Grens belgie... Welke overgang? Luik of aken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:27

quarterH schreef:
Sorry maar ik lach me dood.

Lach jij je maar dood. Door acties als de jouwe gaan er mensen dood.

Ik hoop dat mensen als jij een FIKSE boete krijgen. Als je zo dom bent dat je denkt dat het allemaal wel kan, of dat de rest van de wereld je geen moer interesseert, dan stop je misschien eens met dit domme en gevaarlijke gedrag als ze aan je portemonnee komen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:29

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:33

quarterH schreef:
Er staat ook dat je voor verzorging van je paard de grens over mag...

As in: voeren en water geven. Je hebt geluk, zelfs ter plaatse rijden mag ook nog om de noodzakelijke beweging te geven.
Maar al de rest wordt als niet essentieel gezien. Medische zorg bedoelen ze kolieken en wonden mee, zoals meerdere Belgische bokkers al aangaven: in België wordt enten niet als essentieel gezien. Geen DA die een boete gaat riskeren omdat een eigenwijze klant persé toch wil enten.

Wil je best gelijk geven dat de regels k*t zijn en dat het een soep is.
Had je paard nu in Frankrijk gestaan, mocht je hem wel enten (paarden enten mag hier wel) maar jammer, als je paard in pension staat mag je er gewoon niet, echt niet naartoe. Heb je dat weer.
En o ja, Franse grens raak je ook niet over.

Iedereen vind deze hele situatie gewoon rot vervelend. En dat er dan mensen zijn die door hun gedrag er voor zorgen dat het alleen maar langer zal duren en strenger zal worden is zo mogelijk nog vervelender.

Maar zoals al gezegd, ga gewoon. Je komt er vanzelf wel achter of je door mag.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:25

quarterH schreef:
pateeke schreef:
TS, je geeft aan dat mensen 'verkeerd' reageren vanuit het niet kennen van de situatie... Misschien dat je dan de situatie kan verduidelijken. Mensen reageren op de info die jij hier geeft, logisch. En ja, het is wel ieders verantwoordelijkheid om er SAMEN voor te zorgen dat de maatregelen nageleefd worden. Dat je erop aangesproken wordt als het overkomt alsof jij je niet aan de regels wil houden, lijkt me logisch. Misschien is het inderdaad een must dat de DA komt en je erbij bent, maar dan kan je dat ook gewoon zeggen / verduidelijken...

Op de vraag of je best door de week of in het weekend gaat, kan je zelf wel een antwoord bedenken, geloof ik ;) . Even nieuws volgen & logisch nadenken en je hebt je antwoord...

Het gaat hier niemand wat aan wat/hoe/waarom/waar/wie/hoezo ik dit wil doen. Want wat ik ook zeg, het is toch nooit goed en er komt altijd commentaar.

Besmettingsgevaar is sowieso 0, het is een enorm afgesloten terrein waar max 2 mensen rondlopen die ik niet van dichterbij dan 1,5 meter hoef te zien. Ik rij direct daarheen en direct terug, zonder stops.

3 pagina's, en geen een reactie op de vraag 'welke van de 2' door mensen die de overgangen kennen :') :D

Dit is nergens voor nodig hoor :).

Daarbij is het antwoord al wel gegeven: neem de kortste route en niet degene waarvan je denkt dat ze het minst streng gaan controleren. Als de politie vindt dat je te ver omrijdt, heb je evenzeer een probleem. Je wordt niet enkel aan de grens gecontroleerd, maar kan in het hele land gecontroleerd worden en dan moet je je kunnen verantwoorden, evenals verantwoorden waarom je die route neemt. Een bepaalde route nemen "omdat ze minder streng controleren aan de grensovergang" is GEEN geldige reden. Je moet je verplaatsingen maximaal beperken. Je hebt dus de meeste kans om geen problemen te krijgen als je gewoon de kortste route neemt.

beatje

Re: Grens belgie... Welke overgang? Luik of aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:30

Bij ons stonden ze vd week in het dorp bij het stoplicht te controleren,je moest vertellen en laten zien waar je heen gaat. Gelukkig komen ze nu ook hier in mijn straat controleren want het werd hier erg druk,iedereen ging gezellig in het bos wandelen. Parkings zijn nu afgesloten.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 12:00

Thx pateeke

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 08:19

TS, de regels zijn gisteren aangescherpt, wellicht handig om even te lezen voordat je vertrekt.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:56

Ts met alle respect... haal de plank voor je kop weg! De grens is dicht... je paard redt het ook nog wel even zonder enting...

