Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Schemerdier schreef:De gedachte dat anderen het gaan verbouwen en de tuin bestraten en de planten weghalen maakt me een beetje boos
Schemerdier schreef:Het klopt wat je zegt, binnen een paar jaar zou ik zeker zo'n huis/grond willen kopen. Dus het is jammer om het nu verloren te laten gaan, maar het komt niet echt op een gelegen moment.
Misschien toch maar eens praten met mijn ouders, wat zij ervan vinden.
Schemerdier schreef:De gedachte dat anderen het gaan verbouwen en de tuin bestraten en de planten weghalen maakt me een beetje boos
Autumnn schreef:Schemerdier schreef:De gedachte dat anderen het gaan verbouwen en de tuin bestraten en de planten weghalen maakt me een beetje boos
Dit snap ik absoluut, maar is dat ook niet een kwestie van wennen? Ik vond het ook onwijs moeilijk toen ik moest verhuizen en er andere mensen in zaten, en met het huis van opa en oma net zo. Maar ik denk dat je verder moet kijken dan "de gedachte dat ... maakt me een beetje boos"
Autumnn schreef:Zo te lezen ben ik een van de weinige die zegt niet doen. Verkijk niet wat er qua verbouwingen aan gedaan moet worden, helemaal als je nog een jaartje studeert. Rustig studeren is er niet bij, je kan niet je vriend een verbouwing in zijn eentje laten doen. Alles uitbesteden kan, maar daar komt een ander financieel plaatje bij kijken. Daarnaast is jouw financiële situatie nog niet stabiel, hoe wil je een hypotheek krijgen? Het huis huren? Dan zal het huis toch overgekocht moeten worden en of degene een (tweede) hypotheek krijgt? Stel het huis stijgt aanzienlijk in waarde en wordt 4 ton waard. Wat doe je dan als je al afgesproken hebt dat je het huis gaat kopen en je krijgt voor dat bedrag geen hypotheek? Of andersom. De huizenprijs daalt en je wilt een ander huis kopen, die weer wat groter is, wat nieuwer, en weer een betere locatie heeft. En dan? Dan heeft degene voor niks op jullie gewacht. En, je zegt dat je deze kans nooit meer krijgt. Hoezo niet? Wie weet gaan eventuele nieuwe eigenaren er met een jaar of 2/3/5 weer uit? Ik snap je twijfel absoluut, maar ikzou het niet verstandig vinden
tootje71 schreef:Het huis eerst een paar jaar verhuren en dan kan jij het mischien overnemen ?
Ceffyl schreef:Ik zou het ook doen, maar wel zonder je vriend. Stel de relatie gaat over, dan wil je niet alsnog het huis weg moeten doen als je hem niet kan uitkopen. Of erger, hij kan het wel betalen en koopt jou uit. Dan heeft hij jouw grootouders huis en jij alsnog niks.
Indd eerst nu kijken of je kan huren of een gunstige koopconstructie kan opzetten met je familie. Even langsgaan bij een jurist om informatie in te winnen kan nooit kwaad en zit je nog aan niets vast. Maar dan weet je wel wat er mogelijk is en of er iets bij zit dat voor jou werkt.
pipo schreef:Autumnn schreef:Zo te lezen ben ik een van de weinige die zegt niet doen. Verkijk niet wat er qua verbouwingen aan gedaan moet worden, helemaal als je nog een jaartje studeert. Rustig studeren is er niet bij, je kan niet je vriend een verbouwing in zijn eentje laten doen. Alles uitbesteden kan, maar daar komt een ander financieel plaatje bij kijken. Daarnaast is jouw financiële situatie nog niet stabiel, hoe wil je een hypotheek krijgen? Het huis huren? Dan zal het huis toch overgekocht moeten worden en of degene een (tweede) hypotheek krijgt? Stel het huis stijgt aanzienlijk in waarde en wordt 4 ton waard. Wat doe je dan als je al afgesproken hebt dat je het huis gaat kopen en je krijgt voor dat bedrag geen hypotheek? Of andersom. De huizenprijs daalt en je wilt een ander huis kopen, die weer wat groter is, wat nieuwer, en weer een betere locatie heeft. En dan? Dan heeft degene voor niks op jullie gewacht. En, je zegt dat je deze kans nooit meer krijgt. Hoezo niet? Wie weet gaan eventuele nieuwe eigenaren er met een jaar of 2/3/5 weer uit? Ik snap je twijfel absoluut, maar ikzou het niet verstandig vinden
Je hoeft toch niet gelijk van alles aan te passen. Je kan ook genoegen nemen met de huidige staat en zodra je het alsnog gekocht heb pas gaan verbouwen. Opa heeft ook zo gewoond, zal heus geen mega bouwval zijn.