Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Want als je "Alleen maar" 3x 90 km per week rijdt, is een diesel veel duurder om te rijden als benzine. Het omslagpunt ligt op zn 25.000km per jaar waarboven diesel interessant gaat worden. Alles daaronder is een benzine echt een stuk goedkoper.
ardo_iggy schreef:Aan de andere kant is het ook niet heel netjes van die vriendin dat ze het niet zelf voorgesteld heeft om mee te betalen.
Het is nu wel leuk verdienen als je iedere keer gratis mee rijdt met iemand.
Anne. schreef:Zoals ik het hier lees zouden 75% van de bokkers hier de benzinekosten haast tot op de komma berekenen en vriendin per rit laten aftikken. Dat vind ik gek.
ardo_iggy schreef:Aan de andere kant is het ook niet heel netjes van die vriendin dat ze het niet zelf voorgesteld heeft om mee te betalen.
elnienjo schreef:ardo_iggy schreef:Aan de andere kant is het ook niet heel netjes van die vriendin dat ze het niet zelf voorgesteld heeft om mee te betalen.
Dit dus. Ze heeft thuis blijkbaar geen manieren geleerd als ze uit zichzelf niet aanbiedt iets te vergoeden.
Anoeska schreef:ardo_iggy schreef:Aan de andere kant is het ook niet heel netjes van die vriendin dat ze het niet zelf voorgesteld heeft om mee te betalen.
Nou en, al zou zij er in deze situatie beter vanaf komen, en minder geld uitgeven omdat ze mee mag rijden. Wat maakt dat nou uit. De TS rijdt toch, dus het kost haar niks extra's. Het lijkt zo een beetje alsof je het de ander niet gunt dat ze een meevaller heeft.
Ik vind het een beetje moeilijk doen om niets. Laat de meerijder af en toe de koffie betalen op de opleiding, of koek meenemen voor onderweg, dan is het toch ook prima. Ik zou voor die paar euro niet hele berekeningen gaan maken, en zeker niet de kosten van onderhoud, afschrijving en wegenbelasting gaan meenemen.
capopjekop schreef:Ik vind je pa wel een beetje een zeikerd hoor. Het is een goede vriendin en je moet er toch heen. Je gaat toch niet overal een prijskaartje aan hangen in het leven? Je vriendin zal jou ongetwijfeld ook wel helpen of tegemoet komen met dingen
_Cathalijne schreef:Ik heb een paar jaar geleden altijd collega's meegenomen naar vakantiewerk (vaak jongere meiden, zij hoefden dan geen 10-15 kilometer te fietsen. kregen geen reiskosten vergoeding, en het waren gebroken diensten, goed voor 60 kilometer op een dag. Koste mij elke dag zo'n 30 minuten extra aan reistijd. Van slechts 1 meisje kreeg ik de 8 weken vakantiewerk een kaartje, en een envolopje met 15 euro als bedankje voor het 3-4x in de week meerijden, 8 weken lang, wat ik super lief van haar vond. De anderen heb ik enkel een bedankje gekregen voor het meerijden, maar verder niets. Hoeft ook niet, had ik wel netjes gevonden
Peerke_ schreef:Ik zou een taxi meter in de auto laten inbouwen, anders is het nooit eerlijk.
Stel dat je een vaste ritprijs afspreekt, en je moet een keer omrijden vanwege een wegafsluiting, dat ga je dan toch niet uit eigen zak betalen?
Als je haar ophaalt moet je ook even stilstaan, reken je die tijd ook?
Vergeet de slijtage van het portier niet