Hoe veel contact met je ex?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:33

Relaxed schreef:
Maartje1990 schreef:
relaxed: maar waarom moet je daar perse nog een leuk contact mee hebben? Dat snap ik gewoon niet zo goed.

Ikke: Natuurlijk heb ik herinneringen aan mijn vorige partner. Ik kan ook over dingen vertellen zonder dat ik perse daar bij betrek met wie ik daar was (dan wel exen, dan wel vrienden). Af en toe wel eens, maar dat is toch niet hetzelfde als contact houden met iemand?

Het hoeft niet perse, maar als het van beide kanten zo loopt, waarom niet?

waarom wel? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:34

Maartje1990 schreef:

Ik denk dat de conclusie hier misschien moet zijn dat jij daar geen behoefte aan hebt maar dat andere mensen dat wel kunnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:37

Emmaa_ schreef:
Maartje1990 schreef:

Ik denk dat de conclusie hier misschien moet zijn dat jij daar geen behoefte aan hebt maar dat andere mensen dat wel kunnen hebben.

Idd en om dan te roepen dat het not done en respectloos is vind ik echt te ver gaan..
Ieder zijn ding gelukkig :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:37

Dat ligt er natuurlijk ook aan waarom een relatie uit is gegaan.

Mijn ex kreeg losse handjes, daar wil ik niets meer mee te maken hebben. Maar als beide beslissen dat de toekomst niet gaat werken in een relatie kan ik me voorstellen dat je nog wel af en toe contact hebt.

Ik snap denk ik wel wat Maartje1990 probeert te zeggen. Ik heb ooit gedate met iemand, werd op relationeel vlak niets maar we werden wel goede vrienden. Tot ik een vriend kreeg, en ik mijn vriend dus alles vertelde wat ik kwijt wilde en mijn goede vriend bijna niets meer. (Wij spreken elkaar alleen via de app) Hij heeft nu zelf ook een vriendin en we spreken elkaar nu vrijwel nooit meer. Ook prima, ik spreek toch liever face to face met vrienden, en dat willen praten met een man (want toch andere invalshoek als al mijn vrouwelijke vriendinnen) doe ik nu met mijn vriend.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:41

Relaxed schreef:
Idd en om dan te roepen dat het not done en respectloos is vind ik echt te ver gaan..

Maar stel jouw nieuw partner (die jij hopelijk erg leuk vindt) heeft daar heel erg moeite mee (en staat er bijv. in zoals ik er in sta), wat doe je dan? Is jouw ex, met wie jij geen relatie meer hebt, dan belangrijker dan jouw nieuwe partner waar jij hopelijk een hele mooie toekomst zal hebben?

edit: want in mijn ogen is een ex je verleden, kan een mooi verleden zijn en dat is het. Een nieuwe partner is je (hopelijk) mooie toekomst. En dús belangrijker dan je ex (in mijn ogen dus)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:42

Maartje1990 schreef:
Relaxed schreef:

Maar stel jouw nieuw partner (die jij hopelijk erg leuk vindt) heeft daar heel erg moeite mee (en staat er bijv. in zoals ik er in sta), wat doe je dan? Is jouw ex, met wie jij geen relatie meer hebt, dan belangrijker dan jouw nieuwe partner waar jij hopelijk een hele mooie toekomst zal hebben?

Ik denk niet dat ik een relatie zou aangaan met iemand die voor mij zo streng is in met wie ik wel en niet om mag gaan :o Als mijn partner zich daar oncomfortabel bij voelt en dat blijkt later zou ik daar een gesprek over aangaan, waarom dat zo is en hoe ik dat ongemakkelijke eventueel weg kan nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:44

Maartje1990 schreef:
Relaxed schreef:

edit: want in mijn ogen is een ex je verleden, kan een mooi verleden zijn en dat is het. Een nieuwe partner is je (hopelijk) mooie toekomst. En dús belangrijker dan je ex (in mijn ogen dus)

