Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Trailer die ik gebruik is niet zo zwaar als een Ifor.
daar ga je veel plezier van hebben! Berdien schreef:Is een 2.0, dus 1400kg. Is eventueel op te hogen als ik hem laat... chippen/tunen. Dan komt hij op 150 pk. Maar vermoed dat zolang ik niet de bergen in ga met de trailer ik een eind kom met die 1400 kilo

Blacky94 schreef:Berdien schreef:Is een 2.0, dus 1400kg. Is eventueel op te hogen als ik hem laat... chippen/tunen. Dan komt hij op 150 pk. Maar vermoed dat zolang ik niet de bergen in ga met de trailer ik een eind kom met die 1400 kilo
Gefeliciteerd met je aankoop!
Nu heb ik geen ervaring met Nissan, maar mijn Zafira (2001) heeft ook een 2.0 motor en mag ook 1400kg trekken. Die is expres aangekocht met een 2.0 motor om juist met caravan door de bergen te kunnen rijden
Dus alhoewel je de motoren waarschijnlijk niet helemaal kan vergelijken en dit zo te zien een stuk nieuwere auto is, kan ik me haast niet voorstellen dat je met een volle trailer niet fatsoenlijk door de bergen komt
ikke schreef:Dat ligt aan je definitie van "fatsoenlijk"
Wanneer je het prima vindt dat je met 60km/h de berg op kruipt, is dat een andere insteek dan wanneer je vindt dat je et 80km/h naar boven moet kunnen en als je het gas intrapt, je nog gewoon naar de 100 kunt trappen.
Blacky94 schreef:ikke schreef:Dat ligt aan je definitie van "fatsoenlijk"
Wanneer je het prima vindt dat je met 60km/h de berg op kruipt, is dat een andere insteek dan wanneer je vindt dat je et 80km/h naar boven moet kunnen en als je het gas intrapt, je nog gewoon naar de 100 kunt trappen.
Oh zeker. Nu heb ik nooit problemen ervaren met onze Zafira, of die van mn opa en oma (zelfde type, zelfde bergen en meer, die reden heel Europa door met de caravan toen die nog leefden). En die/wij gingen echt niet met 60 omhoog haha.
Maar dan ben ik misschien ook te naïef hoor, maar ik mag er toch hopelijk ook wel een beetje vanuit gaan dat een beetje nieuwere motor toch wel iets meer pit heeft... En ik snap ook wel dat wij hier doorgaans geen auto hoeven te selecteren op hoe makkelijk hij met trailer de bergen door rijdt maar ik zou daar persoonlijk toch wel wat ruimte in willen zien
En ik heb ook niet de ambitie om met één van beide paarden buitenritjes in de Alpen of de Pyreneeën te maken. Berdien schreef:Nou scheelt het dat we hier in Groningen niet echt bergen van betekenis hebben![]()
En ik heb ook niet de ambitie om met één van beide paarden buitenritjes in de Alpen of de Pyreneeën te maken.
Mocht ik wél een keer echt een auto met een motor van formaat nodig hebben dan kijk ik mijn staleigenaren lief aan, die hebben een Dodge Ram. Die trekt zo'n beetje alles weg.