Welke auto hebben jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:36

Ik zweer bij Renault Clio!

Rijd er eentje uit 2016, trekt lekker snel op (TCE). :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:03

Martine_R schreef:
Toyota Aygo, superzuinig en goedkoop :D

Ik ook, heb m nu 6 jaar en hij gaat pas weg als ie onder m'n kont vandaan roest :') ben nog 50,00 pm kwijt totaal aan wegen belasting en verzekeringen en kom met een tank vol (35 liter) makkelijk aan de 450/500 km.

Hebben daarnaast ook nog een Renault Megane station TDI Bose uitvoering, dat is een diesel, ook een hele fijne auto en ideaal als we met onze zoon op pad gaan, want genoeg ruimte :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:12

Ik ben dit weekend geüpgraded van een Ford Ka naar een Nissan Pixo, wát een heerlijk autootje met flink wat pit (te vergelijken met mijn vriend zijn Aygo uit 2017) :D

Nog even wat voordelen:
Super zuinig, laag in de wegenbelasting maar toch 5 deurs :) Krijgt niet de schoonheidsprijs qua model maar ik heb gelukkig een zwarte met 2 witte strepen over het midden dus dat maakt hem een stuk stoerder :')

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:19

kiwiwitje schreef:
Hier een peugeot 307 2.0 HDI.
T is een diesel, dus in de wegenbelasting voor particulieren ruk. Maar hier is het een grijs kenteken (bedrijfsauto) en ingericht met kennels.
Maar ik vind hem top. Fijne auto. met inmiddels zo'n ruim 4 ton op de teller. :)
De normale versie (die er ook in benzine is) heeft een fijne grote kofferbak en ook op de achterbank nog meer dan genoeg ruimte.

Kan ik beamen, sinds kort een 307 normale versie. Heerlijke auto. Jiet te groot en niet te klein. Ik voel me in kleinere auto's nooit heel veilig en in deze gelukkig wel!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:38

Wij hebben sinds januari een BMW i3, onze eerste elektrische auto, heel blij mee! :)

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:50

Kunga schreef:
Wat een reacties al! Heel erg bedankt allemaal!
Zelf ben ik opzoek naar een compacte, zuinige auto. Hij is vooral om dagelijks mee naar stal te rijden, wat ongeveer een kwartiertje is. Ook vind ik een goede kofferbak wel belangrijk, want ja paardenspullen moeten er wel in passen :'). Mijn budget is niet zo hoog als student, ik blijf het liefst rond de 1000 euro en de max is 2000. Overigens mogen duurdere auto's gewoon besproken worden hoor, daar kan een ander misschien wel wat aan hebben!

De Nissan Micra spreekt me wel heel erg aan, ziet er ook wel schattig uit. Ik zag net zelf ook een Daihatsu Cuore Tokyo voorbij komen, iemand daar ervaring mee?

Ik heb een Daihatsu Cuore Nagano ("koekblik") uit februari 2008, net te oud voor E10 (modellen vanaf april 2008), dus duurdere E5 of naar Duitsland rijden om te tanken. Ik heb hem ook in mijn studententijd gekocht, toen heb ik echt alleen maar naar 1 ding gekeken: goedkoop (aanschaf, onderhoud, verbruik & vaste uitgaven). Ding kost helemaal niks. Wegenbelasting 16,- per maand, verzekering 23,- pm, zelfs de onderdelen zijn goedkoop. Wat ik betaal om er 4 nieuwe banden onder te zetten, ben ik ook kwijt voor 1 nieuwe band voor mijn (lease)Golf. Bovendien, wat er niet is kan ook niet kapot gaan. Verbruik is ook leuk: 1:21 rij ik er nu gemiddeld mee. Ik vind het ideaal dat hij zo smal is, want ik heb hem al behoorlijk wat keren kwijt gekund op een plek waar anderen niet in konden omdat ernaast scheef geparkeerd was (zie foto).
Afbeelding
Er zit ook een trekhaak op, maar daar wil je eigenlijk alleen maar een fietsendrager op monteren. Ik heb er ook wel aanhangers mee getrokken, en dat gaat op zich prima, maar veel kan hij niet hebben.
Hij heeft een heerlijk kleine draaihoek, trekt tot 50 km/h razendsnel op (want licht), maar daarboven traag (want kleine motor) dus voor de snelweg heb je vaak de hele invoegstrook nodig.
Hij oogt ook klein, maar ik verbaas me elke keer hoeveel er toch in gaat, zeker als je de achterbank naar beneden klapt, want hij is ook van binnen vierkant :+
Ik vind hem ideaal voor de kortere afstanden, maar de mijne heeft geen cruise control dus als je verder weg moet, zou ik daar toch wel op letten.