Dat heb ik hier al aangegeven, dat diegene dan niet bij me gaat passen.. Ik wil niet een man die zo onzeker/jaloers is dat contact met mijn ex blijkbaar een bedreiging vormt.. In mijn geval, een van mijn beste vriendinnen is de zus van mijn ex, dan zou ik dus niet meer naar haar verjaardag kunnen omdat hij er dan ook is? :n

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:45

Maartje1990 schreef:
Relaxed schreef:

Ik kaart het daarom altijd al aan voor ik een relatie aan ga. Ja contact met mijn ex vind ik belangrijker. En dan niet omdat ik mijn ex belangrijker vind dan mijn partner, maar wel omdat ik wil dat mijn partner mijn keuze hierin accepteert en er op vertrouwd dat ik hier niets meer mee doe dan enkel gezellig contact.

In specifiek mijn geval zou geen contact met ex ook zorgen dat ik heel moeizaam contact moet gaan hebben met veel hele goede vrienden van mij.
Laatst bijgewerkt door linoleum op 30-06-20 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

musiqolog
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:46

Op zich kan ik iedereen afraden nog contact met zijn ex te houden, als deze niet tot je vaste werk- of vriendenkring behoort. Het lijkt de eerste paar keer alsof het wel kan, maar daarna wordt het van kwaad tot erger en zou je willen dat je de pleister er in één keer vanaf getrokken had. Elkaar blijven volgen e.d. op sociale media, waar "vrienden" toch niet meer dan vage kennissen hoeven te zijn, daar ligt echt wel de grens.

Maar je partner verbieden contact met zijn ex te houden? Dat is wat anders. Dat mag alleen als het té goed blijft gaan. Ja, zulk contact kán heel gauw de verkeerde kant op gaan. Maar je kunt ook heel snel verblind raken door jaloezie, en daardoor dénken dat je partner en je ex 'iets' doen.

Een goeie vriendin van mij heeft haar vriend verboden met zijn ex om te gaan. Die vrouw had echt wel flink proberen te stoken in hun relatie (in de trant van "o, maar X zei dat jij heel lelijk was!"), terwijl hij nog vaak een hele dag met haar weg was (niet met haar alleen geloof ik, ze hadden wel gemeenschappelijke hobby's). Kijk, dát is nou een moment waarop je je partner gerust kunt verbieden om zijn ex nog te zien.
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 30-06-20 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:46

Relaxed: maar dat is niet perse dat diegene onzeker of jaloers is.

Nouja ik denk dat we gewoon van mening verschillen. Ik heb gelukkig nooit problemen gehad met het feit dat ik er in sta zoals ik er in sta. En ben zeer gelukkig getrouwd met iemand die er net zo over denkt :D

Myka
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 13:46

Emmaa_ schreef:
Arnon schreef:
Van mij 'mag' het dus wel, ik voel me er alleen enigszins wel onzeker bij.. :j Maar dat zou ik ook wel hebben als het niet zijn ex was maar een random ander meisje. Dat is meer 'mijn' probleem waarschijnlijk.

Heb je hier ook met hem over gepraat?

Mja, niet echt over mijn onzekerheid, maar wel over dat ik het niet super leuk vind als hij met andere contact heeft. Maar hij zegt dat het niet meer is dan een vriendschap, en dat hij die vriendschap ook niet kwijt wil.

Zonnebloem92 schreef:
Gewoon contact is opzich oke, maar door mijn eigen ervaring en in mijn omgeving heb ik gemerkt dat er toch vaak gevoelens bij komen kijken. Wanneer mijn partner daar verder open over is en niet geheimzinnig kan ik daar mee leven. Mocht het contact te ver gaan of er wordt heel geheimzinnig over gedaan zou ik erg wantrouwig worden.
Daarbij zit er natuurlijk ook wel verschil tussen een vriendje/vriendinnetje waarbij de relatie 4 maanden duurde, of een relatie van een jaar of 8.

