Bedrijf levert producten Aliexpress

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 08:57

Even een update.

Nadat ik meerdere keren gevraagd heb om KvK nr en retourgegevens zodat ik kon retourneren kreeg ik onderstaande 'reactie'. Uiteraard heb ik ook aangegeven dat ik de manier waarop, met Ali etc schandalig vind.

Afbeelding

Hier heb ik dus precies niks aan. Daarnaast heb ik ze nota bene de printscreen mee gestuurd waarin staat dat het pakket van Aliexpress komt! Ik heb nu contact opgenomen met Mollie in de hoop dat zij mij op zn minst een KvK kunnen sturen. Misschien dat ze wakker worden zodra ze merken dat ik daadwerkelijk aan het speuren ben en wat heb gevonden..

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:17

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:18

LoveUggs schreef:
Even een update.

Nadat ik meerdere keren gevraagd heb om KvK nr en retourgegevens zodat ik kon retourneren kreeg ik onderstaande 'reactie'. Uiteraard heb ik ook aangegeven dat ik de manier waarop, met Ali etc schandalig vind.

[ [url=m/jNgpIo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier heb ik dus precies niks aan. Daarnaast heb ik ze nota bene de printscreen mee gestuurd waarin staat dat het pakket van Aliexpress komt! Ik heb nu contact opgenomen met Mollie in de hoop dat zij mij op zn minst een KvK kunnen sturen. Misschien dat ze wakker worden zodra ze merken dat ik daadwerkelijk aan het speuren ben en wat heb gevonden..

Ze zijn verplicht een retour aan te nemen!

Dat is de wet in Nederland.

En voor Mollie heb je inderdaad een KvK nodig.

Ik weet er alles van, ik heb nl ook een webshop. (Met KvK en btw nummer trouwens.)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:21

Ik heb het idee dat dat steeds vaker als lucratief verdienmodel wordt gebruikt. Ik bestelde laatst een hondenmandje via een Nederlandse firma. Afgeprijsd van 79,- voor 39,95. Levertijd vond ik wel wat lang: 1-4 weken maar och. Toen het pakketje binnenkwam met afzender Aliexpress ging mij een lampje branden :\ .. Bij Aliexpress zijn deze mandjes te bestellen voor 8,99... :n ..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:28

Ik zag nu ook een bedrijf voorij komen die instuctiesetjes op bestelling leverde. Je raad het al, komen van Aliexpress.
Maar nu bieden ze wel 2 jaar garantie erop. Maar goed als je er bijna het dubbele voor vraagt, kan je dat natuurlijk ook prima bieden.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:39

Als ik zo'n advertentie tegen kom(vaak meerdere adverteerders met het zelfde artikel)
Dan ga ik naar de Ali site zoek het product op, maak een screenshot en plaats die bij de reakties bij de advertenties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:19

@TS ik zal het linkje nog een keer plaatsen;

https://www.mollie.com/nl/consumers
Even naar beneden scrollen en transactie details invullen.

Dan krijg je kvk nummer, bedrijfsnaam en contactgegevens te zien.

Ik heb mijn geld inmiddels wel terug. Moest op de uiterlijke datum de verkoper er nog wel een keer 'vriendelijk' aan herinneren maar heb gister dan toch mijn aankoopbedrag terug gestort gekregen.

Succes!

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:42

Tja, dit gebeurt helaas wel vaker. Heb zelf gehad dat ik thermoflessen wilde kopen op bol.com en er meerdere derde partijen dezelfde soort flessen verkochten via Bol (maar met andere print of foto op de fles). Toen heb ik ook op Aliexpress gekeken en ja hoor, waar werden precies dezelfde flessen voor 10 euro goedkoper verkocht.. :D

Deze werden dus door Nederlandse partijen besteld en weer verkocht via Bol. Niet iets wat ik wilde, dus geen fles meer gekocht.

Hopelijk lukt het om je geld terug te krijgen!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 12:44

Het ergste is dat ze glashard zeggen niet via Ali te werken terwijl ik het bewijs heb dat dit wel gebeurd is. Ik ga er vanuit dat ik ernaar kan fluiten maar proberen kan geen kwaad :+

Gloa schreef:
@TS ik zal het linkje nog een keer plaatsen;

https://www.mollie.com/nl/consumers
Even naar beneden scrollen en transactie details invullen.

