Winterjas 2020/2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Winterjas 2020/2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:21

Die vind ik heel gaaf! Maar echt te veel geld voor mij momenteel :(
Wanneer ik mijn kinderen niet meer draag, kan ik het wel eens doen, maar vind het nu veel te zonde als er eentje overheen spuugt ofzo

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:28

Yalou: Die ik gekocht heb hangt alleen in de winkels. Had hem in de winkel gezien en daarna heel internet afgezocht maar kon hem nergens vinden. Uiteindelijk in de winkel gekocht en toen zei de medewerkster dat het een artikel is welke alleen in de winkels hangt. Hij is er in zwart, oudroze en donkergroen.

Dit is de variant van Vero Moda:

https://www.veromoda.com/nl/nl/vm/shop- ... 5311_Black

En deze is van Only en bijna hetzelfde als mijn jas. Alleen mijn jas heet Eindhoven en deze heet Maastricht.

https://m.aboutyou.nl/p/only/tussenmant ... ht-5110932

Ze lijken zo misschien wat vormloos maar je kan ze dus getailleerder maken met koorden aan de binnenkant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:34

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:53

Leuke jassen komen voorbij! Ik heb een maand geleden een - al zeg ik het zelf :D - een heel mooie jas gekocht bij de ANWB van het merk Human Nature. Het is bij mij altijd een regelrechte ramp om een jas te vinden doordat ik lang en slank ben. Ben gek op Parka's van Airforce, maar daar hang ik in := Veel te kort... Heb daarom maar deze jas gekocht, precies gemaakt voor lange mensen en ben er heel blij mee! (Zo ANWB ziet 'ie er nu ook weer niet uit...)

https://m.webwinkel.anwb.nl/webwinkel/r ... dicht.html

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:59

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:05

CairnTerrier schreef:
Leuke jassen komen voorbij! Ik heb een maand geleden een - al zeg ik het zelf :D - een heel mooie jas gekocht bij de ANWB van het merk Human Nature. Het is bij mij altijd een regelrechte ramp om een jas te vinden doordat ik lang en slank ben. Ben gek op Parka's van Airforce, maar daar hang ik in := Veel te kort... Heb daarom maar deze jas gekocht, precies gemaakt voor lange mensen en ben er heel blij mee! (Zo ANWB ziet 'ie er nu ook weer niet uit...)

Ik hoop dat die van jou het langer volhoudt dan mijn jassen. Twee seizoenen op rij een soortgelijke jas bij anwb gekocht, maar na 1 winter op, af en kapot. Vooral de ritsen zijn erg kwetsbaar. En dan doe ik toch echt geen gekke dingen met jas aan. Wel jammer, want ik vind het mooie jassen met goede pasvorm.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:19

Ik haal mijn jassen altijd bij de welkoop van adventure line.
Lekker warm, goede kwaliteit en lekker comfortabel.
Meestal doe ik dan ook zo'n 3 a 4 jaar met een jas.
Eerder fietse ik dagelijks en was ik veel buiten, deze jassen zijn daar ideaal voor en blijven ook lang mooi.

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:08

Ik heb nog steeds geen winterjas gekocht... Ben echt heel moeilijk en picky met het kiezen altijd. Ik houd niet van parka's, omdat ik het niet fijn vind hoe dit over je kont heenvallen. Maar korte jassen zijn weer minder leuk te combineren met outfits en daar past vaak een dikke trui niet goed onder zonder dat ik eruit zie als een michelin mannetje :') Moet echter wel snel wat gaan vinden, omdat ik merk dat het steeds kouder wordt en een spijkerjack toch wel fris wordt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:53

Oke, help...
De H&M bestelling is binnen. Geel is een XS, rood een S. Twijfel ontzettend over maat en kleur. Neig nu naar rood in S. Vind het gele ook wel erg sprekend, maar twijfel of ik het alleen bij zwarte sjaal etc hou of ook nog kleurtjes sjalen wil. Qua maat is het ook een twijfel geval. Zit er eigenlijk precies tussen in, XS te kort bij de mouwen en zit nu met dunne kleding voor de rest wel oke, S zitten de mouwen erg fijn maar de rest nog redelijk ruim.. maar heb nu geen dikke trui aan etc. Bontkraag kan en gaat eraf.

