Welke koffiemachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 01:42

ontherun schreef:
Jullie hebben me nu toch echt het laatste zetje gegeven om een bonenmachine aan te schaffen, maar, wij drinken ook wel eens graag een latte of cappucino. Is dan een melkreservoir aan te raden of een stoompijpje? Vriend zal liever een reservoir hebben, die wilt alleen maar op een knop drukken het liefste. Ik wil gewoon de lekkerste koffie :+ Ik heb nu de Philips op het oog, met of zonder lattego dus, of de delonghi magnifica s.

Wij hebben met een pijpje. Maar, het wordt niet veel gebruikt en ik vind het reservoir juist niet fris. In de horeca hadden we een pakje melk staan met slangetje erin, maar dan gaan de pakjes er wel doorheen. Zou het te lang staan vind ik dat echt niet fris.

lucifertje schreef:
Ik vond een bonen machine echt een gedoe. Niet alleen het pijpje voor de melk maar ook het zetsysteem onderhouden.

https://www.coolblue.nl/advies/koffiema ... nigen.html

Geen gedoe hoor. Ten eerste moet je elk apparaat wat water gebruikt weleens ontkalken. De Delonghi reinigt zichzelf en geeft aan wanneer je het helemaal moet doen. Dan haal je het waterreservoir eruit en dan pak je het element wat je schoonmaakt en klaar.
De koffie restjes doe je gewoon bij gft.

lucifertje

Re: Welke koffiemachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:06

Is lezen moeilijk? Ik vond het een gedoe, dat is een mening, geen feit dus je hoeft dat niet te bagatelliseren. Daarom ben ik zo blij met mijn Nespresso, gewoon weinig onderhoudt.

Fitzroy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:25

ontherun schreef:
Als ik die van Philips los koop kost ie uiteindelijk alsnog hetzelfde als de versie waar ie al bij op zit :')

Edit: ik denk dat het deze gaat worden https://www.coolblue.nl/product/828981/philips-2200-ep2231-40.html Weet iemand hoe lang je met die filters van Philips doet voor in het waterreservoir?

Deze heb ik maar dan met het stoompijpje. Kwam ook bij de Consumentenbond goed uit de test en ik ben echt verrast door de kwaliteit en het gebruiksgemak.
Hiervoor had ik een Jura, dus om dan naar een machine van € 800,- goedkoper te gaan is best een gok.
Maar hij bevalt echt super _/-\o_

Ik heb nu 2 maanden met het Aquaclean filter gedaan, maar ik ben net verhuisd dus er zijn echt sloten koffie doorheen gegaan met al die klussers over de vloer én het thuiswerken. Ik drink alleen al 7 bakken koffie per dag :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:58

lucifertje schreef:
Is lezen moeilijk? Ik vond het een gedoe, dat is een mening, geen feit dus je hoeft dat niet te bagatelliseren. Daarom ben ik zo blij met mijn Nespresso, gewoon weinig onderhoudt.

Maar het is geen gedoe. Ik bagatelliseer het niet. Wij hadden eerder zo een apparaat wat wel lastig was, maar deze gewoon niet. Je hebt er een vooroordeel over en ik zeg alleen dat dit niet nodig is. En dat je elk apparaat moet schoonhouden. Elk apparaat dat met water werkt krijgt kalk.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:24

Ik bagatelliseer ook niks, ik geef gewoon aan dat ik de lekkerdere koffie dan toch nog altijd prefereer en ik het vantevoren weet en niet erg vind. Want ja, ik blijf koffie uit een bonenapparaat lekkerder vinden.

Superpony daarom vind ik reservoir ook minder. Maar die Philips heeft sowieso maar plek voor 2, en ik kieper gewoon elke keer alleen de hoeveelheid erin die ik gebruik. Als de koffie gezet is spoel ik hem direct om. Maar het is wel een reden waarom ik toch twijfel om er eentje met stoompijpje te nemen.

Fitzroy dat klinkt wel heel erg goed! Ik las in dit topic al meer goede ervaring met die van Philips, vandaar dat ik die nu op mijn lijstje heb gezet. Ik twijfel nu nog welke uitvoering het dan dus precies gaat worden :=

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:36

Wij hebben nu zo'n 4 jaar een Delonghi magnifica S. Ik ben er nog steeds erg tevreden over! De sterkte van de koffie is heel makkelijk te wijzigen. Het maken van een goede cappuccino vind ik sowieso een aparte tak van sport. Mijn broer heeft hem ook en die heeft ook nog nooit problemen gehad. Mocht hij kapot gaan, zou ik gelijk een nieuwe aanschaffen.
Leuke kanttekening: We hebben bij mijn broer een keer een 'blind tasting contest' gedaan en de bonen van de lidl kwamen als lekkerste uit de bus.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 23:06

Wat een reacties zeg! Ik ben ze stuk voor stuk aan het google-en
Ben er nog niet uit wat het gaat worden

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:26

Annet73 schreef:
Wat een reacties zeg! Ik ben ze stuk voor stuk aan het google-en
Ben er nog niet uit wat het gaat worden

Hangt natuurlijk ook van je budget af. Onze vorige Sage gekregen toen.

Nu was koffiezetter kapot en ML zou een gewone nieuwe even kopen, maar krijgen nieuwe keuken en we liepen rond. Dan zie je apparaten van honderden en meer euro's, dus moet je echt afwegen welke functies je vooral gaat gebruiken.

Toen we naar de Delonghi vroegen zeiden ze ook da het merk gewoon goed is en ze ook weinig terug komen. Apparaat is gewoon gebruiks vriendelijk en zoals boven werd aangehaald, 10x makkelijker schoont te houden dan de Sage toen.

LaDonna75
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:17

Ik heb deze losse melkopschuimer, was toen in de actie 35 euro en doet het heel goed, precies te doseren en onderhoud is gewoon afspoelen met heet water. Havermelk (Oatly Barista) in een goede espresso uit de bonenmachine, heerlijk!
https://www.senseo.nl/koffie-pad-machin ... ca6500-60/

En een Philips espressomachine, ik meen de LatteGo 3200: https://www.coolblue.nl/product/829109/ ... 46-70.html

Edit: de machine kan zelf ook melk opschuimen maar ik vind het met losse opschuimer mooier en hygiënischer ;)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:32

Ik twijfel nu tussen de versie die jij hebt en de versie met stoompijpje daarvan. Stoompijpje scheelt bijna €100 geloof ik, dus dat vind ik best wel veel :+