Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BarbaLala schreef:Ik heb de 2 topics doorgelezen en wat ik er uit haal is dat TS voor haar leeftijd niet heel veel kennis heeft van wat als normale omgangsvormen wordt gezien en wat niet, en ook sociale vaardigheden mist.
Signalen die andere mensen wel oppikken, zelfs vanaf internet, ziet zij niet en ze reageert heel primair.
Daarnaast, ook gezien het taalgebruik en de naïviteit, vermoed ik dat er mogelijk sprake is van een beperking.
Dat maakt het lastig.
Ik denk dat het heel goed is dat TS zich uitspreekt over twijfels, want van dit soort mensen wordt vaak misbruik gemaakt en dat zie je bij TS eigenlijk ook al gebeuren;
Ze valt opnieuw genadeloos voor een man die haar niet met respect behandeld en haar gebruikt ondanks dat ze wéét dat deze persoon niet oké is.
TS, ik hoop dat je in jouw omgeving mensen en hulpverleners hebt die jou hiermee kunnen helpen. Het is goed om wat voorzichtiger te zijn betreft met wie je, je inlaat.
Zuinig zijn op jezelf.
Eenzaamheid mag nooit een reden zijn om je respectloos te laten behandelen en misbruiken, al begrijp ik uit je berichten dat het voor jou lastig is om situaties en intenties/ bedoelingen van personen te doorzien, anderen kun je daar voor om hulp vragen en dat zou ik dan ook zeker doen in jouw geval.
Citaat:Ik heb de 2 topics doorgelezen en wat ik er uit haal is dat TS voor haar leeftijd niet heel veel kennis heeft van wat als normale omgangsvormen wordt gezien en wat niet, en ook sociale vaardigheden mist.
Signalen die andere mensen wel oppikken, zelfs vanaf internet, ziet zij niet en ze reageert heel primair.
Daarnaast, ook gezien het taalgebruik en de naïviteit, vermoed ik dat er mogelijk sprake is van een beperking.
Dat maakt het lastig.
jansje73 schreef:Ik ben echt helemaal klaar met hem en houd de eer aan mezelf. Jammer dat hij niet eerlijk was om te zeggen dat het alleen maar voor een date was, dat had ik ook al goed gevonden. Ik wil ook een keertje fun hebben. Ja ik weet dat liefde maakt en had het al veel eerder door kunnen hebben , uit ervaringen door eerdere date met mannen. Dat is nu wel meer dan 5 jaar geleden . Ik kon al veel uit een gesprekje via app of fb of skype halen van toen. Maar nu niet.
Ik heb sinds gisterenavond wel super veel lol gehad hier op Bokt en het leverde wel 134 berichten op.
Giolli schreef:Citaat:Ik heb de 2 topics doorgelezen en wat ik er uit haal is dat TS voor haar leeftijd niet heel veel kennis heeft van wat als normale omgangsvormen wordt gezien en wat niet, en ook sociale vaardigheden mist.
Dat maakt het lastig.
TS heeft zelf in het vorige topic gezegd geen beperking te hebben behalve dyslectie. Je zou maar deze opmerking naar je hoofd krijgen van een wildvreemde die hier op Bokt even gaat vertellen dat je een beperking hebt. Dat iemand niet reageert zoals jij dat doet OF zich misschien niet zo goed kan uitdrukken via een forum, betekend niet dat ze een beperking moet hebben.
BarbaLala schreef:Ik heb de 2 topics doorgelezen en wat ik er uit haal is dat TS voor haar leeftijd niet heel veel kennis heeft van wat als normale omgangsvormen wordt gezien en wat niet, en ook sociale vaardigheden mist.
Dat maakt het lastig.
Ik denk dat het heel goed is dat TS zich uitspreekt over twijfels, want van dit soort mensen wordt vaak misbruik gemaakt en dat zie je bij TS eigenlijk ook al gebeuren;
Ze valt opnieuw genadeloos voor een man die haar niet met respect behandeld en haar gebruikt ondanks dat ze wéét dat deze persoon niet oké is.
TS: ik hoop dat je in jouw omgeving mensen en hulpverleners hebt die jou hiermee kunnen helpen. Het is goed om wat voorzichtiger te zijn betreft met wie je, je inlaat.
Zuinig zijn op jezelf.
Eenzaamheid mag nooit een reden zijn om je respectloos te laten behandelen en misbruiken, al begrijp ik uit je berichten dat het voor jou lastig is om situaties en intenties/ bedoelingen van personen te doorzien, anderen kun je daar voor om hulp vragen en dat zou ik dan ook zeker doen in jouw geval.
Giolli schreef:Citaat:Ik heb de 2 topics doorgelezen en wat ik er uit haal is dat TS voor haar leeftijd niet heel veel kennis heeft van wat als normale omgangsvormen wordt gezien en wat niet, en ook sociale vaardigheden mist.
Dat maakt het lastig.
TS heeft zelf in het vorige topic gezegd geen beperking te hebben behalve dyslectie. Je zou maar deze opmerking naar je hoofd krijgen van een wildvreemde die hier op Bokt even gaat vertellen dat je een beperking hebt. Dat iemand niet reageert zoals jij dat doet OF zich misschien niet zo goed kan uitdrukken via een forum, betekend niet dat ze een beperking moet hebben.
Temeraire schreef:Ik vind de reactie van BarbaLala juist wel goed, en ook iets waar de TS echt wat aan kan hebben. Lijkt me goed bedoeld, ik dacht zelf ook in deze richting.
Het lijkt me een veel constructievere post dan reacties met "goh ik dacht dat je 16 was", dat vind ik pas kwetsende en onnodige reacties, die ik hier meerdere keren voorbij heb zien komen. Gek dat daar dan niemand wat van zegt.
@TS; Rustig aan, en laat je niet gek maken door zo'n man die zich 2 jaar geleden zo vreemd gedragen heeft.
jansje73 schreef:Hier een kort berichtje. Ik lees heel de dag door de berichten die bij mijn topic worden gepost. Ik reageer er niet gelijk op want dat kost bij mij veel tijd. Ik zoek een rustig moment uit om op zoveel berichten terug te reageren.Er staan heel veel berichten hier bij mijn topic waar ik echt heel veel aan heb en mezelf goed aan het denken zet, ook staan er berichten bij die ik alleen maar lees.