Gedoe met de buurman/ politie (geluidsoverlast/ corona)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:27

f4bjheu schreef:
@noviceh; denk dat het opzich wel redelijk zou zijn als hij zou kunnen appen als hij geluidsoverlast heeft + zorgt beter voor contact in de regel. Lijkt me geen mega raar voorstel opzich.
@San87; Meeste universiteiten hebben geen campus waarop je kan wonen hé, daarbij zijn er ook genoeg mensen die nou eenmaal op kamers moeten. Studentenhuizen in woonwijken hoeven geen probleem te vormen + is meestal ook wel bekend (zeker bij de gemeente) waar de grotere huizen zitten :)

De meeste universiteiten hebben dat juist weer wel, voor zover ik weet. Hogescholen wellicht niet. Dat zou kunnen. UT heeft iig een heel grote campus.

Eigenlijk was het een algemeen punt van onbegrip voor het toestaan van studentenhuizen in woonwijken, trouwens. Want ik snap oprecht niet waarom de gemeente dat toestaat. Een kamer hier en daar, sure. Maar echt grote huizen, zoals in dit geval 4 naast elkaar? Ik vind t bizar :o .

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:29

_San87_ schreef:
Eigenlijk was het een algemeen punt van onbegrip voor het toestaan van studentenhuizen in woonwijken, trouwens. Want ik snap oprecht niet waarom de gemeente dat toestaat. Een kamer hier en daar, sure. Maar echt grote huizen, zoals in dit geval 4 naast elkaar? Ik vind t bizar :o .

Sommige hebben de regel van 1 zo'n huis in een straal van zoveel (100) meter Vind ik een prima oplossing. 4 in hezelfde blok is echt onwenselijk

Heiberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:31

_San87_ schreef:
f4bjheu schreef:
@noviceh; denk dat het opzich wel redelijk zou zijn als hij zou kunnen appen als hij geluidsoverlast heeft + zorgt beter voor contact in de regel. Lijkt me geen mega raar voorstel opzich.
@San87; Meeste universiteiten hebben geen campus waarop je kan wonen hé, daarbij zijn er ook genoeg mensen die nou eenmaal op kamers moeten. Studentenhuizen in woonwijken hoeven geen probleem te vormen + is meestal ook wel bekend (zeker bij de gemeente) waar de grotere huizen zitten :)

De meeste universiteiten hebben dat juist weer wel, voor zover ik weet. Hogescholen wellicht niet. Dat zou kunnen. UT heeft iig een heel grote campus.

Juist niet. Dat is enorm Amerikaans. In nederland heeft denk ik (een uitzondering daargelaten) geen enkele universiteit een campus waarop je kunt wonen. Als er al woonruimte is, gaat dat vaak naar internationale studenten.
Studenten moeten toch ergens wonen. En hoewel ik snap dat mega huizen niet prettig zijn, is het, vanwege tekort aan kamers en huizen, nu niet anders.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:31

Ik denk vooral dat de key hier 'dispuut' is. Want dat zijn toch wel bijna zonder uitzondering vervelende, luidruchtige lui.

Hier ook een gemengde woonwijk en werkelijk in al die jaren nog nooit overlast van studenten. Nu sinds een aantal maanden is ergens een vijftal corpsballen ingetrokken en die terroriseren de boel echt.

TO, ik vind dat je de reacties hier goed oppakt. Doe er ook echt wat mee. Die 'vergaderingen' doen er natuurlijk niet echt toe, dus hou die nu ook niet. Verder kan ik me zo voorstellen dat de buurman nu al steeds zo hoog in emotie zit dat ieder klein geluidje als overlast wordt ervaren.

Heiberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:34

BaileyMix schreef:
Ik denk vooral dat de key hier 'dispuut' is. Want dat zijn toch wel bijna zonder uitzondering vervelende, luidruchtige lui.

Hier ook een gemengde woonwijk en werkelijk in al die jaren nog nooit overlast van studenten. Nu sinds een aantal maanden is ergens een vijftal corpsballen ingetrokken en die terroriseren de boel echt.

