Interculturele relaties en bikini-discussies enzo...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:40

Relaxed schreef:
_San87_ schreef:

Bedankt voor het bevestigen van Magrathea's punt :)).

Dan nu even serieus ;) Imo zit er wel een verschil in qua aangeven wat.. Bij TS zijn het nu al meerdere dingen waar haar vriend moeite mee heeft en hoe ver gaat dat dan nog? Is dit nog maar het begin of...?
Ik vind absoluut dat je rekening met elkaars wensen mag houden, maar tot hoe ver?

De reden waarom is belangrijk. Crocs, een hippie broek zijn allemaal smaak kwesties. Ik vind dat niet zo mooi dus heb liever dat je wat anders draagt.
Maar, ik wil niet dat je in publiek een Bikini draagt is geen smaak kwestie, maar wat dan wel? Waarom wil hij het niet?

Mijn aanname hierin is dat het komt door zijn achtergrond en geloof, maar zijn geloof praktiseert hij niet, en liegt zelf tegen zijn familie. Maar dan zou jij je wel moeten schikken? Hij niet, jij wel. Dat vind ik hypocriet. Maar Zoals ik zei dat is mijn aanname, ik zie namelijk nergens terug dat TS een reden benoemd of lees ik daar overheen?

Qimm
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:41

iirrssjjee schreef:
Je draagt al een tankini, en je draagt er zo goed als altijd al wat overheen... Wat wil hij dan? Hoe zit hij het dan voor zich?

Nou, dat dus? In eerste instantie dacht ik dat het misschien om een inimimi string bikinitje zou gaan. Maar een tankini. Dat is al het compromis tussen een bikini en een badpak...

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:41

Er worden een hoop aannames over onderdrukking en al gemaakt...
Een hoop steigerende merries hier!

Lijkt me moeilijk als je partner direct zo defensief wordt als je alleen maar aangeeft ergens niet comfortabel mee te zijn en een oplossing zoekt... Ik weet niet wie er dan toleranter is?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:42

anjali schreef:
Ik vind dit een heel interessante discussie.Wat ik wel typisch vind is dat bijna altijd toch de man de regels bepaalt of probeert te bepalen.Over belangrijke dingen bedoel ik,niet of crocs mooi zijn of niet,dat is een kwestie van smaak en niet iets essentieels.

De bikinikwestie kan geen kwestie van smaak zijn? Daar moet per se iets diepgaands achter zitten zoals regels willen bepalen, onderdrukken of beperken?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:44

Je draagt al een tankini, wat wilt hij dan nog meer? Of wat kan er nog meer? Armen en benen helemaal bedekken volgens mij, maar dat is al geen middenweg meer.

Tankini is een middenweg, persoonlijk zou ik niet verder dan gaan.

Rakkie123

Het hele interculturele laat ik even voor wat het is, je kunt er van alles van vinden maar die verschillen zijn er nou eenmaal en kan er boekwerken over vol schrijven.

Waar het mij om gaat is, kun je jezelf zijn?
Ik kan iemand nog zo leuk vinden maar als ik er eigenlijk van alles aan wil veranderen, is hij kennelijk niet goed genoeg voor mij.
Als ik me ongemakkelijk bij iemand voel, zal ik bij mezelf te rade moeten gaan, of de relatie wel is, wat ik van een relatie wens. Wat ik van een man verwacht, wat ik van het leven verwacht.

Dan kan ik ook verder gaan kijken of het reeele verwachtingen zijn, wil ik die standaard of wil ik de persoon.
Als ik de standaard wil, moet ik stoppen met de relatie, wil ik de persoon dan realiseer ik me dat ik gelukkig ben met de persoon.

Dus ik zou een gesprek aangaan over relaties, verwachtingen ed.
Maar op basis van verwachtingen en wensen en laat hem eens eerlijk in zichzelf gaan kijken wat hij verwacht van een relatie.
Pel deze laag af.
Ga eens kijken of jullie in elkaars leven passen op een dieper niveau.

Doe dat als goede vrienden, niet als partners, doe dat als volwassene.
En misschien blijf je alleen achter, misschien niet.
Maar als je samen blijft, kies je dieper voor de ander dan daarvoor.

