Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Onali schreef:Oh heerlijk, eerst mensen met hun kinderen ophokken.
"Hoe moet ik mn kind vermaken?"
En nu katten.
En het begint meteen met; Ja maar mijn kat kan echt niet binnen blijven omdat ...
Jorex schreef:Ja want een kat die al 15 jaar mag gaan en staan waar ze willen, wordt heel blij van de beperkte ruimte van een ren waarbij ze dan ook nog eens wordt vergezeld van twee andere katten waar ze niet altijd goed mee kan. Halsband gaat niet, daar de katten bij mijn ouders wonen en die willen er geen halsband aan. Als ik uit huis ben, dan blijven de katten die ik dan neem binnen overigens, want dan woon ik waarschijnlijk ergens in een stad of dorp.
Pareltjes schreef:KimD schreef:Om maar meteen de knuppel in het hoenderhok te smijten: Wat mij betreft mogen ze die regel per direct invoeren en permanent maken.
Onze vier katten zijn nog nooit buiten geweest, op een kleine ontsnapping naar het dakterras na. Ze hebben binnen een hele kamer ingericht voor hun, en in de zomer zitten ze buiten in een grote ren met binnenhok. Onze tuin is niet volledig af te zetten, dus dit was voor ons een goede oplossing.
Ze zitten veilig en kunnen nergens of niemand overlast bezorgen.
Nou sorry dat is idd een behoorlijke knuppel!
Zou van de zotte zijn en geheel in strijd met dierenwelzijn om alle katten hun gehele leven “ op te hokken “.
Staan we de laatste jaren in grote getale op de barricade tegen opgehokte dieren in bio industrie, komt dit weer voorbij??
Een kat heeft recht op een zoveel mogelijk natuurlijk habitat. Kamertje drie hoog achter is dat niet.
Staat je paard ook 24/7 op stal? Veroorzaakt hij ook weinig overlast..
Pareltjes schreef:Nou sorry dat is idd een behoorlijke knuppel!
Zou van de zotte zijn en geheel in strijd met dierenwelzijn om alle katten hun gehele leven “ op te hokken “.
Staan we de laatste jaren in grote getale op de barricade tegen opgehokte dieren in bio industrie, komt dit weer voorbij??
Een kat heeft recht op een zoveel mogelijk natuurlijk habitat. Kamertje drie hoog achter is dat niet.

Cinnepin schreef:Jorex schreef:Ja want een kat die al 15 jaar mag gaan en staan waar ze willen, wordt heel blij van de beperkte ruimte van een ren waarbij ze dan ook nog eens wordt vergezeld van twee andere katten waar ze niet altijd goed mee kan. Halsband gaat niet, daar de katten bij mijn ouders wonen en die willen er geen halsband aan. Als ik uit huis ben, dan blijven de katten die ik dan neem binnen overigens, want dan woon ik waarschijnlijk ergens in een stad of dorp.
Dat is het probleem van de eigenaar en niet van de buren!
onpaard schreef:Nu de mensen zijn opgehokt heeft mijn kat de tijd van haar leven buiten. T is een stuk rustiger en ze trekt er lekker op uit nu.
Onali schreef:Pareltjes schreef:Nou sorry dat is idd een behoorlijke knuppel!
En net zoals bij 24/7 opgehokt of 24/7 modder zit er ook bij binnen huisdieren een heel groot grijs gebied tussen boerderij en veel ruimte en een kamertje op 3 hoog.