Maar vind je een relatie van 4 maanden dan minder erg? Want enerzijds zou ik zeggen ja: ze hebben niet zo gedeeld, dus die romantische klik is blijkbaar minder, maar anderzijds snap ik dan ook wel weer minder goed waarom je per se nog vrienden blijft? :=

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:47

Marije_jiplover schreef:
Mijn man is meer dan 20 ajae heel gelukkig geweest met zijn ex.
De laatste 1,5 jaar was het iets minder gelukkig, daarom heeft het tot een scheiding geleid.
Maar ze delen een langer verleden van samen gelukkig zijn, plus delen ze het ouderschap over 2 kinderen.
Ik heb er dus geen enkel probleem mee dat er regelmatig contact is met zijn ex.
We vieren al onze verjaardagen (dus niet alleen die van de kinderen, maar ook die van hem, haar en mij) gezamenlijk, vieren samen kerst, etc.
Zij was zelfs ceremoniemeester op ons huwelijk (op míjn verzoek).

Dus ja, ik zie niet in wat het probleem is in goed contact houden met je ex.

Alleen maar mooi dat er geen haat en nijd is.
De dingen waarop het is misgelopen zijn duidelijk, ze hoeven beiden ook echt geen liefdesrelatie meer met elkaar.
Maar gewoon vriendschappelijk met elkaar omgaan zie ik echt geen enkel probleem in.

Mijn zus gaat ook zo goed met haar exen om,3 stuks.Op alle verjaardagen zijn ze er met aanhang de exen kunnen het onder elkaar ook goed vinden.

Stiekem lachen we al dat als ze overlijd al die mannen rouwend aan haar kist staan.Dat het op een italiaanse film of zo gaat lijken.
de exen komen ook nog bij mijn ouders over de vloer.

Myka
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 13:47

linoleum schreef:
Maartje1990 schreef:

Ik kaart het daarom altijd al aan voor ik een relatie aan ga. Ja contact met mijn ex vind ik belangrijker. En dan niet omdat ik mijn ex belangrijker vind dan mijn partner, maar wel omdat ik wil dat mijn partner mijn keuze hierin accepteert en er op vertrouwd dat ik hier niets meer mee doe dan enkel gezellig contact.

In specifiek mijn geval zou geen contact met ex ook zorgen dat ik heel moeizaam contact moet gaan hebben met veel hele goede vrienden van mij.

Kan me best voorstellen dat dat mensen afschrikt, alsof de relatie nooit echt afgesloten is. Of krijg je daar nooit echt reactie op? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:47

@Arnon: Ik zou je toch met klem willen aanraden om een keer met je vriend te gaan zitten en vertellen dat je soms moeite hebt met hem vertrouwen als het gaat om andere vrouwen omdat je weet dat hij in het verleden vreemd is gegaan. Je hoeft er niet per se druk op te leggen dat hij verandert of die contacten niet meer heeft maar dan weet hij in ieder geval wel waarom het voor jou mogelijk wat pijnlijker is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:48

Whahaha mijn ex heeft zelfs nog eens bij ons gelogeerd omdat mijn (toen nog) vriend (nu man) dat aanbood.
Ik had hem mooi op de trein naar huis gezet :wave:

Ik was 165 km van mijn toenmalige woonplaats af gaan wonen. Toen opeens mijn ex voor de deur stond. Oke hij wist naar mijn weten niet waar wij woonde, maar stond vlakbij met pannen en wij waren het dichtstbijzijnde huis.
Mijn man heeft zelfs zijn auto nog voor hem gemaakt. Maar dat redde hij niet direct. Was zondag en hij kon niet aan onderdelen komen om hem te repareren.

Overigens waren wij geen vrienden meer. Kwamen elkaar wel eens tegen met het uitgaan.
Ik had daar geen behoeft aan.

Myka
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 13:50

Emmaa_ schreef:
@Arnon: Ik zou je toch met klem willen aanraden om een keer met je vriend te gaan zitten en vertellen dat je soms moeite hebt met hem vertrouwen als het gaat om andere vrouwen omdat je weet dat hij in het verleden vreemd is gegaan. Je hoeft er niet per se druk op te leggen dat hij verandert of die contacten niet meer heeft maar dan weet hij in ieder geval wel waarom het voor jou mogelijk wat pijnlijker is.