Achterom

__Sannne schreef:
Cer schreef:
Of hij kan een poosje de tijd krijgen om eraan te wennen en is het volgende: "oke, ik ben mijn ongemakkelijkheid kwijt, doe jij maar lekker een bikini aan hoor schat :j "
of is dat een onmogelijk idee?

Voor mensen die zo'n vertekend beeld van de Islam hebben als Suzanne F., is dit waarschijnlijk een heel onmogelijk idee. :j

Dit heeft waarschijnlijk vrij weinig te maken met het geloof, maar vooral met cultuur.
En ik moet zeggen, hij heeft gekozen voor een meisje uit een andere cultuur, dan is het prima dat hij aangeeft wat voor hem lastig is... maar voor mij zou dan de vraag zijn wat hij er aan gaat doen om dit wel te accepteren. En natuurlijk kun je hem daarbij helpen, maar kleding aanpassen die cultureel geheel geaccepteerd is, zou voor mij echt een no go zijn.
Hij is diezelfde cultuur waar hij aan refereert ontvlucht en is een relatie aangegaan met iemand uit die andere cultuur en beweegt zich blijkbaar ook in diezelfde cultuur omdat hem dat beter past. Dan is er dus voor hem werk aan de winkel, niet voor zijn vriendin.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:45

_San87_ schreef:
anjali schreef:
Ik vind dit een heel interessante discussie.Wat ik wel typisch vind is dat bijna altijd toch de man de regels bepaalt of probeert te bepalen.Over belangrijke dingen bedoel ik,niet of crocs mooi zijn of niet,dat is een kwestie van smaak en niet iets essentieels.

De bikinikwestie kan geen kwestie van smaak zijn? Daar moet per se iets diepgaands achter zitten zoals regels willen bepalen, onderdrukken of beperken?

Als het smaak was geweest had hij niet voorgesteld om anders een berg vakantie te gaan doen. Een bikini niet mooi vinden kan, maar je dermate ongemakkelijk voelen als je vriendin er één op het strand aan heeft is geen kwestie van smaak.
Als hij zich ongemakkelijk had gevoeld als ze de bikini in andere setting aangehad had, laten we zeggen de bouwmarkt, had ik het logisch gevonden.
Daarbij neem ik aan (ja aanname) dat hij in zwembroek op het strand ligt, dat is dan niet ongemakkelijk? Dat is dan altijd nog één kledingstuk minder dan een bikini.

Cer
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:47

Ik vind dat er nog steeds wel heel erg gedacht wordt vanuit de gedachtengang dat je in vrijheid opgegroeid bent..
Dat is deze jongen niet... Hoe snel moet zo iemand kunnen switchen?

Ik vind, zolang hij het bij zn vriendin houdt met vragen wat ze wel of niet moet doen, dat ze het samen moeten uitzoeken.
Maar zodra hij daar anderen op gaat aanspreken of acties gaat ondernemen, bijv andere vrouwen aanspreken dat hij zich dan moet realiseren dat het hier geen goede omgeving voor hem is....

En wat hierboven ook gezegd wordt... dat hij moet wennen snap ik. Maar hij moet wel gaan wennen.. En dan kunnen ze alsnog samen afspraken maken, maar hij moet zich wel gaan realiseren dat de cultuur hier anders is..
⚠️ Cer kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:48

goldenarrow schreef:
Het is kneiterhypocriet, maar zelfs mijn super openminded vader geeft toe zelf ook zo naar vrouwen te kijken. Hij heeft mij opgevoed met de gedachte dat mannen dat nou eenmaal doen (en denken dat het niet zo is is jezelf oogkleppen ophouden, de enige mannen die niet naar vrouwen kijken zijn homo of aseksueel :+ ). Het is nou eenmaal zo dat alle mannen kijken, dat is hun natuur. Als je vriend zegt dat hij dat niet doet dan liegt hij. Ik heb liever dat mijn vriend er eerlijk over is dan dat hij tegen me liegt of stiekem moet gaan lopen doen.

Mijn vader wil het beste voor mij en die wil niet dat mannen achter mijn rug om zeggen dat ze me alle hoeken van de kamer willen laten zien en wat ze allemaal wel niet met me zouden doen. Mijn vriend wil dat ook niet voor mij. Beiden laten me vrij om daarin mijn eigen keuzes te maken, maar geven wel hun mening op het moment dat het een gewaagde keuze zou zijn. En laten we eerlijk zijn, als we een dame zien in een jurkje waarbij we kunnen liplezen denken we daar ook allemaal wat van. En als dat een vriendin van me zou zijn zou ik ook zeggen dat ze beter iets anders aan kan trekken.

