Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:23

Kinke schreef:
niet goed hier. Zwager en schoonzus zijn weer opgeroepen. Hij was erg onrustig en heeft een morfinepomp gekregen. Waarschijnlijk gaan ze nu ook slaapmedicatie toedienen

Heel veel sterkte!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:24

Heel veel sterkte Kinke.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:25

bigone schreef:
Kiki, advies aan je schoonzusje, sportshirt er onder aan met cooldry technologie, werken ze in de ziekenhuizen ook veel mee.

Thnx ga ik aan dr doorgeven

Mjelleke

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:33

Sterkte Kinke

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:54

Jeetje wat een klotenieuws Kinke.
En jeetje, Tienus..
Ik dacht maandag bij de saturatiemeter echt donderdag pas kan gewoon niet.
En geen 24 uur later opgenomen, en vanmorgen al weggegleden, ik zit echt te janken hier.
Mijn moeder vond het wel heel ‘mooi’ om te horen dat zijn vrouw bij hem mocht blijven, en hij mocht gaan met zijn geliefden om hem heen.
Dat is niet iedereen gegund, al is het nog hard duimen voor je moeder.

Mijn vader, wel een roker had net een saturatie van 89% en voelde zich niet benauwd.
Ik schrok me de tandjes en heb direct mijn meter erop gezet die godzijdank 97% aangaf.
Later de andere ook.
Ik heb mijn ouders op het hart gedrukt dat naast de saturatie goed zijn hartslag ook goed moet zijn en blijven.
Dus niet denken ooooh 95 is niet schokkend, hij hoort 75 te hebben.
Ik heb gezegd dat veel covid patiënten zieker zijn dan ze lijken, en zich niet benauwd hoeven te voelen om toch heel ziek te zijn.
Ik zit er bovenop, maar na zo’n bericht als van Tienus, Kinke.. en het zijn er al veel teveel schrik je je dan echt kapot.

Bah, ik heb even een inzinker geloof ik.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 00:15

Moonfish13, je kunt zo'n metertje op op de oorlel doen geloof ik. Koude vingers kan lagere waarde aangeven.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 00:33

Jeetje wat een nare berichten zeg! Ik ben zelf positief getest op het virus, maar ik ben eigenlijk helemaal niet enorm ziek geweest. Ben nu 9 dagen ziek, heb maar 3 dagen koorts gehad en daarna steeds opgekrabbeld. Nu bij dag 9 alleen nog beetje verkouden en enorm moe.

Maar wil iedereen uiteraard sterkte wensen die met het virus te maken heeft zelf danwel bij familieleden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 02:55

imaudy schreef:
Moonfish13, je kunt zo'n metertje op op de oorlel doen geloof ik. Koude vingers kan lagere waarde aangeven.

Oorlel is te testen of de meter dan pakt, maar er liggen er drie in huis dus een defecte vissen we er gelukkig wel snel uit.
Er zit ook wel eelt op die vingers, werkhanden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 06:37

Vingermeting is vaak niet betrouwbaar, op m’n werk meten we vrijwel altijd aan het oor. Daar heb je speciale oorclips voor. Die geven bijna altijd een hogere waarde.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 06:39

Stip

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:04

verootjoo schreef:
_Penotti schreef:
En gaat het bedienen dan zo worden? ;)

(klik voor video)
[ Video ]

Ik vind die filmpjes zo kinderachtig... Alsof je niks kan verzinnen om wel aan die 1,5m te houden. Beetje oplossingsgerichte instelling zoeken hoor, lijkt wel alsof iedereen alleen maar in problemen kan denken. Lijkt me echt vermoeiend als je zo denkt :O

Het filmpje was anders met een grote knipoog gemaakt naar wat ik begreep hoor.
Stonden ook al commentaren onder als dat de gehaktballen door de lucht gingen vliegen enz.

Het lijkt mij dan juist vermoeiend als je alles meteen serieus opneemt :D

Edit
Nu pas de rest doorgelezen en gelukkig meer mensen die ik er niet rot door heb laten voelen.

Wat een nare berichten komen er voorbij zeg.
Dikke knuffel voor allemaal :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:15

Filmpje is gewoon net niet leuk genoeg om echt grappig te zijn. Maar over humor valt niet te twisten natuurlijk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:30

Sterkte Kinke.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:32

safina schreef:
Filmpje is gewoon net niet leuk genoeg om echt grappig te zijn. Maar over humor valt niet te twisten natuurlijk.

Precies Safina dat is jou/ jullie mening, laat mij gewoon mijn lol. Ik heb voor het eerst van de week smakelijk gelachen, want het is hier droevig. Dus leven en laten leven, lachen en laten lachen.

