Thuiswerken frustraties

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:43

Emmaa_ schreef:
_lauraaa_ schreef:
Thuiswerkfrustraties: wanneer je met deze temperaturen in een appartement moet thuiswerken. Foto is de binnen temperatuur terwijl we warmte werende folie op de ramen hebben en de rolgordijnen dicht hebben. [ [url=m/kSAkll.jpg]Afbeelding[/url] ]

Herkenbaar, mijn airco staat hier al een paar uur te loeien. Niet ideaal, wel noodzakelijk want ik brand echt weg.

Wij hebben een airco maar die staat op de beneden verdieping (appartement met 2 verdiepingen) en ik werk boven. Vorige week eentje gekregen van mijn schoonzusje. Zij heeft een vaste airco gekregen dus mobiele was overbodig voor haar. Straks als mijn vriend thuis is dan moet hij die maar op mijn werkkamer zetten.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:44

Jeetje dat is inderdaad erg warm.

Mungbean

Re: Thuiswerken frustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:47

We hebben een nieuwe router en een ander internetpakket en nu doet NIETS het meer -:(-
Ik ga dus morgen maar naar kantoor ook al is de terugkeer nog niet officieel in gang gezet.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:52

_lauraaa_ schreef:
Thuiswerkfrustraties: wanneer je met deze temperaturen in een appartement moet thuiswerken. Foto is de binnen temperatuur terwijl we warmte werende folie op de ramen hebben en de rolgordijnen dicht hebben. [ [url=m/kSAkll.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet fijn nee...dat komt je concentratie niet ten goede.
Wat ben ik blij met mijn oude huis met dikke muren.
In de woonkamer waar ik werk is het nu 20 graden, in de keuken hangt een vaste airco sinds begin dit jaar, gisteren voor het eerst aan gehad om te koelen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:04

De temperatuur wordt straks idd een ding op mijn thuiswerkplek. Nu is het nog te doen, maar over een paar weken kan het er zomaar 25 graden+ worden, of warmer al naar gelang de buitentemperatuur. Vorig jaar is mijn huis wekenlang niet koeler dan 25 graden geweest. Vreselijk vond ik dat. Zat hele dagen uitgeput voor de ventilator. En overweeg nu de aanschaf van een mobiele airco.

Edit: en in de winter is het andersom. De thermostaat hangt beneden en de benedenverdieping is goed geïsoleerd, boven niet. Dus als het beneden warm genoeg is, is het boven minimaal 5 graden koeler. Normaal prima aangezien ik er alleen maar sliep. Komende winter kon het wel eens een ander verhaal worden.
Laatst bijgewerkt door Moska op 02-06-20 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:08

Hier is het nu 30.2... :=

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:14

Rytir, ik voel met je mee :(:)
Moet de zomer nog zo goed als beginnen.

Hier is het vorig jaar in de keuken op zijn allerwarmst 27 graden geweest, en dat vond ik al niet te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:24

Rytir schreef:
Hier is het nu 30.2... :=

Oke ik klaag niet meer :7 hier is het binnen meestal bijna net zo warm als buiten. In de zomer werd het dus regelmatig 30+.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:27

Wat dat betreft maakt het voor mij niet uit of ik thuis werk of op kantoor. Op kantoor is het in de zomer ook niet te harden zo warm.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:45

Oh dat is helemaal naar zeg... Heb ik hier gelukkig niet zo snel last van. Veel bomen om het huis heen die voor schaduw zorgen. Ja, met zo'n hittegolf waarbij het ook 's nachts niet afkoelt is het hier ook wel 26 graden geweest, maar dan was toen weer koel in vergelijking met de 35 graden buiten.

