Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Joman schreef:Hoewel ik vind dat hij uit zichzelf dingen kan regelen, komt er ook gewoon niks. Hij is geen lambal ofzo maar zaken opvolgen en regelen is echt niet zijn sterkste punt. Als ik hem iets vraag, kan er goed een week of 4/5 overheen gaan voordat het is geregeld of ik kom erachter dat het ook dan niet is geregeld.
Zo zitten we met regelmaat zonder lenzen of lenzenvloeistof. Dan zeg ik tegen hem dat hij dat moet bestellen, maar komt er niks. Uiteindelijk ben ik daar zelf ook de dupe van, en heb dus geen vloeistof. Hierdoor bestel ik het tegenwoordig zelf maar tijdig.
En als ik het dan al aan hem moet vragen, moet ik er ook aan denken. Want zelf denkt hij nergens aan. Dus dan kan ik het bijna net zo goed zelf regelen en weet ik dat het er is... Hij komt er gewoon niet op, vindt het niet belangrijk of vergeet het. Overigens is het ook wel een vorm van gemakzucht vind ik.
Duhelo schreef:Ik vrees dat het typisch man is. Ze kunnen ganse huizen bouwen maar owee als ze iets in het eigen huis moeten doen,dan hebben ze overal hulp bij nodig.
) dat hij dat allemaal wel kon. MamaMiesje schreef:Boompje1985 schreef:Dan moet je het ook een keer laten gebeuren dat het fout gaat. Laat hem maar "op zn bek gaan" dan voelt hij ook wat de gevolgen zijn. Als je alles blijft regelen dan komt hij er altijd mee weg. Oorzaak en gevolg. Mijn vriend is een ster in dingen uitstellen maar nadat ik op een gegeven moment niet meer ingreep heeft hij dat gauw afgeleerd.
Zo doe ik dat met mijn jongenspuber ookAf en toe, heel gecalculeerd van mijn kant, tegen de denkbeeldige grindpaal aan laten lopen, Die paal die ik al mijlenver aan zag komen. Die paal waar ik nog naar gehint had, maar waar niks mee gedaan werd...Ja, jammer dannnn
Solleke_Noah schreef:Duhelo schreef:Ik vrees dat het typisch man is. Ze kunnen ganse huizen bouwen maar owee als ze iets in het eigen huis moeten doen,dan hebben ze overal hulp bij nodig.
Sorry, ik pik deze er even uit, maar zie het over het hele topic terugkomen.
Dit klopt natuurlijk gewoon niet! Eerder in het topic gaf ik het voorbeeld uit ons gezin. Mijn mama is helaas jong overleden en mijn papa bleef alleen achter met drie dochters van 14, 11 en 6 jaar oud. Denk je dat het huishouden ingestort is, of we nooit een vakantie gepland hebben, of we niet op onze hobby's geraakten?
Hij deed gewoon alles naast zijn fulltime job, alleen. Hij stond 's avonds te strijken voor de tv. Hij kookte elke avond, deed al die dingen die zogezegd vrouwelijke taken zijn en die 'een man nu eenmaal niet ziet'. Kom op he, natuurlijk zien ze het wel. En natuurlijk kunnen ze het zelf ook gewoon prima. Zoals anderen in het topic al zeggen, ze ervaren geen tot amper consequenties als ze het niet oppakken, daarom 'zien ze het niet'.
Mijn vader is echt geen uitzonderlijke man ofzo (voor mij natuurlijk wel) dat hij dat allemaal wel kon.
Emmaa_ schreef:Maar Duhelo, is dat niet een beetje generaliserend? Mannen zijn gemakzuchtig aangelegd omdat ze daar vanuit de maatschappij de kans voor krijgen, niet omdat dat in hun DNA vastligt ofzo. Als ze het ook kunnen als ze alleen zijn kunnen ze het toch ook met een partner?
)Duhelo schreef:Emmaa_ schreef:Maar Duhelo, is dat niet een beetje generaliserend? Mannen zijn gemakzuchtig aangelegd omdat ze daar vanuit de maatschappij de kans voor krijgen, niet omdat dat in hun DNA vastligt ofzo. Als ze het ook kunnen als ze alleen zijn kunnen ze het toch ook met een partner?