Dan krijg je kvk nummer, bedrijfsnaam en contactgegevens te zien.

Ik heb mijn geld inmiddels wel terug. Moest op de uiterlijke datum de verkoper er nog wel een keer 'vriendelijk' aan herinneren maar heb gister dan toch mijn aankoopbedrag terug gestort gekregen.

Succes!

Had ik idd gevonden! Maar ik krijg geen KvK te zien..

Website, mail en telefoon nummer. Ga nu zoeken op het telefoonnummer.. Maar zal me niets verbazen als deze fake is ofzo.

Ik heb iig gerapporteerd en gemaild.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:57

Hmm dat is vreemd >;) . Ik heb die optie al een paar keer gebruikt en krijg elke keer gewoon kvk te zien. Hopelijk kan Mollie je verder helpen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 13:55

Als ik zoek op het telefoonnummer...

https://nl.trustpilot.com/review/musclebands.nl

Ga nu daar ook maar reageren, want daar krijg je blijkbaar wel reacties..

Ik zie nu overigens ook berichten van mensen die dreigen met opgelicht etc..
Hoe kan je aangifte oid doen tegen een 'bedrijf dat niet bestaat'? Geen adres gegevens, geen KvK, geen telefoonnummer waarop ze te bereiken zijn...

En gewoon mega veel mensen die erin zijn getrapt..

In inmiddels komt er steeds meer boven water, deze sites zijn van dezelfde persoon(en):
Www.mijnrobotstofzuiger.nl
Www.juwelrypalace.nl

De eerste echte stap tot onderzoek wat ik kan doen is genomen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 22:06

Gloa schreef:
Hmm dat is vreemd >;) . Ik heb die optie al een paar keer gebruikt en krijg elke keer gewoon kvk te zien. Hopelijk kan Mollie je verder helpen.

Kleine update, ik heb inmiddels contact gehad met iemand van Mollie.
Helaas mogen zij geen extra gegevens geven dan die er opkomen als je de transactie opzoekt..
Helemaal niets mee opgeschoten dus helaas. Ik heb nog een klein verzoek gedaan met de vraag of ze me echt niks kunnen geven waar ik wat aan zou kunnen hebben maar ook aangegeven dat ik het begrijp wanneer zij dit niet mogen doen.

Wat ik mij afvraag: een KVK nummer moet voor een klant toch altijd op te vragen zijn bij een bedrijf? Als deze bij Mollie bekend zou zijn, zouden zij mij deze toch probleemloos kunnen geven lijkt mij?

Ik heb in elk geval zo veel mogelijk info bij elkaar gezet, printscreens gemaakt van de site, want sinds ik in mijn mail benoemd heb dat op hun site staat dat ik het KVK nummer kan opvragen, hebben ze dit van de website gehaald.. Gelukkig was de zin die ik heb gelezen nog wel via google te vinden, linkend naar hun pagina, maar op de pagina zelf was het verdwenen. Ik overweeg nu wel echt om aangifte te gaan doen. Ik heb daar wellicht helemaal niks aan maar hopelijk kan het voor een ander nog wel helpen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:14

Wat een bizarre houding van mollie. Kvk nummers zijn inderdaad publieke informatie dus waarom zouden ze daar geheimzinnig om doen?

Ik zou ook een officiële klacht indienen bij mollie zelf. Zij bieden een laagdrempelige veilige betaalfunctionaliteit aan een partij die de nederlandse wet aan zijn laars lapt......

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:23

Zoooo irritsnt zeg.

Zit in zelfde situatie met bedrijf Grandado.
Iets bestekd via beslist.Nl, blijkt via Grandado te komen.. Uit china.. Levertijd site staat 3 werkdagen.
Werkelijke levertijd 25 werkdagen..

Al contact gehad.. Maar tot op heden geen oplossing.

Ook vermoeden dat mijn pakket van wish of aliexpress afkomt...

