weekendje weg wel of niet laten doorgaan vanwege corona

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

Re: weekendje weg wel of niet laten doorgaan vanwege corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:42

ok...ik snap het echt niet meer nu....in het andere topic dikke discussie, en ik zou egoistisch zijn omdat ik dus wel gewoon mijn stervende naaste zou willen bijstaan (wat gewoon geregeld kan worden in quarantaine), en in dit topic voor een uitje nb en wat alleen maar om evt verlies van geld gaat (Wat ook vervelend is, daar niet van, hoor) word nergens gesproken over egoisme??? Kijk. Dit is dus iets wat ik gewoon NIET zou doen...OOK niet als het mag. De Veluwe is sowieso niet de meest rustige plek en ik neem aan dat je met 4 paarden ook niet het hele weekend in je huisje gaat zitten....
je moet het natuurlijk zelf weten....als t niet verboden is...maar voor een weekendje weg zou ik het wel weten...gewoon ff niet nu. Of is wat geld dan weer wel belangrijker dan mensenlevens??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:58

Euh, ik denk dat het grote gros zegt dat ze niet mag gaan. Gewoon nee, niet doen. Ik zie nergens reactie’s a la: Oh doe maar joh, niets aan de hand.

Als het specifiek om het woord egoïsme gaat. Tja... Van een mug een olifant maken.

GraceZarif

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:06

Er is een onvoorspelbaar virus over heel de wereld aan de gang.

Er is nog geen geneesmiddel.

Men weet niet wie het wel of niet krijgt, ongeacht je weerstand. Deze situatie is niet onder controle. Ik ben al bang om het virus op te lopen als ik naar de supermarkt ga. Hoe sta jij daar zelf in dan? Qua tanken, onderweg, samen nog boodschappen halen, koken. Misschien waren er andere mensen op jouw overnachtingslocatie terwijl het virus helaas nog een poosje leeft op deurknoppen enzo.

Oja en als er onverhoopt een ongelukje gebeurd zitten de ziekenhuizen hierop niet te wachten (ze waren al ontstemd over de toestroom thuisklussers met bijbehorende verwondingen).

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:10

Dat je dit überhaupt nog overweegt...

Dit is tegen alles in. Advies is zo weinig mogelijk onnodige verplaatsing. Vakantie = onnodige verplaatsing. Enkel met leden uit eigen gezin omgaan, niet met vrienden, buren, derden,...
Zulke zaken zijn er dus de oorzaak van dat de pandemie steeds verder kan uitbreiden...
In België krijg je al een boete als je met iemand in de auto zit die niet onder je dak woont. Hier zijn de regels veel strenger. En imo nog niet eens streng genoeg...

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:11

Je hebt zeker het nieuws bericht van gisteren gemist?
Het is namelijk verboden om met meerdere mensen bij een te komen. Je kan hier zelfs op worden beboet.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:15

Denk dat het RIVM een callcenter heeft en dat je heel erg op moet passen of je geen verkeerde info krijgt. Ik zou als ik belde zeker vragen met wie ik precies gesproken zou hebben. Dan kun je er misschien op terug vallen als je onjuiste info krijgt. Maar men zal altijd zeggen: Elke Nederlander moet de wet kennen ook noodmaatregelen dus ik geef je weinig kans dat je hier mee wegkomt. Los van het feit dat je gewoon niet moet gaan en leg de verhuurder maar rustig het vuur aan de schenen. O.a. hoe denkt hij de huisjes te ontsmetten? Virus kan blijkbaar al 17 dagen blijven overleven op spullen. Veel te veel risico.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:17

Volgens mij wil TS zelf ook niet gaan, ze verbaast zich vooral over dat het blijkbaar nog wel mag, terwijl het echt onverstandig is.
Daarbij dreigt ze de helft van de kosten kwijt te zijn, ik kan snappen dat ze wil weten wat anderen daarvan vinden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:00

