Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DeMolenhoek schreef:Euh, ik denk dat het grote gros zegt dat ze niet mag gaan. Gewoon nee, niet doen. Ik zie nergens reactie’s a la: Oh doe maar joh, niets aan de hand.
Als het specifiek om het woord egoïsme gaat. Tja... Van een mug een olifant maken.
Lindor92 schreef:Mijn ouders hebben een groepsaccommodatie en krijgen ook allemaal annuleringen nu. Nog niemand die zeurt over het geld.
LindyH schreef:Je hebt nog niets betaald, dus waarschijnlijk zal je ook niets hoeven betalen, maar je zou wel kunnen overwegen om het toch te doen, desnoods de helft.
We moeten imo met z'n allen proberen met name de kleinere bedrijfjes zo veel mogelijk overeind te houden, want als ze failliet gaan, dan krijgen we daar straks als samenleving heel veel last van; werklozen, daklozen, minder belastinginkomsten dus bezuinigingen op alles, etc. Dat is de werkelijke crisis die komen gaat. Ik vind dus dat we met z'n allen wat milder mogen zijn naar bedrijven toe. 'Bedrijfsrisico' is leuk, maar hier kun je je niet tegen verzekeren. Grote bedrijven kunnen vaak wel wat hebben, maar de kleinere niet. Kun je het missen, betaal dan gewoon, of inderdaad de helft. Je had deze kosten al ingepland, dus je kunt het missen neem ik aan. Dat je er niet direct iets voor terugkrijgt is jammer, en normaal gesproken zou je dat niet accepteren, maar dit zijn bijzondere tijden. Zie het anders zo dat je er de samenleving een dienst mee bewijst, en dus jezelf ook.
Het is een suggestie. Niets moet.
Rizette schreef:Denk dat het RIVM een callcenter heeft en dat je heel erg op moet passen of je geen verkeerde info krijgt. Ik zou als ik belde zeker vragen met wie ik precies gesproken zou hebben. Dan kun je er misschien op terug vallen als je onjuiste info krijgt. Maar men zal altijd zeggen: Elke Nederlander moet de wet kennen ook noodmaatregelen dus ik geef je weinig kans dat je hier mee wegkomt. Los van het feit dat je gewoon niet moet gaan en leg de verhuurder maar rustig het vuur aan de schenen. O.a. hoe denkt hij de huisjes te ontsmetten? Virus kan blijkbaar al 17 dagen blijven overleven op spullen. Veel te veel risico.
Sonraffie schreef:Ik heb nog niet alles kunnen nalezen, voor het eerste weekend heb ik kunnen regelen (dringende vraag van mijn kant) of we het weekend konden omboeken.
Dat is nu gelukt, alleen nog even nieuwe datum plannen.
2e midweek is nog niet zeker hoe of wat hangt er ook vanaf of de maatregelen nog scherper worden, ze hebben 3 slaapkamers en zijn met 3 personen. Ideaal is anders maar zou evt wel kunnen met de huidige maatregelen.
ajesca123 schreef:Ik begrijp je verbazing wel over het feit dat de verhuurder het geheel zelf door wil laten gaan.
Wij hebben met de familie (32 man) 6 huisjes geboekt bij safari resort de Beeksebergen.
Omdat wij allemaal geen enkel risico willen lopen en ons aan de aangescherpte regels willen houden heb ik gebeld met het resort.
Mijn vraag was of we het anders om konden boeken naar volgend jaar.
Antwoord was heel duidelijk NEE
Park is gewoon open dus je kunt volgens hun gewoon komen.
Feit dat overal op het hart gedrukt wordt dat het van de overheid niet eens mag was niet hun probleem.
Gaan we dus niet doen maar we kunnen wel even 8000 euro door de wc spoelen.
Tuurlijk snappen wij ook dat iedereen hier schade van heeft en bvb kosten voor het omboeken en eventuele prijsstijgingen die daar bij horen was voor ons geen enkel probleem.
Maar gewoon als groot park zo glashard zeggen dat we met 32man gewoon kunnen komen als we ons aan de regels houden is naar mijn mening niet ok.
anjali schreef:ajesca123 schreef:Ik begrijp je verbazing wel over het feit dat de verhuurder het geheel zelf door wil laten gaan.
Wij hebben met de familie (32 man) 6 huisjes geboekt bij safari resort de Beeksebergen.
Omdat wij allemaal geen enkel risico willen lopen en ons aan de aangescherpte regels willen houden heb ik gebeld met het resort.
Mijn vraag was of we het anders om konden boeken naar volgend jaar.
Antwoord was heel duidelijk NEE
Park is gewoon open dus je kunt volgens hun gewoon komen.
Feit dat overal op het hart gedrukt wordt dat het van de overheid niet eens mag was niet hun probleem.
Gaan we dus niet doen maar we kunnen wel even 8000 euro door de wc spoelen.
Tuurlijk snappen wij ook dat iedereen hier schade van heeft en bvb kosten voor het omboeken en eventuele prijsstijgingen die daar bij horen was voor ons geen enkel probleem.
Maar gewoon als groot park zo glashard zeggen dat we met 32man gewoon kunnen komen als we ons aan de regels houden is naar mijn mening niet ok.
Nee dit vind ik zakelijk niet oke en had ik niet verwacht van safaripark de Beekse Bergen.Daarbij kunnen bedrijven compensatie vragen van de overheid.Als het straks over is dan zou ik verder bij een klantvriendelijker bedrijf mijn vakanties doorbrengen. En voortaan maar niks meer vooruit betalen.....Ik boekte vakanties altijd via een betrouwbaar reisbureau.Want er is heel vaak wat mis.