TO, ik vind dat je de reacties hier goed oppakt. Doe er ook echt wat mee. Die 'vergaderingen' doen er natuurlijk niet echt toe, dus hou die nu ook niet. Verder kan ik me zo voorstellen dat de buurman nu al steeds zo hoog in emotie zit dat ieder klein geluidje als overlast wordt ervaren.

Omg wat een generalisatie en vooroordelen. Dat zijn bijna zonder uitzondering luidruchtige lui? Met dit soort berichtgeving, diskwalificeer je jezelf echt enorm. Heel je bericht kun je gewoon niet meer serieus nemen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:36

miesnaom schreef:
Zo dan wat een negatieve reacties. @ts super goed dat je je zo netjes blijft verwoorden. Ik vind dat je alles netjes omschrijft en juist heel eerlijk ben in wat je “fout” deed.
Ik zelf (even het Corona gebeuren daar gelaten) vind het juist belachelijk wat de buurman voor eis stelt....
Tot 22 uur door de weeks geluid en 11/12 uur in het weekend vind ik meer dan logisch.
Iedereen weet als je naast studenten gaat wonen, zeker met een tuin, dat ze geluid maken. Hij heeft nog mazzel, het kan veel en veel erger.
Als ze dan aangeven he zullen we als volwassen netjes even rond de tafel om te kijken hoe we het leefbaar voor beide kunnen maken, geeft de buurman de dikke middelvinger... dus wel klagen maar niet naar oplossingen zoeken.
(Nogmaals even buiten het Corona gedoe).

Ik vind tot 22 uur geluid doordeweeks en tot 23/24 in het weekend, ieder weekend, eigenlijk helemaal niet normaal. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dat wel normaal vinden en er geen problemen mee hebben. De reactie in dit topic is daar wel aardig een weerspiegeling van, denk ik.

Dat het erger kan is een waardeloos argument. De buurman ervaart veel overlast, er moet dus naar een oplossing gezocht worden. Nu scheelt het dat TS en haar studentenmakkers daar mee bezig zijn, dus hopelijk vinden ze een oplossing waarbij het comfort van de buurman ook gewaarborgd blijft.

Heiberg schreef:
_San87_ schreef:

Juist niet. Dat is enorm Amerikaans. In nederland heeft denk ik (een uitzondering daargelaten) geen enkele universiteit een campus waarop je kunt wonen. Als er al woonruimte is, gaat dat vaak naar internationale studenten.
Studenten moeten toch ergens wonen. En hoewel ik snap dat mega huizen niet prettig zijn, is het, vanwege tekort aan kamers en huizen, nu niet anders.

Ah okay. Ik dacht dat het er wel meer zouden zijn.

UT en Wageningen hebben een campus. Nijmegen en Utrecht dacht ik ook. Maar goed. Dat is t probleem niet.

Huizentekort is voor heel Nederland een probleem. En dat studenten ook ergens moeten wonen begrijp ik ook. Maar ik begrijp niet dat zich dat vormgeeft in 4 huizen op een rij in een woonwijk.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:38

TS, jullie rekenen jezelf wel rijk rond de Corona maatregelen.

4x 6 mensen is 4 huizen met 6 mensen en geen 24 in 1 huis.

Die 18 vanavond om tafel in 1 ruimte is dus gewoon schijt aan de regels.

Los het onderling op door van elke woning 1 vertegenwoordiger te sturen, ga met zijn 4en om tafel in de tuin en vaardig dan 2 mensen daarvan af om met de wijkagent een gesprek aan te gaan met de buurman.

Dan laat je zien dat je het serieus neemt, ipv nu lak te hebben aan alles en met een mega groep om tafel te gaan. Kan je net zo goed niets doen.
Laatst bijgewerkt door MarliesV op 21-09-20 07:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:41

Het is hier al een keer genoemd, maar ik benoem het nogmaals een keer omdat ik denk dat het ook even gezegd mag worden:

TS, mijn complimenten hoe je omgaat met de (terechte!) kritiek die je hier in het topic krijgt, sommige gebruikers winden er zeker geen doekjes om en ondanks dat blijf je wel open staan voor de feedback :) Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is om er op deze manier achter te komen dat hetgeen wat jullie doen alles behalve handig is en (veel) overlast veroorzaakt, met alle gevolgen van dien m.b.t. Corona.