Ze zou alleen toch moeten betalen als er niets aan de hand zou zijn en zij zomaar haar reservering zou willen annuleren. Maar nu toch niet want ze mag niet eens gaan. Die verhuurder zal tijdelijk dicht moeten.Vervelend genoeg voor hem en voor iedereen.Maar als iedereen nu meewerkt dan kan het zijn dat later in de zomer het alarm kan worden opgeheven toch.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:17

Wauw.... Ik verbaas mij erover dat er mensen zijn dit zulke dingen uberhaubt nog overwegen :oo

Sorry ik snap de vraag oprecht echt niet. Waarom in hemelsnaam zou je dit nu doen.... Je mag je huis uit voor essentiele dingen.... Vakantie is dacht ik een ultra duidelijk voorbeeld van wat niet essentieel is..

Sorry. Speecheless :x 8)7 |o

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:32

Voor veel mensen is lezen echt heel moeilijk :roll:

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:58

DeMolenhoek schreef:
Euh, ik denk dat het grote gros zegt dat ze niet mag gaan. Gewoon nee, niet doen. Ik zie nergens reactie’s a la: Oh doe maar joh, niets aan de hand.

Als het specifiek om het woord egoïsme gaat. Tja... Van een mug een olifant maken.

ja, je hebt gelijk. Sorry, heb gewoon een rothumeur.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:13

Ik zou niet gaan en de helft betalen uit coulance. oliebol happens en je had toch die kosten al ingecalculeerd.
Niemand kan hier wat aan doen en het is voor iedereen enorm balen.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:17

Weet je... Je moet maar gewoon gaan...

Schijnbaar is het geld belangrijker dan jullie gezondheid...

Wij in de zorg vervelen ons al verschrikkelijk...

Alle gekheid op een stokje..

We hebben een semi lockdown om te voorkomen dat wij zoals Italie ed gaan eindigen. Daar mag je helemaal de straat niet meer op. Zelfs niet naar je paard als die bij iemand in pension staat.

Ik weet niet om hoeveel geld het gaat maar ik heb een dure reis geboekt, gaat ook niet door, krijg een coronavoucher. Deze verhuurders dienen dit ook te doen. Ik snap dat hun nu ook niks verdienen en dat ze nu gaan bluffen en jullie bang maken om wel te laten betalen. Zij zitten in een erg lastig pakket.

Ik hoop dat jullie niet gaan. Heb je het stroomdiagram gezien hoe snel de besmettingen gaan? Wil je toch niet op je geweten hebben?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:18

Afzeggen inderdaad en je verlies nemen. Of misschien verplaatsen? Ik snap al te goed dat je niet al je geld terug krijgt. Voor de recreatieondernemers is het een enorm financiële klap.

Mijn ouders hebben een groepsaccommodatie en krijgen ook allemaal annuleringen nu. Nog niemand die zeurt over het geld.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:44

Lindor92 schreef:
Mijn ouders hebben een groepsaccommodatie en krijgen ook allemaal annuleringen nu. Nog niemand die zeurt over het geld.

Wat fijn om te horen, dat laatste dan. Dat geeft de burger moed, dat we in tijden van crisis tijdelijk afstand kunnen doen van het oer-Nederlandse 'Als ík mijn geld maar terugkrijg.'
Waarschijnlijk hebben je ouders dan straks ook meer ruimte om dingen te regelen voor de mensen. Als het water ze aan de lippen staat dan is er vaak weinig meer mogelijk.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:25

Zoals ik begrepen heb, is de TS haar baan kwijt/ veel minder inkomsten. Dus nee, dat geld was niet ingecalculeerd in combinatie met inkomsten verlies.

Ik snap dus héél goed dat de ts nu zoiets heeft van, stik er maar in als je niet tegemoet wil komen.

Het is even poedersuiker voor de verhuurder, maar die hoort gewoon geld terug te geven, of in dit geval de rekening te cancellen.

