Verdeling taken (man - vrouw?)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:28

Nog niet alles gelezen maar reactie rechstreeks op de Op:
Ik herken dit compleet.
Ik regel alles voor de huisdieren,alles administratief, afspraken,geld in huis, etc.
Momenteel werk ik van huis,maar normaal gaatbmijn hond iedere dag naar mijn moeder. Ik moet ze brengen en ophalen want hij heeft "geen tijd" (start een halfuur vroeger dan ik...)
Ook in het wzekend, hij werkt of is naar zijn hobby en ik moet de hond maar meenemen. Als ik eens een dag wegben naar hobby dan moet ik opvang regelen, niet hij die ev ook eens kan thuisblijven.

Wel doet hij boodschappen en kookt. En om de zoveel tijd de grote poets (incl sofa verschuiven bv). Was plooien helpt die soms mee,meestal na een eind aandringen (maar spontaan wasmachine versteken is dan weer hocus pocus).
Met de hond wandelen doet hij 2 vaste avonden, zonder morren. De extra ochtenden moet ik echter altijd aandringen en over discussiëren (hij vergeet voor het gemak even dat ik ook gewoon fulltime werk en al elke middag wandel. Momenteel is de verdeling:
Ik: 3 ochtenden, 5 middagen en 3 avonden. Hij : 2 ochtenden en 2 avonden...

Kasten uitruimen kan hij niet. Vaatwas ledigen ofwel ook niet of maar deels, want weet niet waar het moet. En als ik zeg dat hij maar eens moet kijken dan stopt hij het van ver id kast zodat het een hele warboel wordt.

Ik vrees dat het typisch man is. Ze kunnen ganse huizen bouwen maar owee als ze iets in het eigen huis moeten doen,dan hebben ze overal hulp bij nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:45

Haha ondanks dat ik het ook vervelend vind voor de rest die kampt met dit probleem, ben ik wel blij te lezen dat wij niet als enigen hiermee zitten ;)

Ik lees weer een hoop bruikbare zaken. In een aantal reacties wordt aangestipt, dat het een cultuur probleem is. Daar kan ik me wel in vinden. Maar ik betrap mezelf er ook op, dat ik mijn vriend faciliteer in zijn gedrag.

Ik verwacht echt niet dat mijn vriend als een blad aan een boom omslaat en ineens van alles gaat regelen. Dat zou ook saai zijn; blijft er niks meer voor mij over. Maar het zou me al deugt doen te merken dat hij aan zaken denkt, het initiatief neemt eens over zaken te praten en samen uit te zoeken (zoals welke opvang bijvoorbeeld, dat soort dingen regel ik dus allemaal), en dat hij er blijk van geeft zaken tijdig te regelen op zijn werk bijvoorbeeld (zoals ouderschapsverlof en tijdig naar huis kunnen straks). Dat geeft mij een geruststellend gevoel, dat ik er niet alleen voor sta en dat we samen ook echt een soort team vormen (oké, dat klinkt wel heel sneu en zoetsappig maargoed ). Nu lijkt het overigens of alles ineens aan die baby wordt opgehangen; dat is niet zo. Dit probleem is er altijd al geweest maar nu wordt alles weer even op scherp gezet.

Het is echt een goede vent en hij is mega goed in bijvoorbeeld zijn werk. Daar regelt hij alles tot in de puntjes. Dus hij kan het allemaal wel.
En het hoeft ook niet perse op mijn manier. Als het uiteindelijk maar geregeld is. Of dit nu een minuut van tevoren is of 3 maanden, dat maakt me niet zoveel uit. Zolang we er maar geen hinder van ondervinden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-06-20 23:47, in het totaal 2 keer bewerkt

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:45

Sorry, ik heb de antwoorden niet doorgelezen, maar ik heb wel wat tips. Onlangs heb ik een cursus gedaan van Alison Armstrong, een vrouw die sinds 1991 mannen bestudeerd.
Jouw verhaal is een typisch instinct probleem verhaal. Mannen hebben meer een Hunters instinct (focus op 1 ding, letten op hun energieverbruik, etc etc etc). Vrouwen zijn van nature Gatherers (open voor opties en mogelijkheden, snel afgeleid, verzamelaars van prikkels etc etc). Het kan ook andersom, een vrouw kan ook een Hunter zijn op momenten bv, maar dat is niet de basis.