De vriend van TS komt uit een andere cultuur, waar de grenzen veel hoger liggen dan hier. Dan is het toch mooi dat je het daar met elkaar over kan hebben en samen tot een besluit kunnen komen waar je allebei tevreden mee bent?

8)7 :r
Dus jouw openminded vader en vriend vinden dat jij je moet bedekken omdat zij viezerikken zijn? Daar is niks openminded aan, dat is gewoon achterlijk en hypocriet.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:51

Niet zo lang geleden was ik in Egypte op vakantie en daar stikte het echt van dames in burkini, echt van top tot teen bedekt, ook kleine meisjes al in zo'n totaalbadpakje. Maar alle kerels liepen er wel lekker vrij in een strandshortje rond, te genieten van de zon en dat vind ik dan echt zo hypocriet aan dit hele verhaal.

Ik zou het denk ik bij hem laten. Ik hoor wat je zegt, ik begrijp je gevoel, wil best rekening met je houden (dat doe je al op heel wat vlakken) maar ik ben anders opgevoed en dit (de tankini) is in mijn wereld gewoon helemaal ok. Volgens mij is het dan aan hem om te bedenken wat hij met zijn gevoel daarover doet. Hij vraagt jou nu om je aan te passen vanwege zijn nare gevoel daarover. En daardoor voel jij je misschien weer naar doordat je niet op het strand kan liggen zoals je zou willen. Werkt twee kanten op. Wie zn gevoel is dan belangrijker?

Cer
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:51

Ik vind het verhaal van GoldenArrow idd veel zorgwekkender... :oo
Maar dat is hier het onderwerp niet...
⚠️ Cer kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:52

Sjoos schreef:
_San87_ schreef:

Als het smaak was geweest had hij niet voorgesteld om anders een berg vakantie te gaan doen. Een bikini niet mooi vinden kan, maar je dermate ongemakkelijk voelen als je vriendin er één op het strand aan heeft is geen kwestie van smaak.
Als hij zich ongemakkelijk had gevoeld als ze de bikini in andere setting aangehad had, laten we zeggen de bouwmarkt, had ik het logisch gevonden.
Daarbij neem ik aan (ja aanname) dat hij in zwembroek op het strand ligt, dat is dan niet ongemakkelijk? Dat is dan altijd nog één kledingstuk minder dan een bikini.

Ja goed, het kan prima zijn dat hij bikini's niet mooi vindt. Zelf denk ik ook niet dat dat het geval is, maar ik vind reacties die zinspelen op regels bepalen voor de vrouw ook weer overtrokken en best wel op de zaken vooruit lopen.

We weten beide dat de moraal (óók in de Westerse wereld!) heel anders is voor mannen en vrouwen voor wat betreft tepels wel of niet bedekken. Ook in ogenschouw nemend hoe mannen naar vrouwen kijken, als lustobject,voornamelijk. Iets waar mannen geen/weinig last van hebben. Overigens vind ik ook daar wat van.

Cer
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:54

_San87_ schreef:
Ook in ogenschouw nemend hoe mannen naar vrouwen kijken, als lustobject,voornamelijk. Iets waar mannen geen/weinig last van hebben.

Hoe bedoel je deze?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:56

En als Hollandse dame zie ik ook liever geen mensen in te kleine bikini's. Zeker niet in stringbikini's. Ze moeten doen wat ze willen hoor, maar ik voel me daar ook ongemakkelijk bij. Dus het hoeft ook totaal geen hypocrisie ofzo te zijn van je vriend, of dat hij niet wil dat andere mannen zo naar je kijken.

Ik vind het netjes van je vriend hoor, over dit soort dingen moet je het toch gewoon kunnen hebben? En dan beslis je of je hierin een compromis wil sluiten of niet. Persoonlijk zou dit geen issue voor me zijn en zou ik het wel doen, ik hou ook niet van teveel bloot. Maar ik zou dan bijvoorbeeld weer niet alleen maar wijde kleding willen dragen en daar dus niet mee akkoord gaan.

