glasvezel aansluiting kosten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 17:00

Selka schreef:
Het kan zeker een meerwaarde zijn. Wij denken bij een volgende woning wel 3x na als er niks fatsoenlijks is. 4G is voor de thuiswerker/grootverbruiker ergernis ten top.

En 2000€ is veel geld maar je hoeft het niet te doen. Vind je 4G prima dan is internet geen prioriteit. Voor mensen die veel waarde hechten aan goed/snel internet is €2000 de moeite. Dan laten ze iets anders.

Bij ons ligt inmiddels de kabel maar het aansluiten moet nog gebeuren. Na 3 jaar 4G zou ik graag €2000 betalen om over een week weer glasvezel te hebben :=

Dagelijkse irritaties ben je ook snel beu.

Dat is zo makkelijk kletsen. Fijn dat jij 2000 hebt. Ik heb het ook, maar heel veel mensen niet en daar val ik dus over.

Ons huis wordt echt niet meer waard door die glasvezel aansluiting. Wij verbouwen zo enorm, dat dat bedrag een minimaal iets is op het geheel. En zoals de huizenmarkt nu is, aakt niemand zich daar druk om.
Weet meerdere mensen die zoeken en al 20x achter het net vissen. Niemand die zegt; huis moet glasvezel hebben.

Wij hebben gewoon internet en tv en nooit problemen. Maar ik ben opgegroeid zonder dat allemaal, heb het veel te druk buiten met de dieren en kan me echt niet druk maken om tv en internet.

@Penotti, we weten het nog niet wat we doen, maar ik heb inderdaad veel weerstand tegen de manier waarop.
Het gaat me ook niet om mijn 2000 euro. Maar of dit normaal is en mensen dit maar accepeteren, want het is een dwang aanbod. 1 maand bedenktijd voor een bedrag van 1915 en gedwongen een abo bij 2 aanbieders. Tja, niet mijn stijl

_Penotti

Re: glasvezel aansluiting kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:02

Onze bedenktijd was wel een stuk langer.
Maar het dwang gevoel herken ik, nu of anders nog duurder.
Kern gratis. Klopt gewoon niet.
55% heeft hier mee gedaan, dus er zijn dus ook veel mensen die Nee hebben gezegd.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:13

Het komt ook omdat de gemeente of provincie het niet eens mag subsidiëren, al zouden ze het willen.
Maar goed, ik ben blij met glasvezel, anders hadden we nooit kunnen thuiswerken zoals nu. Plus 4G en schotel waren samen per maand duurder dan ik nu betaal voor glasvezel. En een schotel met ontvanger(s) is ook niet bepaald gratis.
Dus eerlijk gezegd snap ik niet goed waar TS zich precies zo druk om maakt.
Buitenaf wonen is nu eenmaal duurder dan in de kern.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 17:16

Ik heb ze gemaild met alles wat ik er hier ook over heb gezegd.

Daarop hebben zij ons per ongeluk hun onderlinge correspondentie gestuurd. Echt geen charmant bedrijf en ook vooroordelen over Groningers........

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:17

Citaat:
Het komt ook omdat de gemeente of provincie het niet eens mag subsidiëren, al zouden ze het willen.

Maar ze kunnen wel beter onderhandelen.

Hier een stukje vandaan heeft de gemeente gezegd, je mag de kern en buitengebied beide gratis doen. Of niets.
Kies maar.
En daar heeft de aanbieder toch gekozen alles te gaan doen.
Dus gratis overal kan wel.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:24

superpony schreef:
FleurVP schreef:
Hier betaal ik maandelijks 50 euro aan de coöperatie (dat zou over 10-15 jaar naar iets van 30 moeten gaan), 23 euro aan de provider en dan de 2300 aansluitkosten. Wij moesten meer betalen omdat we later zijn aangehaakt. Coax aansluiting via Ziggo was even duur en is ook bijna 70 per maand. Anders hebben geen werkend internet dusja... niet echt een keus. Coöperatie heeft geen winstoogmerk, aanleg in het buitengebied is gewoon duur, anders zaten de commerciële partijen hier wel. Gelukkig nu wel 1000mbps internet, sneller dan dat we in de stad hadden. Mijn man is daar erg blij mee.
Het is veel geld maar er staan hier ook niet echt kleine huizen/ percelen in het buitengebied, onderhoud is ook duur dus mensen zijn wel wat gewend en zo'n aansluiting voegt waarde toe aan je huis.

