Ruzie met energieleverancier: Heb ik gelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:55

Dat je zelf dingen moet gaan bewijzen, vind ik ook een slinks trucje, maar helaas is dat niet alleen bij energiemaatschappijen zo. Ik heb het zelfs met de politie gehad. Kreeg vorig jaar een (flinke!) boete dat ik mijn motor ergens in Maastricht verkeerd had geparkeerd. Best grappig, want had er al 2 jaar niet meer op gereden en naar mijn weten moest de accu zelfs vervangen worden. Voor de zekerheid toch een vriend gebeld, die 'm heel af en toe nog weleens pakt. Maar nee, die had er ook al lang niet meer opgezeten. Ik politie gebeld, denk bellen is sneller dan bezwaar indienen en blabla. Daarbij was het een bekeuring waarvan ik geen foto kon zien van het delict. Het antwoord: nou moest ik maar bewijzen dat ik die dag niet in Maastricht was geweest. Ja eh, hoe dan? Foto van de motor in huidige toestand bij mijn ouders in de garage was niet goed, want dat bewijst niet dat dat op de datum van de bekeuring ook zo was. Ja maar... Hoe kan ik het bewijzen als ik bij wijze van de hele dag heb zitten Netflixen? Ik gaf toen ook een opmerking dat ik het maar raar vond, dat zij dus random boetes uit konden gaan delen en dat de mensen dan maar moesten bewijzen dat het niet zo was. Maar nee, zo moest ik niet denken. Maar op mijn wedervraag dat het toch op hetzelfde neerkwam werd niet meer gereageerd :'). Uiteindelijk ben ik via een heleboel omwegen en ruim 4,5 uur later met de agent in contact gekomen die de bekeuring had uitgeschreven en wat bleek: de 8 op de foto (en gelijk aan mijn kenteken) was in werkelijkheid een 3.

Best bijzonder die gang van zaken, ik stond er toen versteld van. Hetzelfde dus met hoe dit energiebedrijf het riedeltje omdraait en jou dus naar bewijs laat graven. Te bizar voor woorden, maar blijkbaar winnen ze met dit spelletje wel een heleboel. Ik vraag me af of dit spelletje te onderbreken valt. Want mogen zij dat juridisch gezien wel eisen?

Gelukkig dat het nu zo is opgelost, ben blij voor je. Maar wat een raar staartje toch wel! Is de rekening nu op nul gezet voor de manuren? En dan krijg je alleen nog een rekening voor het verbruikte materiaal? Of...?
Overigens heb ik weer goede ervaringen met Eneco. Het eerste jaar dat ik mijn huis had gekocht, was het 11 maanden verbouwen dus nauwelijks verbruik. Toch kreeg ik een rekening van ruim 1800€. Na rondbellen bleek dat zij de meterstanden tijdens overname nooit hadden gehad en dus waren uitgegaan van de laatst bekende gegevens. Makelaar verzoek ingediend voor de juiste meterstanden mét handtekening en logo en die doorgestuurd. Binnen 2 dagen een belletje dat de rekening geseponeerd was. Heel vlot en netjes afgehandeld!

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 18:57

luuntje schreef:
Ts wat fijn.
Krijg je nu een nieuwe factuur?

Yes! Ik heb inmiddels een nieuwe nota binnen.

verootjoo schreef:
Niet moeilijk doen :') waar waren al die telefoongesprekken en mails dan voor nodig :D

Maar goed, niet meer over hebben en de aanhouder wint, dat blijkt wel weer.

Ik heb ook ooit zoiets gehad maar dan met een ander soort bedrijf. Echt over en weer bellen, mailen, bellen, dagenlang achter elkaar.
En ineens kreeg ik een manager aan de telefoon (bij meermaals vragen kon dat nooit want die waren niet bereikbaar of mochten niet doorverbonden worden ofzo) en die manager zegt doodleuk en poeslief dat ik helemaal gelijk had en er geld teruggestort ging worden. :+

Ik heb ook het idee dat dit iemand met een leidinggevende functie was. Hij stond me ook héél anders te woord dan die klantenservice-gekkies. Achteraf had ik misschien toch moeten zeggen dat ik het een beetje een vreemde gang van zaken vind. Maar ik was zo van de wijs dat ik daar op het moment niet aan dacht.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:07

ual_95 schreef:
luuntje schreef:
Ts wat fijn.
Krijg je nu een nieuwe factuur?

Yes! Ik heb inmiddels een nieuwe nota binnen.

verootjoo schreef:
Niet moeilijk doen :') waar waren al die telefoongesprekken en mails dan voor nodig :D

Maar goed, niet meer over hebben en de aanhouder wint, dat blijkt wel weer.

Ik heb ook ooit zoiets gehad maar dan met een ander soort bedrijf. Echt over en weer bellen, mailen, bellen, dagenlang achter elkaar.
En ineens kreeg ik een manager aan de telefoon (bij meermaals vragen kon dat nooit want die waren niet bereikbaar of mochten niet doorverbonden worden ofzo) en die manager zegt doodleuk en poeslief dat ik helemaal gelijk had en er geld teruggestort ging worden. :+

Ik heb ook het idee dat dit iemand met een leidinggevende functie was. Hij stond me ook héél anders te woord dan die klantenservice-gekkies. Achteraf had ik misschien toch moeten zeggen dat ik het een beetje een vreemde gang van zaken vind. Maar ik was zo van de wijs dat ik daar op het moment niet aan dacht.

Ja die mensen van de klantenservice mogen ook niks, niet zomaar rekeningen verlagen enzo, maar blijkbaar ook niet zomaar iedereen naar de leidinggevende doorverbinden. Pas als je echt een aanhouder bent kom je daar terecht, dat blijkt wel weer :')
Bij mij zeiden ze steeds; ‘ja sorry, ik vind het heel vervelend maar ik kan echt niks voor je doen. Nou, en uiteindelijk kan het dus wel :+

daffodil

Re: Ruzie met energieleverancier: Heb ik gelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:09

Ha TS wat fijn!!! Goed dat je volgehouden hebt. Ik hou nog steeds vol......heb nog geen bericht van Oxxio maar ook geen incassotoestanden meer van Innova. Zou misschien betekenen dat er eindelijk iets gebeurt maar ik wacht nog heel geduldig af. Zolang niemand me lastig valt over die nota, ga ik er maar vanuit dat er wat aan gedaan wordt......

Tegen de tijd dat het opgelost is, denk ik wel dat ik maar gewoon weer overstap hahaha dan is er wel een jaar voorbij! We zitten nu iig op een half jaar!

luuntje

Re: Ruzie met energieleverancier: Heb ik gelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:55

Gelukkig heb je nu een juiste factuur.
Tussen mondeling toezeggen en echt doen is weleens een verschil.