Dit filmpje geeft kort wat uitleg over het mannen instinct en hun energie verbruik:
https://youtu.be/nSPTlWWB1TU

Deze vrouw heeft mijn ogen doen openen en ik kijk nu met heel andere ogen naar mijn eigen man, en eigenlijk ook gewoon naar de mens in z’n geheel. Google haar maar eens. Ze heeft boeken en online cursussen en super veel youtube fragmenten. Zij gaat heel diep met haar studies, en ook wetenschappelijk. Ben ZO blij dat ik haar gevonden heb. Ben sindsdien gewoon in bewondering van mannen, en dat komt ten goede in hoe manlief en ik communiceren.

Daarnaast denk ik dat je wel wat hebt aan de Love Language test. Er zijn 5 verschillende. Niet iedereen ontvangt graag liefde op dezelfde manier. Ik voel me meer geliefd als mijn man mij helpt met dingen of complimentjes geeft, terwijl mijn man meer liefde ervaart als ik hem een knuffel geef of als hij 1 op 1 mijn aandacht heeft (telefoon weg!). Dus nu doen we dat voor elkaar, omdat we natuurlijk wel graag onze liefde op de juiste manier willen overbrengen! Hij krijgt meer knuffels en ik heb meer hulp in huis :Y)

Ik hoop dat je er wat aan hebt xx

Anoniem

Re: Verdeling taken (man - vrouw?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:48

Ook weer goede tips! Bedankt, ik ga er eens naar kijken.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 06:54

Ik heb het hele topic ook niet gelezen, doe ik later even.

Edit: misschien kun je hem die taken helpen ontwikkelen?

Ik heb vanaf het begin van samenwonen gezegd dat ik niet alleen opdraai voor huishouden. En zo is het nu nog. Wij werken beide fulltime, dus taken zijn verdeeld en doen we elk weekend.
Ik: stoffen, keuken, wc, dweilen, ramen binnen, strijken
Hij: stofzuigen, badkamer, vijver en tuin
Samen: boodschappen, de was
Voor ons werkt dit prima.
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 09-06-20 06:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 06:56

Voor zover ik het begrijp gaat het TS niet per se over de verdeling in het huishouden maar meer over de emotional labour die zij daarnaast doet, vooral in dingen regelen. Ik zou dit bespreekbaar maken en communiceren naar je man/vriend TS. Dat het je dwars zit dat hij die dingen niet uit zichzelf oppakt en dat het jou veel energie kost om alles te moeten regelen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 07:27

Joman schreef:
Hoewel ik vind dat hij uit zichzelf dingen kan regelen, komt er ook gewoon niks. Hij is geen lambal ofzo maar zaken opvolgen en regelen is echt niet zijn sterkste punt. Als ik hem iets vraag, kan er goed een week of 4/5 overheen gaan voordat het is geregeld of ik kom erachter dat het ook dan niet is geregeld.
Zo zitten we met regelmaat zonder lenzen of lenzenvloeistof. Dan zeg ik tegen hem dat hij dat moet bestellen, maar komt er niks. Uiteindelijk ben ik daar zelf ook de dupe van, en heb dus geen vloeistof. Hierdoor bestel ik het tegenwoordig zelf maar tijdig.

En als ik het dan al aan hem moet vragen, moet ik er ook aan denken. Want zelf denkt hij nergens aan. Dus dan kan ik het bijna net zo goed zelf regelen en weet ik dat het er is... Hij komt er gewoon niet op, vindt het niet belangrijk of vergeet het. Overigens is het ook wel een vorm van gemakzucht vind ik.