Laatste ben ik het echt niet mee eens. Niet iedereen in buitengebied is rijk. Dit is Groningen en prijzen liggen laag. Ons huis met grond is goedkoper dan onze woning op de veluwe in een woonwijk. En hier is veel al lang familie bezit en echt niet alles is altijd overal top onderhouden.

Het zijn gewoon schandalige prijzen en zeker de korte tijd die je hebt om op zo een aanbod in te gaan en een dusdanig bedrag te betalen.

En het gaat niemand wat aan, maar wij kunnen het betalen ja. Ik heb het er alleen echt niet voor over. En het gaat me om het principe dat ze denken dat zo een voorstel normaal is.

Ons abonnement voor tv/internet is echt goedkoper dan wat je dan moet nemen. Wij hebben het heel basis en komen er prima mee weg.

En qua meerwaarde.........Wij verbouwen ons huis, het wordt geisoleerd en voor paarden een en ander aangelegd. Ben niet bang dat we het niet zouden kunnen verkopen.

Er staat toch ook hier? Er is vrijwel altijd maar een aanbieder, in ons vorige huis was de glasvezel weliswaar gratis aangelegd maar konden we ook alleen bij KPN terecht (oke en xs4all maar dat is ook KPN). Hier kon ik dan nog kiezen tussen Ziggo en glasvezel, beide waren vergelijkbaar qua maandlasten en aansluitkosten. Het is gewoon marktwerking en snap wel dat het dan in het buitengebied niet uit kan om gratis aan te sluiten en dat ze zoveel mogelijk tegelijk aan wil sluiten en dat het anders duurder wordt. Hier wilde blijkbaar uberhaupt niemand ons aansluiten en is er een cooperatie opgericht, als ik iets te klagen heb kan ik gewoon naar hun ledenvergadering.

Iedereen geeft zijn geld anders uit, ik heb gewoon fatsoenlijk internet nodig, dus voor ons was het een nobrainer en dat geldt denk ik voor veel mensen. Moet er niet aan denken dat we nu thuis hadden moeten werken met een adsl verbinding.

Als de kern vaak gratis is dan zullen over het algemeen daar ook wel de sociale huurwoningen staan. Sowieso verwacht ik dat het dan via de woningbouw loopt en heel anders geregeld is dan voor huiseigenaren. Als je bv. al kabel hebt is glasvezel ook niet echt een eerste levensbehoefte voor iedereen. Eerste half jaar hadden wij kabel van het huis naast ons en dat werkte ook prima.

En ja goed internet is een meerwaarde, volgens mij kon je het zelfs via je hypotheek financieren.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:27

Citaat:
Als de kern vaak gratis is dan zullen over het algemeen daar ook wel de sociale huurwoningen staa

Ik denk niet dat je die conclusie kunt trekken.
Ik geloof namelijk niet, of weet wel zeker, dat dit in onze kern niet het geval is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 17:28

Achterom schreef:
Maar goed, ik ben blij met glasvezel, anders hadden we nooit kunnen thuiswerken zoals nu. Plus 4G en schotel waren samen per maand duurder dan ik nu betaal voor glasvezel. En een schotel met ontvanger(s) is ook niet bepaald gratis.

Ten eerste moet je dan eerst lezen.

Er is hier prima internet en tv. Niet iedereen werkt thuis, dus ook verder kijken dan je eigen situatie.

Fijn dat jij het geen probleem vindt, maar het aanbod is gewoon schandalig. Ik lees dit en weet zeker dat niet iedereen 2000 euro heeft liggen. Dat heeft helemaal niks met buitenaf wonen te maken.

Wij hebben verder ook helemaal geen hogere kosten dan anderen, dus dat is werkelijk onzin. Ja, voor de paarden, maar dat hadden we ook in pension of onze eigen gehuurde plek.

Je krijgt gewoon het mes op je keel. Nu binnen 1 maand beslissen en 1915 betalen. Of 2x 1000, wat al gelijk 85 meer is. En anders daarna 2500.
Het ligt klaar, dus het heeft niks te maken met meedoen. Onze overburen hebben het gewoon al even.

De helft is hier particulier en een paar agrarische bedrijven.

En al zou het 500 zijn geweest. Het gaat om de manier waarop. Ik vraag meningen en ervaringen. Niks meer, niks minder.

Bij ons vorige huis heeft de gemeente wel degelijk mee gedaan in welke vorm dan ook en was het gratis.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 17:31

FleurVP schreef:
Er staat toch ook hier? Er is vrijwel altijd maar een aanbieder, in ons vorige huis was de glasvezel weliswaar gratis aangelegd maar konden we ook alleen bij KPN terecht (oke en xs4all maar dat is ook KPN). Hier kon ik dan nog kiezen tussen Ziggo en glasvezel, beide waren vergelijkbaar qua maandlasten en aansluitkosten. Het is gewoon marktwerking en snap wel dat het dan in het buitengebied niet uit kan om gratis aan te sluiten en dat ze zoveel mogelijk tegelijk aan wil sluiten en dat het anders duurder wordt. Hier wilde blijkbaar uberhaupt niemand ons aansluiten en is er een cooperatie opgericht, als ik iets te klagen heb kan ik gewoon naar hun ledenvergadering.

Iedereen geeft zijn geld anders uit, ik heb gewoon fatsoenlijk internet nodig, dus voor ons was het een nobrainer en dat geldt denk ik voor veel mensen. Moet er niet aan denken dat we nu thuis hadden moeten werken met een adsl verbinding.

Als de kern vaak gratis is dan zullen over het algemeen daar ook wel de sociale huurwoningen staan. Sowieso verwacht ik dat het dan via de woningbouw loopt en heel anders geregeld is dan voor huiseigenaren. Als je bv. al kabel hebt is glasvezel ook niet echt een eerste levensbehoefte voor iedereen. Eerste half jaar hadden wij kabel van het huis naast ons en dat werkte ook prima.

En ja goed internet is een meerwaarde, volgens mij kon je het zelfs via je hypotheek financieren.

De buren hebben het al, dus we doen niet met anderen mee..........

Wat ze bij de sociale huurwoningen hebben gedaan weet ik niet.

Ons vorige huis was een koopwoning en geen sociale buurt zeg maar. Daar is het wel gratis aangelegd.

Ik hoef het niet te financieren en wat een koper ervan vindt, maakt nu niks uit. Gaan niet weg en tegen die tijd, zijn er allang weer andere dingen.

Het is hoe het aangeboden wordt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:43

superpony schreef:
Achterom schreef:

Ten eerste moet je dan eerst lezen.

Er is hier prima internet en tv. Niet iedereen werkt thuis, dus ook verder kijken dan je eigen situatie.

Fijn dat jij het geen probleem vindt, maar het aanbod is gewoon schandalig. Ik lees dit en weet zeker dat niet iedereen 2000 euro heeft liggen. Dat heeft helemaal niks met buitenaf wonen te maken.

Wij hebben verder ook helemaal geen hogere kosten dan anderen, dus dat is werkelijk onzin. Ja, voor de paarden, maar dat hadden we ook in pension of onze eigen gehuurde plek.

Je krijgt gewoon het mes op je keel. Nu binnen 1 maand beslissen en 1915 betalen. Of 2x 1000, wat al gelijk 85 meer is. En anders daarna 2500.
Het ligt klaar, dus het heeft niks te maken met meedoen. Onze overburen hebben het gewoon al even.

De helft is hier particulier en een paar agrarische bedrijven.

En al zou het 500 zijn geweest. Het gaat om de manier waarop. Ik vraag meningen en ervaringen. Niks meer, niks minder.