En om meer op de inhoud in te gaan;
ik sluit me aan bij de eerdere feedback die is gegeven; het geen wat jullie nu doen is simpelweg niet toegestaan gezien de maatregelen omtrent Corona. En buiten dat, hoe goed jullie intenties ook zijn, er zijn mensen die structureel last hebben van jullie.

Wel een kleine kanttekening voor degene die TS aanspreken op haar gedrag en háár hierin aanwijzen als iemand die te dom is om te poepen omdat zij tot op heden niet in zag dat deze situatie niet oké is....
We zijn allemaal jong geweest en toen ik 18 was vond ik over het algemeen ook dat 'men' moeilijk deed en dat we helemaal niet zo luidruchtig waren... := Inmiddels weet ik ook wel beter. Ook toen was mijn intentie nooit om herrie te schoppen of overlast te veroorzaken, ik zag het gewoonweg niet in. Daarbij spelen er ook andere factoren (even invullend voor TS, maar ook in het algemeen) zoals sociale (groeps)druk, onder invloed zijn van drank (dan praten we volgens mij allemaal twee tandjes harder :D ) en simpelweg dat je een heel ander leven leidt dan iemand die een gezin heeft en/of fulltime werkt.

Het praat niks goed, maar TS lijkt wel open te staan voor de feedback en is er in ieder geval mee bezig. Het vergt lef om een topic als deze te openen, laat staan daar ook nog eens correct op te blijven reageren. Het is veel makkelijker om je ogen te sluiten, en dat doet TS nu niet.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:43

Ik heb alleen de op gelezen, maar met zeer grote verbazing.
En dan maar afvragen waarom het aantal stijgt onder de jongeren :n

Wist je, tegenwoordig bestaat er internet, zelfs met video :j
Is er pas een paar jaar dus het kan zijn dat je er nog niet van op de hoogte bent.
Dit kan op een laptop of pc, maar zelfs op een telefoon.
Handig joh!!! Echt een uitvinding.
En zo kun je bijvoorbeeld groeps apps maken of via andere kanalen groepsbijeenkomsten.
En het ongelooflijk, over de hele wereld kunnen mensen er aan deel nemen, echt zo'n geweldige uitvinding. :j
En zeker nu met Corona, hoef je niet met zijn allen buiten de regels om bij elkaar te komen en de buurman tot last te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:50

Ook maar even eerst complimenten omdat je dit zo goed oppakt +:)+ .

Maar...
Het lijkt mij echt een absolute hel om naast jullie te wonen. Geluidsoverlast van buren, geen rust hebben in je eigen huis, dat is slopend. Als dat een tijdje doorgaat en je eenmaal een bepaald punt bereikt, wordt dat gevoel heel snel getriggerd door de kleinste dingen. Ik heb daar nu jaren later nog last van.

Als je er nog wat van wil maken met de buurman zou ik ervoor zorgen dat iedereen zich echt eens gaat gedragen en rekening houdt met de buurt ipv dit halfslachtige gedoe.

Daarnaast eventueel bemiddeling inschakelen. Want het klinkt alsof de verhoudingen al zo verziekt zijn voor de buurman dat hij jullie niet meer wil spreken. Met bemiddeling kun je misschien het vertrouwen terugwinnen en de buurman het gevoel geven dat hij met jullie kan praten. Het scheelt gewoon echt als je elkaar wat beter kent en de drempel laag is om even langs te lopen. Ook kun je echt meer hebben van mensen die je kent.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:53

elnienjo schreef:
Wat een nachtmerrie voor die woonwijk, zo'n luidruchtig studentenhuis!
Ook buiten corona is het niet normaal om in 'n woonwijk structureel luidruchtige tuinfeesten te geven.
Als ik je buren was zou ik continu klachten over jullie indienen, zowel voor het geluidsoverlast als voor het overtreden van de coronamaatregelen.