Ik heb heerlijke airco op kantoor, maar daar mag ik dus in elk geval tot september niet komen.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:57

ikke schreef:
Rongyos schreef:
Wij zijn met 8-en op kantoor en rouleren nu elke werkdag zodat er 6 zijn; dan is het prima te doen met de ruimte. De andere 2 werken dan thuis. Ik vind het thuiswerken heerlijk. Sommige anderen vinden het niks omdat er ook partner en kinderen thuis zijn en/of dat ze de computer mee moeten nemen naar huis omdat ze thuis een oude computer hebben die het niet aankan. Daarbij blijf ik het gevoel houden dat de baas niet zo happy is met thuiswerkers omdat we misschien andere dingen doen dan werken? Uh, ja, schuldig; ik gooi tussendoor een was in de machine en hang die op. Maar op kantoor loop je ook wel eens naar de gang/brievenbus/koffiezetapparaat om van de stoel af te komen. Heb er vorige week een kleine aanvaring over gehad. Vooral omdat ik het nu rustig heb qua werk, maar andere collega's het wel druk hebben en ik ze dus gevraagd heb om dingen door te schuiven waar ik ze mee kan helpen. Maarja, na 3x vragen denk ik ook; ik blijf niet bedelen om werk, als ze wat hebben komt het wel mijn kant op (zo ging het voor corona nl. ook, ook als ik het druk had ;-)), maar zo ziet de baas het niet.
Ach, we komen er wel doorheen, iedereen is gelukkig nog gezond en nog aan het werk.

Ik zal je het bedrijfskundige verhaal over productiviteit besparen maar als jouw baas denkt dat je thuis minder doet dan op het werk, dan zegt dat vooral iets over zijn betrouwbaarheid; zoals de waard is, vertrouwd ie z'n gasten.

Ja, ik doe ook andere dingen tussendoor, maar ze zeggen er ook niks van als ik 's avonds nog een of ander dokument in elkaar knutsel.

Dat was dus ook waar de aanvaring over ging... Maar hij beweert dat helemaal niet te zo te vinden en vond het ook erg vervelend dat ik dat zo voelde. Voor mijn 6 collega's durf ik mijn handen in het vuur te steken dat we allemaal productief zijn, ook als thuiswerkers.

Tancreda4
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:16

Ik kom hier ook even spieken.

Temperaturen gaat wel een ding worden als we zo'n zomer als vorig jaar krijgen.... Hier was het ook al 25 graden. Ik zou een airco kunnen kopen maar daar moet je da wel net het geld voor hebben!

Ik heb een mini huisje en heb nu toch maar de eettaf verruild voor een bureau. Ik heb geen aparte ruimte dus gewoon in de woonkamer. Dat vind ik ook wel een dingetje. Mijn knusse woonkamer opeens een kantoor en continue uitzicht op je werk ook als je vrij bent. Vind ik best wel een ding.

En tja. Concentratie is verschrikkelijk. De ene dag beter dan de andere.

Maarrrr de extra tijd door missen van reistijd is Dan wel weer fijn

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:06

Tancreda ik heb daar ook wel last van. Mijn woning is 45m2 en werk nu aan de eet tafel, zaterdags denk ik dan meteen oh ik moet dat nog doen. Zou ook een bureau in de slaapkamer kunnen zetten maar dat is helemaal niet ideaal, zie ik voor het slapen mijn werkplek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:13

Ik heb de eerste week ook in de woonkamer gewerkt. Fijn was het niet. Je bent inderdaad snel geneigd om in je vrije uren de laptop nog open te klappen.
Toen ik door kreeg dat dit niet met 1 maand opgelost was heb ik mijzelf een bureau gekocht en op een aparte kamer neer gezet. Dat werkt opzich wel goed. Savonds trek je de deur dicht en je bent klaar.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:24

Ik werkte sowieso al een uur of 10 per week thuis (verdeeld over 4 dagen), dus ik ben vrij goed geinstalleerd (ik heb een kleine U-bureau in het tweede gedeelte van mijn boven, en gebruik de lange commode kast om mijn dossiers en printer op te zetten, lekker alles binnen handbereik. Hier wordt het ook wel warm, maar vorig jaar geinstalleerd in een echte airco, die ook kan verwarmen. Scheelt een hoop! Totnutoe nog niet echt nodig gehad.
Momenteel dus ook zo goed als fulltime thuis, en werken naargelang er werk is, maar ik ga een paar keer per week een paar uurtjes naar de firma om dingen uit te wisselen. Hier nog geen vooruitzicht hoe het verder gaat, maar voor mij is dat niet zo erg, ik doe het prima thuis met de hond :D

Terug naar normaal zou ik op zich prima vinden, alhoewel ik met plezier meer zou thuiswerken. Het gedoe met de ruimte is niet dat, we mogen met max 6 oid in de refter zitten, elk aan aparte tafels. Het is bizar.

