[HK] Thuiszijn en bezigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 16:24

Ik heb net een rondje tuin gedaan, mijn langste wandeling sinds 5 weken!

Zit nu heerlijk in de lentezon en pak er eens een boek bij.

Mijn schildpad is ook aan het zonnen op zijn eiland.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 16:32

Met 6 honden en de paarden aan huis altijd wel wat te doen, eigenlijk is het hier niet anders dan anders, buiten dan mijn vriend thuis werkt en mee helpt met de stallen doen enz... Ben nu wel heel blij met het land bij het huis, we kunnen gewoon lekker buiten zijn in de natuur...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 16:36

Ik lees ook mee. Ik ben een maand geleden verhuisd naar een nieuwe woonplaats, een wat drukkere plaats, meer dingen te doen, veel leven. En toen kwam de coronacrisis.

Nu zit ik hele dagen zo'n beetje aan huis gekluisterd en is het enige sociale contact dat ik heb mijn vriend. En dat vind ik natuurlijk fijn, maar ik merk wel dat het me op begint te breken. Ik probeer me bezig te houden door lekker met de honden te gaan wandelen (het bos is gelukkig nog niet dicht), ik ben wat aan het tekenen/kleuren, kijk series, lees boeken en het huis is volgens mij nog nooit zo schoon geweest. Toch mis ik het contact en heb ik het gevoel totaal nutteloos te zijn :=.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 16:39

san4nie schreef:
Ook als ze ineens melden dat de herkansingen toch wel doorgaan? Terwijl dat eerst op z’n vroegst juni zou zijn? Tenminste, waarschijnlijk gaan ze door. Helemaal zeker is het niet

Hangt van de situatie af, maar als het erop lijkt dat ze liever willen bedenken waarom jij het fout doet dan komen met manieren om het goed te doen, dan ja!

Hier af en toe ook even in de zon (ik heb zon van kwart voor 3 tot kwart over 4 dus ik moet het wel gebruiken) en ik kan inmiddels de eerste paar maten van He's a Pirate.
(De simpele versie! Want dan zie ik zoiets en dan voel ik me zo onbetekenend: https://www.youtube.com/watch?v=2aBtDz87UK0 )

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:45

Ik denk niet dat ze het zo doen om ons onvoldoendes te laten halen. Maar leuk is anders.

Dat stukje sociaal contact mis ik ook inderdaad San87. Het is best eenzaam en digitaal contact is toch echt anders.

Ik heb ondertussen wel de hele opslag kamer uitzicht en al onze kleding. Toch best nuttig. En kwam allemaal garen en haaknaalden enzo bezig. Ook best leuk om te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:21

Leuk topic dit :j
Ik ben het thuis zijn wel gewend (combi van chronische ziekte en vrijwilligerswerk dat ik grotendeels vanuit huis doe) maar toch is ook voor mij deze periode wel anders. De stroom van klussen voor het vrijwilligerswerk droogt langzaam op.
Gelukkig is het lekker zonnig en word ik heel blij van in de tuin werken. Afgelopen weekend hebben "we" (lees; vriendlief terwijl ik er omheen huppelde) een deel bestrating uit de tuin gehaald, zand er uit gehaald, tuinaarde er in en ik ben gisteren en vandaag bezig geweest met inplanten. Heerlijk om te doen en plantjes kan je ook online bestellen, blijkt :D
Eigenlijk wil ik van de zomer nog wel meer tegels er uit maar dat durf ik vriendlief nu even niet aan te doen O:)

Verder wat extra rondjes wandelen met de hond van mijn ouders, wat foto's maken van het ontluikende groen in de tuin en ik heb het plan opgevat om wat te gaan tekenen/schilderen en een MOOC te volgen :D

MOOCS (Massive Open Online Courses) zijn sowieso een leuke tip voor mensen die zich niet nuttig voelen; via EDX.org en coursera.org kan je gratis cursussen volgen van universiteiten van over de hele wereld. Van psychologie tot programmeren, van een vreemde taal via middeleeuwse kunst tot achtergronden bij Star Trek. Super leuk, en als er iets in je vakgebied (of hobbygebied) bij zit is het nog nuttig ook.
Meedoen kan eigenlijk altijd gratis, als je een soort diploma wilt moet je vaak wel wat betalen.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:40

Blijheid, die cursussen lijken inderdaad wel wat! Ga ik ook eens even bekijken.

Vandaag was het de 'uitvaart' van mijn oma. Ze is haast een celebrity geworden, hoeveel krantenartikels er wel niet van haar verschenen zijn seg! Maar het blijft toch dubbel.

Vandaag heb ik mijn plantjes eindelijk gezaaid, pepers, tomaten, paprika's, koolrabi, uien, zonnebloemen en oost-indische kers. En ik ben ook eens naar de winkel geweest, blijft toch echt een enorm risico als je het mij vraagt. Zo meteen hoop ik nog wat te schilderen :)

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:41

Ik ga ook even naar die cursussen kijken!

Gecondoleerd Morrow_Less!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:59

Gecondoleerd MorrowLess!

