsbaar om dat in het pakket bij te voegen maar wel leuk en lekker om erbij te voegen.

maud_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:46

Hi Kelly,

Ik heb je ook een pb gestuurd, zou heel graag weten op welke Facebook ik gekoppeld kan worden aan een gezin om een kerstpakket te maken.

Als je geen pb van mij ontvangen hebt (hij staat in postvak UIT), zou je mij dan een pb willen sturen?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:52

Het kerstpakket wat wij op het werk krijgen heeft vaak een thema. Bijvoorbeeld "Italië". En dan zitten er een aantal typisch Italiaanse producten in. Of BBQ, met een schort, vleespennen, aanmaak blokjes.
Aangevuld met een flesje wijn, wat chips, nootjes, chocolade, toastjes, kaasje. En altijd een gebruiksvoorwerp. Een greep uit het assortiment: dikke plaid, handbagage koffer, weekendtas, poef-kruk waarin je iets kan opbergen, blender, tapas schaaltjes, keukenweegschaal, gourmetstel.

En uiteraard hoort er bovenop een mooie kerstkaart met de beste wensen <|-

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 20:42

@elnienjo: ik denk dat ik ze beter ergens ander blijer mee maak dan met gluhwein gezien de situatie. Een kerststol zou ik nog over kunnen nadenken.. Bedankt!

@germie: Thee en toastjes doe ik er zeker in! Voor de meiden heb ik een leuk klein pakketje gemaakt (zie hieronder).

@BillyJ2: Hagelslag, kruidenmixen, broodjes en nootjes gaan er sowieso in! Ketjap en satésaus ga ik naar kijken, bedankt!

@wendely2: Goede tip! Het fruit laat ik nog even afhangen hoeveel ik in het pakket heb zitten, maar als ik fruit doe is het zeker een goed idee!

@maud_23: Ik heb je PB beantwoord. Hij stond denk ik nog in postvak uit, omdat ik hem nog niet had gelezen. :)

@Roodvos: Ik wil inderdaad een fles wijn, chips, nootjes, chocolade, toastjes etc doen. Kaas doe ik er als laatste bij. De kerstkaart gaat natuurlijk bovenop!

Vandaag wat kleinigheidjes voor de meiden gehaald en alvast leuk ingepakt. Zo krijgt het toch een persoonlijke touch.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding