Vooroordelen Limburg/Randstad/Duitsland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:40

Sheran schreef:
Bubblewrap schreef:
Te herkenbaar _O-
Kom je dáááár helemaal vandaan??!
Joh.. Tis maar anderhalf uur? >;)

Ze hadden bij de UK (de Universiteitskrant van de Rijksuniversiteit Groningen) ooit een onderzoek gedaan naar de afstand Amsterdam - Groningen en Groningen - Amsterdam. Want Groningen - Amsterdam was normaal, maar Amsterdam - Groningen was als 'de kilimanjaro beklimmen op een éénwieler'. Wat blijkt? Amsterdam - Groningen is inderdáád 1,5 kilometer verder! (buitenbochten op de snelweg enzo). De UK moest dus toegeven: ze hebben een punt :))

_O-

Zoolgangster
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:18

Joliieeenn schreef:
Oh wat erg die vooroordelen over Limburg. Doet toch wel een beetje zeer aan mijn hart :+
Ik ben zelf een rasechte Limburger maar ben wel de grens over getrokken naar Belgisch Limburg. Dus ik ga geen vooroordelen hierover geven.
Idem dito over duitse vrouwen omdat ik mijn halve leven aan de duitse grens heb gewoond. Ja jawel, ik vond duitse meiden altijd raar .. :')
Ik heb over de randstad het vooroordeel dat ze veel te veel lawaai maken, je haalt ze altijd ertussen uit. Verder heb ik geen voordelen eigenlijk. Kan er nu geen bedenken :+

Oh, die arme Limburgers... Ik heb een schat van een Limburgse buurman die een paar dagen terug nog zelfgeteelde groente kwam brengen. Ik vind ze lief.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:37

Bubblewrap schreef:
belle_boef schreef:
Voor mensen uit de randstad is de weg naar het noorden altijd langer en verder dan voor mensen uit het noorden naar de randstad. Drenthe is zo’n eind weg. Voor mij als Drent vind ik het niet erg om Met 2 uurtjes in Amsterdam te zijn. Das nog dichtbij

Te herkenbaar _O-
Kom je dáááár helemaal vandaan??!
Joh.. Tis maar anderhalf uur? >;)

Maar dat klopt toch ook :+ ? In Amsterdam hoef je geen kwartier te rijden voordat je iets vindt waar je een pakje sigaretten kunt halen. Dit is uiteraard een grapje. Hoewel ik het tijdens mijn stage in Friesland wel serieus heb meegemaakt :'). Naar Drenthe ben ik overigens als Randstad-er wel 2,5 uur onderweg :). Randstad is niet alleen Amsterdam.

KimD

Re: Vooroordelen Limburg/Randstad/Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:17

Nederland is toch uberhaupt alleen maar Amsterdam? Daarnaast lopen we alleen maar klompen, hebben we allemaal tulpen in huis en roken de hele dag wiet! :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:21

True _O- _O-

belle_boef
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:59

KimD schreef:
Nederland is toch uberhaupt alleen maar Amsterdam? Daarnaast lopen we alleen maar klompen, hebben we allemaal tulpen in huis en roken de hele dag wiet! :D

Vergeet de kaas niet.

belle_boef
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:00

Oh en mensen uit de randstad denken meteen dat je op een boerderij woont als je tuin groter is dan 500m2

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:13

KimD schreef:

Nee, Nederland is de hoofdstad van Amsterdam.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:20

Tiggs schreef:
KimD schreef:

You're kidding right. :')

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:22

Ik heb jarenlang in Duitsland gewoond, dus ik ken best wat Duitse dames die Nederlands spreken. Dat doen ze vaak verrassend goed. Er wordt vaak gezegd dat Duitsers vinden dat wij maar Duits moeten leren, maar ik ken er een heel aantal die alleen een heel licht accent hebben en waar grammaticaal weinig op aan te merken is. In tegenstelling tot mijn Duits :')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:29

De enige Duitse vrouwen die ik "ken" in Nederland spreken Chinees.
Ook geen Duits overigens :D

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 10:30

Tiggs schreef:
KimD schreef:

Oh, deze heb ik gehoord. En Holland is een plaats in Duitsland. Of was het Denemarken? Maar ja, toen was ik in de USA.

Dankjulliewel allemaal! Heel 'fijn' om te lezen dat ik de meeste vooroordelen inderdaad ken, al was ik me minder bewust van het vooroordeel dat Duitsers echt beroerde modekeuzes maken / tien jaar achterlopen. Goed om te weten dat dat inderdaad een bekend vooroordeel is. De data lijkt daar ook op te wijzen. Ik duik weer de literatuur in, maar klets gerust verder, volgens mij vermaken jullie je wel :D

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:20

KimD schreef:
MarlindeRooz schreef:
Limburg: spreken dialect, nemen de boel niet al te serieus en eten veel vlaaien. Hebben vaak grote sociale kringen.
Randstad: voelen zich verheven boven de rest van Nederland, vinden zichzelf erg ontwikkeld en succesvol. Altijd hun mening spuwen. Denken het beter te weten.
Duitse vrouwen die Nederlands spreken zijn vaak oost-duitse vrouwen die hier gekomen zijn voor de liefde. Anderen ken ik niet. _O-

Dat is geen vooroordeel maar de keiharde waarheid. :+ We eten vlaai als ontbijt, lunch & diner. <<)

De rest past perfect in het vooroordelen rijtje.

Misschien toch maar naar Limburg verhuizen :))

Als ik naar mijn oorspronkelijk Limburgse collega's kijk zijn ze hartelijk en heel hulpvaardig. In overleg wel heel langdradig (maak nou gewoon je puhunt!) :D Soms wel 10 minuten bezig over iets wat je in een zin kunt zeggen.

Mijn oorspronkelijke Amsterdamse collega's (Wat ik ook ben overigens maar heb dat minder) zijn heel recht voor de raap. Zowel met positieve als negatieve dingen. Over huidige Amsterdammers kan ik niet zoveel zeggen, grotendeels import uit heel nederland/ de wereld maar oh wat zijn ze Amsterdammer >;) not.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:57

mar_fay schreef:
Heel 'fijn' om te lezen dat ik de meeste vooroordelen inderdaad ken, al was ik me minder bewust van het vooroordeel dat Duitsers echt beroerde modekeuzes maken / tien jaar achterlopen. Goed om te weten dat dat inderdaad een bekend vooroordeel is. De data lijkt daar ook op te wijzen.
Deze kwam op Facebook voorbij:
https://m.facebook.com/groups/303597879 ... 2113190913

Ik snapte hem niet :+ Maar aan de commentaren te zien, is het voor de meesten wel bekend.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 13:12

''Na twee jaar'' is een vrij accuraat beeld van ongeveer 60% van mijn Duitse vriendinnen :P maar inmiddels ook van de gemiddelde 17-jarige in Nederland.