Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hanafubuki schreef:TS: eventueel, is dit iets? https://www.pararius.com/apartment-for- ... d0/limapad dit lijkt compleet zelfstandig?
Prima2Donna schreef:Hanafubuki schreef:TS: eventueel, is dit iets? https://www.pararius.com/apartment-for- ... d0/limapad dit lijkt compleet zelfstandig?
Die was ik inderdaad al tegengekomen op Kamernet, maar daar betaal je ook nog eens €200 p/m aan servicekosten dus is uiteindelijk wel duur...
Prima2Donna schreef:Hanafubuki schreef:TS: eventueel, is dit iets? https://www.pararius.com/apartment-for- ... d0/limapad dit lijkt compleet zelfstandig?
Die was ik inderdaad al tegengekomen op Kamernet, maar daar betaal je ook nog eens €200 p/m aan servicekosten dus is uiteindelijk wel duur...
.
. Josien_ schreef:Ik hoop voor je dat je je draai vindt, dat is iets wat zeker in je eerste jaar enorm moet groeien.
Weinig mensen vinden het vanaf dag 1 alleen maar leuk volgens mij. Ook aan het samenwonen moet je wennen, maar ik herken dat wel een beetje. Word gelukkig vanzelf minder.
En als het nu toch niks voor je is dan is dat ook prima he! Ook is het niet verplicht om van maandag tot vrijdag daar te zijn. Iets korter of tussendoor een dagje naar huis kan ook gewoon.
Zelf ben ik het eerste jaar ook niet op kamers gegaan, maar naarmate mijn studie vorderde en ik steeds meer vrienden daar kreeg die ook op kamers zaten begon het toch te kriebelen. Uiteindelijk heb ik daar een geweldige tijd gehad!
Ondanks dat ik thuis een paard en vriendje had.

Zeepsop schreef:Hoi TS, hoe gaat het nu met je?
). Maar volgend jaar wil ik graag iets anders denk ik. Of met 3 à 4 nieuwe vrienden iets kunnen huren of een zelfstandige studio. Langer in dit huis weet ik niet of ik dat trek. Ik merk nu toch echt wel het leeftijdsverschil, daar had ik beter over na moeten denken. Zij hebben al echt een leven in Utrecht met veel vrienden van studies en studieverenigingen dus ze ondernemen veel. Ik zit veel thuis (al helemaal nu de horeca weer dicht is) en vind het ook lastig om met mijn huisgenoten dingen te ondernemen. Iets met leeftijdsgenoten zou misschien handiger geweest zijn als instapje.
Ik was van maandagavond t/m donderdagmiddag in Utrecht, voor de rest bij mijn ouders. De komende periode heb ik maar 1 dag in de week fysiek les (woensdag) en zal ik er waarschijnlijk van dinsdagmiddag/avond t/m donderdagmiddag zijn. Voor mij werkt dit super fijn, voor mijn huisgenoten vind ik het een beetje sneu haha. Ik kan me voorstellen dat ze liever iemand hebben die er ook veel is en waarmee ze echt iets kunnen opbouwen. We hebben het wel al besproken dat ik er een paar dagen per week ben en toen deden ze heel aardig van "als dat voor jou goed werkt, ben je hier toch gewoon 3 dagen per week?", maar toch voel ik me daar niet heel fijn over tegenover hun. Maarja, daar moeten ze wel zelf mee komen vind ik.
(woonde toen nog bij mijn ouders). Maar het lijkt mij een lastige situatie voor jou hoor, zeker door de Corona dat je nu niet meer kan stappen... ik eens je heel veel sterkte met de beslissing die je uiteindelijk gaat nemen...