Wat is de link met 5G en Corona

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 00:07

Er gebeurd iets ongrijpbaars, mensen kunnen dat niet bolwerken, en mensen zijn wezens die alles willen verklaren. Kun je het even niet bolwerken, maar ben je ondertussen wel bezig met een verklaring zoeken van het incident? Tsja.. Dan kun je complottheorieën krijgen.
Korte uitleg hoe complottheorieën kúnnen ontstaan:
https://www.ad.nl/wetenschap/zo-ontstaa ... ~a88feb98/

Zelf niet erg gevoelig voor deze theorieën. Al kan ik me goed voorstellen dat 5g de zondebok is geworden. 5G heeft al een slechte naam, en dan is dit virus toevallig in dezelfde periode. Niet gek dat de link wordt gelegd.
Daarnaast heb ik het gevoel dat enkele complotdenkers al (persoonlijke) problemen hebben. Hebben ze deze problemen met de overheid? Dan kan het best zijn dat ze denken dat de overheid, die alle problemen veroorzaakt, ook moedwillig 5g uitrolt.

Anderzijds, ik denk wel dat er een kleine groep mensen is die slecht tegen straling kan, waardoor de weerstand daalt en men gevoeliger is voor (overdraagbare) ziektes. Al vraag ik me af of deze groep mensen groot genoeg is om bij een onderzoek betrouwbare resultaten te krijgen ;)

Bij deze dus mijn inzichten ;)
*zet aluminiumhoedje op, sluit ramen en ventilatie af tegen de chemtrails en duikt in bed. Trusten!*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-04-20 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 00:14

Er zijn inderdaad mensen die denken dat 5G invloed heeft op zowel de volksgezondheid, als het neervallen van vogels uit de lucht.
Mensen denken ook nogsteeds dat die strepen diw vliegtuigen trekken 'chemtrails' zijn waarbij de overheid chemicaliën over het land gooien zodat een gedeelte van de bevolking ziek wordt en doodgaat.
Ik heb serieus nog mensen horen zeggen dat het hen niet zou verbazen als toch blijkt dat de aarde plat is......
Ik blijf me verbazen.

Ik denk echt dat de natuur gewoon genoeg van onze rotzooi heeft. Idem voor de sprinkhanenplaag en de branden in Australië. Hoewel die laatste wel veroorzaakt door mensen.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 02:11

Hutcherson schreef:
Er zijn inderdaad mensen die denken dat 5G invloed heeft op zowel de volksgezondheid, als het neervallen van vogels uit de lucht.
Mensen denken ook nogsteeds dat die strepen diw vliegtuigen trekken 'chemtrails' zijn waarbij de overheid chemicaliën over het land gooien zodat een gedeelte van de bevolking ziek wordt en doodgaat.
Ik heb serieus nog mensen horen zeggen dat het hen niet zou verbazen als toch blijkt dat de aarde plat is......
Ik blijf me verbazen.

Ik denk echt dat de natuur gewoon genoeg van onze rotzooi heeft. Idem voor de sprinkhanenplaag en de branden in Australië. Hoewel die laatste wel veroorzaakt door mensen.

Nou ergens is het wel heel apart hoe ze het in Dubai het hebben laten regenen door met vliegtuigen en chemicaliën het weer te manipuleren. Ik denk niet perse dat ze de bevolking willen uitroeien maar ik denk ook niet dat die trucjes met het weer manipuleren goed is voor de natuur.

Dus ergens snap ik wel dat mensen dat kunnen denken, maar ik zelf ben er niet zo mee bezig eigenlijk :')

Lees hier het stukje uit het krantenstuk: Grappig genoeg is het Dubai's 'eigen schuld'. De regen is namelijk veroorzaakt door menselijk ingrijpen, iets wat ze ook wel cloud seeding noemen. Hierbij worden er vanuit een vliegtuig chemische stoffen op de wolken gestrooid, waardoor er regen ontstaat. Deze vluchten worden uitgevoerd door het KNMI van Dubai. De reden: de groeiende behoefte aan water van Dubai 'voeden'.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 03:51

Mijn buurvrouw stond toevallig vandaag aan de deur. Zij is sowieso extreem van de complot theorieën.. En nu dus ook overtuigd dat 5G de oorzaak is van Corona.

Dat kun je volgens haar ook merken, want iedereen is veel onrustiger in z'n slaap :j Dus, zij kan me helpen aan verf die straling tegenhoud en dan is de kans op Corona ook meteen veel kleiner.