Regels in belgie zijn verder aangescherpt en dierenartsen mogen niet enten...

Grenswerkers mogen de grens over met een atest waarin aangegeven staat dat ze de grens met een geldige reden passeren. Er zijn al grenswerkers beboet omdat ze in Nedetland werken en na hun werk even naar de winkel in nederland zijn geweest. Dat valt in België onder niet noodzakelijk! Ze zijn streng...

Dat kun jij kinderachtig vinden... maar dat is op dit moment de realiteit... gedraag je als een volwassen vrouw en stop met je zin door drijven en arogant reageren over dat de hele wereld moet schuiven voor jouw paard zijn enting...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 10:08

KimD schreef:
TS, de regels zijn gisteren aangescherpt, wellicht handig om even te lezen voordat je vertrekt.

Ik volg dit topic al even omdat mijn hopelijk toekomstige paard daar nog staat. Waar is het te vinden als er updates zijn vanuit België?

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 10:26

Wellicht gaat het om een andere dan reguliere enting?
(Influenza, tetanus)

Voor een reguliere enting is het volkomen onlogisch om nu te gaan. En in België dus ook niet toegestaan.

Maar het feit dat de enting op zondag kán, en dat ts er per se bij wil zijn, doet mij vermoeden dat het wellicht om een ander type enting gaat.
Dat zou verklaren waarom ts toch per se wil gaan.

Het enige is dat ik van dat soort entingen zelf alleen variaties ken die sowieso al niet legaal zijn.

En dan mag het natuurlijk al helemaal niet.

Maar wellicht zijn er wel versies van legale entingen waar eigenaar per se bij moet zijn, die ook op zonfag gezet worden en die niet uitgesteld kunnen worden?

Overigens, als je aangeeft dat je gewoon je dier beweging gaat geven mag het wél. Dus waarom dan zo moeilijk doen en zeggen dat het om een enting gaat?

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 10:28

https://crisiscentrum.be/nl

Edit: houdt er rekening mee dat het aan de agent bij de grens is om te bepalen of jij een geldige reden hebt... als zij vinden van niet... mag je weer fijn omdraaien. De tijd van waarschuwingen is voorbij... je krijgt een dikke boete.

Overigens vinden vele Belgische agenten dat er wel ontzettend veel paarden van Nederlanders in België staan... kortom... heel geloofwaardig is het niet meer...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:35

Neon schreef:
https://crisiscentrum.be/nl

Edit: houdt er rekening mee dat het aan de agent bij de grens is om te bepalen of jij een geldige reden hebt... als zij vinden van niet... mag je weer fijn omdraaien. De tijd van waarschuwingen is voorbij... je krijgt een dikke boete.

Overigens vinden vele Belgische agenten dat er wel ontzettend veel paarden van Nederlanders in België staan... kortom... heel geloofwaardig is het niet meer...

Dank je. Ik ga nu niet heen hoor. Ik moet 4 uur heen en 4 uur terug in de auto zitten. Ik ga de gok niet wagen om tegen gehouden te worden. Het paard staat daar goed bij zijn eigenaar. Het is balen voor mij met dit mooie weer. Maar de regels zijn er niet voor niets.. Wil wel zodra ze de regels gaan versoepelen actie ondernemen. Zou mij niets verbazen als het in alle hevigheid weer los barst, zodra de regels even versoepelen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 12:20

Wauw al die aannames en insinuaties over entingen....
Is het zo moeilijk gewoon even uit te gaan van het goeie en gewoon aannemen dat er een goede reden is om dit te doen zonder er vanalles achter te zoeken?

Wie weet, misschien mag ik wel zelf enten of iemand op de locatie daar? Of heeft hij een allergie tegen de normale enting waardoor iets extra's nodig is? Of.... Of.... Of.....

En een illegale enting?? Wat is dat dan? Nog nooit van gehoord!

Misschien ga ik wel beter door de week, aangezien ze door het goede weer dit weekend waarschijnlijk banger zijn voor 'dagtouristen' en strenger zijn

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:34

quarterH schreef:
Is het zo moeilijk gewoon even uit te gaan van het goeie en gewoon aannemen dat er een goede reden is om dit te doen zonder er vanalles achter te zoeken?

Wie weet, misschien mag ik wel zelf enten of iemand op de locatie daar? Of heeft hij een allergie tegen de normale enting waardoor iets extra's nodig is? Of.... Of.... Of.....

