Van welke bokker krijg je een warm gevoel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 06:16

Ik verbaas me over sommige namen die hier genoemd worden die soms ronduit grof en onvriendelijk uit de hoek komen (althans mijn inziens).

Maar wbt positieve reacties
Pien was wel de eerste naam die me in het hoofd schoot... Maar ik denk dat er meer, ook onbekende, bokkers zijn die vriendelijk en prettig zijn maar daardoor niet opvallen omdat ze geen BB'ers zijn. Granoek werd hier ook genoemd... Kan ik me ook heel goed in vinden :j ik vraag me überhaupt af of scheldwoorden in haar woordenboek staan :D en nog niet genoemd dubbeldun,die neemt altijd de tijd om op iedereen te reageren en is altijd netjes.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 06:31

mysa schreef:
Geen warm gevoel ;) maar ik steek in de algemene (en politieke) topics, heel veel op van Askja en Karl.

Eens, samen met Imandra wiens zorgvuldige en inhoudelijke postst ik heel erg kan waarderen en Ygritte.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 06:48

Ik begrijp bepaalde namen echt niet, die vind ik af en toe ronduit onvriendelijk wat ook regelmatig resulteert in een ban :7 .

De reacties van Pien vind ik altijd bijzonder fijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 06:55

DiantaM schreef:
Ik begrijp bepaalde namen echt niet, die vind ik af en toe ronduit onvriendelijk wat ook regelmatig resulteert in een ban :7 .

Ik heb dat ook, zelfs bij die ik genoemd heb. In t ene topic zijn we t totaal niet eens en word dat niet bepaald vriendelijk gebracht, maar in andere topic's kunnen we t heel leuk hebben.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 07:10

Denise_Storm schreef:
Weet je, ik houd van alle Bokkers! Omdat ze op lastige momenten altijd een glimlach op je gezicht kunnen toveren, er altijd een luisterend oor is, er regelmatig een slok drinken over een toetsenbord spuit vanwege een grappig topic, er altijd een discussie is (en mijn favoriet zijn de discussies over de kleinste dingen) en omdat er ook altijd Bokkers zijn die je weer even met beide benen op de wereld zetten. <3

Dit vind ik het enige juiste antwoord.

Het voelt voor mij ‘naar’ om Bokkers bij naam en toenaam te noemen. Daarmee doe je ook zo veel meer onbekendere Bokkers die niet zo op de voorgrond willen treden tekort imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 07:52

Boompje1985. Zij stuurt regelmatig een hele lieve pb.

DiantaM schreef:

Ik denk dat veel afhangt van hoe je bent als persoon. Sommigen kunnen zo reacties juist zeer waarderen :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 07:52

Ik ben Shirley nog vergeten te benoemen. Ook zo'n ontzettend lief mens en altijd klaar om mensen te helpen of een plezier te doen.
Dito vind ik ook een hele fijne bokker.

Er zijn nog zoveel bokkers waar ik blij van word, ik kan ze niet allemaal opnoemen.

Anoniem

Re: Van welke bokker krijg je een warm gevoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 07:53

Oh ja Shirley, zij is van die mutsjes toch? Geweldig!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 08:02

Maartje1990 schreef:
Ik verbaas me over sommige namen die hier genoemd worden die soms ronduit grof en onvriendelijk uit de hoek komen (althans mijn inziens).

Pien was wel de eerste naam die me in het hoofd schoot... Maar ik denk dat er meer, ook onbekende, bokkers zijn die vriendelijk en prettig zijn maar daardoor niet opvallen omdat ze geen BB'ers zijn. Granoek werd hier ook genoemd... Kan ik me ook heel goed in vinden :j ik vraag me überhaupt af of scheldwoorden in haar woordenboek staan :D en nog niet genoemd dubbeldun,die neemt altijd de tijd om op iedereen te reageren en is altijd netjes.

Oh? Welke namen dan?

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 08:04

MarcoBorsato schreef:
Maartje1990 schreef:

Oh? Welke namen dan?

Volgens mij is het juist níet de bedoeling om die te bespreken hier :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 08:04

Ik ben op de juiste momenten gek op alle bokkers.
Wanneer nodig is slaan we de handen in een!
Dan is het ineens 1 bokt... En heeft iedereen respect en het te doen met elkaar!

Dat vind ik fijn.

Bedankt daarvoor allemaal :*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 08:07

Diertjec schreef:
Volgens mij is het juist níet de bedoeling om die te bespreken hier :)

Het is dan misschien ook niet de bedoeling dat Maartje hier verkondigt dat ze er niks van snapt. Dat haalt de fijne sfeer weg. Jammer gewoon.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 08:08

nps schreef:
mysa schreef:
Geen warm gevoel ;) maar ik steek in de algemene (en politieke) topics, heel veel op van Askja en Karl.