In de jaren dat ze hier woont al zoveel bijzonders gehoord van haar, dat niks me nog verbaasd. Als ze aanbelt denk ik al: Wat zal ze nu weer gevonden hebben op internet? :=

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:56

Muurp schreef:
Djali schreef:
Er is niet eens een onterecht causaal verband,aanhangers van de complottheorie beweren dat in Wuhan de eerst 5G-zendmast geplaatst werd maar dat blijkt niet eens waar te zijn.

Dus het is compleet van de pot gerukt.

Zelfs als 5G zo'n impact heeft op ons immuunsysteem kan het nog steeds niet zó snel als in: plaats de zendmast en hup een gewoon verkoudheidvirus wordt plots dodelijk.

Bovendien is inmiddels duidelijk dat mensen met een normaal werkend immuunsysteem ook flink door Corona gepakt worden.

Het is eigenlijk een wonder dat we nu pas met een pandemie kampen, we eten en leven tenslotte overal ter wereld met allerlei soorten dieren. Dit is gewoon een heel logische uitbraak voor de mensheid.

Amen. :D

Snap je dat wat je nu zegt, met zo'n 50 woorden meer dan ik nodig had, exact hetzelfde is? :=

Daphne__ schreef:
Mijn buurvrouw stond toevallig vandaag aan de deur. Zij is sowieso extreem van de complot theorieën.. En nu dus ook overtuigd dat 5G de oorzaak is van Corona.

Dat kun je volgens haar ook merken, want iedereen is veel onrustiger in z'n slaap :j Dus, zij kan me helpen aan verf die straling tegenhoud en dan is de kans op Corona ook meteen veel kleiner.

In de jaren dat ze hier woont al zoveel bijzonders gehoord van haar, dat niks me nog verbaasd. Als ze aanbelt denk ik al: Wat zal ze nu weer gevonden hebben op internet? :=

Bij ons thuis ging gister avond de telefoon. Mijn oom belde, van een kant van de familie die we al jaren vrijwel bewust niet meer spreken. Die was iedereen aan het nabellen om te vertellen dat hij het hele systeem van thuiswerken maar niks vond, want er klopte iets niet en hij vond dat hij iedereen maar persoonlijk moest waarschuwen. :')
We hebben hem maar even laten uitpraten tot die zei "Ik ga weer verder bellen.." Inderdaad met dezelfde redenaties als jouw buurvrouw. :=

Anoniem

Re: Wat is de link met 5G en Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:16

Ik zal hem doorsturen naar mijn zusje, die zei dit weekend ook doodleuk dat ze het helemaal eens was met Jensen :roll: Echt compleet de weg kwijt.. Die zal deze theorie ook wel geloven :+

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:25

Ik ben iemand die echt wel geloofd dat er dingen gebeuren door de machtige rijke mensen die erg ver gaan.
Ik ben zo'n complot denker die bijvoorbeeld bij sommige dingen van 9-11 ook vraagtekens zet.
In de Amerikaanse regering zitten niet alleen mensen die het goed voor hebben met iedereen. Lijkt me zonder complot denken zelfs wel waar :+

5G, ik heb gelezen dat er in Nederland koeien van op hol zijn geslagen, of op zijn minst erg onrustig werden. Of het waar is, geen idee.
Ik denk zonder complot denken wel dat straling zeker wel wat kan doen. En dan niet ten voordele van mens en dier.

Maar ik geloof dan weer niet dat het corona zo sterk heeft gemaakt.
Ik kan me voorstellen dat 5G het immuunsysteem kan verzwakken en mensen daardoor sneller ziek kunnen worden.
Maar 5G is nog nergens zover uitgerold dat dit nu al aan de hand kan zijn.

Ik geloof meer dat we gewoon met veel te veel mensen zijn, die over de hele wereld vliegen.
En dat dit nu pas gebeurt juist een wonder is.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:56

Mensen die Jensen volgen gooi ik het er ook het liefst uit. Beetje jammer dat m'n zus en dr vriend het geloven.... Die kan ik er niet zo makkelijk uitgooien := :Y)

Ik heb het met mijn Vliegende Spaghetti Monster overlegd en die vind het ook echt onzin....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:03

Dat is gewoon een andere discussie dan die met Corona.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-23 14:19, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:05

Tancreda4 schreef:
Mensen die Jensen volgen gooi ik het er ook het liefst uit. Beetje jammer dat m'n zus en dr vriend het geloven.... Die kan ik er niet zo makkelijk uitgooien := :Y)

Ik heb het met mijn Vliegende Spaghetti Monster overlegd en die vind het ook echt onzin....

