Make up, ja of nee en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Make up, ja of nee en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:15

Ik doe alleen dagelijks m'n wenkbrauwen, meestal ook mascara. En dan momenteel even concealer voor m'n wallen. Ben veel te lui om er meer op te smeren.

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:21

ik gebruik ook geen make-up, vind het te veel gedoe en vies.
uiteraard in de pubertijd wel geprobeerd maar nee was niet mijn ding dat gepriegel met mascara eyeliner enzo, laat staan lippenstift :r als kind eens opgehad om een zoen op een stuk papier te zetten dat was eens en nooit weer.
er zijn veel mensen in mijn omgeving die zonder make-up de deur niet uit gaan.

dan heb ik t makkelijk borstel door mn haar staart in en gaan ;)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:27

Ik kan natuurlijke make-up prachtig vinden, al het opvallende vind ik vaak niet mooi.

Ieder zijn of haar smaak.

Ik draag zelf amper make-up. In de winter soms een BB Cream als mijn huid wat bleker is en mascara. Nu in de zomer eigenlijk helemaal niets. Bevalt me prima. Schrikken mensen ook niet zo als ze je een keer zonder make-up tegen komen 8-)

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:30

hier zelfs geen eens make up in huis. Met werk al helemaal niet handig, loop in en uit in een vriezer en voor ovens.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:31

Ik draag ook nooit make up :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:32

Dan smelt je hele plamuur laag eraf! _O-

Ik zie het al naar beneden druipen. :')

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:33

Bellatrix schreef:
Dan smelt je hele plamuur laag eraf! _O-

Ik zie het al naar beneden druipen. :')

En dan vervolgens de vriezer in _O-

Zie je het voor je :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:39

Ik draag bijna altijd make up. Hoort bij mij ook gewoon bij mijn ochtend ritueel. Maar ik voel me ook prima zonder hoor. Ga gerust zo de deur uit als dat zo uitkomt. Ook spring ik gerust met make up het zwembad in om er vervolgens als een doorgelopen panda uit te zien. Het maakt me eigenlijk allemaal niet zo uit.

Ik vind mezelf net even wat knapper met opgemaakte ogen. (eyeliner & mascara) Ook houd ik wel van een bronzer voor wat kleur op mijn gezicht. Soms kan ik er ook echt werk van maken, dat vind ik gewoon leuk. Als ik geen make up op heb vragen mensen inderdaad of ik ziek ben of moe. Ik moet daar altijd wel om lachen en zeg dan "dit is mijn echte gezicht!" Ik snap het wel. Ik zie het verschil zelf ook wel. :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:43

Ik ben al knap genoeg van mijzelf dus ik heb het niet nodig O:) :P

Ik denk ook dat het een beetje komt omdat ik mijn pubertijd de make-up nog veelal op dieren werd gestest.
Alle horror plaatjes kwamen voorbij.

Lelijk plekje wegwerken doe ik nog wel eens.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:45

Al jaren geleden alle oogschaduw, mascara etc. weggegooid omdat het al ver over datum was:)
Vroeger, heel lang geleden wel veel oog makup gebruikt, maar i.v.m. allergie was dat nooit zo'n succes. Uiteindelijk gewoon ermee gestopt en beviel best.

Ik vind -zeker oog- makeup, wanneer het gebruikt wordt op een natuurlijke manier, wel mooi. Ben er absoluut niet tegen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:47

Ik doe ook nooit make-up op... Ik ben zwemlesgever, dus alles gaat er toch af zodra ik begin met werken, haha. Als ik een keertje uiteten ga, of een feestje heb ofzo vind ik het wel leuk om mascara en eyeliner op te doen, maar meer ook niet.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:48

Ik draag ook echt nooit make-up. Ik hoor soms wel dat sommige een uur of twee eerder opstaan voor hun make-up.. Krullen\steilen haar, enz. Nou, mij niet gezien hoor.
Ik zit nog op de middelbare, dus ik zie van alles voorbij komen hier. Compleet geplamuurde gezichten. En begrijp me niet verkeerd, want voor een groot deel zal het ook uit onzekerheid komen bij sommigen. Hoewel andere het weer doen om hun style enz. te uiten. Mij is het gewoon te veel werk, eerder opstaan want het moet perfect, en s' avonds het er weer af halen. Om het de volgende dag weér te doen.

Dat er een complete show over is gemaakt gaat in mijn ogen wel erg ver, maargoed, dat is weer de show-wereld denk ik. Ze moeten met iets nieuws komen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:20

Ik draag 0.0 make up. Maar ik heb wel af en toe erover nagedacht als mijn manager weer een gesprek met mij wilde omdat ik er zo moe uit zag... Wallen heb ik nu eenmaal snel, net als kleine oogjes. Beetje een familie trekje. En ja, ook als ik wel echt doos moe en niet lekker in m'n vel zit wil ik niet altijd die vraag krijgen... Dus als het weer werd gevraagd heb ik wel paar x gedacht, ik ga make up dragen want dat helpt waarschijnlijk wel wat.

Maar ik heb daar helemaal geen zin in. Teveel gedoe. Ik kan niet priegelen. En ik weet niet wat mooi is, totaal geen feeling voor. Dus tot nu toe niet gedaan.

Als ik uit ga of een bruiloft heb doe ik wel make up op soms, maar wilder dan wat mascara en een lip glose wordt het nooit :')

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:26

Hier ook vaker geen makeup dan wel :') soms wat mascara ofzo. Foundation heb ik 2x op gehad. Teveel moeite....