Kinke nogmaals sterkte!

Tienus hoe gaat het met schoonmama. Het is toch wel heel heel droevig zo.
Rien, hoe gaat het bij jullie.

Zoals ik gisteren al schreef en voor de moed van jullie nog eens schrijf, onze vriend lijkt echt de goede kant uit te gaan. Ook hij was heel heel ziek van de corona en het was zo zorgelijk. Er zit muziek in ook al is de strijd nog niet gestreden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:34

Heel veel sterkte voor iedereen die het kan gebruiken .
Probeer positief te blijven, hoe moeilijk ook af en toe...

Zou iedereen die het kan gebruiken een knuffel willen geven, maar helaas

Dus xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:36

_Penotti schreef:
verootjoo schreef:

Ik vind die filmpjes zo kinderachtig... Alsof je niks kan verzinnen om wel aan die 1,5m te houden. Beetje oplossingsgerichte instelling zoeken hoor, lijkt wel alsof iedereen alleen maar in problemen kan denken. Lijkt me echt vermoeiend als je zo denkt :O

Het filmpje was anders met een grote knipoog gemaakt naar wat ik begreep hoor.
Stonden ook al commentaren onder als dat de gehaktballen door de lucht gingen vliegen enz.

Het lijkt mij dan juist vermoeiend als je alles meteen serieus opneemt :D

Edit
Nu pas de rest doorgelezen en gelukkig meer mensen die ik er niet rot door heb laten voelen.

Wat een nare berichten komen er voorbij zeg.
Dikke knuffel voor allemaal :(:)

Ms komt mijn antipathie wel doordat op mijn FB tijdlijn horeca dit massaal deelt en zeurt dat het zo toch niet kan en dat we de horeca moeten redden en dat we van die 1,5m regel af moeten etc etc etc.

Daar word ik moe van.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:37

Tienus, Kinke, Moonfisch sterkte allemaal!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:40

Misschien is het dat veroootje
Ik heb het maar 1 keer op mijn tijdlijn gezien van een kennis van me met een horecazaak (waar nu afhaal mogelijk is) en daar werd gegrapt over de gehaktballen met tomatensaus die door de lucht gingen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:46

Kinke veel sterkte !

Ook voor de anderen die er nu op één of andere manier van dichtbij mee te maken krijgen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:51

Ach ja, ik ben ook 500x getagd in hetzelfde filmpje met nagels doen via de brievenbus of ingepakt in een IC pak....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:52

pien_2010 schreef:
safina schreef:

Precies Safina dat is jou/ jullie mening, laat mij gewoon mijn lol. Ik heb voor het eerst van de week smakelijk gelachen, want het is hier droevig. Dus leven en laten leven, lachen en laten lachen.

Dat er mensen zijn bij wie dit niet op de lachspieren werkt, betekent toch niet dat iemand jou je lol niet gunt? Lekker om blijven lachen! Hier, speciaal voor jou nog zo'n filmpje. https://www.dumpert.nl/item/7892545_51474d24

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:55

Needje schreef:
verootjoo schreef:

Verzin maar wat dan als je denkt dat dat zo makkelijk is. Echt. Ik hoor graag je oplossingen.
Mijn zwager heeft een goedlopende (voor Corona dan) zaak. En zit echt met z’n handen in het haar. Alle kosten gaan door. Huur, personeel enz. En die toelage dekt echt veel minder als mensen denken.
Maar het is heel makkelijk roepen vanaf de zijlijn.

Mijn vriend ook. Het is echt poedersuiker voor de horeca. Ze doen nu afhaal maar daar red je het ook niet mee. :n De hele essentie van de horeca vervalt, ze hadden ook veel intieme optredens e.d.

Uiteraard nog veel meer knuffels en sterkte voor de getroffenen...
Laatst bijgewerkt door Swah op 17-04-20 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:55

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel grappig vind hoor :o . Een beetje lachen in deze tijd is juist goed. Het is allemaal al zo bleh.

Kinke heel veel sterkte.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:57

Heel apart maar vanochtend viel het me op dat de pagina’s met familieberichten maar twee ipv vijf pagina’s bevatten. Misschien toch stille hoop dat het langzaam de goede kant op gaat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:02

Hier van de week in het plaatselijke krantje wel opvallend veel overlijdensberichten. Terwijl er volgend de officiele berichten maar 8 corona sterfgevallen zouden zijn in de gemeente waar ik woon, 70.000 inwoners. Wel voornamelijk ouderen die overleden waren. Maar echt opvallend meer dan anders.