Bij ons vorige huis heeft de gemeente wel degelijk mee gedaan in welke vorm dan ook en was het gratis.

Omdat je in de bebouwde kom woonde. Dat is nu eenmaal veel goedkoper aan te leggen, is ook niet zo vreemd toch? Daar willen maatschappijen wel in investeren, maar tot een jaar of 5 geleden wilden ze dat niet in het buitengebied, niet winstgevend genoeg.
In Gelderland is geprobeerd om subsidie te geven voor het aanleggen van glasvezel in het buitengebied, maar dat mocht niet van de EU. Werd gezien als staatssteun. Kun je op internet de nieuwsberichten nog wel over vinden.
Weer een van de mooie gevolgen van de keuze om in Nederland alles te doen met commerciële partijen, ipv als staat zelf de nutsvoorzieningen te regelen.
Buitenaf wonen is natuurlijk wel gewoon duurder. Onderhoud huis en perceel (inclusief machines die je daarvoor nodig hebt, je komt ineens niet meer zo ver met een handgrasmaaier, om maar wat te noemen), stookkosten, benzine voor de boodschappen die je nu met de auto doet ipv op de fiets, schotel ipv kabelaansluiting, etc.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:59

Ik denk dat het hier ook steeds duurder wordt om in te stappen. En dat is logisch want ze zijn in 2018 gestart met de verwachting in 15 jaar de leningen voor de aanleg te hebben afgelost, dan gaat ook het maandelijkse tarief omlaag. Als je later instapt dan hebben de andere al een heel stuk aflossing betaald. Nou krijg je er dan ook wel weer een aflosser bij,

Jij krijgt tenminste nog een aanbod, ik dacht eerst perse met Ziggo in zee te moeten en zag toen ineens een graafmachine een kabel in de grond stoppen verderop. Dus toen ben ik gaan vragen waarvoor het was en toen kwam ik op de cooperatie uit. Via mijn aansluiting.nl had je alleen Ziggo als aanbieder.

Ik snap dus niet zo goed waarom een aanbod wat je niet nodig hebt voelt als een mes op je keel. Als je nu tevreden bent doe je het toch lekker niet? Ik krijg de hele dag door aanbiedingen waar ik geen gebruik van wil maken en vaak ook met een datum tot wanneer het geldt. Ook voor het huis bv. van die collectieve isolatie en zonnepaneel dingen.

Hier buiten de bebouwde gewoon stuk minder geregeld dan in de woonwijk waar we eerst woonde (zelfde gemeente). Geen glasvezel of kabel dus. Ook geen normaal riool en dat moest dus iedereen jaren terug ook deels zelf graven en betalen. Regenwater moet je zelf afvoeren, de buurtbus en de brandweer draaien op vrijwilligers. We hebben hier ook geen openbare parkeerplaatsen, dus je moet bv. ook je eigen oprit aanleggen. De huizen en percelen zijn groter dus dat kost meer qua onderhoud. Als het allemaal kleiner en dichter op elkaar was waren de voorzieningen weer beter/ goedkoper geweest. Zo werkt het nou eenmaal.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:13

Wow wat een bedragen :wow:

Hier was het gratis. Wij zitten aan de rand van het buitengebied. Maar volgens mij was het voor de hele kern/buitengebied gratis.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 01:42

Achterom schreef:
Omdat je in de bebouwde kom woonde. Dat is nu eenmaal veel goedkoper aan te leggen, is ook niet zo vreemd toch? Daar willen maatschappijen wel in investeren, maar tot een jaar of 5 geleden wilden ze dat niet in het buitengebied, niet winstgevend genoeg.
In Gelderland is geprobeerd om subsidie te geven voor het aanleggen van glasvezel in het buitengebied, maar dat mocht niet van de EU. Werd gezien als staatssteun. Kun je op internet de nieuwsberichten nog wel over vinden.
Weer een van de mooie gevolgen van de keuze om in Nederland alles te doen met commerciële partijen, ipv als staat zelf de nutsvoorzieningen te regelen.
Buitenaf wonen is natuurlijk wel gewoon duurder. Onderhoud huis en perceel (inclusief machines die je daarvoor nodig hebt, je komt ineens niet meer zo ver met een handgrasmaaier, om maar wat te noemen), stookkosten, benzine voor de boodschappen die je nu met de auto doet ipv op de fiets, schotel ipv kabelaansluiting, etc.