Tancreda4
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:24

Ik heb geen aparte kamer helaas. Of woonkamer, of slaapkamer. Boven heb ik echter maar een klein en hoog raam en is het nog warmer. Nu kan ik iig nog uit het raam kijken. Ik zit nog wel te kijken naar een kamer scherm ofzo. Om voor het bureau te zetten als ik niet hoef te werken. Maar ja. Ruimte haha.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:35

Ik heb ook geen ruimte voor een bureau. Of ik moet echt een kast leeghalen en wegdoen... Maar daar zit ik ook nogal tegenop te hikken. Ik zit dus aan de keukentafel met mijn laptop.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:18

ik heb eens wat internet onderzoek gedaan over hoe je nu je bureau goed indeelt, dat helpt wel echt. eigenlijk heb ik ook geen plek voor een bureau maar ik had er nog een van toen ik groter woonde :') dus ja, dan moet het maar. Het scheelt dat nu mijn werkplek heel opgeruimd is het niet zo stoort om er in de avond tegenaan te kijken.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:27

Ik werk in dezelfde ruimte als waar ik ook in yoga (en de was hangt, leuk met videobellen :')). Vond ik ook niet prettig, daarom heb ik een bureau met een lade gekocht. Als ik klaar ben met werken, gaan de laptop en toebehoren in de lade, dan is het uit het zicht.

Zoiets: https://www.lumz.be/media/catalog/produ ... 00x800.jpg

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:37

Inderdaad je spullen zoveel mogelijk (uit het zicht) opruimen als je vrij bent/weekend hebt is echt een goeie! Ik ben 's avonds te lam om m'n laptop in de kast te zetten, maar heb er dan ook niet zo heel veel last van. Op vrijdagavond verdwijnt alles in de kast en het komt er pas maandagochtend weer uit, anders ga ik in het weekend toch tussendoor op mn werktelefoon kijken.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:41

Ik heb een behoorlijk groot extra beeldscherm (waar ik heul blij mee ben naast mijn laptop) maar die zet ik niet makkelijk even weg... Nog even een oplossing bedenken :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:15

Ik ook! Misschien kun je toch een soort van je werkplek in "uit"-stand zetten? Mijn beeldscherm staat op een voetje die kan draaien, ik kan het scherm wegdraaien wanneer ik wat anders ga doen. Dan is het toch "anders"
Of desnoods een meter leuke stof kopen en die erop gooien :D
Het gaat er uiteindelijk toch om dat je werk-modus en relax-modus van elkaar onderscheidt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:28

Daar heb ik niet zo veel problemen mee, werk en privé van elkaar scheiden. Ik smeerde het werk altijd al uit over de hele dag. Als het nodig is en ik er zin in heb werk ik ook in de avond, maar voel me zeker niet verplicht.

Het is voor mij echt een fysiek probleem. Nu ik hier zit te typen merk ik ook een tinteling door mijn rechter arm heen... Moet denk ik toch echt ruimte gaan maken voor een goede werkplek. Ik moet nog tot september thuis werken, op z'n minst.

Neonlight
Moderator Over Paarden
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:28

Wij hebben een kantoor, maar werken beide vanuit thuis, en daar is maar plek voor 1. We doen hetzelfde werk bij hetzelfde bedrijf in hetzelfde team, dus bij elkaar zitten is dan een voordeel. Hier is de eettafel in de woonkamer nu de werkplek. In het weekend wordt alles verhuisd naar kantoor, zodat het huis weer normaal is. Iedere dag is niet om te doen met al die extra monitoren, stekkerbakken, etc.
Helaas hebben we nu dit weekend werkweekend, betekend dat mijn man alleen donderdag vrij is en ik alleen vrijdag, en hebben we een hele lange periode het kantoor op de eettafel opgebouwd staan.
⚠️ Neonlight kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:54

Wat ik me afvraag, hoe helpen jullie werkgevers hierbij?

Mijn werkgever voorziet op het moment alleen in een bureaustoel als je er om vraagt. We hebben allemaal een laptop en een telefoon en daar moeten we het maar mee doen. Ik weet dat er een paar collega's zijn die erg slechtziend zijn en die hebben via de coördinator van hun afdeling gewoon een beeldscherm mee gekregen, maar de werkgever zelf is daar geen voorstander van.