Eens, samen met Imandra wiens zorgvuldige en inhoudelijke postst ik heel erg kan waarderen en Ygritte.

Aww! Dat gevoel is zeker wederzijds!

Naast jou vind ik Secricible, Karl, Askja, Shadow0 en Magrathea ook altijd hele heldere Posts schrijven. Vast ook nog een aantal anderen die ik nu vergeet haha

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 08:23

Grof en onvriendelijk is mij niet opgevallen, wel direct en daar hou ik van en soms een beetje humor tussendoor houdt het leuk, tenminste voor mij.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 08:24

Ik vind bokkers zoals kiwiwitje, cursebreaker, tica, Cayenne allemaal fijne mensen die ik regelmatig met oprechte goede bedoeling advies zie geven en klaar staan voor mensen. Zij zijn echt niet de enigen maar dat is wat ik zo kan bedenken.

<3

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 08:26

Ik noem een paar topics waar ik warm van word, vind ik makkelijker dan alleen maar individuele bokkers maar ik pik er hier en daar wel een hele opvallende even uit :D

Ik begin met het 50-plussers topic. Pien_2010 is al genoemd, maar degene waar ik echt warm van word in dat topic is IsabelleN. Ze gaat zelf door een rottijd privé, en heeft een vriendin die dezelfde ellende nog eens in het kwadraat doormaakt, zo te lezen, en zoals zij die vriendin bijstaat naast haar eigen ellende, petje af.

Verder het projecthondentopic van Kuggur. Geweldig dat hij die hond (die helemaal niet zo'n projectje bleek) een kans gegeven heeft.

Het 'project in Frankrijk' topic word ik ook warm van. En goeiehemel, ik wou dat ik de energie van Jef en Lizy had. Bij hun gaat er 48 uur in een dag volgens mij. En Pien_2010 komen we daar ook weer tegen (niet zó verrassend :)) )

Het transgender topic mag ook niet ontbreken. Hulde aan Hiraeth en oa ook vikawiek die niet alleen figuurlijk zichzelf bloot geven maar soms ook letterlijk met hun transitiefoto's. En julhan99 geeft in dat topic de moederskant zó mooi, ontroerend en met de broodnodige humor weer, geweldig.

Verder vind ik de 'challengetopics' op UK erg fijn. Zoals daar opbouwde kritiek en suggesties voor verbeteringen worden gegeven, heel fijn (en leerzaam). En leuk daar Kuggur ook weer tegen te komen

Maar er zijn nog veel meer bokkers die je herkent als je tegenkomt (veel zijn al genoemd hier) en waarvan de reacties gewoon altijd wel fijn zijn. Of qua toon, of qua kennis/kunde die er uit spreekt, of juist alleen maar vanwege de humor en juist het tegen heilige bokthuisjes trappen. Dat moet kunnen nl. Het is maar bokt, en je moet het niet té serieus nemen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 08:28

Moderatoropmerking:
Vanwege de positieve insteek van dit topic mag het open blijven. Dat kan alleen als het ook positief blijft: discussie over of een gebruiker al dan niet leuk/aardig is, of opmerkingen als 'nou die vind ik juist heel onvriendelijk' halen de sfeer snel omlaag. Willen jullie dergelijke berichten achterwege laten?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 08:37

Het is zeker normaal dat de ene een bokker kan waarderen en de anderen dit niet kan begrijpen omdat deze het anders, maar daarom niet slechter, de boodschap anders interpreteert. Laat dat net het mooie van de mens zijn. We zijn allen anders en ervaren communicatie anders.

Laat dit zeker een valkuil zijn in communicatie die enkel bestaat uit het geschreven woord en waar alle nuance die lichaamstaal teweegbrengt mist.

Veel hangt ook af waar je net een reactie leest op bokt. Het kan zijn dat het ene topic meer aansluit bij de gevoelswereld van een bepaalde bokker waardoor er heel respectvol en meelevend gereageerd wordt. In een ander topic kan het eerder een topic zijn waar een bokker grijze haren van krijgt waardoor de toon iets scherper is.

In real life is het ook zo dat jij de ene collega niet kan uitstaan maar dat een andere collega deze echt wel fijn vindt.

En dat is ok en des mensens.

Veel heeft te maken met je allergie (kernkwadranten van Ofman voor wie interesse heeft) en of de persoon deze aanspreekt.

