Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Eske_B schreef:Astorga schreef:Zolang COVID nog rondwaart zijn bijv. chemobehandelingen beperkt. Dat heeft niet te maken met capaciteit van ziekenhuizen maar met het virus zelf. Wanneer je niet meer kunt genezen maar misschien kunt rekken met chemo wordt zo'n behandeling nu liever niet gestart. Als je het immuunsysteem platlegt en daarna COVID oploopt is de kans wel heel groot dat het direct klaar is.
Curatieve behandelingen gaan hier wel gewoon door, maar ook voor die mensen is het risico bij een COVID-besmetting levensgroot.
Ook voor deze groep is het dus van het grootste belang dat we het virus verder kunnen indammen en dat moet helaas met maatregelen zolang er nog geen vaccin is.
Oke, dat wist ik niet! Bedankt voor de uitleg
Gloa schreef:We kunnen tegenwoordig zoveel met medicijnen, bestralingen enz enz. Hoe ver ga je daarin? Waar ligt de grens. Elk leven is kostbaar en het zijn moeilijke overwegingen. Maar wel dingen waarover nagedacht moet worden. Ook nu. Hoe ver ga je om de (laten we wel eerlijk wezen de relatief kleine) groep kwetsbaren te beschermen? En ja ook ik heb kwetsbare mensen in mijn omgeving. Laatst nog een interessant gesprek over gehad met mijn kwetsbare buren met eigen bedrijf die de omzet nu met meer dan 50% hebben zien terug lopen. Zij willen het liefst dat alles weer gaat draaien en ze zelf de nodige maatregelen voor bescherming nemen.
Gloa schreef:@moonfish; je raakt nu een heel ander punt. Iets wat binnen de medische wetenschap al heel erg lang een onderwerp van discussie is.
We kunnen tegenwoordig zoveel met medicijnen, bestralingen enz enz. Hoe ver ga je daarin? Waar ligt de grens. Elk leven is kostbaar en het zijn moeilijke overwegingen. Maar wel dingen waarover nagedacht moet worden. Ook nu. Hoe ver ga je om de (laten we wel eerlijk wezen de relatief kleine) groep kwetsbaren te beschermen? En ja ook ik heb kwetsbare mensen in mijn omgeving. Laatst nog een interessant gesprek over gehad met mijn kwetsbare buren met eigen bedrijf die de omzet nu met meer dan 50% hebben zien terug lopen. Zij willen het liefst dat alles weer gaat draaien en ze zelf de nodige maatregelen voor bescherming nemen.
Gloa schreef:@moonfish; je raakt nu een heel ander punt. Iets wat binnen de medische wetenschap al heel erg lang een onderwerp van discussie is.
We kunnen tegenwoordig zoveel met medicijnen, bestralingen enz enz. Hoe ver ga je daarin? Waar ligt de grens. Elk leven is kostbaar en het zijn moeilijke overwegingen. Maar wel dingen waarover nagedacht moet worden. Ook nu. Hoe ver ga je om de (laten we wel eerlijk wezen de relatief kleine) groep kwetsbaren te beschermen? En ja ook ik heb kwetsbare mensen in mijn omgeving. Laatst nog een interessant gesprek over gehad met mijn kwetsbare buren met eigen bedrijf die de omzet nu met meer dan 50% hebben zien terug lopen. Zij willen het liefst dat alles weer gaat draaien en ze zelf de nodige maatregelen voor bescherming nemen.
KimD schreef:Ik vraag me echt af wat er in het hoofd omgaat bij mensen zoals jullie.
Toen ik hoorde dat er in Den Haag gedemonstreerd werd tegen vanalles en nog wat rondom de Corona maatregelen vroeg ik me af of al deze mensen als baby op het hoofd gevallen zijn? Want je bent dan toch per definitie niet lekker tussen de oren, of?
Beseffen mensen wel hoeveel vrijheid wij hebben in NL?!
Edit, de app terzijde. Die is gewoon niet veilig gebleken.
Britt_xxx schreef:Ik word hier best verdrietig van. Die "relatief kleine groep kwetsbare mensen" is zo klein niet. Ik heb de precieze feiten niet meer 100% op een rij, maar dat zijn dus de 60-plussers, de kankerpatiënten, de mensen met een auto-immuunziekte. Mensen met astma, met COPD, met hartfalen, de diabeten. En dan noem ik ze niet eens allemaal op...
Britt_xxx schreef:Ik word hier best verdrietig van. Die "relatief kleine groep kwetsbare mensen" is zo klein niet. Ik heb de precieze feiten niet meer 100% op een rij, maar dat zijn dus de 60-plussers, de kankerpatiënten, de mensen met een auto-immuunziekte. Mensen met astma, met COPD, met hartfalen, de diabeten. En dan noem ik ze niet eens allemaal op...