Hahaha, tuurlijk is dat keihard generaliserend. Ik (en iedereen) weet ook wel dat niet ALLE mannen zo zijn (maar hoewel, als je de lijn volgt in het topic neigt de meerderheid toch naar die kant, met een aantal uitzonderingen)
Ik had het kind waarschijnlijk gewoon even op zijn schoot gezet met de mededeling: succes! Solleke_Noah schreef:Duhelo schreef:Ik vrees dat het typisch man is. Ze kunnen ganse huizen bouwen maar owee als ze iets in het eigen huis moeten doen,dan hebben ze overal hulp bij nodig.
Sorry, ik pik deze er even uit, maar zie het over het hele topic terugkomen.
Dit klopt natuurlijk gewoon niet! Eerder in het topic gaf ik het voorbeeld uit ons gezin. Mijn mama is helaas jong overleden en mijn papa bleef alleen achter met drie dochters van 14, 11 en 6 jaar oud. Denk je dat het huishouden ingestort is, of we nooit een vakantie gepland hebben, of we niet op onze hobby's geraakten?
Hij deed gewoon alles naast zijn fulltime job, alleen. Hij stond 's avonds te strijken voor de tv. Hij kookte elke avond, deed al die dingen die zogezegd vrouwelijke taken zijn en die 'een man nu eenmaal niet ziet'. Kom op he, natuurlijk zien ze het wel. En natuurlijk kunnen ze het zelf ook gewoon prima. Zoals anderen in het topic al zeggen, ze ervaren geen tot amper consequenties als ze het niet oppakken, daarom 'zien ze het niet'.
Mijn vader is echt geen uitzonderlijke man ofzo (voor mij natuurlijk wel) dat hij dat allemaal wel kon.
Serendipity schreef:verootjoo schreef:Ik regel ook alles maar vind het niet echt een probleem.
Veel dingen zijn een kwestie van een belletje toch? En het is toch handig als een iemand het overzicht houdt? Straks heb je twee schoorsteenvegers of loodgieters of monteurs.
Vakanties boek ik ook en pak alle spullen in, die van de kinderen. Behalve zijn spullen want daar kreeg ik altijd commentaar op, dus dat mag ie zelf doen. Hij vergeet wel altijd de helft dan, maar ja
Ik zie het regelen van zulk soort dingen niet echt als ‘last’. Hoe komt het dat je het zo ziet?
"Vrouw, waarom vind jij het eigenlijk een probleem dat alles op jou aankomt?"![]()
). Toen we een vijver in de tuin wilden, heeft mijn mama die zelf met de schop gegraven.
maar wij hebben nu ook gewoon een hele fijne verdeling en doen alles samen, wat betekent dat ik ook evengoed 'zware klussen' doe zoals een omgevallen boom van de omheining halen met een kettingzaag.verootjoo schreef:Het was een oprechte vraag hoor. Ik snap namelijk niet hoe je er mee kan zitten, maar blijkbaar is dat niet feministisch ofzo.
Ik hou er ook van om controle te hebben, misschien dat dat meespeelt, maar heb niet het idee dat het mij emotioneel wat kost omdat het o zo zwaar zou zijn.
Cabelona schreef:Mag ik zeggen dat ik het bizar vindt dat mensen het blijkbaar nog een soort van normaal vinden dat volwassen mannen thuis de ouderwetse rolverdeling aanhouden, ondanks dat de vrouw vaak net zo veel uren werkt als de man. Daarnaast vind ik een man die zich gedraagt als jongetje zeer onaantrekkelijk. Ik moet toch niet 3x te hoeven vragen of hij zijn eigen sokken in de wasmand gooit? Als ik sta te koken, kan hij in die tijd toch even de stofzuiger door de kamer heen halen, een was op hangen of het gras maaien?
), maar achter hun kont opruimen verwacht ik toch wel dat ze dat zelf doen hoor.
Echter het strijken en opvouwen dat schijnt mijn taak te zijn