Misschien ga ik wel beter door de week, aangezien ze door het goede weer dit weekend waarschijnlijk banger zijn voor 'dagtouristen' en strenger zijn

Wie de enting ook zet het is geen essentiële verplaatsing dus verboden. Dus ook allergie op gewone enting I hier niet van toepassing. Haal dat plaat voor je kop toch uit! Door mensen zoals jij die denken dat de regels niet voor hen gelden gaat deze lock down nog lang duren en zullen er nog meer doden vallen!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 12:35

Ik kom niet eens contact met andere mensen! Dus even geen paniek over doden enzo he!!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:39

Gaat het niet om.
Het gaat om het feit dat je persé iets wil doen wat nu niet mag. Blijkbaar moeilijk te begrijpen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 12:43

Hoezo niet mag? Je mag voor verzorging en beweging naar je beesten....
Maar goed, het is aan de man/vrouw bij de grens of ze mijn documenten voldoende vinden of niet, en dat zullen we zien.

En bij een eerste keer en als ze nee zeggen en draait netjes om geven ze geen boetes.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:44

Zoals al vermeld, tijd van waarschuwen is voorbij.

Maar veel succes.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:45

haal toch die enorme plaat voor je kop vandaan!

Het moest perse op zondag ivm enting, en nu ga je ineens door de weeks...

Je blijft mooi verzinnen zeg... Schei toch uit.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:47

Hier is de tijd van waarschuwing ook voorbij, direct boete van 250 euro

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:00

Ze geven geen waarschuwingen meer maar dadelijk boetes. Daarbij kom je bijvoorbeeld al met de agenten in contact ;)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:13

quarterH schreef:

Zonder oordeel maar gewoon een vraag.Doet je stalhouder dat dan niet? Ik ben zelf een stalhouder en spring dus wel eens voor eigenaars in,zeker als iemand van zover moet komen zou ik dat doen...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:14

quarterH schreef:
Het gaat hier niemand wat aan wat/hoe/waarom/waar/wie/hoezo ik dit wil doen. Want wat ik ook zeg, het is toch nooit goed en er komt altijd commentaar.

Besmettingsgevaar is sowieso 0, het is een enorm afgesloten terrein waar max 2 mensen rondlopen die ik niet van dichterbij dan 1,5 meter hoef te zien. Ik rij direct daarheen en direct terug, zonder stops.

3 pagina's, en geen een reactie op de vraag 'welke van de 2' door mensen die de overgangen kennen :') :D

Misschien weet niemand het omdat anderen zich hier helemaal niet mee bezig houden. En als niemand het iets aan gaat en jij toch je zin wil doordrammen. Dan zoek je het toch fijn zelf uit. Succes!

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:31

Ik woon in België, paard staat in Nederland. Met mailtje van staleigenaar en papieren van paard kan ik zo de grens over. Hoef niet te zeggen wat ik daar ga doen, alleen aantonen dat ik werkelijk een paard heb staan in Nederland.

Dat zijn de regels zoals ze opgelegd zijn, je mag de grens over om dieren te verzorgen, dus wat gaan mensen hier nu allemaal gillen dat het niet mag.

Als je je maar overal netjes aan de regels houdt dan ben je echt niet gevaarlijk bezig.

TS hier vinden ze een mailtje van de staleigenaar en de stamboekpapieren voldoende, maar mensen die in de haven van antwerpen werken mogen niet via de weg die door Nederland loopt naar hun werk. Die moeten omrijden.

Je hebt dus kans dat je België niet als doorgangsland mag gebruiken als je ook rechtstreeks naar Duitsland zou kunnen, al moet je daar kilometers voor omrijden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:58

Ik vind verzorgen en rijden iets totaal anders dan een vaccinatie geven, maar ts moet het helemaal zelf weten. Haar paard en haar portemonnee. Dier gaat blijkbaar in ernstige problemen komen zonder die vaccinatie en staat blijkbaar bij mensen die niet via de mail op de hoogte gebracht kunnen worden waar specifiek op gelet moet worden. Tja, ik vind het gewoon ondoordacht om in deze tijd drie uur te rijden voor een prik die ook over een aantal weken gegeven kan worden. Je komt altijd in contact, met de da, met de wegcontroleurs en krijg je toevallig autopech, met hulp van buitenaf. Ts, waarom koppel je de trailer er niet aan en haal je je paard op. Heb je dit soort toestanden ook niet en een stuk veiliger en gemakkelijker.