Ah, mijn pakketje :oo Werd aangebeld, toen ik open wilde doen wordt de verbinding verbroken, kon ook geen beeld meer krijgen, waarschijnlijk omdat 'ie dan al bezet is door iemand anders. En nu niks meer, dus ik vrees dat ik mijn kans gemist heb vandaag :\

Ik ga ook eens kijken naar cursussen, ik heb er ooit een paar gedaan, nu al lang niet meer gekeken.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:38

"Werk hard en doe aardig", is nu het motto. Als je het wilt uitdragen, kun je overwegen om dit T-shirt te bestellen. Een zogenaamde "motivational horror": een eng monster dat je met gevleugelde woorden moed inspreekt. :)

(Overigens: nee, ik heb hier geen financieel belang bij. Dit is het werk van de IJslandse cartoonist Hugleikur Dagsson.)

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:58

Ik zit eigenlijk nog steeds niet veel meer thuis. Was al geen stapper. Mijn werk in de zorg gaat gewoon door. Ik ga gewoon iedere dag naar mijn paard en een gedeelte van de privé lessen die ik geef gaan ook gewoon door. Wandelen met de hond kan ook nog steeds. Dus heel veel is er niet veranderd. Grootste verandering is dat ik niet meer mantelzorg voor mijn nog thuiswonende demente moeder omdat we dat een te groot risico vinden omdat ik wel een beetje in het centrum van corona brabant woon. Ook de andere sociale contacten liggen stil, maar hoef met alle bezigheden niet extra dingen te verzinnen om me thuis te vermaken.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:20

Gecondoleerd morrow_less.

Lijkt me wel naar crow, de situatie met je moeder. Kan je nog wel contact met haar hebben?

Ik verveel me ook absoluut niet. Maar het is toch wel anders en een beetje saai. Vooral het sociale contact mis ik echt wel. Vriend is lange dagen aan het werk.
Als ik geen studie meer deed zou het wel anders zijn denk ik. Dan leek een cursus me best leuk. Of iets creatiefs.

Las ook iemand die wel kattenspam wilde, bij deze. :D
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:38

Afbeelding

Begonnen met het bouwen van een kippenren. Bezigheidstherapie, bam.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:39

_San87_ schreef:
[ [url=m/4kiTLg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke hond!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:40

Whale schreef:
_San87_ schreef:

Leuke hond!

Ja die deed een soort fotobomb, haha :D. Mijn Weimaraner Boor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:46

Ik heb 4 honden, dus wandel wat af, verder be ik de tuin aan het verbouwen en bij slecht weer klus ik in huis. Tegenwoordig ben ik ook thuisjuf, zie ik mijn paard nog graag, doe ik de boodschappen van mijn oude buurtjes en in de avonden netflix ik terwijl ik nummertje schilder :D
Tot nu toe heb ik me nog niet verveeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:47

_San87_ schreef:

Oh leuk!!!! Wat voor soort kippen wil je graag? Ik heb wyandotte krielen, zo leuk!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:51

Mindim schreef:
_San87_ schreef:

Oh leuk!!!! Wat voor soort kippen wil je graag? Ik heb wyandotte krielen, zo leuk!!

Het staat nog niet vast vast, maar we denken aan Australorps of Barnevelders. Morgen willen we gaan kijken wat ons leuk lijkt, in de buurt is een kippenboer met heel veel soorten.

Maar eerst de ren nog afmaken. Het nachthok is er ook nog niet :P.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:53

Oohh een Britse korthaar! <3

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:04

_San87_ schreef:

Kippenvilla lijkt het wel! Zullen ze blij mee zijn.

LadyMadonna schreef:

Aahh, dat gaat over mijn boys <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:09

san4nie schreef:
_San87_ schreef:

Kippenvilla lijkt het wel! Zullen ze blij mee zijn.

LadyMadonna schreef:

Aahh, dat gaat over mijn boys <3

De ren wordt 2.30 bij 6.50 en is 2m hoog. We willen zo'n 4 a 5 kippen, dus dat formaat lijkt ons mooi :D.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:26

Gaaf San! Je had toch 2 honden?

Allemaal druk bezig dus. Ik ben druk aan het schuren :') Ga nog iets anders verzinnen om af te wisselen. Misschien kleding eens doornemen en kijken wat er bij elkaar past. Dat scheelt misschien tijd in bedenken wat ik aan doe en vaak hetzelfde aan haha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:33

MyWishMax schreef:
Gaaf San! Je had toch 2 honden?

Allemaal druk bezig dus. Ik ben druk aan het schuren :') Ga nog iets anders verzinnen om af te wisselen. Misschien kleding eens doornemen en kijken wat er bij elkaar past. Dat scheelt misschien tijd in bedenken wat ik aan doe en vaak hetzelfde aan haha

Jazeker! Boor de Weim en Meneer Mier de teckel :D.

Succes met de kledingkast :P.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:36

Oh, Meneer Mier kan iets minder goed photobomben natuurlijk _O-

Dank u! Het komt misschien in het andere topic nog wel langs als ik twijfels heb. En die heb ik altijd haha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:39

MyWishMax schreef:
Oh, Meneer Mier kan iets minder goed photobomben natuurlijk _O-

Dank u! Het komt misschien in het andere topic nog wel langs als ik twijfels heb. En die heb ik altijd haha

Meneer Mier is een beetje een koninkje, die lag binnen op de Cozy Cave :'). Boor wil altijd overal bij zijn, dus die kon mooi photobomben.