Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
djinnie schreef:lifaya schreef:Nou ik hoest niet meer maar verhoging blijft wel (37,7-37,9) op bepaalde momenten hangen. Dacht vanmorgen weer fit te zijn (36,7 graden) maar vanmiddag toch weer verhoging . Zou donderdag weer moeten werken. Ga de bal maar bij de werkvermogen consulent leggen want ik ben in staat om te werken, ik hoest niet meer, in feite alleen vermoeid en verhoging.
Werk je in de zorg, Lifaya? Want anders zou ik met verhoging nog thuis blijven. Minstens 24 uur klachtvrij, voor je je weer 'onder de mensen' begeeft.
Sassii schreef:Nu het juist de bedoeling is dat we elkaar geleidelijk gaan besmetten, hoelang gaan jullie niet op bezoek bij oudere familieleden?
Ik heb besloten om voorlopig liever niet naar mijn oma van 88 te gaan. Maar voor hoelang?
mvdende schreef:dat dachten veel mensen ook in WO11na een lange tijd onderduiken alleen hadden ze het besef dat ze het deden om te overleven.Citaat:Ik begin het nu al spuugzat te worden, kan bijna geen corona meer lezen.
Ik hoop echt met heel mijn hart dat de maatregelen echt tot 6 april duren en er daarna weer wat ademruimte komt en het leven weer wat normaler verder kan gaan.
Dit is zo geen leven en dit moet geen maanden gaan duren want dan zitten we straks in een nog ergere recessie dan die van 2008.
En dan ben ik voorlopig verzekerd van een inkomen, heb nl wajong, maar voor iedereen die nu in de problemen komt.... sterkte.
Dit plaatste ik net in het hoe streng corona topic.
Ik ben er echt helemaal klaar mee!
Jolliegirl schreef:Zolang nederland niet meedoet aan een lockdown.. En dus mensen niet verplicht binnen zal houden blijven mensen elkaar continu besmetten.
Onali schreef:Femke_Tweety schreef:Qua bronnen,
Veel mensen geven aan het prettig te vinden, omdat het overzicht anders kwijt is.
Nu dus ook wat mensen die het minder waarderen.
Ik denk even na over wat ik daarmee kan.
In de OP?
PSvanLot schreef:Sassii schreef:Nu het juist de bedoeling is dat we elkaar geleidelijk gaan besmetten, hoelang gaan jullie niet op bezoek bij oudere familieleden?
Ik heb besloten om voorlopig liever niet naar mijn oma van 88 te gaan. Maar voor hoelang?
Ik denk in principe tot 6 april niet?
Maar dit is een behoorlijke opgave als je zoals ik een eenzame oma van dik in de 90 hebt, die slecht hoort en ziet en iedere dag belt of je alsjeblieft wilt komen...
Sassii schreef:Nu het juist de bedoeling is dat we elkaar geleidelijk gaan besmetten, hoelang gaan jullie niet op bezoek bij oudere familieleden?
Sassii schreef:PSvanLot schreef:
Ik denk in principe tot 6 april niet?
Maar dit is een behoorlijke opgave als je zoals ik een eenzame oma van dik in de 90 hebt, die slecht hoort en ziet en iedere dag belt of je alsjeblieft wilt komen...
Ja, super lastig. Terwijl je zelf heel goed weer dat het het beste is om niet heen te gaan.
gelukkig krijgt mijn oma 2 keer per dag thuiszorg, dan ziet ze gelukkig nog wel mensen. Ik ga haar nu wat vaker bellen.
djinnie schreef:Ergens kun je je ook afvragen of voor een aantal ouderen de eenzaamheid niet erger is dan de potentiële fatale afloop. Dat klinkt erger dan ik bedoel, maar in het eerste topic werd geschreven over een oude demente dame die niet meer begreep waarom er niemand langs kwam. Als je dan bijvoorbeeld al 90 bent, is de angst en stress van niets meer begrijpen en niemand meer zien, niet net zo erg als de kwaal?
Buiten dat je dat natuurlijk niet voor iemand anders zomaar kan bepalen, maar eenzaamheid kan ook dodelijk zijn. Wat dat betreft zitten eenzame ouderen tussen twee vuren...
djinnie schreef:Ergens kun je je ook afvragen of voor een aantal ouderen de eenzaamheid niet erger is dan de potentiële fatale afloop. Dat klinkt erger dan ik bedoel, maar in het eerste topic werd geschreven over een oude demente dame die niet meer begreep waarom er niemand langs kwam. Als je dan bijvoorbeeld al 90 bent, is de angst en stress van niets meer begrijpen en niemand meer zien, niet net zo erg als de kwaal?
Buiten dat je dat natuurlijk niet voor iemand anders zomaar kan bepalen, maar eenzaamheid kan ook dodelijk zijn. Wat dat betreft zitten eenzame ouderen tussen twee vuren...
Pindabear schreef:Vind het steeds enger worden![]()
Een lock down hoeft van mij ook niet maar als ik naar m’n werk moet ga ik echt niet meer met plezier. Vanmiddag 2 uurtjes gewerkt omdat ik aan het reïntregreren ben maar vind het niet prettig met al die klanten in de winkel. De afstand met de klanten als we bij de kassa staan is echt minimaal.
PSvanLot schreef:Ik denk dat ik zaterdag toch maar ga, zoals iedere week, zolang ik klachtenvrij ben.
Ze zegt zelf: 'weet je hoe oud ik ben? ik moet toch ergens aan dood.... kom maar gewoon' haha dat meent ze dus echt serieus.
secricible schreef:Sassii schreef:Nu het juist de bedoeling is dat we elkaar geleidelijk gaan besmetten, hoelang gaan jullie niet op bezoek bij oudere familieleden?
Zolang dat het advies is. Deze toespraak was geen vrijbrief dat iedereen zelfstandig kan gaan bedenken hoe ze geleidelijk mensen kunnen besmetten. Laten we dat maar aan de experts over om landelijke adviezen te geven.
Op dit moment tijd het vuurtje blijkbaar hard genoeg om gas terug te nemen(=strengere maatregelen treffen) dus juist elkaar weer opzoeken lijkt me niet de boodschap.
Sodera schreef:PSvanLot schreef:Ik denk dat ik zaterdag toch maar ga, zoals iedere week, zolang ik klachtenvrij ben.
Ze zegt zelf: 'weet je hoe oud ik ben? ik moet toch ergens aan dood.... kom maar gewoon' haha dat meent ze dus echt serieus.
MAg je uberhaupt nog naar binnen??
Hier in Ierland inderdaad de oproep om de eerste 2 uur de supermarkt vrij te laten voor ouderen en mensen die voor hulpbehoevende familie boodschappen doen.
Ik vind het hier spannend worden, aangezien de UK niks doet en we hier wel een grens met Noord-Ierland hebben.
Nu zijn er uhhhhhh minder slimme mensen die het een prachtig plan vinden om morgen in Noord-Ierland naar de pub te gaan en daar St Patricksday te gaan vieren
xMyrnavG schreef:Weet iemand toevallig wat er gebeurd als je nu al in het buitenland bent?
Mijn broertje is in Maleisië en wilt graag terug maar ze zeggen dat het land op slot gaat, mag hij er dan nog uit?
djinnie schreef:Ergens in het eerste topic werd geschreven over een oude demente dame die niet meer begreep waarom er niemand langs kwam. Als je dan bijvoorbeeld al 90 bent, is de angst en stress van niets meer begrijpen en niemand meer zien, niet net zo erg als de kwaal?