Daar ging het niet om. Het ging erom dat de gemeente toen afspraken heeft gemaakt. En ja, daar was het goedkoper.

Buitenaf wonen hoeft helemaal niet duurder te zijn. Ik hoef nu echt niet verder met de auto om boodschappen te doen dan toen.
En die apparaten vallen wel mee. Mijn buren daar hadden altijd al elektrische maaiers, bladblazers etc.
Die gebruikte ik toen niet en nu ook niet. Heb paarden en wat onze tuin wordt, maai ik met de hand.

Ja we hebben een zitmaaier om de bak te slepen en evt wei te maaien en ene sleep, maar dat hadden we al, want we hadden al paarden.

Huis toen hebben we verbouwd en nu ook. Daarna is het echt wel klaar hoor.

Je doet net alsof iedereen ene mega oude boerderij heeft, geen verharde wegen ziet en Nederland zo groot is dat je 20km moet rijden om ergens te komen.
Ik woonde 10jr terug 1 dorp verder in een 2 onder 1 kap en zat toen verder van alles af dan nu. En toen wel in een woongebied.........

En daar gaat het ook helemaal niet om. Ik weet inmiddels dat de meeste buren hier al zijn aangesloten, dus dit huis en ik denk het huis van een oudere buurvrouw zijn dan als enige niet aangesloten.

Ons huis staat vooraan op de hoek tegen de dunne bosrand en dan zit er denk ik op 300 meter een woonwijk. tegenover ons alleen boerderijen al dan niet nog in gebruik en land.

FleurVP schreef:
Ik denk dat het hier ook steeds duurder wordt om in te stappen. En dat is logisch want ze zijn in 2018 gestart met de verwachting in 15 jaar de leningen voor de aanleg te hebben afgelost, dan gaat ook het maandelijkse tarief omlaag. Als je later instapt dan hebben de andere al een heel stuk aflossing betaald. Nou krijg je er dan ook wel weer een aflosser bij,

Jij krijgt tenminste nog een aanbod, ik dacht eerst perse met Ziggo in zee te moeten en zag toen ineens een graafmachine een kabel in de grond stoppen verderop. Dus toen ben ik gaan vragen waarvoor het was en toen kwam ik op de cooperatie uit. Via mijn aansluiting.nl had je alleen Ziggo als aanbieder.

Ik snap dus niet zo goed waarom een aanbod wat je niet nodig hebt voelt als een mes op je keel. Als je nu tevreden bent doe je het toch lekker niet? Ik krijg de hele dag door aanbiedingen waar ik geen gebruik van wil maken en vaak ook met een datum tot wanneer het geldt. Ook voor het huis bv. van die collectieve isolatie en zonnepaneel dingen.

Hier buiten de bebouwde gewoon stuk minder geregeld dan in de woonwijk waar we eerst woonde (zelfde gemeente). Geen glasvezel of kabel dus. Ook geen normaal riool en dat moest dus iedereen jaren terug ook deels zelf graven en betalen. Regenwater moet je zelf afvoeren, de buurtbus en de brandweer draaien op vrijwilligers. We hebben hier ook geen openbare parkeerplaatsen, dus je moet bv. ook je eigen oprit aanleggen. De huizen en percelen zijn groter dus dat kost meer qua onderhoud. Als het allemaal kleiner en dichter op elkaar was waren de voorzieningen weer beter/ goedkoper geweest. Zo werkt het nou eenmaal.

Dat zeg ik ook niet. Wij doen niks waar we geen zin in hebben. Dit is een discussie forum en ik vraag alleen wat andere mensen hebben betaald en wat hun reactie was op zo een voorstel.