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:29

Vroeger ( In mijn tienerjaren) was het ondenkbaar dat ik zonder make-up de deur uit ging.
Nu inmiddels al zeker een jaar of 15 is mascara en oogpotlood nog het enige wat ik dagelijks gebruik, puur omdat ik door de mascara wat wakkerder oog.

Edit,
Als we een feestje of iets hebben dan is het mascara,oogpotlood en lippenstift.
Laatst bijgewerkt door Lay_D op 29-08-20 21:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:30

Tijdens corona heb ik me er wat meer in verdiept en ik zie er nu wel een nut van in. Het voelt als een masker en soms is dat best fijn. Soort van 'battle face' die ik kan opzetten ofzo.

Maar in normale situaties draag ik geen make up.
Ik zie er van mezelf veel meer meisjes meisje uit dan dat ik ben qua persoonlijkheid, en een stuk jonger. Ik denk dat mensen me mét make up beter kunnen inschatten zoals ik ben. En m'n haar zwart, rood of paars zou verven of iets dergelijks zou ook helpen. Maarrr daar heb ik geen zin in dus dat gebeurt niet

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:31

Ik draag wel eigenlijk altijd make-up. Al is het niet veel. Zonder make up voel ik me naakt en schaam ik mezelf wel eens (behalve als ik echt ziek ben, dan Interesseert het me 0.0).

Ik draag eigenlijk altijd mascara en oogpotlood. Soms in een ‘wilde’ bui eyeliner en mascara. Mijn vriend zei laatst ook dat hij de eyeliner die ik in het begin eigenlijk altijd ophad niet zo mooi vond. Hij vind alleen mascara mooier.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:38

Ik draag de helft van de week wel make up en de andere helft niet. Net wanneer ik zin heb.
Ik heb zeker voor 1000€ aan producten omdat in het leuk vindt. Ik kijk YouTube filmpjes en ben al een stuk beter geworden de afgelopen jaren. Ik lijk soms ook ‘ziek’ zonder make up, omdat mensen mij vaak wel kennen met. Maar ook omdat ik mijn wenkbrauwen vaak een (groot) deel teken, dus zonder die zie ik er ook kaal en bleek uit. De laatste tijd doe ik vaak alleen mijn wenkbrauwen wat rekenen en wat mascara op, maar ik zit in een verbouwing dus weinig trek en ruimte om lekker te tutten. :=
Overigens vind in het wel heel lelijk dat vrouwen altijd oordelen over een andere vrouw met wel of geen make up. De enige reden om geen make up te moeten dragen is als dit wel moet van je man/partner/vriend, verder mag iedereen zelf weten wat hij of zij draagt. Er wordt zo snel geoordeeld en sommige vrouwen die geen make up dragen vinden dat niemand dat moet doen, dat vind ik flauw.

Ik heb ooit een topic geopend, foto’s met en zonder make up. Dat was leuk en liep goed! Veel mensen deelde toen foto’s. Daar zie je ook wel wat naturel beauty’s en mensen waar naturel make up gewoon heel mooi staat. Zal eens kijken of ik die nog kan vinden. :D

Dit ben ik trouwens met en zonder make up, voor die het leuk vinden om het verschil te zien.

Spoiler:
Afbeelding

Met:
Spoiler:
Afbeelding

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:38

Ik draag bijna altijd oogpotlood en mascara. Meer niet, ik ben ook lui. Oogpotlood + mascara kost me hooguit 3 minuten. Zonder mascara zie ik er vermoeider uit, met kleinere ogen. Dus ik doe altijd mascara op, zodat mijn blik sprekender wordt.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:40

Ik vind je op beide heel mooi hoor giolli! Je getekende wenkies zijn een tikje donker naar mijn smaak maar met de rest past het wel *-:)

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:41

Na diverse oogontstekingen draag ik nu al 9 maand geen make-up meer. Mijn huid vind dat prima en ik mis het niet.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:42

Lief!
Ik hoor dat vaak en zou zelf best anders willen, alleen ik weet dus niet hoe. Mijn haartjes zijn van mezelf zwart, dus een een donker wenkbrauwpotlood/poeder nodig. Wanneer ik een tint lichter neem (bruin) dan zie je dit heel goed en mijn zwarte haartjes er door heen, echt niet mooi. :n Tips welkom!

En hier trouwens het linkje. :D
[MWS] Voor en na foto’s make up

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:44

Sintara schreef:
Tijdens corona heb ik me er wat meer in verdiept en ik zie er nu wel een nut van in. Het voelt als een masker en soms is dat best fijn. Soort van 'battle face' die ik kan opzetten ofzo.

Maar in normale situaties draag ik geen make up.
Ik zie er van mezelf veel meer meisjes meisje uit dan dat ik ben qua persoonlijkheid, en een stuk jonger. Ik denk dat mensen me mét make up beter kunnen inschatten zoals ik ben. En m'n haar zwart, rood of paars zou verven of iets dergelijks zou ook helpen. Maarrr daar heb ik geen zin in dus dat gebeurt niet

Grappig dat je dat zegt, dat maskeren.

Ik zie het als highlighten van sterke punten en jezelf dus niet maskeren, maar flatteren.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:01

Ik draag nooit make-up, heb ooit wel geprobeerd maar kreeg allergische reactie in het gezicht.
Dus dat hield snel op, en ik kan heel slecht tegen als er iets in de buurt van mijn ogen komt.

En ik vind mijn bril meer dan genoeg kleurrijk aan het gezicht geven.. :')

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:03

Giolli,
Zowel natuurlijk als met make-up ben je prachtig!

Dit ben ik met mijn dagelijkse mascara en uitgelopen oogpotlood:

Spoiler:
Afbeelding