TL;DR: goedkope auto zonder luxe die precies doet wat een auto moet doen, namelijk jou van A naar B brengen, zonder enige extra's (tenminste de mijne).

Kunga

Re: Welke auto hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 22:03

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik kende verder niemand die een daihatsu heeft en hoor toch graag ook hoe andere mensen de auto hebben ervaren voordat ik er een aanschaf. Toch maar eens bij die Daihatsu kijken :)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:32

Wat zoek je in een auto? Wil je comfort? Wil je snelheid? Trailer trekken?

Wij hebben een Fiat bravo voor dagelijks gebruik en de afstanden. Fijn autootje, net niet groot maar wel 4 zitter. Afhankelijk van het model, best een heel vlot ding.

Voor de trailer staat een pajero. Rijdt als een vrachtwagen dus qua comfort is het een wmah. Maar trekt de volle trailer met 2 vingers in z'n neus.

Dan hebben we een audi A4 cabrio voor de leuk. Ik wilde weer een 4 zitter cabrio ivm gezinsuitbreiding. De 2 zitter moet dus nog weg alleen moet eerst het motorblok er terug in. Klein detail :')

Al heel wat alfas versleten en 9van de 10 fijne auto's en erg betrouwbaar.

Jag gehad, onding. Comfort ++, maar altijd kapot.

Jeep gc, topauto. Traag maar echt fijne cruiser.

En zo kan ik nog even doorgaan... :Y)

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:39

Nessie schreef:
TS, voor dat budget kun je eens kijken naar een Daihatsu YRV. Technisch goede auto’s over het algemeen.

Dit was mijn 1e autootje. YRV uit 2002. Reed prima, verbaasde me ook iedere keer weer hoeveel troep ik erin kwijt kon. :')

47eu wegenbelasting per kwartaal

Gekocht voor 2000.

Helaas opgelicht bij aankoop (hoop verborgen gebreken) waardoor ie na 10 maanden rijp was voor de sloop :z

Nu heb ik een 206 uit '99 (€1000). Stuk sneller dan de Daihatsu, prima autootje tot nu toe :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:45

Als het niks mag kosten, neem je een oudere Panda en als het echt niks mag kosten, neem je de oer-Panda. Moet het ook wat aparts kunnen, neem je de 4x4-versie, zeker de oer-Panda in 4x4 is tot heel veel in staat!
Moet ie snel zijn, neem je de 100hp. Is dat niet snel genoeg dan zijn er mensen die de 1300 turbo uit een Punto erin gefrommeld hebben. Als dat niet snel genoeg is, moet je een Porsche nemen......

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:47

Mijn eerste auto was een seat ibiza. Groot genoeg en heeft me 5 jaar overal naartoe gereden.
Daarna een ford fiesta gekocht maar 1 groot drama. Bleef geld uitgeven aan die knakenbak.
Daarna toch weer een seat ibiza maar dan private lease.
En 2 juni onze vivaro bus ophalen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:48

@Jara; De Turbo versie is voor dat formaat best vlot :D

Mocht je het budget trouwens iets kunnen rekken, Subaru Justy kan een alternatief zijn voor een kleine auto.

In die prijsklasse staat alleen wel veel rotzooi te koop. Goed opletten voor louche handelaren, import auto’s zonder historie, schadeauto’s, verborgen gebreken en teruggedraaide tellerstanden. Neem contact op met een expert of neem iemand mee die er daadwerkelijk technisch goed inzicht in heeft (wanneer je dit zelf niet hebt uiteraard).

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:17

Ik rijd een zwarte VW UP (high UP), nieuw gekocht in dec. 2018. Het is mijn tweede UP op rij en ik ben er dol op.
Maar eerlijk is eerlijk, mijn man heeft een Volvo C30 en nja dat is toch wel echt ff iets anders. Als ik moet invoegen op de snelweg, dan doe ik altijd een schietgebedje en hoop ik dat ik genoeg vaart kan maken bij een korte invoegstrook. De Volvo daarentegen, die wil wel! Al is die auto me soms te vlug.
Gelukkig maak ik weinig km. op de snelweg, dus het Upje voldoet prima. Daarbij zit alles erop en eraan, van cruise control tot parkeersensoren en hij is zuinig.
Oja en het dashboard is ook tof!

