Pakketje gekregen wat niet van mij is!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:14

Wat leuk. Ik zou willen dat iemand zoiets naar mij opstuurt.
Ik zou echt niet bang zijn voor fraude als jouw naam erop staat.
Het is echt niet zo dat als je een pakketje krijgt, het openmaakt en gebruikt, dat je dan iets gekocht hebt en er aan vast zit. Een koop is pas rond als je het eens bent over de prijs. En bovendien heb je bij verkoop aan de deur 14 dagen te tijd om de koop te ontbinden.

Edit: de link van Are the zegt het ook: je mag het product houden en hoeft niet te betalen bij ongevraagd toegestuurde pakketjes.

ikkedus

Re: Pakketje gekregen wat niet van mij is!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:16

Ik snap eigenlijk niet waarom je het pakket niet terug stuurt. Dat zou ik denk ik hebben gedaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:17

ikkedus schreef:
Ik snap eigenlijk niet waarom je het pakket niet terug stuurt. Dat zou ik denk ik hebben gedaan.

Misschien even lezen? Staat geen afzender bij .

imaudy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:24

Misschien is de doos stuk gegaan en kon het adres niet meer goed bekeken worden en heeft een computer gegokt dat het jouw adres is. Opnieuw doos erom.

Naja zou hem maar in quarantaine doen, heb je een afgelegen schuur ofzo? :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:42

Flower033 schreef:
Ik zou echt niet bang zijn voor fraude als jouw naam erop staat.

Sorry hoor maar dit is wel heel naïef :') op social media staat veelal een voor-en achternaam en een adres is dan echt wel zomaar te achterhalen. Sowieso staat er een woonplaats vaak bij of lees je in reacties waar men woont. Een beetje een hacker heeft binnen enkele tellen door wat je adres is......

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 22:58

ikkedus schreef:

Sja als dat zo makkelijk was had ik dat natuurlijk wel gedaan. :+

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:08

Niet ophalen was ook een optie. Dan had je dat probleem ook niet gehad. Je hebt het pakket nu geaccepteerd en geopend en daarmee feitelijk alsnog gekocht. Wellicht dat je nog kan retourneren als defect oid.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 23:15

ikkedus schreef:
Niet ophalen was ook een optie. Dan had je dat probleem ook niet gehad. Je hebt het pakket nu geaccepteerd en geopend en daarmee feitelijk alsnog gekocht. Wellicht dat je nog kan retourneren als defect oid.

En als het wel een cadeau van iemand was geweest dan?? Je weet het gewoon niet, er is een pakketje ik heb niks besteld mijn naam en adres staan er wel op dus het moet wel voor mij zijn. Inderdaad gaat er door je hoofd heb ik wat van iemand gekregen dus ik maak de doos open. De inhoud hm nee iets wat niet bij mij past dus een cadeau is onwaarschijnlijk. Dan denk je zit er in de verpakking wel echt in wat er op staat dus je maakt hem open, wel op een zo nette manier dat dit niet te zien valt. Lijkt mij ook logisch want je wil weten wat je in huis hebt. En retourneren, aan wie? Als iemand mij dat kan vertellen doe ik het gelijk.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:38

Froukje schreef:
Bel de klantenservice van de pakket dienst even, leg het verhaal uit en dan kunnen ze daar op kantoor aan de hand van de track and trace code op de doos wel zien waar het pakketje weg komt.

:)

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 06:49

Dit inderdaad. Even de pakketdienst bellen, die kunnen de afzender zien als het goed is.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:31

Ik zou er niet zo bang voor zijn voor fraude.
Je hebt niets getekend, dus wat valt er dan te oplichten?
Niemand kan zelfs maar bewijzen dat je het hebt.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:38

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:34

Cadeau is soms moeilijk te achterhalen. Ik bestelde paar maanden geleden iets voor een vriend die jarig was en waar ik vanwege dat Corona gebeuren niet naartoe kon. Halverwege de bestelling bij Bol denk ik "net zo makkelijk als het meteen naar hem gaat". Dus zijn adres als leveradres ingevoerd, komt het cadeau perfect aan, maar zonder ook maar een spoor van mijn gegevens (het factuuradres).

