. Uiteindelijk ben ik via een heleboel omwegen en ruim 4,5 uur later met de agent in contact gekomen die de bekeuring had uitgeschreven en wat bleek: de 8 op de foto (en gelijk aan mijn kenteken) was in werkelijkheid een 3. Best bijzonder die gang van zaken, ik stond er toen versteld van. Hetzelfde dus met hoe dit energiebedrijf het riedeltje omdraait en jou dus naar bewijs laat graven. Te bizar voor woorden, maar blijkbaar winnen ze met dit spelletje wel een heleboel. Ik vraag me af of dit spelletje te onderbreken valt. Want mogen zij dat juridisch gezien wel eisen?
Gelukkig dat het nu zo is opgelost, ben blij voor je. Maar wat een raar staartje toch wel! Is de rekening nu op nul gezet voor de manuren? En dan krijg je alleen nog een rekening voor het verbruikte materiaal? Of...?
Overigens heb ik weer goede ervaringen met Eneco. Het eerste jaar dat ik mijn huis had gekocht, was het 11 maanden verbouwen dus nauwelijks verbruik. Toch kreeg ik een rekening van ruim 1800€. Na rondbellen bleek dat zij de meterstanden tijdens overname nooit hadden gehad en dus waren uitgegaan van de laatst bekende gegevens. Makelaar verzoek ingediend voor de juiste meterstanden mét handtekening en logo en die doorgestuurd. Binnen 2 dagen een belletje dat de rekening geseponeerd was. Heel vlot en netjes afgehandeld!