Equisync schreef:Hoe kan Jan modaal gemiddeld 36.000 euro per jaar verdienen terwijl ik daar met mijn 38 uur net over de helft van zit??
Of wordt dat berekend aan een 2 persoons huishouden? Ik zou tekenen voor een inkomen van 36.000...
Ik kan er ook moeilijk met mijn hoofd bij, als ik 40 uur werk verdien ik krap meer dan een bijstandsuitkering.
Ik heb geen auto of paard, woon in een flatje dat ik alleen kan betalen dankzij familie en als ik niet zelf hun medische zorg zou verlenen kon ik ook mijn huisdieren niet betalen.
Als ik dan bedragen als 3000+ per maand voorbij zie komen denk ik jeetje, dat vinden andere mensen dus al normaal. Ik noem mezelf voor de grap altijd een arme sloeber maar ik ben het ook echt.
Ik werk drie dagen voor een modaal inkomen. Mijn man 40 uur voor iets bovenmodaal en dat is ‘gewoon’ een mbo baan.
Wij krijgen nog geen €200 toeslag voor de opvang per jaar maar betalen er wel €400 per maand. Nu ja, klagen werkt toch niet maar alles is hier gewoon heel apart berekend en je moet geluk hebben. Een euro lager of hoger doet hem 100’den euro’s per maand... 
En dan hebben wij bv geen netflix of absurd hoge telefoonrekening (€35 voor 2 gsm’s) Maar inderdaad. De hypotheek is berekend op een loon van €5000 en iets daarboven. Als je inkomen dan met meer dan 1/3de zakt wordt het zwaar en moeilijk