Als hij nu de ts tegen zich in het harnas jaagt, dan is hij een vaste klant kwijt.. Dat kost in de toekomst misschien nog wel meer.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:55

Ik begrijp je verbazing wel over het feit dat de verhuurder het geheel zelf door wil laten gaan.

Wij hebben met de familie (32 man) 6 huisjes geboekt bij safari resort de Beeksebergen.
Omdat wij allemaal geen enkel risico willen lopen en ons aan de aangescherpte regels willen houden heb ik gebeld met het resort.
Mijn vraag was of we het anders om konden boeken naar volgend jaar.
Antwoord was heel duidelijk NEE
Park is gewoon open dus je kunt volgens hun gewoon komen.
Feit dat overal op het hart gedrukt wordt dat het van de overheid niet eens mag was niet hun probleem.
Gaan we dus niet doen maar we kunnen wel even 8000 euro door de wc spoelen.
Tuurlijk snappen wij ook dat iedereen hier schade van heeft en bvb kosten voor het omboeken en eventuele prijsstijgingen die daar bij horen was voor ons geen enkel probleem.
Maar gewoon als groot park zo glashard zeggen dat we met 32man gewoon kunnen komen als we ons aan de regels houden is naar mijn mening niet ok.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:31

LindyH schreef:
Je hebt nog niets betaald, dus waarschijnlijk zal je ook niets hoeven betalen, maar je zou wel kunnen overwegen om het toch te doen, desnoods de helft.

We moeten imo met z'n allen proberen met name de kleinere bedrijfjes zo veel mogelijk overeind te houden, want als ze failliet gaan, dan krijgen we daar straks als samenleving heel veel last van; werklozen, daklozen, minder belastinginkomsten dus bezuinigingen op alles, etc. Dat is de werkelijke crisis die komen gaat. Ik vind dus dat we met z'n allen wat milder mogen zijn naar bedrijven toe. 'Bedrijfsrisico' is leuk, maar hier kun je je niet tegen verzekeren. Grote bedrijven kunnen vaak wel wat hebben, maar de kleinere niet. Kun je het missen, betaal dan gewoon, of inderdaad de helft. Je had deze kosten al ingepland, dus je kunt het missen neem ik aan. Dat je er niet direct iets voor terugkrijgt is jammer, en normaal gesproken zou je dat niet accepteren, maar dit zijn bijzondere tijden. Zie het anders zo dat je er de samenleving een dienst mee bewijst, en dus jezelf ook.

Het is een suggestie. Niets moet.

Zo sta ik er ook in inderdaad.
Kijk KLM zorgt ervoor dat ik een andere keer kan vliegen naar New York, prima service. De aanbetaling voor de B&B ; jammer dan. Die man heeft ook een dumper want al z'n klanten zeggen af. Dus tja het is niet anders.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:02

Rizette schreef:
Denk dat het RIVM een callcenter heeft en dat je heel erg op moet passen of je geen verkeerde info krijgt. Ik zou als ik belde zeker vragen met wie ik precies gesproken zou hebben. Dan kun je er misschien op terug vallen als je onjuiste info krijgt. Maar men zal altijd zeggen: Elke Nederlander moet de wet kennen ook noodmaatregelen dus ik geef je weinig kans dat je hier mee wegkomt. Los van het feit dat je gewoon niet moet gaan en leg de verhuurder maar rustig het vuur aan de schenen. O.a. hoe denkt hij de huisjes te ontsmetten? Virus kan blijkbaar al 17 dagen blijven overleven op spullen. Veel te veel risico.

Even voor de duidelijkheid: Het virus is na 17 dagen inderdaad nog te traceren, maar dan allang niet meer besmettelijk.

Volgens mij mag ts officieel wel gaan, mits ze alle regels in acht neemt, maar gezond verstand zegt natuurlijk: niet doen. Geen onnodige risico's lopen.
Niet betalen, want het is overmacht.
Leuk gezegd dat ts wel even het bedrijf kan ondersteunen, maar ts heeft zelf ook financiële gevolgen van de crisis, dus ik zou daarin toch aan jezelf denken ts. Dat bedrijf krijgt mogelijk financiële compensatie van de overheid. Ts misschien niet?