In een relatie moet je toch altijd compromissen sluiten? Ik vind het een beetje eng dat mensen meteen aan onderwerping denken.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:57

Cer schreef:
_San87_ schreef:
Ook in ogenschouw nemend hoe mannen naar vrouwen kijken, als lustobject,voornamelijk. Iets waar mannen geen/weinig last van hebben.

Hoe bedoel je deze?

Mannen die in een zwembroek lopen worden niet geassocieerd met sexy, provocerend, lust opwekkend. In verhouding worden er veel minder mannen nagefloten of nageroepen, of veroordeeld om hun kleding, bijvoorbeeld.

Cer
Bakkabouter

Re: Interculturele relaties en bikini-discussies enzo...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:59

Ohhh zo, ja eens..
Dat heeft ook te maken met machtsverhoudingen... maar ook dat is een andere discussie ..

(mijn vriend kon bijv moeilijk begrijpen dat ik me niet prettig voel in bepaalde situaties met mannen (hij is zelf redelijk sterk bijvoorbeeld) en dat ik heb geleerd dat een glimlach verkeerd opgevat kan worden door mannen.... Totdat hij het een keer zag gebeuren bij een vriendin van hem. Daar schrok hij heel erg van... Dat heeft oa te maken met krachtsverschil tussen mannen en vrouwen.. misschien terugwerkend vanuit 'we slepen een vrouw aan haar haren de grot uit') ..
mensen zijn... onderontwikkeld wat dat betreft... :j

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:01

Sheran schreef:
En als Hollandse dame zie ik ook liever geen mensen in te kleine bikini's. Zeker niet in stringbikini's. Ze moeten doen wat ze willen hoor, maar ik voel me daar ook ongemakkelijk bij. Dus het hoeft ook totaal geen hypocrisie ofzo te zijn van je vriend, of dat hij niet wil dat andere mannen zo naar je kijken.

Ik vind het netjes van je vriend hoor, over dit soort dingen moet je het toch gewoon kunnen hebben? En dan beslis je of je hierin een compromis wil sluiten of niet. Persoonlijk zou dit geen issue voor me zijn en zou ik het wel doen, ik hou ook niet van teveel bloot. Maar ik zou dan bijvoorbeeld weer niet alleen maar wijde kleding willen dragen en daar dus niet mee akkoord gaan.

In een relatie moet je toch altijd compromissen sluiten? Ik vind het een beetje eng dat mensen meteen aan onderwerping denken.

Ze had al een tankini aan, dus geen ieniminie, veel te kleine bikini..
Dus dat lijkt mij al heel bedekkend, buiten armen en benen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:03

dromertje2 schreef:
Ze had al een tankini aan, dus geen ieniminie, veel te kleine bikini..
Dus dat lijkt mij al heel bedekkend, buiten armen en benen.

Ook bij een tankini kan het eruit zien alsof de borsten er zowat uit vallen. Ook bij een tankini kan het broekje niks aan de verbeelding over laten. Ondanks dat de buik dan (deels) bedekt is.

Persoonlijk vind ik niks mis met een tankini, dus ik ben ook wel benieuwd hoe de vriend van TS het voor zich ziet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:04

dan maar in een stringbadpak naar het strand TS ;)
We missen hier gewoon info, de belangrijkste vraag is: wat zou hij dan wel ok vinden om op het strand te dragen? Kan hij alleen akkoord gaan met zo'n wandelende tent dan heb je een probleem. Aangezien hij er ook problemen mee heeft als je een korte broek draagt denk ik dat het nog niet zo eenvoudig is.
Dat hij het aangeeft en dat jullie er over praten is natuurlijk hartstikke goed.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:05

Sommige mannen denken dat als een vrouw een stuk onbedekte huid laat zien dat ze daarmee een sexueel signaal,een uitnodiging dus,zou uitzenden. Ze kijken dus graag naar vrouwen die dat doen maar hun eigen vrouw\vriendin mag het niet want die is van hen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:05

dromertje2 schreef:
Je draagt al een tankini, wat wilt hij dan nog meer? Of wat kan er nog meer? Armen en benen helemaal bedekken volgens mij, maar dat is al geen middenweg meer.