Lees hoe je het zelf al goed praat voor hem? Hem uit de wind houdt?
Hij is op dit vlak dus wel een lambal & kan daar prima zelf iets aan doen. Hij kan wel tien redenen hebben om er niets aan te doen, dat moet je hem vragen. Maar je moet stoppen met "dit is niet zijn sterkte punt". Als het gaat om iets dat hij leuk en belangrijk vind, is hij dan ook niet in staat om een afspraak te plannen of een product te bestellen?

Manou
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:01

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:01

Solleke_Noah
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:13

Duhelo schreef:
Ik vrees dat het typisch man is. Ze kunnen ganse huizen bouwen maar owee als ze iets in het eigen huis moeten doen,dan hebben ze overal hulp bij nodig.

Sorry, ik pik deze er even uit, maar zie het over het hele topic terugkomen.

Dit klopt natuurlijk gewoon niet! Eerder in het topic gaf ik het voorbeeld uit ons gezin. Mijn mama is helaas jong overleden en mijn papa bleef alleen achter met drie dochters van 14, 11 en 6 jaar oud. Denk je dat het huishouden ingestort is, of we nooit een vakantie gepland hebben, of we niet op onze hobby's geraakten?

Hij deed gewoon alles naast zijn fulltime job, alleen. Hij stond 's avonds te strijken voor de tv. Hij kookte elke avond, deed al die dingen die zogezegd vrouwelijke taken zijn en die 'een man nu eenmaal niet ziet'. Kom op he, natuurlijk zien ze het wel. En natuurlijk kunnen ze het zelf ook gewoon prima. Zoals anderen in het topic al zeggen, ze ervaren geen tot amper consequenties als ze het niet oppakken, daarom 'zien ze het niet'.

Mijn vader is echt geen uitzonderlijke man ofzo (voor mij natuurlijk wel ;) ) dat hij dat allemaal wel kon.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:14

MamaMiesje schreef:
Boompje1985 schreef:
Dan moet je het ook een keer laten gebeuren dat het fout gaat. Laat hem maar "op zn bek gaan" dan voelt hij ook wat de gevolgen zijn. Als je alles blijft regelen dan komt hij er altijd mee weg. Oorzaak en gevolg. Mijn vriend is een ster in dingen uitstellen maar nadat ik op een gegeven moment niet meer ingreep heeft hij dat gauw afgeleerd.

Zo doe ik dat met mijn jongenspuber ook :') Af en toe, heel gecalculeerd van mijn kant, tegen de denkbeeldige grindpaal aan laten lopen, Die paal die ik al mijlenver aan zag komen. Die paal waar ik nog naar gehint had, maar waar niks mee gedaan werd...Ja, jammer dannnn :+

Jouw toekomstige schoondochter/zoon/whatever gaat heel gelukkig met die opvoeding zijn _/-\o_

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:23

Solleke_Noah schreef:
Duhelo schreef:

Dit klopt natuurlijk gewoon niet! Eerder in het topic gaf ik het voorbeeld uit ons gezin. Mijn mama is helaas jong overleden en mijn papa bleef alleen achter met drie dochters van 14, 11 en 6 jaar oud. Denk je dat het huishouden ingestort is, of we nooit een vakantie gepland hebben, of we niet op onze hobby's geraakten?

Hij deed gewoon alles naast zijn fulltime job, alleen. Hij stond 's avonds te strijken voor de tv. Hij kookte elke avond, deed al die dingen die zogezegd vrouwelijke taken zijn en die 'een man nu eenmaal niet ziet'. Kom op he, natuurlijk zien ze het wel. En natuurlijk kunnen ze het zelf ook gewoon prima. Zoals anderen in het topic al zeggen, ze ervaren geen tot amper consequenties als ze het niet oppakken, daarom 'zien ze het niet'.