Iemand haalt hier de regels van de knhs aan, maar in hoeverre heb ik iets met de knhs te maken? Serieuze vraag hoor, ik lees niks van de knhs en bemoei me niet met de knhs. Regels van de overheid lijkt me toch het meest duidelijk.

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-20 10:17

Ik heb nog niet alles kunnen nalezen, voor het eerste weekend heb ik kunnen regelen (dringende vraag van mijn kant) of we het weekend konden omboeken.
Dat is nu gelukt, alleen nog even nieuwe datum plannen.

2e midweek is nog niet zeker hoe of wat hangt er ook vanaf of de maatregelen nog scherper worden, ze hebben 3 slaapkamers en zijn met 3 personen. Ideaal is anders maar zou evt wel kunnen met de huidige maatregelen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:21

Sonraffie schreef:
Ik heb nog niet alles kunnen nalezen, voor het eerste weekend heb ik kunnen regelen (dringende vraag van mijn kant) of we het weekend konden omboeken.
Dat is nu gelukt, alleen nog even nieuwe datum plannen.

2e midweek is nog niet zeker hoe of wat hangt er ook vanaf of de maatregelen nog scherper worden, ze hebben 3 slaapkamers en zijn met 3 personen. Ideaal is anders maar zou evt wel kunnen met de huidige maatregelen.

Fijn dat het zo opgelost kan worden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:38

ajesca123 schreef:
Ik begrijp je verbazing wel over het feit dat de verhuurder het geheel zelf door wil laten gaan.

Wij hebben met de familie (32 man) 6 huisjes geboekt bij safari resort de Beeksebergen.
Omdat wij allemaal geen enkel risico willen lopen en ons aan de aangescherpte regels willen houden heb ik gebeld met het resort.
Feit dat overal op het hart gedrukt wordt dat het van de overheid niet eens mag was niet hun probleem.
Tuurlijk snappen wij ook dat iedereen hier schade van heeft en bvb kosten voor het omboeken en eventuele prijsstijgingen die daar bij horen was voor ons geen enkel probleem.
Maar gewoon als groot park zo glashard zeggen dat we met 32man gewoon kunnen komen als we ons aan de regels houden is naar mijn mening niet ok.

Nee dit vind ik zakelijk niet oke en had ik niet verwacht van safaripark de Beekse Bergen.Daarbij kunnen bedrijven compensatie vragen van de overheid.Als het straks over is dan zou ik verder bij een klantvriendelijker bedrijf mijn vakanties doorbrengen. En voortaan maar niks meer vooruit betalen.....Ik boekte vakanties altijd via een betrouwbaar reisbureau.Want er is heel vaak wat mis.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:16

Vervelend maar gelukkig kon je het om boeken . Wij zouden ook met de famelie op een park zitten zelfs met annulering verzekering kost je het een deel van het geld maar om boeken kwa datum mag wel. Dus dat is reëel. We annuleren het dus nog niet. Maar gaan doen we ook niet eind april

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:21

anjali schreef:
ajesca123 schreef:

Nee dit vind ik zakelijk niet oke en had ik niet verwacht van safaripark de Beekse Bergen.Daarbij kunnen bedrijven compensatie vragen van de overheid.Als het straks over is dan zou ik verder bij een klantvriendelijker bedrijf mijn vakanties doorbrengen. En voortaan maar niks meer vooruit betalen.....Ik boekte vakanties altijd via een betrouwbaar reisbureau.Want er is heel vaak wat mis.

Hier schrik ik ook van want veel particulieren waaronder wij geven een omboek garantie of mensen mogen zonder te betalen annuleren.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:57

Ik had safaripark de Beekse bergen wel even een facebookbericht gestuurd met de vraag of jij het goed begrepen hebt, vind het een hele rare gang van zaken namelijk.