Afbeelding
Afbeelding

Van de week komt ook mijn Zalando bestelling nog binnen, die wacht ik sowieso nog even af

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:31

Anoniem schreef:
Oke, help...
De H&M bestelling is binnen. Geel is een XS, rood een S. Twijfel ontzettend over maat en kleur. Neig nu naar rood in S. Vind het gele ook wel erg sprekend, maar twijfel of ik het alleen bij zwarte sjaal etc hou of ook nog kleurtjes sjalen wil. Qua maat is het ook een twijfel geval. Zit er eigenlijk precies tussen in, XS te kort bij de mouwen en zit nu met dunne kleding voor de rest wel oke, S zitten de mouwen erg fijn maar de rest nog redelijk ruim.. maar heb nu geen dikke trui aan etc. Bontkraag kan en gaat eraf.

[ [url=m/KkPXEz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aCQ0iK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van de week komt ook mijn Zalando bestelling nog binnen, die wacht ik sowieso nog even af

Ik zou dan gaan voor rood (staat je goed) en maat S. Onder een winterjas wil je natuurlijk straks ook een dikke trui dragen en is het alleen maar fijn als 'ie nu iets losser zit.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:34

noviceh schreef:
CairnTerrier schreef:

Ik hoop dat die van jou het langer volhoudt dan mijn jassen. Twee seizoenen op rij een soortgelijke jas bij anwb gekocht, maar na 1 winter op, af en kapot. Vooral de ritsen zijn erg kwetsbaar. En dan doe ik toch echt geen gekke dingen met jas aan. Wel jammer, want ik vind het mooie jassen met goede pasvorm.

Oei, dat meen je niet. Ik houd 'm echt als winterjas en wil de binnenvoering er niet uitritsen, heb namelijk al twee softshell jassen. Bedankt voor de "tip", we gaan het mee maken :=

De pasvorm is inderdaad echt top en dat vind ik bij weinig andere jassen - zeg maar gerust niet.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 14:11

Ik heb een lange softshelljas gekocht, een ongevoerde (want een gevoerde voor echt koudere dagen had ik al). Ben er erg blij mee!

Deze jas:
Afbeelding

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:29

miccamaaike schreef:
Ik heb een lange softshelljas gekocht, een ongevoerde (want een gevoerde voor echt koudere dagen had ik al). Ben er erg blij mee!

Deze jas:
[ Afbeelding ]

Leuk! Ik heb er ook twee van Miss Etam en bevallen mij ook erg goed.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:02

Fair schreef:
Wat een mooie jassen komen er voorbij! Ik ben nu helemaal verliefd op die krakatau jas die hier geplaatst is. := en dan in de terracotta/oranje kleur. <3 Maar echt wat te duur helaas en ik heb al een mooie jas.

Ik was dit jaar aan het asen op een dreimaster of icebound jas. Dure jassen maar ik wou graag investeren in een goede jas als koudkleum. := Ik was ook nooit van de outdoor jassen, maar andere jassen zijn me altijd veel te koud en outdoor jassen kunnen ook mooi zijn.

Toevallig kwam dreimaster toen langs in zalando lounge. De jas is echt heerlijk warm. Echt een feestje om aan te hebben.

[ [url=m/SK6rhr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5bcTjj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi! Kun je hem ook goed tailleren? En hoe valt de maat?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:36

Weet iemand toevallig een jas voor op de scooter? Moet in weer en wind een uur per dag met de scooter (tenzij het echt gevaarlijk glad is natuurlijk).
Dus jas moet wind en waterdicht en warm genoeg zijn. Het liefst onder de 150 euro en er een beetje fatsoenlijk uit zien :) Iemand tips?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:40

Misschien eens bij de ANWB kijken? Dan is een lange jas wellicht ook wel fijn?

