Waar covid test laten doen buiten ggd om die zkh accepteerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:31

Volgens mij maak je het voor jezelf nu alleen maar moeilijk. Je hebt toch een afspraak? Geregeld klaar! En ga niet de ggd telefoon lijn bezet houden.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:39

purny schreef:
Maar dat mensen met een auto imuum ziekte niet kunnen worden getest vind ik raar. Corona geeft toch hele andere klachten?

Is ook niet zo hoor, ik heb 2 auto immuunziektes en kan gewoon worden getest.
Wat natuurlijk wel zo is, is dat ik door de ziektes al veel klachten heb, die voor een "gezond" persoon wellicht als corona klachten worden gezien maar bij mij "normaal" zijn. Ik voel echter zelf wel aan als ik me ineens anders of zieker voel als normaal. Bij een gevoel van koorts laat ik me dan ook niet direct testen want dat is een gevoel dat ik vaker heb.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 10:41

Inmiddels rustig gewacht aan de telefoon. En er was zowaar een plek vanmiddag en een stuk dichterbij. Gelukkig. Wat ik begreep van de medewerkster is dat best veel mensen een test moeten doen ivm ziekenhuis bezoek of andere medische dingen. Die dus niet bij het ziekenhuis terecht kunnen voor een test. En deze mensen moeten dus hoe dan ook getest worden. Klachten of niet. Veel van die aanvragen komen ook via een huisarts. Dat is kennelijk inmiddels een bekender fenomeen dat het toch al overbelaste systeem nog verder overbelast.

Pandora logische vraag. Alleen ik heb al sinds mijn 4e af en aan vage koortsvlagen alleen zijn ze nu iets hardnekkiger en gaan gepaard met benauwdheid. En is er uiteraard ook gekeken of overgang de oorzaak kan zijn. Maar dat is niet het geval. Rx fotos zijn idd ongezond kwa straling. Ik heb er al ontelbare gehad. Heel veel van longen en alles daarboven. Alleen helaas het zal weer moeten.

MaR ik kan gelukkig vanmiddag al via een mooie binnendoor weg naar de testlocatie. Dan weer braaf binnen wachten op de uitslag. Ik hoop dat dit ook de laatste test is die ik hoef te ondergaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:43

Keandra schreef:
Nu niet voor het een of het ander, maar NL is zogezegd vaak een voorbeeld.

Nederland vaak een voorbeeld :') ? Voor wie dan? En wie zegt dat dan? Ik heb dat echt nog nooit iemand horen zeggen...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:59

karuna
Drukke kabouter

Re: Waar covid test laten doen buiten ggd om die zkh accepteerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 11:06

Purny ik doe die testen niet omdat ik bang ben voor of omdat ik kick op stokjes in mijn neus. Ik moet ze ondergaan om uit te sluiten dat ivm eventuele behandeling. En in dit geval omdat er anders domweg geen fotos gemaakt worden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:06

purny schreef:
karuna schreef:
Ik hoop dat dit ook de laatste test is die ik hoef te ondergaan.

https://www.ad.nl/gezond/ik-ben-verkouden-hoe-weet-ik-of-ik-corona-heb~a15af42d2/
Misschien kun je adh van dit schema bekijken of je wel echt corona hebt? Scheelt je ook een hoop tijd

Maar dat zegt dus niets.. als iets zelden voorkomt, kan het dus wel.
Kennisje van mij had een loopneus en keelpijn.. en wel corona.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:06

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 11:06

Daarnaast, als ik dat lijstje volg kan ik op de koorts en geen reuk na ongeveer alles jaarrond afvinken. :+

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:10

purny schreef:
karuna schreef:
Ik hoop dat dit ook de laatste test is die ik hoef te ondergaan.

https://www.ad.nl/gezond/ik-ben-verkouden-hoe-weet-ik-of-ik-corona-heb~a15af42d2/
Misschien kun je adh van dit schema bekijken of je wel echt corona hebt? Scheelt je ook een hoop tijd

Alsof een schema net zo betrouwbaar is als een test. Daarnaast staat er geen datum bij het schema, dus hoe weet je dat dit de versie is van september en niet van afgelopen januari?
Ik zou eerder zelf naar de site van de WHO gaan dan, dan weet je iig dat je de meest recente informatie hebt: https://www.who.int/emergencies/disease ... onaviruses

