ontherun schreef:Jullie hebben me nu toch echt het laatste zetje gegeven om een bonenmachine aan te schaffen, maar, wij drinken ook wel eens graag een latte of cappucino. Is dan een melkreservoir aan te raden of een stoompijpje? Vriend zal liever een reservoir hebben, die wilt alleen maar op een knop drukken het liefste. Ik wil gewoon de lekkerste koffieIk heb nu de Philips op het oog, met of zonder lattego dus, of de delonghi magnifica s.
Wij hebben met een pijpje. Maar, het wordt niet veel gebruikt en ik vind het reservoir juist niet fris. In de horeca hadden we een pakje melk staan met slangetje erin, maar dan gaan de pakjes er wel doorheen. Zou het te lang staan vind ik dat echt niet fris.
lucifertje schreef:Ik vond een bonen machine echt een gedoe. Niet alleen het pijpje voor de melk maar ook het zetsysteem onderhouden.
https://www.coolblue.nl/advies/koffiema ... nigen.html
Geen gedoe hoor. Ten eerste moet je elk apparaat wat water gebruikt weleens ontkalken. De Delonghi reinigt zichzelf en geeft aan wanneer je het helemaal moet doen. Dan haal je het waterreservoir eruit en dan pak je het element wat je schoonmaakt en klaar.
De koffie restjes doe je gewoon bij gft.
Ik heb nu de Philips op het oog, met of zonder lattego dus, of de delonghi magnifica s.