Het gaat me niet eens om mezelf, want ik kan er gewoon op in gaan en het nemen als we dat belangrijk zouden vinden.
Het gaat erom als je even leest dat het in mijn ogen, dus MIJN mening, belachelijk aanbod is.

Ten eerste nogmaals, krijg je maar 1 maand bedenktijd of je 1915 euro kan ophoesten. Dat zal echt niet voor iedereen te doen zijn. Buitenaf of niet.
Juist als mensen hier zeggen dat buitenaf wonen duurder is, heeft niet iedereen een dikke bank rekening. Hier wonen ook gewoon mensen met hele normale banen.

Verder hebben we nergens wat mee te maken. Wij isoleren zelf en er is verder niks collectiefs. Hier rijdt geen enkele bus voor de deur en het is vrij logsich dat we allemaal op eigen terrein parkeren en alles vanaf de straat voor eigen onderhoud hebben.
Dat was bij ons vorige huis overigens ook zo hoor. Een oprit van 2 meter of 100 meter maakt geen verschil. Het is van jezelf.........

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 07:17

Ik vind het ook wel erg korte bedenktijd hoor, dat is niet standaard volgens mij.

Hebben ze je niet gewoon nu dat aanbod gedaan omdat ze binnenkort in de buurt bezig zullen zijn?
Dat ze even in het systeem gekeken hebben, gezien hebben dat jullie nog niet aangesloten zijn, en jullie een aanbod gedaan hebben voor het geval jullie ook meteen mee wilden? En dat ze dan zeggen: als we er toch al zijn dan gaat er een paar 100 euro af van de kosten die we anders maken om speciaal voor jullie hier naartoe te komen met de hele zooi.

Wij vinden het ook erg veel geld dat we liever ergens anders in stoppen met een al 10 jaar durende verbouwing... (we doen alles zelf) maar vinden het wel een kans in plaats van een belachelijk aanbod :)

Beter duur dan niet te koop, zeggen we hier wel eens. Nu heb je in ieder geval een keuze, dat het kàn als je het wilt. Een paar jaar geleden ben ik aan het rondbellen geweest omdat we graag op "de kabel" aangesloten wilden worden. Maar we kregen niet eens een aanbod, ze zagen er geen brood in bij Ziggo :n

We deden nog het voorstel dat we desnoods best zelf de hele boel open wilden graven tot het aansluitkastje bij de buren, dat ze alleen die kabel er maar in hoefden te leggen zeg maar....maar nee hoor, dat wilden ze niet. Dus tja dan heb je helemaal geen opties.

Omdat de telefoonkabel van de KPN echt heel oud en zeer matig van kwaliteit is, toen toch maar daar gevraagd of dat vernieuwd kon worden. Daarvan hadden we dan wel weer verwacht dat dat zonder hoge kosten zou kunnen gezien we die aansluiting al hadden en ze toch eigenlijk zouden moeten zorgen voor een deugdelijk aansluitpunt, zou je denken. Maar daarvoor moesten we ook flink in de buidel tasten als we dat wilden.

Nou dan liever glasvezel. Erg blij dat het gelukt is om dat hier aan te gaan leggen want het was nog wel even spannend hoor! Dan maar liever die 2000 euro er tegenaan en goed internet :) En als je niet wilt is er niemand die je dwingt toch :)

Voor minder dan deze bedragen wil sowieso geen enkele partij het doen...dus wij zijn allang blij dat er nu zowaar toch een mogelijkheid kwam :j

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:34

Hier kon ik er ook voor kiezen maar dan kon ik niet bij KPN blijven maar moest ik een duurder abonnement nemen bij Caiway of Solcon. En dat wilde ik niet. Als ik de keuze had gehad om bij KPN te blijven had ik dat wel gedaan denk ik. Maar ik ben blij nu, heb goed internet, tv doet het altijd, geen klagen dus ik zag geen reden om te kiezen voor glasvezel bij een andere aanbieder.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:35

Van Caiway word je ook niet blij |(
Maar dat is de enige aanbieder hier.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:56

_Penotti schreef:
Van Caiway word je ook niet blij |(
Maar dat is de enige aanbieder hier.