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:22

Mijn eerste auto was een oude Kia Picanto. Fijn en goedkoop om mee te rijden en niet kapot te krijgen, maar in de zomer was het afzien zonder airco. Nu heb ik een Mitsubishi Colt CZC (cabrio). Een klein en luxe autootje met een prachtig interieur waar ik tot nu toe heel erg veel plezier van heb. Hij is wel een stuk duurder om te rijden en ondanks dat het een 4-zits is, kan er niemand achterin.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:29

Jaguar X type, hele fijn auto qua comfort en bediening.
Niet de zuinigste auto :o maar dat maakt die wel goed op andere punten <3

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:46

Kunga schreef:
Wat een reacties al! Heel erg bedankt allemaal!
Zelf ben ik opzoek naar een compacte, zuinige auto. Hij is vooral om dagelijks mee naar stal te rijden, wat ongeveer een kwartiertje is. Ook vind ik een goede kofferbak wel belangrijk, want ja paardenspullen moeten er wel in passen :'). Mijn budget is niet zo hoog als student, ik blijf het liefst rond de 1000 euro en de max is 2000. Overigens mogen duurdere auto's gewoon besproken worden hoor, daar kan een ander misschien wel wat aan hebben!

De Nissan Micra spreekt me wel heel erg aan, ziet er ook wel schattig uit. Ik zag net zelf ook een Daihatsu Cuore Tokyo voorbij komen, iemand daar ervaring mee?

Mijn auto is hier thuis eigenlijk gewoon een kruiwagen op benzine, ik vervoer er van alles mee, en er kan ongelooflijk veel in. Daarnaast is hij ook nog eens behoorlijk zuinig voor een wagen van zijn leeftijd en kost bijna niks in de wegenbelasting.

Maar...... Het is echt 1 van de lelijkste auto's die ik ken. :+ Het is een Opel Agila uit 2002, zie foto van vergelijkbaar autootje: https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ= ... q/$_86.JPG

Ik heb de achterbank vrijwel standaard plat, en het voordeel bij deze auto is dat hij ook echt plat kan. Ik heb een plaat op maat gezaagd en die ligt achterin, waardoor de volledige achterruimte als "laadbak" gebruikt kan worden. Passen 4 pakken stro of hooi in, ongeveer een kuub aan houtstammetjes, balken van 2 meter past ook, qua maximaal gewicht kun je ongeveer 14 grote 50 bij 50 tegels vervoeren en je krijgt hem vrijwel overal tussen geparkeerd/langs gereden omdat hij geen neus heeft en daardoor hele krappe korte bochtjes kan maken. Hij kan het ook prima hebben als je stapels weidepalen de weide in wilt slepen.. :+

Ik ben best een auto-liefhebber, wat betreft mooie gave krachtige auto's. En ik houd van een beetje snelheid. Toen mijn Citroen Saxo kapot ging en niet meer te maken was kreeg ik het aanbod om voor 700,- een Opel Agila over te nemen. No way dacht ik, ik snap dat je niet kieskeurig kunt zijn als je budget beperkt is, maar ammehoela, nooit zou ik zo'n auto rijden. Dat gaat me echt te ver. Mijn vriend was rationeler, het was een goede deal via een betrouwbare kennis en we hadden op dat moment niet zoveel te willen want het zat op financieel gebied even niet echt mee. Dus een goede degelijke auto voor een vriendelijke prijs bij een betrouwbaar adres, tjah. Ik liet me overhalen om op zn minst een ritje te maken. Ik hoopte dat mijn vriend dan tot het inzicht zou komen dat hij echt te lelijk was. Echter, het rondje rijden had dus als gevolg dat ik heel voorzichtig positief begon te worden. Wij zijn beide vrij lang, maar konden zowaar gewoon allebei met gemak onze benen kwijt. Hij zat lekker, reed eigenlijk wel fijn, voelde degelijk aan, benzineblokje had meer pit dan je zou verwachten bij zo'n auto en ook niet onbelangrijk, als je erin zit zie je de buitenkant niet. :')

Dat is nu 3 jaar geleden ongeveer, en op wat kleine dingetjes na nooit problemen mee gehad. En hij krijgt het hier zwaar te verduren, want ik vervoer er vrijwel alles mee. Ook de shetlander heeft er al ingestaan toen hij nog wat kleiner was. :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:18

Mijn eerste auto was een Citroën C1 uit 2007 en meest simpele model met niks erop. Jarenlang goedkoop in gereden en liet me eigenlijk nooit staan maar na 8 jaar was ik wel klaar met dat ding. Ineens ging alles kapot zo ongeveer en echt de meest domme kleine dingen wat bij een beetje auto niet al kapot zou moeten gaan (sloten versleten bijvoorbeeld).

Toen een Ford Ka uit 2010 met wat meer luxe en dat was echt een toppertje. Helaas heb ik hem maar anderhalf jaar mogen hebben want toen besloot iemand om me van links aan te rijden en werd hij total loss verklaard. Wat een verdriet had ik daarvan want was echt gehecht aan die auto. Zou zo weer een nieuwere Ford Ka (niet het roestende oude model) kopen of aanraden aan een ander.