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 17:21

Kiwi_ schreef:
Fair schreef:
Wat een mooie jassen komen er voorbij! Ik ben nu helemaal verliefd op die krakatau jas die hier geplaatst is. := en dan in de terracotta/oranje kleur. <3 Maar echt wat te duur helaas en ik heb al een mooie jas.

Ik was dit jaar aan het asen op een dreimaster of icebound jas. Dure jassen maar ik wou graag investeren in een goede jas als koudkleum. := Ik was ook nooit van de outdoor jassen, maar andere jassen zijn me altijd veel te koud en outdoor jassen kunnen ook mooi zijn.

Toevallig kwam dreimaster toen langs in zalando lounge. De jas is echt heerlijk warm. Echt een feestje om aan te hebben.

[ [url=m/SK6rhr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5bcTjj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi! Kun je hem ook goed tailleren? En hoe valt de maat?

De maat valt normaal :) ik heb m net als mn eigen maat in S. Het model is zelf al getailleerd en je kan hem nog verder tailleren met een touwtje aan de binnekant. :)

Ik zag trouwens dat hij gister nog in zalando lounge was onder ‘winterjassen’.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 18:15

Jammer! Alle maten zijn al gereserveerd...

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 18:34

Hier vorig jaar (of de jaar daarvoor? :o? ) een leuke mooie winterjas gekocht. Niet waterdicht.. zelfs met waterdichtmaak spul is na een half uur redelijke regen niet vol te houden.. Leuk voor de droge dagen.
Dit jaar maar weer terug naar een mooie ski-jas. Heerlijk. Weer lekker droog en warm. Zelfs met regen een stuk gemotiveerder om lekker buiten bezig te zijn, bovenlijf blijft toch droog. Slaag er vanaf dag 1 al niet meer in om hem niet bij de paarden aan te doen.. Veel te fijne jas. :D :')
Ik heb deze dit jaar gekocht. Hopelijk gaat hij een aantal jaar mee. :):)
https://www.decathlon.nl/p/winterjas-da ... W_TURKOOIS

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:07

Voor degenen die een Krakatau jas zoeken, bij otrium.nl staan er regelmatig wat op. Is een outlet site met best mooie kortingen, wellicht staat er iets bij?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:08

Pepperrr schreef:
Weet iemand toevallig een jas voor op de scooter? Moet in weer en wind een uur per dag met de scooter (tenzij het echt gevaarlijk glad is natuurlijk).
Dus jas moet wind en waterdicht en warm genoeg zijn. Het liefst onder de 150 euro en er een beetje fatsoenlijk uit zien :) Iemand tips?

Mss die van Decathlon die bovenaan op de 2e pagina staat?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:09

Afbeelding

Afbeelding

Zucht... De twee uit de vorige post zijn afgevallen. Het word 1 van deze 2! Maar welke?
De stof van die blauwe vind ik heel fijn en zacht aanvoelen (soort van softshell idee) en fijn dat hij geen zakken op mijn borst heeft. De bruinige vind ik de kleur erg mooi van en de onderste steek zakken fijner dan de ritszakken van de blauwe.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:06

Hier heb ik er gisteren eentje gekocht van Marc o'polo gekocht. Ben heel benieuwd! Straks eventjes ophalen

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:43

Anoniem schreef:
[ [url=m/y6JHHM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/keOQiF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zucht... De twee uit de vorige post zijn afgevallen. Het word 1 van deze 2! Maar welke?
De stof van die blauwe vind ik heel fijn en zacht aanvoelen (soort van softshell idee) en fijn dat hij geen zakken op mijn borst heeft. De bruinige vind ik de kleur erg mooi van en de onderste steek zakken fijner dan de ritszakken van de blauwe.

Ik vind de blauwe je mooier staan qua model :) Waar is hij van?