Dat valt toch wel mee? Bijna nooit problemen hier, en anders tot nu toe goede ervaringen met de klantenservice.
Dan heb ik juist weer slechtere ervaringen met KPN en t-mobile...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:02

Nu gaat het momenteel goed *klopt af*
Maar we hebben wat uitval en storingen gehad.
Nu nog wel regelmatig met terugkijken of opgenomen films.
Klantenservice is super vriendelijk, maar komen ook niet verder dan trek de stekker er uit :D
Schiet niet op dus.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:03

superpony schreef:
Dat zeg ik ook niet. Wij doen niks waar we geen zin in hebben. Dit is een discussie forum en ik vraag alleen wat andere mensen hebben betaald en wat hun reactie was op zo een voorstel.

Het gaat me niet eens om mezelf, want ik kan er gewoon op in gaan en het nemen als we dat belangrijk zouden vinden.
Het gaat erom als je even leest dat het in mijn ogen, dus MIJN mening, belachelijk aanbod is.

Ten eerste nogmaals, krijg je maar 1 maand bedenktijd of je 1915 euro kan ophoesten. Dat zal echt niet voor iedereen te doen zijn. Buitenaf of niet.
Juist als mensen hier zeggen dat buitenaf wonen duurder is, heeft niet iedereen een dikke bank rekening. Hier wonen ook gewoon mensen met hele normale banen.

Ik snap je woede niet zo goed. Ja het is een hoop geld, maar niemand dwingt je toch op dat aanbod in te gaan? Nee, dat bedrag zal zeker niet op te hoesten zijn voor iedereen. Dus mensen die het niet kunnen of willen betalen nemen dan gewoon geen glasvezel. Die maand om te beslissen is overigens echt wel raar. Wat ik er hier van begrepen had is dat je kon kiezen - vastrechtvergoeding of een soort "huur" (dat bedrag per maand extra) maar dat je die vastrechtvergoeding altijd nog later kan betalen.

Bij ons werd trouwens het hele glasvezelnetwerk aangelegd. Er waren een aantal informatiebijeenkomsten en je moest je al inschrijven, bij meer dan 50% interesse gingen ze ook daadwerkelijk aanleggen. Bij ons lag alleen een supertraag ADSL lijntje van KPN. Omdat ik internet hard nodig heb voor mijn werk en ik (al helemaal nu) veel thuis werk was glasvezel echt een nobrainer. Ik heb de vastrechtvergoeding zakelijk betaald.

Bij ons waren er ook twee particuliere aanbieders. (dacht Solcon en Caiway idd). Wij hebben gewoon de goedkoopste gekozen (Caiway) en ik ben er echt dik tevreden over, tot nu toe totaal geen problemen mee gehad en het is zoveel sneller dan wat we hadden.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:05

Wat moet je nou met glas? ADSL gaat anders ook prima tot 100mbit. Tenzijn thuis een server park wilt begingen..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:27

Wij zitten echt ver onder de 20 mbit hoor met ons ADSL telefoonlijntje....

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:29

Wij hadden 1 mbit

En dan moesten we niet proberen tegelijkertijd te bellen, dan viel de hele modem uit :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:35

Wij hadden minder dan 1 mbit :')
Die reacties ook van de aanbieders ook toen we hier kwamen wonen... Woont u soms in een weiland? We kunnen u helaas niet aansluiten want u woont zo ver van de centrale dat wij de minimale snelheid niet kunnen garanderen. En dus kunnen we u niet aansluiten :+

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:40

Wij waren wel aangesloten, maar ze hebben ons wel gezegd dat ze dat nooit meer zouden doen.
Doe je nu die postcode check kan het ook niet meer.
Toen we van ons abonnement af wilden hadden we ook geen opzegtermijn en konden zo van ons lopende abonnement af.
Waren blij dat we vertrokken :D

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:13

Wij hadden 2MB... vooral uploaden ging echt zooooo traag, echt niet te doen