Ik vind het intussen een beetje storend dat het badpak hier wordt neergezet als een lelijk onding dat je alleen moet willen dragen als je je lichaam wil bedekken. Ik ken vrouwen bij wie een badpak prachtig staat. Tankini is een kledingstuk dat TS sowieso al zou dragen, geen compromis.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:08

Achterom schreef:
goldenarrow schreef:
Het is kneiterhypocriet, maar zelfs mijn super openminded vader geeft toe zelf ook zo naar vrouwen te kijken. Hij heeft mij opgevoed met de gedachte dat mannen dat nou eenmaal doen (en denken dat het niet zo is is jezelf oogkleppen ophouden, de enige mannen die niet naar vrouwen kijken zijn homo of aseksueel :+ ). Het is nou eenmaal zo dat alle mannen kijken, dat is hun natuur. Als je vriend zegt dat hij dat niet doet dan liegt hij. Ik heb liever dat mijn vriend er eerlijk over is dan dat hij tegen me liegt of stiekem moet gaan lopen doen.

Mijn vader wil het beste voor mij en die wil niet dat mannen achter mijn rug om zeggen dat ze me alle hoeken van de kamer willen laten zien en wat ze allemaal wel niet met me zouden doen. Mijn vriend wil dat ook niet voor mij. Beiden laten me vrij om daarin mijn eigen keuzes te maken, maar geven wel hun mening op het moment dat het een gewaagde keuze zou zijn. En laten we eerlijk zijn, als we een dame zien in een jurkje waarbij we kunnen liplezen denken we daar ook allemaal wat van. En als dat een vriendin van me zou zijn zou ik ook zeggen dat ze beter iets anders aan kan trekken.

De vriend van TS komt uit een andere cultuur, waar de grenzen veel hoger liggen dan hier. Dan is het toch mooi dat je het daar met elkaar over kan hebben en samen tot een besluit kunnen komen waar je allebei tevreden mee bent?

8)7 :r
Dus jouw openminded vader en vriend vinden dat jij je moet bedekken omdat zij viezerikken zijn? Daar is niks openminded aan, dat is gewoon achterlijk en hypocriet.

PARDON! Wil jij mij eens geen woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb? NIEMAND bepaalt wat ik draag behalve ikzelf! Sterker nog, ik ben opgevoed met het idee van vrijheid en eigen keuzes maken. Mij is met de paplepel ingegoten dat ik niemand nodig heb en dat ik als vrouw zeker nooit afhankelijk moet zijn van een man, dat ik mijn eigen boontjes moet kunnen doppen.

MAAR ik denk tegelijk dat het wel goed is je ogen niet te sluiten voor de waarheid. En dat is dat er nu eenmaal veel mensen rondlopen die naar vrouwen kijken en daar met hun vrienden over grappen. Waarom denk je anders dat programma's als Temptation Island, Ex on the beach, Too hot to handle, Love island, etc. het zo goed doen? Niet om de intelligente gesprekken die daar gevoerd worden hoor. En ik denk dat het juist slim is om te weten dat er nou eenmaal mensen zijn die zo naar je kijken. Aan jou/mij/ieder ander de keuze om daar wel of niet iets mee te doen. En als ik in mijn blote kont rond wil lopen moet ik dat helemaal zelf weten, dat is mijn vrijheid. Maar mijn vriend heeft de vrijheid om te zeggen dat hij zich daar niet prettig bij voelt.

Mijn vriend en vader betichten dat zij viezerikken zijn, wie denk je wel niet dat je bent. Bah bah! Ik ga me dan ook uit deze discussie terug trekken. Ga lekker je eigen bekrompen gedachtes tegen iemand anders spuien, ik weet wel beter.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:14

Magrathea schreef:
dromertje2 schreef:

Ik vind het intussen een beetje storend dat het badpak hier wordt neergezet als een lelijk onding dat je alleen moet willen dragen als je je lichaam wil bedekken. Ik ken vrouwen bij wie een badpak prachtig staat. Tankini is een kledingstuk dat TS sowieso al zou dragen, geen compromis.

Dat zeg ik ook niet. Een badpak kan even goed een niemendal zijn en niets verhullen.

Ts: Wat voor tankini droeg je?
Wat zou hij willen dat je draagt?
Wat draagt hij op het strand?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:14

Josien_ schreef:
Probeer hierin een compromis te sluiten, dat kan een badpakjurkje zijn maar bijvoorbeeld ook dat je altijd iets aantrekt of omslaat als je een stukje gaat lopen of ergens wat drinken gaat halen bijvoorbeeld.

een badpakjurkje is toch geen compromis, maar wat hij wil?
laatste doet ze al