Ik word echt gek van mijn wasmachine!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:39

Ik schop het topic weer even omhoog. Sorry TS, maar ga m'n vraag hier even stellen! Haha

Ik heb t al eerder gevraagd, maar onze was stinkt ook wel is. Dus ik heb mu even vaatwasblokjes bij m'n ouders meegenomen, maar ik ben veel te bang dat 't mis gaat. Dus ik vraag 't voor de zekerheid nog een keer :').
Waar doen jullie de vaatwasblokjes? In de trommel of in het zeepbakje? En hoeveel (1/2?)?
Ik las ook iets over azijn. Ik heb nog natuurazijn. Kan ik dat gebruiken? Gewoon een flinke scheut in het wasmiddelbakje?

Douce

Re: Ik word echt gek van mijn wasmachine!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:02

Ik draai ook eens in de zoveel tijd een lege was om schoon te maken.

Het vaatwastablet gooi ik in de trommel, de natuurazijn waar normaal gesproken de wasverzachter zou gaan. Ideaal!

Daarna de trommel goed open laten staan zodat hij weer kan drogen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:21

Mijn ouders hadden dit ook en de afvoerpijp was te hoog geplaatst waardoor het oude water niet weg kon en zo weer terug stroomde. Hier kan je ook eens naar kijken.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-20 18:25

Nou hier is het probleem verholpen met HG stinkende wasmachine reiniger. Toen ik dat spul gebruikte heb ik nog een paar keer minder frisse was gehad maar na een aantal wasbeurten is nu alles fris. Ik heb ook Ariel pods gekocht, zo heb ik nooit te veel of te weinig wasmiddel. :)

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:59

Ik heb hem nu draaien met n blokje en azijn. Morgen maar een handdoekwasje draaien. Ben benieuwd!

Anders ga ik ook die HG proberen! Goede Petrichor! :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 20:09

Ik zou sowieso stoppen met die kleine wasjes ,
Gewoon volle wassen draaien , dan gebruikt de machine de volle mep water en draait hij op de manier waar hij voor gemaakt is en spoelt hii goed door

Ik was om de week het beddengoed(twee setjes van een twee persoons bed in de trommel) op60 graden
Kleding was ik als ik een volle was is (red het net geen week ) op 30 graden
Ondergoed , handdoeken , vaatdoekjes, theedoeken,sokken etc is een volgende was , op 60 graden

En dan af en toe alleen handdoeken op 90

Stinkshirtjes gooi ik in de week in een emmer met watet en een flinke scheut natuurazijn voor ze de was in gaan
Dan zijn de geurtjes ook weg
Bij ernstig stinken gaan ze van te voren in een emmer met biotex

Edit ; spuit elf zie ik hihi