Luckystory schreef:Ik ben het eens met TS, dat er helemaal niets verkeerds is met kritisch te kijken naar al de maatregelen die nu getroffen worden.
Wat mij betreft wegen grondwettelijke vrijheden toch ook iets zwaarder door dan de illusie van veiligheid te creëren door een soort van politiestaat.
Lusitana schreef:Ik weet niet waarom er mensen zijn die altijd zo bezig zijn met wat er zogenaamd afgepakt wordt ipv te kijken naar waarom maatregelen worden genomen.
Er is ooit een amerikaanse demonstrant tegen helmdragen (op de motor) omgekomen omdat hij geen helm droeg en nog steeds vinden de demonstranten dat het je eigen keuze moet zijn. Want iets opgelegd krijgen is erger dan doodgaan?
Maatregelen omtrent covid-19 worden genomen om te voorkomen dat de ziekenhuizen overbelast worden omdat iedereen die geavanceerde medische hulp nodig heeft, graag terecht wil kunnen in een ziekenhuis, ook tijdens een pandemie.
En dat gaat niet als alles vol ligt met corona patienten. Moet je ze dan maar een spuitje geven als ze het niet zonder ziekenhuis redden?
Het is gewoon makkelijker om te voorkomen dat teveel naar het ziekenhuis moeten.
Overigens worden ouderen helemaal niet meer getroffen en gaan ze ook niet sneller dood.
Het is vooral het ernstigst bij volwassen mannen die nog niet oud zijn. In die groep gaan ook de meesten dood.
Als je goed bent voorgelicht, kun je niet tegen maatregelen zijn, maar ze alleen maar toejuichen.
Het is de eigenwijsheid van de mensen die zorgt dat er straks een nog grotere golf komt.
Gloa schreef:Knuppel in het hoenderhok dan maar; raken ziekenhuizen overvol of is er gewoon een tekort aan bedden en personeel door jarenlange bezuinigingen, privatisering en gegraai van bepaalde (voormalig politieke) personen.......
Oftewel wordt het volk in de breedste zin van het woord slachtofffer van het gepruts van dezelfde overheid die nu de boel probeert te plakken ten koste van iedereen? En met iedereen bedoel ik ook echt iedereen die op welke manier dan ook te lijden heeft van de ziekte zelf of huidige maatregelen.
Gloa schreef:Knuppel in het hoenderhok dan maar; raken ziekenhuizen overvol of is er gewoon een tekort aan bedden en personeel door jarenlange bezuinigingen, privatisering en gegraai van bepaalde (voormalig politieke) personen.......
Oftewel wordt het volk in de breedste zin van het woord slachtofffer van het gepruts van dezelfde overheid die nu de boel probeert te plakken ten koste van iedereen? En met iedereen bedoel ik ook echt iedereen die op welke manier dan ook te lijden heeft van de ziekte zelf of huidige maatregelen.
Citaat:constateren:
-Het kabinet is bezig met een noodwet die de vrijheden van burgers door Covid-19 kan inperken.
Handhavers mogen uw huis binnendringen, zij mogen straffen, zij mogen verplicht vaccineren, zij mogen u opsluiten enz als u zich niet aan de regels houdt die gelden voor deze enorme dreiging van dit dodelijke virus voor de volksgezondheid!
-Maar dit zogenaamde dodelijke virus is helemaal niet zo dodelijk. De case fatalityrate ligt op 0.1% en dat is vergelijkbaar met een reguliere jaarlijkse griepgolf. Zelf bij SARS in 2003 met een case fatalityrate van 10% hadden wij geen lockdown.
-Deze noodwet rechtvaardigt niet de maatregelen die nu al een maand door onze neus worden gedrukt
Er is reeds een werkzame medicatie à €3,- per coronapatiënt die onze regering niet wil verstrekken aan de burgers.
Daarentegen geeft de regering 150 miljoen uit aan vaccins.
-Uit verschillende openbare wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat de maatregelen lockdown en social distancing niet helpen.
-Natuurlijke immuniteit is de manier en dan is het virus heel snel weg. - Vele van u zijn overigens al besmet geweest alleen heeft u er niets van gemerkt. Ook dit staat wetenschappelijk vast.
Het aantal besmettingen is een factor 25-100 keer hoger dan ons RIVM ons voorhoudt volgens hun geheime onderzoeken en modellen.
-Dit moet stoppen want de nevenschade door deze lockdown en anderhalvemetermaatschappij is enorm. en verzoeken
Het parlement tegen deze noodwet te stemmen en de lockdown en de maatregelen per omgaande te stoppen nu zij niet meer in verhouding staan tot het te dienen doel.