Eens. Arme bewoners daar. Ik zou er stapelgek van worden. Hierachter is een gezin wat regelmatig ‘gewoon wat drinkt en praat’ in de tuin ‘s avonds. En dat is met hooguit 10 man. Je vergist je hoeveel geluid dat maakt, zelfs als het maar gewoon praten is. Vooral het lachen hoor je heel duidelijk. En dan heb ik de ramen dicht en rolluiken ervoor!
Ik kan me zo indenken hoe het met zoveel studenten zou zijn. Arme buurman.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:55

Het lijkt me echt verschrikkelijk om naast jullie te wonen. Ik snap die buurman meer dan. Als je er zelf in zit heb je vaak niet eens door hoeveel overlast je geeft.

Wat ik nog erger vind is dat jullie de regels van corona gewoon aan je laars lappen. Kom op, 40 man? Een foutje. Dan stuur je ze toch net zo hard weg? En 18 man, je snapt toch hopelijk wel dat je 4 huishouden bent en dus niet met zn allen bij elkaar mag zitten ? Nu snap ik waarom die corona aantallen in de studentensteden zo hoog blijven zeg. Denk na en hou het klein en online.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:05

Heiberg schreef:
Omg wat een generalisatie en vooroordelen. Dat zijn bijna zonder uitzondering luidruchtige lui? Met dit soort berichtgeving, diskwalificeer je jezelf echt enorm. Heel je bericht kun je gewoon niet meer serieus nemen.

:') ok. Ik blijf er stevig bij.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:08

Overigens zijn gezinnen ook geen pretje om naast te wonen, mag in dit topic ook wel even gezegd worden. Dat is echt constant geschreeuw en gejengel zowel binnen als buiten. Heel de zomer zwembadjes in de tuin, of van die gezinnen die élk weekend lekker om 6:30 gaan klussen want als zij vroeg wakker zijn moet heel de buurt maar wakker zijn.

Kortom, je hoort altijd wel wat van elkaar en het is maar net waar je je aan stoort.

Mjelleke

Re: Gedoe met de buurman/ politie (geluidsoverlast/ corona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:09

Jullie rekenen wel inconsequent. In de tuin vinden jullie dat je 4 huishoudens bent en 4x6 mensen mag ontvangen. Maar wel met 18 man binnen gaan zitten?
Maak daar een videomeeting van.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:10

Fijn dat je nu beseft dat jullie wel degelijk voor overlast zorgen. Soms is dat lastig in te schatten.

Ik heb zelf een speeltuin onder mijn raam en 80 meter verderop staan bankjes waar met lekker weer graag gebruik van wordt gemaakt door jongeren. Dat zijn er meestal minder dan 10 en ze doen op hun manier hun best om niet al te veel herrie te maken maar toch hoor ik dat in bed heel erg goed. En ze hadden er op een gegeven moment het handje van om savonds op het krakende schommelobject te klooien. Wij lagen ons in bed gigantisch op te vreten door het geluid en uiteindelijk is mijn ex toen met de hond buiten een sigaretje gaan roken met die jongens. Die riepen ook van we maken geen herrie en het is nog vroeg. Maar voor mensen waarvan de wekker 4.30 gaat is gepraat en gelach onder het raam om 22.30 niet vroeg en gewoon heel erg storend. Ze dropen toen af maar als ze schijt hadden gehad en het niet serieus hadden genomen zoals jullie deden dan waren wij de keer erop ook niet meer schappelijk geweest. Dus in dat opzicht snap ik de buurman volkomen. Als er af en toe een feestje/drukte is dan gun je mensen hun pleziertje maar als het meerdere keren per maand is dan wordt het vervelend.

Ik denk dat het het belangrijkste is dat jullie intern allemaal de neuzen de zelfde kant op hebben staan en er met zijn alle aan gaan werken de overlast in te gaan dammen. Persoonlijk zou ik eerst een geste maken richting de buurman. Neem een bloemetje of een fles wijn mee en zeg dat jullie nu inzien dat jullie niet even handig het hebben aangepakt en dat jullie graag (samen met buurtbemiddeling) met hem in gesprek willen gaan. Of als dat een te grote stap is kun je ook een briefje in de bus doen. Ik kan me niet voorstellen dat de buurman dan niet de deur op een kier zet om samen naar een oplossing te zoeken.