Sommigen deden het al maar diegene die schrikken van bepaalde namen wil ik graag uitnodigen om zelf ook een aanvulling te doen!

>;) En nu vind ik mezelf heel zweverig/ belerend klinken wat dus echt niet de bedoeling is _O-

Laten we vooral genieten van dit topic!

Edit: dank je wel Dani om het topic open te houden!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 08:57

Laibadji schreef:
Wat leuk om lezen dat het topic gewaardeerd wordt!

Met veel plezier dit geopend en met een warm hart alle reacties gelezen. Soms is het fijn om even in het hier en nu stil te staan bij de mensen die voor jou iets betekenen, die je dankbaar bent of die emoties los maken...

Mooi dat we dit eens kunnen delen en benoemen naar elkaar toe. <3

:*
Heel lief topic, dus jij moet ook zeker genoemd worden, anders open je dit niet. <3
Echt mooi om te zien hoeveel bokkers er genoemd worden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:04

Wat een lief topic :+:

[***], Essie73 en Oscar <3 gewoon omdat ze lief zijn en ik in m’n mod tijd zoveel aan jullie gehad heb; en nog steeds!

KimD, Kiwiwitje, Cursebreaker, Cupcakes, IMJ, Nayomie, BlijNijn en vast nog een hoop meer uit het puppytopic, altijd bereid om te helpen. Zoveel van jullie opgestoken nu ik voor het eerst een hond heb! :*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:18

Naar dit topic ben ik gelokt daar mijn naam veel genoemd wordt. Ik voel me er verlegen onder :o , dank jullie wel.

Voor mij staat met stip bovenaan Roby (bokker naam Quera). Wat een openheid en een moed toonde ze in haar topic over haar borstkanker. Zo indrukwekkend.
Marco BOrsato heeft haar zo enorm goed geholpen en ik hou van die humor met dat scherpe randje soms. Dus zij hoort zeker in het rijtje genoemd te worden.

Inderdaad zijn er teveel bokkers om op te noemen. Ik wil nog paar mensen noemen die op de achtergrond al heel erg veel voor Bokt doen. Ik denk dan aan de moderators Prrrr (staat altijd met haar kennis en kunde klaar voor dit forum), Carola en Neonlight, Coby die stilletjes op de achtergrond al zo vreselijk lang Bokt ondersteunen, echt top +:)+ .
Oscar wil ik ook nog in dit rijtje noemen daar ze me ooit op een avond zo vreselijk geholpen heeft met iets en daarmee niet problemen heeft kunnen voorkomen, maar wel minder erg gemaakt. Ik vond dat indrukwekkend die actie van haar!

De topics die hier langs zijn gekomen zoals het transgender topic e.a zijn hele mooie open fantastische topics.

Wat ik zelf ook altijd heel boeiend vindt en dat zal me niet in dank worden afgenomen, als mensen topics openen, netjes en beleefd, waarvan opvattingen haaks staan op wat "men" , "ik" vinden als goed cq waar. Dat zijn vaak topics die niet gemakkelijk zijn, maar die er ook mogen zijn gezien onze vrijheid van meningsuiting. Ik ga geen namen of titels noemen want dan gaat misschien dit gezellige topic de verkeerde kant uit. Maar als die mensen niet lopen te rellen, maar integer hun afwijkende mening ventileren, dan heb ik voor die bokkers ook respect.

Er zijn hier ook nog bokkers genoemd waar ik me zeker in herken, zoals Ruitje, Monique, Geerke en vele anderen. Dat zijn fijne bokkers die met hun kennis het forum verrijken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:27

Ik draag bijna iedereen een warm hart toe hier op bokt.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:44

Ik vind ontzettend veel bokkers echt een waardevolle toevoeging aan bokt, maar bij dit topic moest ik als eerste denken aan Shirley. Ik geloof dat ze ooit voor Cayenne trosgierst o.i.d. heeft gekocht, het had vast een reden, maar dat weet ik niet meer. Ik vond het in ieder geval zo lief. Vanaf toen viel het me op dat ze heel vaak enorm lieve reacties plaatst en dingen doet. Erg leuk!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:47

Sommige bokkers die hier genoemd worden ken ik helemaal niet! :wow: Zo zie je maar dat ieder ook in een ander deel van Bokt rondzwerft en daar andere mensen tegen komt.

En ik ben in shock dat Pien een andere gebruikersnaam heeft. Waarom doen mensen dat toch steeds. :') :*

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:55

missfalki zij sluit haar post altijd af met Groet Karin vind ik zo leuk!