Shenavallie schreef:Ik snap sowieso niet waarom je alleen dankbaar moet zijn tijdens een crisis of aardig tegen elkaar als er een feestdag is. Doe gewoon het hele jaar vriendelijk tegen elkaar, dat zou de wereld een stuk mooier maken. En het gaat niet alleen om de beroepen die nu steeds onder de aandacht worden gebracht, het gaat om elke beroepsgroep. Iedereen verdient meer complimenten, crisis of niet, feestdag of niet, gewoon omdat iedereen die werkt op zijn of haar manier nodig is.
Nou dat dus!!
Ik zou nooit in de zorg kunnen werken. Heb vaak in het zoekenhuis gelegen en mijn broer was gehandicapt, maar heb wel mijn respect en dankbaarheid uitgesproken soms. Niet altijd, want overal lopen !@#$% rond en als je ziek bent of pijn hebt, kan dat echt vervelend zijn.
Maar het staat mij al mijn hele leven enorm tegen dat de loon verschillen zo enorm groot zijn. Verschil moet er echt zijn, want de goedkope huizen, auto's en kleding etc hebben ook hun doelgroep nodig en je kan niet allemaal vrijstaand wonen, luxe reizen maken, dure auto's rijden etc.
Maar je kan er niets aan doen als je niet zo goed kan leren en dan vaak in een wat minder betaalde baan terecht komt. Of simpelweg gewoon iets heel leuk vindt. Mijn man wist bijv op zijn 8e al dat hij automonteur wilde worden en opleiding maakte hem niks uit.
Onze zoon komt van Vwo naar Havo, heeft Hbo gedaan en is gestrand in de horeca zonder hbo opleiding nu. Eigen keuzes en wij hebben het allemaal goed, maar kan heel anders gaan.
Ondernemers vind ik wel een vak apart ergens, maar de rest zou echt eerlijker en beter in verhouding betaald moeten worden. Zeker gezien het leven gewoon echt veel duurder is geworden.
Zeker de dienstverlenende groepen hebben het vaak zwaar. Een dank je wel kan er amper ooit vanaf. Er wordt tegen mensen gescholden en gedaan alsof ze automaten zijn. Mensen hebben zo weinig begrip voor een ander.
Heel veel mensen zouden hun werk al leuker vinden als ze weinig keuzes hebben wanneer het meer gewaardeert zou worden en mensen ze fatsoenlijk zouden behandelen.
Ik weet niet of het een experiment was of altijd zo geregeld, maar zag ooit een docu over een groot bedrijf die iedereen gelijk had gesteld, van postkamer tot manager. Daar was weinig absentie etc.
Nogmaals, het is niet mijn bedoeling om iemands leed te bagatelliseren, maar stellen dat "alle" boeren heel erg in de problemen zitten klopt gewoon niet. (Zeg ik trouwens op basis van verhalen uit mijn eigen omgeving.)