"Katten binnenhouden tijdens Corona uitbraak"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0
Bakkabouter

Re: "Katten binnenhouden tijdens Corona uitbraak"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:29

In stedelijke gebieden? Ik betwijfel het hoor! (En die andere beesten, vossen en marters enzo, hoef ik ook niet per se in de tuin.)
⚠️ Shadow0 kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:34

Denk dat honden een groter gevaar zijn, die worden vaker door anderen geaaid dan katten.
En alle andere dieren die ik hier voor zie komen....hoe gaat de overdracht volgens jullie plaatsvinden?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:34

Alles wat hier ongewenst het huis is kruipt op zoek naar voedsel wordt zelf voedsel.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:40

Cayenne schreef:
Daar hebben we roofvogels en andere beesten voor :D

Zouden we die voor alle veiligheid ook niet ophokken?

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:03

Onali schreef:
Oh heerlijk, eerst mensen met hun kinderen ophokken.

"Hoe moet ik mn kind vermaken?"

En nu katten.
En het begint meteen met; Ja maar mijn kat kan echt niet binnen blijven omdat ...

_O-

Kinderen en katten vergelijken vind ik wel erg makkelijk. De eerste die mijn boerderijkat uit kan leggen dat hij voortaan zijn behoeften moet doen op de kattenbak omdat er een virus heerst en hij daarom niet naar buiten mag krijgt van mij een lintje. Kinderen kan je nog wat uitleggen, dingen aanleren etc. een kat die al 15 jaar buiten loopt en nog nooit een kattenbak gezien heeft niet meer.
Daarnaast zou ik een kind ook wel een keer een muis of een rat willen zien vangen en doden :')

En om nou levende muizen in je huis los te laten om je kat te vermaken.. nee dankje :')

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:18

Jorex schreef:
Ja want een kat die al 15 jaar mag gaan en staan waar ze willen, wordt heel blij van de beperkte ruimte van een ren waarbij ze dan ook nog eens wordt vergezeld van twee andere katten waar ze niet altijd goed mee kan. Halsband gaat niet, daar de katten bij mijn ouders wonen en die willen er geen halsband aan. Als ik uit huis ben, dan blijven de katten die ik dan neem binnen overigens, want dan woon ik waarschijnlijk ergens in een stad of dorp.

Dat is het probleem van de eigenaar en niet van de buren!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:22

Pareltjes schreef:
KimD schreef:
Om maar meteen de knuppel in het hoenderhok te smijten: Wat mij betreft mogen ze die regel per direct invoeren en permanent maken.

Onze vier katten zijn nog nooit buiten geweest, op een kleine ontsnapping naar het dakterras na. Ze hebben binnen een hele kamer ingericht voor hun, en in de zomer zitten ze buiten in een grote ren met binnenhok. Onze tuin is niet volledig af te zetten, dus dit was voor ons een goede oplossing.

Ze zitten veilig en kunnen nergens of niemand overlast bezorgen.

Nou sorry dat is idd een behoorlijke knuppel!
Zou van de zotte zijn en geheel in strijd met dierenwelzijn om alle katten hun gehele leven “ op te hokken “.
Staan we de laatste jaren in grote getale op de barricade tegen opgehokte dieren in bio industrie, komt dit weer voorbij??

Een kat heeft recht op een zoveel mogelijk natuurlijk habitat. Kamertje drie hoog achter is dat niet.
Staat je paard ook 24/7 op stal? Veroorzaakt hij ook weinig overlast..

Ja maar ze schijten wel de tuinen van anderen vol!!!!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:33

Pareltjes schreef:
Zou van de zotte zijn en geheel in strijd met dierenwelzijn om alle katten hun gehele leven “ op te hokken “.
Staan we de laatste jaren in grote getale op de barricade tegen opgehokte dieren in bio industrie, komt dit weer voorbij??

Een kat heeft recht op een zoveel mogelijk natuurlijk habitat. Kamertje drie hoog achter is dat niet.

En honden dan, goudvissen, reptielen. Pleuren we die ook op straat om hun recht op een natuurlijke habitat te geven?
Zo nee, waarom katten dan wel?

Paarden geven we ook zoveel mogelijk ruimte, maar het moet ten aller tijde omheind blijven omdat je nu eenmaal niet wilt hebben dat je paard de bloemetjes bij de buurvrouw gaat opeten.
Doe dat bij en kat dan ook ;)

En net zoals bij 24/7 opgehokt of 24/7 modder zit er ook bij binnen huisdieren een heel groot grijs gebied tussen boerderij en veel ruimte en een kamertje op 3 hoog.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:40

Cinnepin schreef:
Jorex schreef:
Ja want een kat die al 15 jaar mag gaan en staan waar ze willen, wordt heel blij van de beperkte ruimte van een ren waarbij ze dan ook nog eens wordt vergezeld van twee andere katten waar ze niet altijd goed mee kan. Halsband gaat niet, daar de katten bij mijn ouders wonen en die willen er geen halsband aan. Als ik uit huis ben, dan blijven de katten die ik dan neem binnen overigens, want dan woon ik waarschijnlijk ergens in een stad of dorp.

Dat is het probleem van de eigenaar en niet van de buren!

Wie zegt dat onze buren er een probleem mee hebben dat de katten bij hun lopen? Sterker nog beide buren hebben ook katten en die komen ook op ons erf. Om net zo snel weer weg te rennen met een dikke staart want onze Miep houdt niet van andere katten. :')

onpaard
🏆 Paardenfluisteraar

Re: "Katten binnenhouden tijdens Corona uitbraak"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:53

Nu de mensen zijn opgehokt heeft mijn kat de tijd van haar leven buiten. T is een stuk rustiger en ze trekt er lekker op uit nu.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:39

onpaard schreef:
Nu de mensen zijn opgehokt heeft mijn kat de tijd van haar leven buiten. T is een stuk rustiger en ze trekt er lekker op uit nu.

De katten hier in de buurt ook, die komen wel maar één keer in de tuin hier, en als ze snel genoeg zijn komen ze er ook één keer weer uit.

Het is inderdaad duidelijk dat veel katten veel 'vrijer' zijn nu, en uiteraard is het dek & kittenseizoen ook weer los.

Juist daarom snap ik de regen in Engeland wel.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:47

Onali schreef:
Pareltjes schreef:

En net zoals bij 24/7 opgehokt of 24/7 modder zit er ook bij binnen huisdieren een heel groot grijs gebied tussen boerderij en veel ruimte en een kamertje op 3 hoog.

Kan me niet heugen dat ik het tegendeel heb beweerd?

Ieder dier heeft het recht op een zo’n natuurgetrouw habitat. Dus goudvissen niet in een banketstaaf kommetje, reptielen niet in een terrarium waar ze net hun gat kunnen keren. Of waterschildpadden in het welbekende plastic bakje incl. Plastic palmboompje.

Het is voer tot nadenken. Hoe we onze huisdieren houden. Er wordt veel te makkelijk gezegd dat ze het goed hebben en niet meer nodig hebben. Wetenschap is in ontwikkeling en komt tot steeds betere inzichten. Gelukkig maar...