Mijn vader is echt geen uitzonderlijke man ofzo (voor mij natuurlijk wel ;) ) dat hij dat allemaal wel kon.

Nee, tuurlijk niet, maar ik heb het misschien wat verkeerd verwoord:

Ik vrees dat het typisch man is om overal hulp bij nodig te hebben als ze die kunnen krijgen.

Maw: een man is vaak wat gemakzuchtig aangelegd. In hun werk is dat meestal geen probleem (want, ze moeten de schijn ophouden naar de buitenwereld / collega's / bazen / ...), maar thuis weten ze dat als ze het maar half doen, het uiteindelijk overgenomen wordt. Zeker bij klusjes dat ze niet leuk vinden.
Ik heb hier een befaamde tupperware kast. Ik krijg minstens een paar keer per week de opmerking dat de kast rommelig is, te vol staat, etc.
Die kast staat idd vol, maar is niet rommelig, alles heeft zijn eigen plek en als je een beetje beter kijkt dan zié je dat ook.
Hij is echter de eerste om spullen in die kast er niet in te stoppen want "te vol", of om alles van ver erin te gooien (om dan nadien te kunnen zeggen: zie, als ik de kast opentrek valt alles eruit.
Zijn materiaalkasten in zijn wagen / garage zijn echter perféct geklasseerd, alles netjes in foam, ieder stukje materiaal wordt terug op zijn plaats gelegd na gebruik, maar in huis raken de vuile sokken niet eens in de wasmand ...

Net zoals bij koken, als hij kookt voor ik thuis ben, dan raakt dat gerecht prima op tafel, en vaak is zelfs de keuken min of meer opgeruimd! Als hij kookt terwijl ik thuis ben, dan moet ik om de 5 seconden gaan helpen, om een lepel uit te halen, een potje aan te geven, waar is de melk? , om even in de pot te roeren, ...

Als ze niet anders kunnen dan kunnen ze het prima alleen, maar als ze er gemakkelijker vanaf raken dan doen ze het ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:24

Maar Duhelo, is dat niet een beetje generaliserend? Mannen zijn gemakzuchtig aangelegd omdat ze daar vanuit de maatschappij de kans voor krijgen, niet omdat dat in hun DNA vastligt ofzo. Als ze het ook kunnen als ze alleen zijn kunnen ze het toch ook met een partner?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:26

Emmaa_ schreef:
Maar Duhelo, is dat niet een beetje generaliserend? Mannen zijn gemakzuchtig aangelegd omdat ze daar vanuit de maatschappij de kans voor krijgen, niet omdat dat in hun DNA vastligt ofzo. Als ze het ook kunnen als ze alleen zijn kunnen ze het toch ook met een partner?

Hahaha, tuurlijk is dat keihard generaliserend. Ik (en iedereen) weet ook wel dat niet ALLE mannen zo zijn (maar hoewel, als je de lijn volgt in het topic neigt de meerderheid toch naar die kant, met een aantal uitzonderingen :+ )

En edit: mijn eigen vent heeft uiteraard ook wel zijn goede kanten, ik hoef mij bv nooit druk te maken om boodschappenlijstjes en boodschappen zelf (ook omdat ik het simpelweg niet doe en er anders geen eten in huis is.), en dan brengt hij vaak zelfs attente kleinigheden mee waarvan die weet dat ik ze graag lust. Dus ze kunnen het wel ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:26

Duhelo schreef:
Emmaa_ schreef:

Hahaha, tuurlijk is dat keihard generaliserend. Ik (en iedereen) weet ook wel dat niet ALLE mannen zo zijn (maar hoewel, als je de lijn volgt in het topic neigt de meerderheid toch naar die kant, met een aantal uitzonderingen :+ )

Nee ik bedoel het ook meer in het algemeen, niet als een dig naar jou ofzo. Maar je er maar bij neerleggen omdat mannen nou eenmaal zo zijn voelt voor mij zo rot.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:32

Mensen gaan zich ook gedragen naar verwachting. Dat is een normaal verschijnsel. Je moet dus ook oppassen om er grapjes over te maken of er met anderen in bijzijn over te praten want in het onbewuste bevestig je dat alleen maar. Dat gebeurd al als je een klein kind bent. Als je steeds hoort dat je ergens onhandig/hulpeloos in bent dan ga je je daar meestal ook naar gedragen (de strevers uitgezonderd). Zo ontstaat ook het blondjes gedrag bij meiden die eigenlijk veel intelligenter zijn dan ze zich voor doen.