Dat hij nu niet wil snap ik goed. Hij zal verwachten dat jullie de fout niet inzien en jullie straatje met 18 man sterk proberen schoon te vegen en hem weg gaan zetten als een zeikerd

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:14

Daihyo schreef:
Ongelofelijk wat een egoïsme. Als ik dit lees vind ik het niet raar dat de meeste uitbraken onder studenten voorkomen. En dan kun je daar laconiek over doen, maar je brengt niet alleen jezelf, maar ook andere mensen in gevaar. Een gezonde student zal over het algemeen geen zware klachten krijgen. Maar die vrouw met astma die je in de supermarkt voorbij loopt bij de groente, je ouders/grootouders, of wie dan ook in de risico groep kan er wel doodziek van worden, komen te overlijden of het doorstaan en heel lang restklachten hebben.

Realiseer je eens waarom de regels er zijn. Niet om jullie te pesten, maar om een groot deel van de bevolking te beschermen. Waarom zou je die willen omzeilen? Voor je eigen plezier? En juist een houding als die van jullie heeft er nu voor gezorgd dat alles weer aangescherpt is. Jammer, niet nodig (want: online vergaderen gaat prima, zoals werkend Nederland al maanden doet) en vooral heel egoïstisch.

Ik ben blij te lezen dat er studenten zijn die wel beseffen waarom er dergelijke maatregelen zijn.

Ik zie dit gewoon los van corona, want heel eerlijk; ook zonder corona was dit gedrag behoorlijk asociaal geweest. Het gros van de vergaderingen zullen ook geen vergaderingen zijn, maar gewoon studentenfeestjes/borrel.
Ook zonder corona is het not done om tot ver in de avond ( om 21:00 is het qua omgevingsgeluiden al veel en veel stiller dan overdag, dus dan overheerst al vrij snel het geklets van 20 man die gezellig met een biertje in de tuin staan) met 20 man of zelfs meer te gaan 'vergaderen' in de tuin.
Dat jullie buren met dat mooie weer alles potdicht hadden zegt ook genoeg; ook die hadden er last van, maar kozen ervoor om zelf er maar naar te schikken door niet te klagen en uit nood de ramen maar dicht. Want wie heeft met dat mooie weer nu alles potdicht? Ja een enkeling misschien, maar alle buren? Dat zegt al meer dan genoeg; hun zomer is aardig verpest door luidruchtige studenten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:19

Ook ik zie het los van corona. Zonder corona was het alsnog een hel om naast een studentenhuis te wonen. Ik snap de buurman dan ook heel goed en kan mij bij de meeste reacties in het topic aansluiten.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:22

Ik snap de buurman maar al te goed. Op een gegeven moment word je gewoon geïrriteerd en ook al zijn het op schappelijke tijden. Het lijkt dan wel of er totaal niet rekening gehouden wordt met de buurt. Ik bedoel je leeft niet alleen maar in een buurt waar er ook andere mensen leven. Daarnaast zijn mensen waarschijnlijk nu vaker thuis waardoor deze irritaties sneller ontstaan. Wij hebben het zelf ook gehad met onze achterburen. Die waren met zijn 6 en hun denken dat ze normaal geluid produceren. Nou ik weet niet maar ik kon mijn vriend niet eens verstaan en dan gaat ook nog eens de muziek loeihard aan. Na 5 keer op een rij hebben we er netjes wat van gezegd. En hun houden er nu echt goed rekening mee. Ze praten nog steeds luid maar de muziek staat op een normale toon en ze houden zich netjes aan de tijden wanneer je stil moet zijn. Kortom als je gewoon rekening met elkaar houdt is er niks aan de hand. En dan waardeer je het en dan gaan de irritaties weg.

Vanuit jouw verhaal maak ik op dat de regels vanuit corona niet nageleefd worden. Dat is al 1 punt. Plus jullie denken we doen rustig en zorgen voor geen overlast. Ik denk dat je je eens moet verplaatsen in de buurman als die precies het zelfde zou doen. Op een gegeven moment is elk geluidje irritant en is de maat gewoon vol... dan is elk klein dingetje een steeds grotere ophoping. Ik kan hem dus heel erg goed begrijpen in deze situatie. Ik zou ook niet in zijn plaats daar willen zitten. Ik bedoel je bent niet alleen op de wereld... je moet met elkaar rekening houden en dat is tegenwoordig heel erg moeilijk.
Laatst bijgewerkt door DonDon op 21-09-20 08:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:23

BaileyMix schreef:
Overigens zijn gezinnen ook geen pretje om naast te wonen, mag in dit topic ook wel even gezegd worden. Dat is echt constant geschreeuw en gejengel zowel binnen als buiten. Heel de zomer zwembadjes in de tuin, of van die gezinnen die élk weekend lekker om 6:30 gaan klussen want als zij vroeg wakker zijn moet heel de buurt maar wakker zijn.