Ja, snap ik wel hoor. Maar ik weet ook al wel wat hij nu gaat zeggen, dat ik me daar geen zorgen over moet maken, dat hij toch voor mij heeft gekozen, blabla. Is ook wel zo natuurlijk, maar zijn woorden stellen me niet echt gerust. En ik wil inderdaad ook geen 'ultimatum' stellen dat hij er mee moet ophouden. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:50

Maartje1990 schreef:
Relaxed: maar dat is niet perse dat diegene onzeker of jaloers is.

Nouja ik denk dat we gewoon van mening verschillen. Ik heb gelukkig nooit problemen gehad met het feit dat ik er in sta zoals ik er in sta. En ben zeer gelukkig getrouwd met iemand die er net zo over denkt :D

Ik denk wel dat dat daaruit voorkomt, waarom zou je er anders moeite mee hebben?
En ja, als jullie er allebei maar hetzelfde over denken, dat lijkt me het belangrijkste :j

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:51

Arnon schreef:
linoleum schreef:

Kan me best voorstellen dat dat mensen afschrikt, alsof de relatie nooit echt afgesloten is. Of krijg je daar nooit echt reactie op? :)

Maar de romantische relatie is wel volledig afgesloten. Als mijn mogelijk nieuwe partner dat niet wil geloven, dan heb ik geen behoefte aan een relatie met die persoon. Dan begint je relatie al met ongeloof en een gebrek aan vertrouwen.

musiqolog
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:52

beatje schreef:
Mijn zus gaat ook zo goed met haar exen om,3 stuks.Op alle verjaardagen zijn ze er met aanhang de exen kunnen het onder elkaar ook goed vinden.

Stiekem lachen we al dat als ze overlijd al die mannen rouwend aan haar kist staan.Dat het op een italiaanse film of zo gaat lijken.

Kijk, als je er al drie hebt verzameld die ook elkaar nog kennen, dan wordt het wat anders. Het gaat hier echt wel om een stelletje plus een ex die daar eventueel, misschien, in de ogen van één van beiden, kan inbreken. Om angst voor driehoeksverhoedingen, niet om vijhoeksverhoudingen. :)

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:01

Op een verjaardag zat ik naast de man/ echtgenote van de vrouw met wie ik samenwoonde. De “vrouw” was er ook. Alles normaal verlopen, geen scheve gezichten of wat dan ook.
Maar als mijn dochter, uit een ander relatie, een verjaardag heeft dan is mijn ex daar absoluut niet aanwezig. Deze ex belde eens bij mij aan, binnen 3 tellen heb Ik haar naar de weg gebracht.
Wat Ik vervelend vind dat mijn kleinkinderen 6 opa’s hebben, ze noemen mij opa paard, en zo is er ook opa hond en opa vrachtauto.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:13

Heb zelf een hele vervelende situatie gehad met de ex van mijn man. Zij ging ver maar dan ook heel ver. Zolang hij vrijgezel was zag ze hem niet staan maar als hij een relatie kreeg begon het gezeik want het gebeurde ook bij een relatie voor mij. Dat terwijl zij vreemd was gegaan wat niet de eerste x was en daarom uiteindelijk de relatie beëindigd was.
Contact zoeken als in bellen en dan ophangen als ik op nam. Langs ons huis rijden. Zogenaamd bij onze buurvrouw naast onze toen nieuwe woning op visite moeten.. zijn moeder bezoeken en daar natuurlijk vreselijk lief tegen doen. Verjaardagen van zijn zusters bezoeken in de hoop ze ons ook trof..
Hem lastig vallen op zijn werk..tot hij het zat was en haar even flink de waarheid had verteld dat het moest stoppen. Ik heb zelf toen de stoute schoenen aangetrokken en heb haar nog even afgekafferd middels een PM op toen Hyves. Dat voelde goed. Wat een idioot was dat.