Toen ik bij mijn zusje over de overbelasting van de zorg begon zei ze "laat maar, we worden het toch niet eens" Echt, soms vraag ik me af hoe we familie kunnen zijn :')

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:55

_Penotti schreef:
Ik ben iemand die echt wel geloofd dat er dingen gebeuren door de machtige rijke mensen die erg ver gaan.
Ik ben zo'n complot denker die bijvoorbeeld bij sommige dingen van 9-11 ook vraagtekens zet.
In de Amerikaanse regering zitten niet alleen mensen die het goed voor hebben met iedereen. Lijkt me zonder complot denken zelfs wel waar :+

5G, ik heb gelezen dat er in Nederland koeien van op hol zijn geslagen, of op zijn minst erg onrustig werden. Of het waar is, geen idee.
Ik denk zonder complot denken wel dat straling zeker wel wat kan doen. En dan niet ten voordele van mens en dier.

Maar ik geloof dan weer niet dat het corona zo sterk heeft gemaakt.
Ik kan me voorstellen dat 5G het immuunsysteem kan verzwakken en mensen daardoor sneller ziek kunnen worden.
Maar 5G is nog nergens zover uitgerold dat dit nu al aan de hand kan zijn.

Ik geloof meer dat we gewoon met veel te veel mensen zijn, die over de hele wereld vliegen.
En dat dit nu pas gebeurt juist een wonder is.

Je weet dat 5G gebruikt maakt van frequenties die daarvoor ook al in gebruik waren voor 3G en voor radio-uitzendingen? Als die 5G radiostraling zo gevaarlijk was, dan hadden we daar allang last van moeten hebben. Sinds het ontstaan van de aarde wordt die met elektromagnetische straling gebombardeerd, als wij en de natuur daar niet tegen zouden kunnen, dan zouden we allang uitgestorven zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:01

Wat stelt Jensen dan? Ik weet het niet, want ik kijk nooit naar hem. Of is hij nietmeer op TV?

Google is mijn vriend. Ik zie dat hij een online kanaal heeft. FF kijken..... verplicht.

OK, dit ga ik niet 27 minuten volhouden. Wat een enge man. Heeft hij af en toe een punt? Zal best, ik kan het niet opbrengen om hem serieus te nemen.

Ennuh, dikke mannen zijn een risico...

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:00

In Duitsland hebben ze wel een geinig meetsysteem. Stel ik heb corona, dan wordt automatisch iedereen meegeteld die ik ken in de cijfers. Nou ik blijf erbij noem mij een persoon die je persoonlijk kent en niet via via maar echt zelf kent die gestorven is aan deze zogenaamde hoax. En ik geloof pas iets wanneer ik het zie en ga op onderzoek uit en spreek dokters enz. Raar he niemand kent iemand met covid 19. Het is net als de sars en vogelgriep enz. onzin. Wat wel beangstigend is dat ze zich wel voorbereiden op heeeeel veel doden. En daar heeft 5g van alles mee te maken. En dat komt niet van internet daar ben ik zelf achteraangegaan wat dat doet. Dat is echt afschuwelijk. Iedereen haalt zijn wijsheid van internet en radio en tv en geloven het.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:01

Dinopino, zeg jij dus nu dat Covid 19, een van de vele Corona virussen, komt doordat wij 5G aan het uitrollen zijn?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:02

Dinopino schreef:
In Duitsland hebben ze wel een geinig meetsysteem. Stel ik heb corona, dan wordt automatisch iedereen meegeteld die ik ken in de cijfers. Nou ik blijf erbij noem mij een persoon die je persoonlijk kent en niet via via maar echt zelf kent die gestorven is aan deze zogenaamde hoax. En ik geloof pas iets wanneer ik het zie en ga op onderzoek uit en spreek dokters enz. Raar he niemand kent iemand met covid 19. Het is net als de sars en vogelgriep enz. onzin. Wat wel beangstigend is dat ze zich wel voorbereiden op heeeeel veel doden. En daar heeft 5g van alles mee te maken. En dat komt niet van internet daar ben ik zelf achteraangegaan wat dat doet. Dat is echt afschuwelijk. Iedereen haalt zijn wijsheid van internet en radio en tv en geloven het.