Nu heb ik een Fiat 500 van 2008 waar ik tot nu toe ook nog zeer tevreden over ben. Ik was altijd al verliefd op het uiterlijk van deze auto's en toen ik na de Ka op zoek moest naar een auto wilde ik wel iets aparts. Mijn Fiat is zwart met zwart/witte blokjes als dak. Echt een leuke stoere auto dus deze zou ik ook zeker aanraden als eerste auto. De Ford Ka en de Fiat 500 komen uit dezelfde fabriek en hebben hetzelfde onderstel.

Succes met het zoeken van een auto!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:28

Ik heb een Chevrolet Matiz uit (ik dacht) 2006, een schattige blauwe. <3
Fijn ding, je merkt wel dat ie niet gemaakt is voor uren over de snelweg maar hij is verder goedkoop in onderhoud en wegenbelasting. De grotere kosten die ik eraan gehad heb waren voor nieuwe banden en een remklauw die was vastgelopen. Loopt ook vrij zuinig.
En, vind ik vooral erg fijn met mijn parkeerissues, klein dus past overal tussen. :))

Is ook mijn eerste auto, heb 'm nu 2,5 jaar en erg tevreden mee. :D

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:33

Ik heb een rode Daihatsu Trevis. Is een Japanse auto, kwalitatief goed. Hij is uit 2007. Ook super handig dat je in het dashboard veel opberg vakken hebt. En je ziet hem niet zo vaak rijden, ook wel leuk :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:35

Mijn eerste auto was een Volvo 460, inmiddels een aantal Volvo's verder er heb nu een S90 van 2018.
Volvo is een veilige auto, ook de kleinere modellen staan voor veiligheid, een V40 als je wat meer mee wilt nemen of een S40 als je liever een sedan wilt. In alle jaren dat ik Volvo rijd heb ik nooit problemen gehad of rare dingen. Zelfs niet als er meer km-ters werden gereden.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:44

Ik heb een Seat Mii FR-line uit 2019.
Voorheen heb ik 9N3 Volkswagen Polo's (bj. 2006-2009) en een Seat Ibiza uit 2017.

Ik moet zeggen dat mijn favoriet eigenlijk wel de Ibiza is qua rijcomfort.
Qua opties (cruise control, eps, traction control, parkeersensoren, bluetooth) is hij vrijwel gelijk aan mijn Mii.

De Mii heeft vanwege de FR-line best flinke lichtmetalen velgen en een sportonderstel, waardoor hij in de vering stugger is. Ik ga langzaam over de meeste drempels gezien ik anders tegen het plafond aanzit :=

Al met al ben ik héél blij met m'n Mii en mag hij nog jaren blijven. Qua formaat is dit ook wel een ideale auto die ik overal tussen krijg gewurmd.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:59

Mijn eerste auto rijd ik nog steeds, Skoda Fabia station uit 2010.

Ben er heel tevreden over, het is een mooie, fijne, ruime en zuinige auto (1 op 21).
Nu al 2 jaar glansrijk door de APK gekomen en verder nog nooit problemen mee gehad.
Heeft veel opties cruise control, start stop systeem, airco, automatisch helling trekken.
heeft me 5k gekost.

Alle mensen die er een keer in gereden hebben vonden het ook een fijne auto.

Dus misschien als tip eens naar Skoda Fabia's kijken?

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:02

Ik heb een citroën c1 €20,- pm wegenbelasting en rijd 1/20!

en rijd op het moment ook een citroën c5 tourer, deze is wel stuk duurder in de wegenbelasting

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 14:43

Ik kom net ook een auto tegen waar ik nog nooit eerder van gehoord had. Iemand ervaring met een Daewoo Matiz?
Op papier lijkt hij perfect bij mij te passen. Goedkoop, zuinig, niet te groot maar toch genoeg ruimte en lage wegenbelasting. Hij komt uit 2001. Ben benieuwd of iemand op bokt zo'n auto heeft.

Sorry trouwens dat ik niet veel reageer op alle reacties, maar het zijn er gewoon zoveel! Wel heel erg bedankt iedereen en ik ben hierdoor al op veel nieuwe kandidaten gekomen. :)

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:49

Opel Karl! :j
9000 euro maar zo goed als nieuw gekocht (10k op de teller, komt uit 2015). Heel blij mee :)

Hier zijn we opel fan, mijn vriend rijd een Opel Astra (uit 2018, nieuwer model) en dat is ook een heerlijke auto.

Volgende wordt een insignia? :=