Hij Bol gebeld, maar die konden in hun systeem alleen maar zien dat het betaald was, niet wie die betaling had gedaan. "Het is betaald hoor meneer, u kunt het gewoon houden". Het is dat ik 'm later nog via de telefoon feliciteerde, anders had ie nog niet geweten waar het vandaan kwam.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:01

Pareltjes schreef:
Ik zou er mee oppassen.

Iemand stuurt jou een ongewenst pakket, jij haalt het op, opent het gebruikt het. Daarmee is de koop rond.
1 week later een torenhoge factuur 3 x de prijs van wat het eigenlijk kost.

Het gebeurd vaak. Door pakketje op te halen, niet binnen bepaalde tijd te retourneren ( wat je helemaal niet kunt ) ben je het haasje. Oud truukje..

Maar laten we hopen dat het toch een kadootje is..

Nou, de Nederlandse wet zegt dat je alles wat jou ongevraagd is verzonden mag houden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:05

Lijkt mij typisch een produkt die in folie hoort te zitten bij aankoop.

Als er geen folie omheen zit, lijkt mij dat er met dit ding geknooid is.

Ik pleurde dat ding in de vuilcontainer.
Kan gajes de Rova leeg halen ipv je woning.

Als ding gemanipuleerd is, weten ze precies wanneer er iemand thuis is en wat jullie plannen zijn.
Het is gewoon vaag dat je ongevraagd zo’n ding krijgt.

Amado7
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:12

Even de pakketdienst bellen. Wie weet is hij gewoon betaald. Lekker houden dat ding dan als je niet weet waar hij vandaan komt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:14

Ik zou het ook niet vertrouwen na al die trucjes waarover ik de laatste jaren lees.

Terwijl er misschien niets aan de hand is....

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:30

_Penotti schreef:
Je hebt niets getekend, dus wat valt er dan te oplichten?

Het is een Google Home hé, daar valt genoeg mee op te lichten en af te luisteren.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 09:52

Ik kan helaas op geen enkele manier achterhalen waar hij exact weg komt, bij de post konden ze mij ook niet helpen. Anders was hij gewoon weer terug gegaan.

Of er mee geknoeit is weet ik niet, het lijkt me niet want het doosje was nog te strak. Volgens mij zitten dit soort dingen nooit in folie, kijk naar het doosje van een mobiele telefoon die zit ook nooit in een folie.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:02

Ik heb een klein Google home speakertje, die zat ook niet in folie.

Toch vind ik het vreemd... Al op facebook geplaatst of een van je gulle vrienden iets gestuurd heeft?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:04

Ik zou hem een maand of 3 bewaren en daarna gaan gebruiken of op marktplaats zetten.

Als het wel een cadeautje was: dan weet de gever toch wel dat dit niet jouw smaak is?

Van het geld wat je er voor krijgt op marktplaats, kan je iets kopen wat je zelf leuk vind.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:12

Onze grote Google home had inderdaad geen folie om de doos heen. Heb je niet toevallig ergens anders een abonnement lopen waar je iets cadeau van zou kunnen krijgen? Wij kregen laatst de Google home mini cadeau omdat we ons Nest camera abbo hebben verlengd. Of misschien een abonnement genomen op een tijdschrift oid?
Als je je niks kan bedenken zou ik hem even laten staan een paar weken en anders gewoon in gebruik nemen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:17

Een telefoon zit wel in folie. (Apple)
Volgens mij zit er zelfs een sticker op wanneer de folie verwijderd is, de telefoon niet retour kan.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:21

tienus63 schreef:
Een telefoon zit wel in folie. (Apple)
Volgens mij zit er zelfs een sticker op wanneer de folie verwijderd is, de telefoon niet retour kan.

Om mijn Samsung zat geen folie, doosje zat met een zegeltje vast.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:23

Maar dus wel iets waaruit blijkt dat de verpakking niet open is geweest.
Normaliter kun je dergelijke zegels niet lospeuteren en weer vastplakken.