Ik ken meerdere mensen met Covid 19. Helpt je dat een beetje rustiger te maken?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:10

Covid 19 zal niet de grootste doodsoorzaak zijn. Informeer je eens over 5g. En hoe ze ons zitten te bedonderen met de cijfers. Informeer je eens bij echte professioneels over 5g en niet over internet en hun geschreeuw.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:11

Jeetje Dino heb je aluminiumfolie gehamstert

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:12

En onder 'echte professional' versta je...? Ik vind het wel een zwakke insinuatie dat men zich enkel door geschreeuw op internet zou laten informeren.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:16

Wel leuk wat moet je alliminium. :-) Het beste stel ik voor vergeet mijn bericht. En dat gaat heel makkelijk. Er komen zo vast wel een paar mensen die me voor gek verklaren enz. Dus dat probleem wordt zo opgelost. Misschien krijg ik wel een ban voor bokt. Het enige wat ik mee geef... ga zelf eens op onderzoek uit in je omgeving. Waar staan de masten enz. wat betekent die techniek. Ik ga nu ook dit topic verlaten :-).

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:21

Karl66 schreef:
Je weet dat 5G gebruikt maakt van frequenties die daarvoor ook al in gebruik waren voor 3G en voor radio-uitzendingen? Als die 5G radiostraling zo gevaarlijk was, dan hadden we daar allang last van moeten hebben. Sinds het ontstaan van de aarde wordt die met elektromagnetische straling gebombardeerd, als wij en de natuur daar niet tegen zouden kunnen, dan zouden we allang uitgestorven zijn.

Wie zegt dat we daar ook geen last van hebben?
Waar komt kanker vandaan? Of migraine?
Ik zeg niet dat het van straling is, maar zeker weten dat het niet is weet ook niemand. Want we kunnen het niet even 5 jaar uitzetten en kijken of daarmee minder gevallen komen.

@Dinopino
Citaat:
Raar he niemand kent iemand met covid 19

Zou je dat ook tegen mijn tante durven zeggen?
Die woont in een woonplaats waar een half voetbalteam aan oudere dood is gegaan aan corona.
Allemaal goede kennissen van haar.
En ik geloof niet dat ze in dat gat al 5G kennen.

Ik ben iemand die zeker denkt dat alle stralingen die de mensen de lucht in sturen wel eens minder gunstig kan zijn.
Maar massaal corona, nee.
En ja helaas zijn daar zeker wel doden door.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:27

Dinopino, je maakt een grapje toch? := 8)7
In onze familie is afgelopen zondag iemand overleden aan corona, en eerder ook al een vriend van mijn schoonmoeder. Ik ken er nog een aantal die besmet zijn.
Je denkt toch zeker niet dat al die beelden uit China en Italië en Spanje en nu uit de VS in scene zijn gezet?
In veel dorpen in Italië en Spanje hebben ze nog niet eens 4G, laat staan 5G.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 07-04-20 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:28

Dinopino schreef:
Covid 19 zal niet de grootste doodsoorzaak zijn. Informeer je eens over 5g. En hoe ze ons zitten te bedonderen met de cijfers. Informeer je eens bij echte professioneels over 5g en niet over internet en hun geschreeuw.

Heb jij een link naar zo'n echte professioneel voor ons?

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:28

Corona = G5 _O- Ik zie daar een hele nieuwe religie geboren worden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:30

rien10 schreef:
Wat stelt Jensen dan? Ik weet het niet, want ik kijk nooit naar hem. Of is hij nietmeer op TV?

Google is mijn vriend. Ik zie dat hij een online kanaal heeft. FF kijken..... verplicht.

OK, dit ga ik niet 27 minuten volhouden. Wat een enge man. Heeft hij af en toe een punt? Zal best, ik kan het niet opbrengen om hem serieus te nemen.

Ennuh, dikke mannen zijn een risico...

Kort gezegd, hij vergelijkt de zieken en doden van corona met normale griep en daar zit volgens hem geen verschil in (wat ook klopt als je puur daarnaar kijkt) maar dat ic's vollopen, nog niemand weerstand heeft en er geen duidelijkheid is qua verloop negeert ie voor het gemak. O ja en het is de schuld van de media, die overdrijven.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:51

Afbeelding

Dus.