Wat ik veel zie gebeuren is dat vrouwen zich bij babies continue bemoeien en over de schouder kijken als de man iets doet en verzuchten daarna: ja hij kan dat gewoon niet. Dat is echter meer een probleem van de bemoeizuchtige moeder die vind dat alleen 1 manier de juiste is. Niet zo raar dat je het als partner dan maar opgeeft.

Dan komt inderdaad nog het stukje dat je er mee weg komt. Ik heb bij een verjaardag een keer een kerel tegen z‘n vrouw horen roepen: schat ik denk dat xxx een poepluier heeft, kun je er wat aan doen?
Die vrouw deed het ook nog gewoon zonder tegenspraak -O- Ik had het kind waarschijnlijk gewoon even op zijn schoot gezet met de mededeling: succes!

zonnebloem18
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:49

Het is punt is dat jongens en meisjes al van jongs af aan anders benaderd worden in de maatschappij. Meisjes krijgen poppen, strijkplankjes en mini stofzuigers als speelgoed en jongens auto's en bouw speelgoed.

Van meisjes wordt vaak meer verwachten als het gaat om meehelpen in het huishouden terwijl ze opgroeien en als tiener, terwijl jongens vaak meer gepamperd worden. En nee tuurlijk is dat niet overal zo, maar het komt wel heel veel voor.

Ik kookte vanaf mijn 14de als mijn moeder nog niet thuis was van het werk, deed mijn eigen was en moest elke dag wel iets van een klusje doen in huis. Mijn man at toen hij op zichzelf woonde nog elke avond bij zijn ouders tot zijn 27ste. Daar bracht hij de was en als er klusjes waren deed zijn vader die en als er iets geregeld moest worden pakte moeders de telefoon. Mijn man had tijd zat, maar heeft veel van de normale taken die horen bij een huishouden nooit geleerd om zelf te doen.

Ik vond het filmpje wat hiervoor ergens stond best interessant. Over dat een man afweegt of iets het waard is, levert het meer op dan ik er aan energie in moet stoppen.

Lastige is alleen dat de gemiddelde taak/klus/regeldingetje niet zo veel oplevert, maar wel gedaan moet worden.

Als de noodzaak er is kunnen de meeste mannen wel ineens alles. Tuurlijk zullen ze er soms mee worstelen, maar dat is omdat ze het meestal niet geleerd is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:10

Solleke_Noah schreef:
Duhelo schreef:

Bij jullie ging het goed, ken ook voorbeelden van gezinnen waarvan de moeder heb ontvallen was waar het niet soepel ging helaas.
Die kinderen kwamen idd niet altijd op hun hobby’s of werden niet of veel te laat opgehaald, of hadden geen goede spullen mee, of überhaupt geen gymspullen.
Pas toen de oudste oud genoeg was ging het wat gesmeerder, die nam toen de rol van de moeder over.
Serendipity schreef:
verootjoo schreef:
Ik regel ook alles maar vind het niet echt een probleem.
Veel dingen zijn een kwestie van een belletje toch? En het is toch handig als een iemand het overzicht houdt? Straks heb je twee schoorsteenvegers of loodgieters of monteurs.
Vakanties boek ik ook en pak alle spullen in, die van de kinderen. Behalve zijn spullen want daar kreeg ik altijd commentaar op, dus dat mag ie zelf doen. Hij vergeet wel altijd de helft dan, maar ja :')

Ik zie het regelen van zulk soort dingen niet echt als ‘last’. Hoe komt het dat je het zo ziet?