Balen joh!!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:28

mikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:50

pluisje88 schreef:
Nou ik moet zeggen ik ben erin getrapt met die bh’s zonder beugel. Van die topjes zegmaar. 3 voor 30,- 1 aan m’n moeder gegeven en 2 zelf gehouden maar we hebben ze allebei oprecht graag aan. Dus het had toch nog iets goeds :) nu 1 rechtstreeks bij Ali besteld voor 3,62 om te kijken of het dezelfde zijn (om er daarna nog een paar te bestellen) maar die levering duurt al best wel lang. Schijnt te komen door Corona zei de verkoper

zodiacje schreef:
Al zie ik soms ook wel zo'n dure advertentie en denk dat is leuk en bestel het dan op Ali ;)

Ik ook :')

Tip bij Terstal mode hebben ze deze ook voor €5. En meestal loopt er nog een kortingscode, heb ze paar weken geleden met 30 % korting besteld. Hele fijne kwaliteit ook.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 23:09

Gloa schreef:
Wat een bizarre houding van mollie. Kvk nummers zijn inderdaad publieke informatie dus waarom zouden ze daar geheimzinnig om doen?

Ik zou ook een officiële klacht indienen bij mollie zelf. Zij bieden een laagdrempelige veilige betaalfunctionaliteit aan een partij die de nederlandse wet aan zijn laars lapt......

Dat lijkt mij dus ook, daarom vind ik het vreemd dat ze deze niet geven. Ik heb wel gerapporteerd, maar verder kan ik daar niks aan doen denk ik..

Jolliegirl schreef:
Zoooo irritsnt zeg.

Iets bestekd via beslist.Nl, blijkt via Grandado te komen.. Uit china.. Levertijd site staat 3 werkdagen.

Balen joh!!

Dan voel je je idd ook in de zeik genomen! En dan denk je dat je via een veilige site besteld.. Zo jammer dat het oplossen dan zo lastig is! Moet je het nu oppakken via beslist of Grandado?
Marie111 schreef:
Heb je zelf al op de site van de KVK gezocht naar het kvk-nummer?

https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q ... te=kvk2014

Je kunt op verschillende manieren zoeken.
Naam bedrijf
Naam bedrijf + woonplaats
Straat + woonplaats
Etc

Ik heb idd op de bedrijfsnaam gezocht. Via KvK zelf, dan komt er niks op. Als ik Google op KvK musclebands, krijg ik een pagina waarop staat dat musclebands niet staat ingeschreven bij de KvK. (De bedrijfsnaam heb ik hiervoor toch al perongelijk genoemd in mijn printscreen dus dat maakt nu ook niet meer uit :+)
Wel heb ik een pagina gevonden waarop staat dat musclebands het keurmerk heeft voor veilig online shoppen, maar ik moet zeggen; ik heb zoveel site afgezocht dat ik niet meer weet op welke site ik dat heb zien staan en of deze site betrouwbaar is.

Wel weet ik dat ze na mijn email vlug hun website hebben aangepast..
Ik vind het zelf stiekem erg overdreven om aangifte te gaan doen hiervoor, anderzijds denk ik; als 100 mensen zo denken, verdienen ze er flink aan terwijl ze de wet aan hun laars lappen.. Laat ik dan desnoods de eerste zijn die er wel werk van maakt. Het lastige is; ik heb niks. Ik heb printscreens en kan aantonen dat ze me in de zeik nemen, maar verder dan dat heb ik alleen een 'bedrijfsnaam', een niet werkend telefoonnummer en een bankrekeningnummer dat via Mollie verloopt- welke dus niet mee willen werken om wat gegevens boven tafel te krijgen. In dat geval hoop ik dat de politie deze gegevens wel kunnen opvragen en deze dan wel krijgen.

Ik heb de politie een bericht gestuurd (ik kan Facebook chatten met ze, ideaal!) met de vraag of ik hiervoor aangifte kan doen. Terwijl ik dit bericht schrijf krijg ik reactie :+ ze geven aan dat ze geen reden zien hiervoor aangifte te kunnen doen en ik het juridisch loket moet contacten. Dit valt onder civiel recht dus daar gaan we volgende week dan maar mee aan de slag. :j had ze wel al gemaild met de vraag om advies maar hier ging wat tijd overheen. Kan ik me van t weekeind weer even inlezen over wat dat een beetje inhoud haha

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 23:31

Je kunt toch zien welk bedrijf er op jouw bankafschrift staat TS?

