Oorbellen dochter van 6 jaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:48

Ik weet niet wat ik lees hier. Schieten wordt echt nog maar amper gedaan, de standaard is al jaren een soort drukapparaatje waarmee het oor wordt gepiercet. Dat maakt het makkelijker om te richten en er is geen "klap" op het weefsel. De voordelen van piercen tov dit zijn echt minimaal
Voor oorlellen zou ik echt niet naar de piercer gaan, zeker niet met een jong kind. Het stelt allemaal niet zoveel voor hoor :) een piercingshop is denk ik behoorlijk indrukwekkend voor zo'n kind, dat is nergens voor nodig.
Ik heb diverse lichaamsgaatjes gehad, laten zetten in de meest obscure tentjes, en mijn ervaring is toch echt dat nazorg álles is. Zolang het sieraadje uit een nieuwe steriele verpakking komt (en ie pas opengaat waar jij bij bent) en je goed schoonmaakt achteraf (en er niet aan zit!!) ben je 95% zeker gewoon safe. Dan maakt de plek waar je het laat zetten, zeker bij oorlellen, enorm weinig uit.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:51

De apparaatjes die tegenwoordig worden gebruikt drukken de oorbel met grote kracht in het oor.
Ik vond het behoorlijk pijnlijk en laat liever nog honderd piercings zetten dan nog een keer dat mee te moeten maken.
In het filmpje wat ik eerder postte zie je dus wat er gebeurt met je oor.

Een piercingnaald is hol en boort veel sneller een netter gaatje in het weefsel zonder dit te forceren.

Daarnaast heeft een goede piercer meer anatomische kennis. Die heeft er voor geleerd en de kennis en ervaring. Een juwelier of winkel die gaatjes zet leert vooral alleen de technische kant.

Storm

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 20:23

Ik heb nog even niks gedaan bij mijn dochter. De paar die ik gecontact heb, deden geen meisjes van 6 jaar.

Maar mag ze zwemmen als haar oren gedaan zijn? Ze is natuurlijk voor haar B diploma bezig.

Baloedebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:33

Nee zwemwater is een bron van bacteriën. Wordt zeker 6 weken afgeraden

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 20:49

Dan moeten we sowieso nog even wachten tot ze haar B heeft gehaald

Baloedebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:50

Storm schreef:
Dan moeten we sowieso nog even wachten tot ze haar B heeft gehaald

Heb je nog wat tijd om een kwalitatief goed adres te vinden :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 23:55

Dieuwertje92 schreef:
Nee zwemwater is een bron van bacteriën. Wordt zeker 6 weken afgeraden

Ummm ja het wordt afgeraden maar niet vanwege bacteriën toch? eerder dat het uitdroogt van chloor.

In de zee zwemmen kan wel, zout spoelt het schoon. Maar daar is het nu wel weer wat te koud voor :=

Overigens zijn mijn derde gaatjes met zo'n apparaatje gezet en ik voelde er amper wat van, pas toen ik buiten stond begon het gevoelig te worden. Het zal per geval verschillen? Al mijn piercings waren 100x pijnlijker

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 23:59

Nee, echt bacteriën. Dat zeewater wel ok is, is alleen vanwege het zout, maar er wordt altijd aangeraden het NIET te doen en als je het dan toch doet, je piercing gelijk uit te spoelen met schoon water.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 00:08

Mijn 2e gaatje schieten deed ook geen zeer hoor. Wordt al tig jaren gedaan. Tuurlijk gaat er bij 1 op de weet ik hoeveel wel eens wat mis, maar dat is met piercen net zo. Zal wel wachten tot ze haar diploma heeft inderdaad