Volwassene met bijbaantje naast gewone werk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 19:54

Snippergroen schreef:
Ik werk daar echt omdat ik het leuk en gezellig vind en in mijn beval betreft het een wellnessresort waar ik gratis het hele jaar naar binnen mag. Voor mij een mooie arbeidsvoorwaarde om aan te houden ;)

Dat trekt dan het "heitje" weer een beetje recht!

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 20:32

martinev schreef:
Ohh ik vind veel teveel dingen leuk, en daardoor heb ik meerdere baantjes naast mijn fulltime werk! Ik werk fulltime op een middelbare school als 1e graads docent Nederlands, maar zelfs daar bestaat mijn baan uit heel veel verschillende onderdelen. Ik geef dit jaar Nederlands aan 1 vwo5 en 1 vwo6 klas. Daarnaast ben ik schoolopleider, ik regel alles voor de stagiairs en de docenten in opleiding. Ook ben ik nieuwe docentencoach en zij-instroomcoördinator. Oh ja, en mentor van 19 vwo6 leerlingen.
Naast deze fulltime baan geef ik regelmatig avonden cursus aan zij-instromers in het basisonderwijs. Door omstandigheden begeleid ik nu ook een zij-instromer in het basisonderwijs naar haar geschiktheidsonderzoek, deze begeleiding bestaat uit een aantal lesbezoeken en coachende gesprekken.
Ook doe ik regelmatig een klus voor CITO, dat heeft meestal te maken met de eindexamens. Ik ben ook nog vrijwilliger voor het openluchttheater hier in het dorp, ik schrijf de nieuwsbrieven.
Oh, en ik geef ook nog een elke week aantal mensen spring- en dressuurles.

Ik kan slecht stilzitten, vind alles leuk en doe graag zo veel mogelijk! Het is niet voor het geld, want in tegenstelling tot wat iedereen altijd roept verdien je in het onderwijs absoluut niet slecht, zeker niet in het eerstegraadsgebied en dan ook nog in een tekortvak.

Ik ben ook nog veel met de paarden bezig, we hebben er 6 hier aan huis staan waarvan ik er eentje in de subtop start! Heerlijk vind ik het, dit alles samen!

Hoe ziet een dag van jou eruit als ik vragen mag? Het klinkt super veel!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:20

GamblersCup schreef:
Mettee schreef:
Ik heb naast mijn baan van 40 uur nog een freelance “baan” als transcribent! Je kan zelf kiezen wanneer je een transcript pakt (er moet wel wat beschikbaar zijn) en dus hoeveel je wil bijverdienen! Lekker makkelijk vanuit huis te doen.

Heb je dan wel regelmatig een klus? Stel dat iemand best wat bij wil verdienen? Wat voor opdrachtgevers zijn het zoal?

Eerder kon ik elke dag wat doen, deze maand is het rustig. Ik doe het voor een bedrijf dus verschillende soorten transcripties.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:07

Nature93 schreef:
martinev schreef:
Ohh ik vind veel teveel dingen leuk, en daardoor heb ik meerdere baantjes naast mijn fulltime werk! Ik werk fulltime op een middelbare school als 1e graads docent Nederlands, maar zelfs daar bestaat mijn baan uit heel veel verschillende onderdelen. Ik geef dit jaar Nederlands aan 1 vwo5 en 1 vwo6 klas. Daarnaast ben ik schoolopleider, ik regel alles voor de stagiairs en de docenten in opleiding. Ook ben ik nieuwe docentencoach en zij-instroomcoördinator. Oh ja, en mentor van 19 vwo6 leerlingen.
Naast deze fulltime baan geef ik regelmatig avonden cursus aan zij-instromers in het basisonderwijs. Door omstandigheden begeleid ik nu ook een zij-instromer in het basisonderwijs naar haar geschiktheidsonderzoek, deze begeleiding bestaat uit een aantal lesbezoeken en coachende gesprekken.
Ook doe ik regelmatig een klus voor CITO, dat heeft meestal te maken met de eindexamens. Ik ben ook nog vrijwilliger voor het openluchttheater hier in het dorp, ik schrijf de nieuwsbrieven.
Oh, en ik geef ook nog een elke week aantal mensen spring- en dressuurles.

Ik kan slecht stilzitten, vind alles leuk en doe graag zo veel mogelijk! Het is niet voor het geld, want in tegenstelling tot wat iedereen altijd roept verdien je in het onderwijs absoluut niet slecht, zeker niet in het eerstegraadsgebied en dan ook nog in een tekortvak.

Ik ben ook nog veel met de paarden bezig, we hebben er 6 hier aan huis staan waarvan ik er eentje in de subtop start! Heerlijk vind ik het, dit alles samen!

Hoe ziet een dag van jou eruit als ik vragen mag? Het klinkt super veel!

Ja het is ook veel, maar ik ben een kei in dingen efficiënt plannen. Het scheelt dat ik al heel lang voor de klas sta, aan het voorbereiden van mijn lessen ben ik nauwelijks meer tijd kwijt, dus dat is winst. Buiten de 6 uur die ik per week lesgeef kan ik al mijn werkzaamheden zelf plannen. Een deel van mijn baan is het regelen van van alles, ik kies er vaak voor om 's ochtends thuis eerst te gaan paardrijden, en ga dan 's avonds nog even aan de slag met wat mailtjes. De cursussen die ik geef zijn in de avond, een deel als bijbaan, maar ook een deel in mijn functie als zij-instroomcoördinator. Omdat ik op vrijdag geen les hoef te geven op school neem ik die dag vaak vrij, als ik veel avonden zij-intstroomcursussen heb gegeven. De andere dingen doe ik vaak tussendoor, in een tussenuur op school of 's avonds als ik op de bank zit. Dressuur- en springles geven doe ik over het algemeen in het weekend, of 's ochtends voor mijn werk, een deel komt bij mij aan huis voor les dus dat kost ook niet zo heel veel tijd!