Anyway, ik zou zoeken naar Megan Janssen ;)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 01:12

Even zitten zoeken en de politie heeft wel meer meldingen over ze ontvangen zie ik, kun je zien door op https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html te zoeken op musclebands.nl. Het is dus geen onbekende van ze en je bent niet de eerste. Site krijgt ook slechte reviews, op Trustmaster 54 van de 55 reviews als zeer slecht, nummer 55 is slecht :')

Domein is geregistreerd via een partij uit Canada, om alles maar lekker vaag en onherleidbaar te houden.
Afbeelding

Volgens mij zitten ze overigens ook achter keuken-koning.nl :+
Afbeelding

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:28

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt..ook met sportartikelen. Kreeg opeens ook een pop up van Postnl dat er een pakketje onderweg was van AliExpress. Nooit iets besteld en idd dat waren de sport spullen. Mail naar t bedrijf gestuurd maar nooit meer wat gehoord....

LoveUggs schreef:
Tsja, anders kan ik het niet verwoorden.

Voel me erg bedonderd moet ik zeggen.
Er kwam een leuke actie voorbij met sportartikelen welke ik besteld heb. Levertijd zou een dag of 12 zijn. Besteld op 18 maart en afgelopen maandag kreeg ik een pop-up van post NL dat mijn pakket van Aliexpress bezorgd zou worden. Dat is vreemd? Ik bestel daar nooit wat!? Even afwachten wat het dan is. En daar waren mijn bestelde sportartikelen!

Niet te vergeten dat ik meerdere malen gemaild heb met de vraag waar het pakket bleef en geen reactie kreeg. Ben gaan zoeken en zoeken en er waren nergens geen berichten of recenties meer te vinden, die er eerder wel waren. Geen telefoon nummer op de website, geen adres gegevens, KvK was op aanvraag te krijgen dus tussentijd kwam er een stinkend luchtje aan mijn bestelling te hangen..

Nu krijg ik na meerdere mailtjes eindelijk een reactie dat de 'leverancier' vertraging had opgelopen door de corona toestand. Ik heb nu aangegeven dat ze wel mogen vermelden dat hun 'leverancier' schuilgaat onder de naam Aliexpress. Aangegeven dat ik het verschil in bedrag terug gestort wil hebben en gevraagd om hun KVK nr..

Uiteraard ga ik er vanuit dat ik nevernooit niks meer ga horen. _-:(

Ik vroeg me af; zijn er meer die dit gebeurd is? Wat kan je ertegen doen? Heb je er wat van gezegd? Geld terug gezien? Kan je dit melden? Het gaat in dit geval om een bedrag van €40,- dus dat vind ik toch een behoorlijk bedrag om in de maling genomen te worden.. En het zag er eigenlijk eerst heel goed en betrouwbaar uit, daar probeer ik toch echt wel op te letten!

Ben erg benieuwd of je hier nog wat tegen kan doen. Voel mij iig erg genaaid :=

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:47

Je had zelf die prijs over voor de bestelde spullen. Dat was geen probleem. Het is zuur, maar dat is dan ook alles. Het verschil terug eisen is niet terecht vind ik.

Ze zouden het wel moeten terugnemen als de spullen niet goed zijn, dat is gewoon de wet.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:10

Ook als de spullen wel goed zijn heb je recht om het te retourneren @Nabster

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:16

Wat ik vaak doe bij dit soort advertenties is het product op alie zoeken. Ik krijg altijd reclames voor shaktimatten en yogamatten op Instagram. Heb er ondertussen een sport van gemaakt om deze fantastische aanbiedingen altijd even te zoeken daar, en vind ze altijd terug voor een fractie van de prijs op Ali. Nooit besteld overigens, maar het is grappig om te zien hoe mensen soms wel 30 euro winst maken op producten die je rechtstreeks voor 5 euro kan bestellen bij Ali zelf. Schandalig eigenlijk. Mooie website bouwen, schreeuwerige advertenties met hoe goed het product wel niet is, en hopen dat er mensen intrappen...

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:25

Jolliegirl schreef:
Zoooo irritsnt zeg.

Balen joh!!

Ik zit in precies dezelfde situatie.
Zit ook al een maand te wachten op mijn pakketje.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:28

Slecht dat ze geen KvK nummer hebben op de website.

Ik vond trouwens dit:
Afbeelding