Maar het gevolg was wel dat wij er steeds ruzie over kregen thuis omdat ik achterdochtig werd en ik ook niet meer naar zijn familie ging omdat zij daar zat. En ik heb hun dat ook kwalijk genomen omdat we vaak zat hadden aangegeven dat zij ons lastig viel en ze toch bij hen welkom was. Contact met de fam is nooit meer o.k geworden daardoor.
Onlangs is mijn man zijn moeder overleden en toen was ze niet op de begrafenis. Zo belangrijk vond ze zijn familie nou!

Je begrijpt, ik vind dat contact met een ex maar niks. Maar dat komt ook omdat ik deze ervaring gehad heb. Het zal vast ook anders of wel leuk kunnen zijn. Maar ik vind als het voor een nieuwbakken relatie vervelend is het afgekapt moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:14

Ik ben door mijn eerste 2 exen gestalkt en heb dus toen al het contact verbroken/geprobeerd te verbreken.

De laatste heeft een jaar nog Snapchats gestuurd en ik wisselend wat terug, maar verder geen behoefte aan. Heb hem nog 2? keer gezien en gevraagd hoe het ging gewoon normaal gesprek. Ik hoef geen contact met mijn exen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:15

Ik had een fwb. We zagen elkaar bijna dagelijks. Wat leuke dingen doen, zoals samen eten, filmpje, stad in. En uiteraard tussen de lakens. We hadden geen relatie, maar we hadden het wel erg leuk.

Uiteindelijk kreeg ik gevoelens. Die geuit en hij gaf aan dat niet zo te hebben. Dus hadden we besloten elkaar tijdje niet te zien.

En nu. Heb ik een vriend. En is mijn fwb van toen mijn beste maat.

Mijn vriend heeft er totaal geen problemen mee. Ik zie mijn "ex" dus heel regelmatig. Spreek hem regelmatig.
Maar vunzige dingen zeggen we nooit. Ben ook wel benieuwd wat voor opmerkingen nou precies dan.

Zeker bespreken met je vriend.
Hij kan daar gewoon mee stoppen als jij je daar niet fijn bij voelt. En dan kan ie alsnog vrienden zijn, zonder seksuele opmerkingen

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:15

Mijn ex man is er vandoor gegaan met zijn ex vriendin nadat ze weer contact hadden via app (buiten mijn weten om)
Als ik op dit moment een vriend zou hebben, zou ik mij dus alles behalve prettig voelen als hij nog contact zou hebben met een ex waar hij berichten mee stuurt die op het randje zijn.

Het liefste had ik ook helemaal geen contact meer gehad met mijn ex (om meerdere redenen) maar ik moet wel vanwege de kinderen.
Laatst bijgewerkt door wyoming op 30-06-20 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:16

beatje schreef:
Marije_jiplover schreef:
Mijn man is meer dan 20 ajae heel gelukkig geweest met zijn ex.
De laatste 1,5 jaar was het iets minder gelukkig, daarom heeft het tot een scheiding geleid.
Maar ze delen een langer verleden van samen gelukkig zijn, plus delen ze het ouderschap over 2 kinderen.
Ik heb er dus geen enkel probleem mee dat er regelmatig contact is met zijn ex.
We vieren al onze verjaardagen (dus niet alleen die van de kinderen, maar ook die van hem, haar en mij) gezamenlijk, vieren samen kerst, etc.
Zij was zelfs ceremoniemeester op ons huwelijk (op míjn verzoek).

Dus ja, ik zie niet in wat het probleem is in goed contact houden met je ex.

Alleen maar mooi dat er geen haat en nijd is.
De dingen waarop het is misgelopen zijn duidelijk, ze hoeven beiden ook echt geen liefdesrelatie meer met elkaar.
Maar gewoon vriendschappelijk met elkaar omgaan zie ik echt geen enkel probleem in.

Inderdaad wordt zoiets bij begrafenissen wel eens een probleem.Tenzij er gemeenschappelijke kinderen zijn,vind ik dat uit uit is! Het is niet voor niets een ex.Als je elkaar niet kunt missen moet je gewoon bij elkaar blijven. En niet je nieuwe relatie opzadelen met alerlei exen.Tenzij dat die persoon dat prima vindt natuurlijk.