Kortom, je hoort altijd wel wat van elkaar en het is maar net waar je je aan stoort.

Mee eens, maar zeker in deze Corona tijd ontkom je daar gewoon niet aan. Mensen werken thuis en de kinderen waren een langere periode ook niet op school.
En dan met die hitte wil je dan het liefst in je veilige omgeving toch buiten zijn. Dat was beter en met minder risico's als je op straat begeven :P
Maar ik vind studenten die om de haverklap een borrel in de tuin doen onder het mom van "vergadering" toch wel wat anders en de overtreffende trap. Dat kan ook echt wel op een andere manier.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:23

Oei, blij dat we geen buren zijn! Zoveel mensen in de tuin! sorry maar geloof niet dat iedereen heel zacht met elkaar praat. Er zijn altijd wel lachers/ stemverheffers en eventueel ook muziek.

Ik snap de buurman wel!
En dit in Coronatijd. Wat mag er zo belangrijk zijn dat daar zo regelmatig in grote groepen over vergaderd wordt?

Houdt het lekker klein, beperk je tot je eigen vriendengroepje en houd hoe dan ook de 1.5m aan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:27

xxCYNNxx schreef:
Ik zie dit gewoon los van corona, want heel eerlijk; ook zonder corona was dit gedrag behoorlijk asociaal geweest. Het gros van de vergaderingen zullen ook geen vergaderingen zijn, maar gewoon studentenfeestjes/borrel.
Ook zonder corona is het not done om tot ver in de avond ( om 21:00 is het qua omgevingsgeluiden al veel en veel stiller dan overdag, dus dan overheerst al vrij snel het geklets van 20 man die gezellig met een biertje in de tuin staan) met 20 man of zelfs meer te gaan 'vergaderen' in de tuin.
Dat jullie buren met dat mooie weer alles potdicht hadden zegt ook genoeg; ook die hadden er last van, maar kozen ervoor om zelf er maar naar te schikken door niet te klagen en uit nood de ramen maar dicht. Want wie heeft met dat mooie weer nu alles potdicht? Ja een enkeling misschien, maar alle buren? Dat zegt al meer dan genoeg; hun zomer is aardig verpest door luidruchtige studenten.

Oh dat ben ik ook zeker met je eens. :j
Het is en en. Het is gewoon niet nodig.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:33

Ts,hebben jullie buiten ook muziek erbij? Dan wordt het helemaal erg voor de buren. Ik ben zelf ook student geweest en woonde in een studentenflat. Wij kregen toen ook klachten over geluidsoverlast.Studenten leven meer s'nachts en dat is voor anderen vaak overlastgevend.En het begrip voor degenen die last hebben ontbreekt soms.Nu ik veel ouder ben zou ik absoluut niet meer in of nabij zo'n studentenlocatie willen wonen.Ik snap jullie buurman dus heel goed.Jullie zullen echt wat moeten dimmen want volgens de beschrijving loopt het daar wel de spuigaten uit!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:36

Oei... Ik heb niet alles gelezen, maar man wat ben ik blij dat ik niet naast jullie woon..

Zoveel (jonge) mensen, dat vraagt gewoon om herrie buiten in de tuin.
Zeker in de zomer, dus ik geloof wel dat de buurman blij is dat het bijna herfst/winter is en het weer het niet echt meer toe laat om buiten te blijven zitten.

En de corona regels die totaal niet nageleefd worden, veel te grote aantallen..
:n
Nee, ik snap de buurman helemaal en ik zou ook zeker regelmatig de politie inschakelen als ik hem was..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:38

In welke stad woont TS eigenlijk? Is het misschien één van de regio's waar Corona nu piekt?
Want dan zou ik al helemaal voorzichtig zijn.