Daihyo schreef:Ongelofelijk wat een egoïsme. Als ik dit lees vind ik het niet raar dat de meeste uitbraken onder studenten voorkomen. En dan kun je daar laconiek over doen, maar je brengt niet alleen jezelf, maar ook andere mensen in gevaar. Een gezonde student zal over het algemeen geen zware klachten krijgen. Maar die vrouw met astma die je in de supermarkt voorbij loopt bij de groente, je ouders/grootouders, of wie dan ook in de risico groep kan er wel doodziek van worden, komen te overlijden of het doorstaan en heel lang restklachten hebben.
Realiseer je eens waarom de regels er zijn. Niet om jullie te pesten, maar om een groot deel van de bevolking te beschermen. Waarom zou je die willen omzeilen? Voor je eigen plezier? En juist een houding als die van jullie heeft er nu voor gezorgd dat alles weer aangescherpt is. Jammer, niet nodig (want: online vergaderen gaat prima, zoals werkend Nederland al maanden doet) en vooral heel egoïstisch.
Ik ben blij te lezen dat er studenten zijn die wel beseffen waarom er dergelijke maatregelen zijn.
Ik zie dit gewoon los van corona, want heel eerlijk; ook zonder corona was dit gedrag behoorlijk asociaal geweest. Het gros van de vergaderingen zullen ook geen vergaderingen zijn, maar gewoon studentenfeestjes/borrel.
Ook zonder corona is het not done om tot ver in de avond ( om 21:00 is het qua omgevingsgeluiden al veel en veel stiller dan overdag, dus dan overheerst al vrij snel het geklets van 20 man die gezellig met een biertje in de tuin staan) met 20 man of zelfs meer te gaan 'vergaderen' in de tuin.
Dat jullie buren met dat mooie weer alles potdicht hadden zegt ook genoeg; ook die hadden er last van, maar kozen ervoor om zelf er maar naar te schikken door niet te klagen en uit nood de ramen maar dicht. Want wie heeft met dat mooie weer nu alles potdicht? Ja een enkeling misschien, maar alle buren? Dat zegt al meer dan genoeg; hun zomer is aardig verpest door luidruchtige studenten.