"Vrouw, waarom vind jij het eigenlijk een probleem dat alles op jou aankomt?" :')

Het was een oprechte vraag hoor. Ik snap namelijk niet hoe je er mee kan zitten, maar blijkbaar is dat niet feministisch ofzo.
Ik hou er ook van om controle te hebben, misschien dat dat meespeelt, maar heb niet het idee dat het mij emotioneel wat kost omdat het o zo zwaar zou zijn.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:18

Mag ik zeggen dat ik het bizar vindt dat mensen het blijkbaar nog een soort van normaal vinden dat volwassen mannen thuis de ouderwetse rolverdeling aanhouden, ondanks dat de vrouw vaak net zo veel uren werkt als de man. Daarnaast vind ik een man die zich gedraagt als jongetje zeer onaantrekkelijk. Ik moet toch niet 3x te hoeven vragen of hij zijn eigen sokken in de wasmand gooit? Als ik sta te koken, kan hij in die tijd toch even de stofzuiger door de kamer heen halen, een was op hangen of het gras maaien?

Toen mijn man en ik verkering kregen had hij die klassieke rolverdeling ook van huis uit meegekregen. Ik heb meteen duidelijk gemaakt dat ik niet zijn huissloofje werd en als hij eenzelfde rolverdeling zocht hij beter verder kon kijken.
Toen we samen zijn gaan wonen, ik had een studiebelasting van meer dan 40 uur hij stage van 40 uur, hebben we alle taken 50/50 verdeeld. Dat hebben we nog steeds. Er zijn hier en daar wat kleine verschuivingen geweest, maar over het algemeen kan ik zeggen dat hij evenveel doet als ik. We zijn beide verantwoordelijk dat dingen goed lopen. Mocht hij een keer wat drukker zijn, neem ik wat van zijn taken op me en andersom. Wel hebben we beide taken die we zelf het leukst/minst erg vinden. Ook zijn er dingen die we samen doen.

Solleke_Noah
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:22

@verootje: mijn ouders hebben nooit de traditionele rolverdeling (we zullen het zo maar even noemen...) gekend. Ze verdeelden alles, wie eerst thuis was, die kookte. Mijn vader kan even goed een knoop aan naaien en zelfs breien (daar stond mijn oma op om hem dat te leren :)) ). Toen we een vijver in de tuin wilden, heeft mijn mama die zelf met de schop gegraven.

Het gaat een beetje offtopic, maar ik ben heel blij dat ik op die manier opgevoed ben. Mijn moeder verliezen op zo'n jonge leeftijd was vrij traumatiserend. Ik ben dankbaar dat mijn vader het gezin gewoon verder heeft laten draaien en dat we voor alles bij hem terecht konden.

Om die reden geloof ik dus niet in 'kan het gewoon niet' of 'ziet het gewoon niet'. Mijn vriend komt uit een andere situatie (moeder nam alles uit z'n handen) en die heeft wel moeten wennen :+ maar wij hebben nu ook gewoon een hele fijne verdeling en doen alles samen, wat betekent dat ik ook evengoed 'zware klussen' doe zoals een omgevallen boom van de omheining halen met een kettingzaag.

Soit, heel offtopic ondertussen. Ik geloof dus niet in die strikte scheiding in 'vader en moederrol'.

Manou
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:22

verootjoo schreef:
Het was een oprechte vraag hoor. Ik snap namelijk niet hoe je er mee kan zitten, maar blijkbaar is dat niet feministisch ofzo.
Ik hou er ook van om controle te hebben, misschien dat dat meespeelt, maar heb niet het idee dat het mij emotioneel wat kost omdat het o zo zwaar zou zijn.

Dat is ook een verschil van persoon tot persoon, als al die regeldingen jou makkelijk afgaan zal het voor jou niet zo snel een probleem zijn. Maar als jij de enige bent die het doet omdat jij je verantwoordelijk voelt terwijl je het vreselijk vindt is een ander verhaal.