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:24

karuna schreef:
Purny ik doe die testen niet omdat ik bang ben voor of omdat ik kick op stokjes in mijn neus. Ik moet ze ondergaan om uit te sluiten dat ivm eventuele behandeling. En in dit geval omdat er anders domweg geen fotos gemaakt worden.

ff chill he... ik geef maar een raad

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:29

Mloes schreef:
Hoezo moet jij een negatieve test hebben voordat je in het ziekenhuis terecht kan? Ik ben al een aantal keer in het ziekenhuis geweest laatste tijd, voor niet echte dringende zaken. Niks aan het handje. Je hebt geen corona gehad, je hebt al meerdere negatieve testuitslagen gehad, waarom in vredesnaam moet je een negatieve test hebben? Verbaas me hier echt weer over.

Dit dus.

Ik moet zeer regelmatig in ziekenhuizen zijn.

Nog nooit een testuitslag hoeven overleggen.

Ze vragen of je klachten hebt. Nee --> door naar afspraak

Ja --> afspraak verzetten of extra maatregelen, afhankelijk van wat er precies aan de hand is.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:56

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:57

Fijn dat je vandaag getest kan worden. Nu ben ik wel heel benieuwd welk ziekenhuis dit is?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:07

karuna schreef:
Daarnaast, als ik dat lijstje volg kan ik op de koorts en geen reuk na ongeveer alles jaarrond afvinken. :+

Hier nog een, ik ben chronisch verkouden, altijd een loopneus, regelmatig niesbuien, maar geen Corona (ja ben getest)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:20

Rongyos schreef:
Fijn dat je vandaag getest kan worden. Nu ben ik wel heel benieuwd welk ziekenhuis dit is?

Ik ook, meerderen hebben het al gevraagd
Ik moet regelmatig naar ziekenhuizen voor behandelingen en onderzoeken, dus ben wel benieuwd

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:22

Dat is nu al zo vaak gevraagd, en zoals zeer regelmatig in haar topics, zul je op dergelijke vragen geen of een ontwijkend antwoord krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:27

Kaitlyn schreef:
Dat is nu al zo vaak gevraagd, en zoals zeer regelmatig in haar topics, zul je op dergelijke vragen geen of een ontwijkend antwoord krijgen.

Dus?
Daar kan en mag iedereen vanalles van vinden en over zeggen, maar dan heeft zij nog steeds geen plicht om dat soort details te vermelden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:36

Qua operaties, mijn vader moest bij het AMC ook eerst getest worden toen vooraf.
Dat klinkt mij dus niet vreemd.

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:47

Mijn man, zonder enige Corona gerelateerde klacht, moest ook vooraf getest worden voordat hij het ziekenhuis in kwam, 2x zelfs. Ommelander in Scheemda, werd wel vanuit het ziekenhuis geregeld.

Ik ben zelf al tig keer in het UMCG geweest maar heb ook geen test af hoeven leggen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:53

Purny.. wat een slecht advies..

Als het zo makkelijk zou zijn

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:26

Ik moest naar het ziekenhuis voor injecties in mijn knie, dan zit de arts zeker niet op 1.5 meter afstand.
Er is een rij ingericht voor de hoofdingang en er worden vragen gesteld of je klachten hebt.. bij nee kan je zo doorlopen..

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:04

Lieffiefi schreef:
Ik moest naar het ziekenhuis voor injecties in mijn knie, dan zit de arts zeker niet op 1.5 meter afstand.
Er is een rij ingericht voor de hoofdingang en er worden vragen gesteld of je klachten hebt.. bij nee kan je zo doorlopen..

Maar ts heeft altijd klachten..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:09

IMJ schreef:
Purny.. wat een slecht advies..

Als het zo makkelijk zou zijn

Moet je je dan maar bij de eerste beste verkoudheid laten testen...
Zelf astmatisch. Als ik een dag benauwd ben kijk ik het aan. Heb ik het de dag daarna nog benauwd dan bel ik

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:10

Nee hoor dat zeg ik niet. Maar ik zou wel thuisblijven die dag ;-)