Ik woon alleen, dus al die regelzaken ben ik zelf verantwoordelijk voor, maar dat betekent niet dat ik het leuk of eenvoudig vind. Als ik in de toekomst een partner zou hebben zou ik dus niet willen dat ik alle die dingen blijf doen zonder overleg omdat ik het nu ook al doe.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:24

Cabelona schreef:
Mag ik zeggen dat ik het bizar vindt dat mensen het blijkbaar nog een soort van normaal vinden dat volwassen mannen thuis de ouderwetse rolverdeling aanhouden, ondanks dat de vrouw vaak net zo veel uren werkt als de man. Daarnaast vind ik een man die zich gedraagt als jongetje zeer onaantrekkelijk. Ik moet toch niet 3x te hoeven vragen of hij zijn eigen sokken in de wasmand gooit? Als ik sta te koken, kan hij in die tijd toch even de stofzuiger door de kamer heen halen, een was op hangen of het gras maaien?

Precies dat!
Ik heb vaak al dat ik na een drukke dag thuis kom (want in werk, en ik heb drie paarden in eigen beheer, dus zeker in de zomer is het vaak zo dat ik in de avond naar de paarden ga en hij dus vroeger thuis is dan ik.) Dan kom ik thuis, is er méér rommel gemaakt dan voordien, niets even spontaan gedaan (als in, vaatwasser even geledigd, een wasje klaargezet oid) en overal waar je kijkt vind je dan vieze sokken die niet in de wasmand liggen, een hoop werkmateriaal door het huis verspreid etc. En als je dan vraagt om die op te ruimen, dan ben je "een zaag". Maar dan even later verrast zijn dat ik niet lekker klef wil gaan doen :+

Maar idd dat zorgen en nurturen is zo niet aantrekkelijk. Ik vind het wel leuk om te zorgen door bv te koken / bakken ( misschien ben ik stiekem een feeder oid :+ ), maar achter hun kont opruimen verwacht ik toch wel dat ze dat zelf doen hoor.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:30

Mijn man zet de kliko aan de weg als ik deze klaar zet, doet zijn eigen vuile was in de wasmand en verder doet hij in huis eigenlijk niets. Dat komt omdat hij meer werkt dan ik en ik ook nog een thuis werk. Dus ik doe veel tussendoor. Waardoor ik 's avonds bijvoorbeeld buiten aan de gang kan in de tuin of bij de paarden.

troi
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:31

Het probleem zit hem vaak ook in verschillen in standaarden. Wat de 1 een zooi vindt is voor de ander best ok. En dat leidt tot eindeloze discussies..

Meestal zijn de dames veel netter, waarom moeten de sloddervossen zich daar aan aanpassen? Tis ook hun huis?

En het argument gaat omgekeerd ook op natuurlijk!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:31

Oohhh wat een heerlijk topic. En zo herkenbaar! Gelukkig heeft mijn man wel de wasmachine ontdekt, wellicht omdat ik zelf het nog wel eens wat lang heb laten liggen door drukte en ik wel nog genoeg kleding had en hij niet :+ Echter het strijken en opvouwen dat schijnt mijn taak te zijn :)

Maar hier is het ook vaak dat uit zijn mond komt dat "we" nog iets moeten doen. Bijvoorbeeld we moeten wel nog de garage bellen om de airco bij te laten vullen. Dat ik dan maar op een gegeven moment ga bellen omdat ik diegene ben die het meest met de honden langere stukken in die auto zit tja....

Dus ja het stuk niet oppakken komt mij bekend voor maar ook wel dat ik het zelf allemaal regel. Als ik het echt specifiek vraag of aangeef van zo en jij gaat dit of dat doen dan doet hij dat wel hoor. Maar ik moet er vooral voor zorgen dat ik sommige dingen gewoon niet ik herhaal NIET doe. :')