Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:57

Qua bronnen,

Veel mensen geven aan het prettig te vinden, omdat het overzicht anders kwijt is.

Nu dus ook wat mensen die het minder waarderen.

Ik denk even na over wat ik daarmee kan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:58

djinnie schreef:
lifaya schreef:
Nou ik hoest niet meer maar verhoging blijft wel (37,7-37,9) op bepaalde momenten hangen. Dacht vanmorgen weer fit te zijn (36,7 graden) maar vanmiddag toch weer verhoging . Zou donderdag weer moeten werken. Ga de bal maar bij de werkvermogen consulent leggen want ik ben in staat om te werken, ik hoest niet meer, in feite alleen vermoeid en verhoging.

Werk je in de zorg, Lifaya? Want anders zou ik met verhoging nog thuis blijven. Minstens 24 uur klachtvrij, voor je je weer 'onder de mensen' begeeft.

Ik werk op Schiphol als luchthaven beveiliger, nou hebben ze onze procedures met betrekking tot fouillering aangepast tijdelijk wat fijn is, maar het blijft natuurlijk een plek met veel mensen.

Edit; valt dus onder een vitaal beroep, zonder ons gaan er geen vliegtuigen van de grond.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 16-03-20 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Femke_Tweety schreef:
Qua bronnen,

Veel mensen geven aan het prettig te vinden, omdat het overzicht anders kwijt is.

In de OP?

PSvanLot

Sassii schreef:
Nu het juist de bedoeling is dat we elkaar geleidelijk gaan besmetten, hoelang gaan jullie niet op bezoek bij oudere familieleden?
Ik heb besloten om voorlopig liever niet naar mijn oma van 88 te gaan. Maar voor hoelang? :roll:

Ik denk in principe tot 6 april niet?
Maar dit is een behoorlijke opgave als je zoals ik een eenzame oma van dik in de 90 hebt, die slecht hoort en ziet en iedere dag belt of je alsjeblieft wilt komen...

Echwel

mvdende schreef:
Citaat:
Ik begin het nu al spuugzat te worden, kan bijna geen corona meer lezen.

Ik hoop echt met heel mijn hart dat de maatregelen echt tot 6 april duren en er daarna weer wat ademruimte komt en het leven weer wat normaler verder kan gaan.

Dit is zo geen leven en dit moet geen maanden gaan duren want dan zitten we straks in een nog ergere recessie dan die van 2008.

En dan ben ik voorlopig verzekerd van een inkomen, heb nl wajong, maar voor iedereen die nu in de problemen komt.... sterkte.

Dit plaatste ik net in het hoe streng corona topic.

Ik ben er echt helemaal klaar mee!
dat dachten veel mensen ook in WO11na een lange tijd onderduiken alleen hadden ze het besef dat ze het deden om te overleven.
Blijkt dus dat tegenwoordig men zo verwend en egoïstisch is

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:59

Jolliegirl schreef:
Zolang nederland niet meedoet aan een lockdown.. En dus mensen niet verplicht binnen zal houden blijven mensen elkaar continu besmetten.

Ja, dat moet ook om groepsimmuniteit op te bouwen :7

Zoals je kon horen in Rutte z’n toespraak. We laten zoals in scenario 1, het virus gecontroleerd rondgaan.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:59

Onali schreef:
Femke_Tweety schreef:
Qua bronnen,

In de OP?

Ik heb deze vraag inderdaad even achter de schermen openstaan.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:00

Onali schreef:
Femke_Tweety schreef:
Qua bronnen,

In de OP?

Die kan ik niet aanpassen.
Maar ik ga er even over denken, heb wel wat ideeën.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:00

PSvanLot schreef:
Sassii schreef:
Nu het juist de bedoeling is dat we elkaar geleidelijk gaan besmetten, hoelang gaan jullie niet op bezoek bij oudere familieleden?
Ik heb besloten om voorlopig liever niet naar mijn oma van 88 te gaan. Maar voor hoelang? :roll:

Maar dit is een behoorlijke opgave als je zoals ik een eenzame oma van dik in de 90 hebt, die slecht hoort en ziet en iedere dag belt of je alsjeblieft wilt komen...

Ja, super lastig. Terwijl je zelf heel goed weer dat het het beste is om niet heen te gaan.
gelukkig krijgt mijn oma 2 keer per dag thuiszorg, dan ziet ze gelukkig nog wel mensen. Ik ga haar nu wat vaker bellen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:01

Femke_Tweety schreef:
Onali schreef:

In de OP?

Die kan ik niet aanpassen.
Maar ik ga er even over denken, heb wel wat ideeën.

Dat gaat via een mod, zij kunnen dat plaatsen.

Lijkt me een goed idee.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:01

Sassii schreef:

Zolang dat het advies is. Deze toespraak was geen vrijbrief dat iedereen zelfstandig kan gaan bedenken hoe ze geleidelijk mensen kunnen besmetten. Laten we dat maar aan de experts over om landelijke adviezen te geven.
Op dit moment tijd het vuurtje blijkbaar hard genoeg om gas terug te nemen(=strengere maatregelen treffen) dus juist elkaar weer opzoeken lijkt me niet de boodschap.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:02

Sassii schreef:
PSvanLot schreef:

Ja, super lastig. Terwijl je zelf heel goed weer dat het het beste is om niet heen te gaan.
gelukkig krijgt mijn oma 2 keer per dag thuiszorg, dan ziet ze gelukkig nog wel mensen. Ik ga haar nu wat vaker bellen.

Ik denk dat ik zaterdag toch maar ga, zoals iedere week, zolang ik klachtenvrij ben.
Ze zegt zelf: 'weet je hoe oud ik ben? ik moet toch ergens aan dood.... kom maar gewoon' haha dat meent ze dus echt serieus.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:03

Ergens kun je je ook afvragen of voor een aantal ouderen de eenzaamheid niet erger is dan de potentiële fatale afloop. Dat klinkt erger dan ik bedoel, maar in het eerste topic werd geschreven over een oude demente dame die niet meer begreep waarom er niemand langs kwam. Als je dan bijvoorbeeld al 90 bent, is de angst en stress van niets meer begrijpen en niemand meer zien, niet net zo erg als de kwaal?

Buiten dat je dat natuurlijk niet voor iemand anders zomaar kan bepalen, maar eenzaamheid kan ook dodelijk zijn. Wat dat betreft zitten eenzame ouderen tussen twee vuren... :(:)

Pindabear

Vind het steeds enger worden :(
Een lock down hoeft van mij ook niet maar als ik naar m’n werk moet ga ik echt niet meer met plezier. Vanmiddag 2 uurtjes gewerkt omdat ik aan het reïntregreren ben maar vind het niet prettig met al die klanten in de winkel. De afstand met de klanten als we bij de kassa staan is echt minimaal. En als we klanten in de winkel helpen probeer ik wel meer afstand te houden maar dan kom je ook zeker niet aan de 1,5 meter.
Laatst bijgewerkt door Pindabear op 16-03-20 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xMyrnavG

Weet iemand toevallig wat er gebeurd als je nu al in het buitenland bent?
Mijn broertje is in Maleisië en wilt graag terug maar ze zeggen dat het land op slot gaat, mag hij er dan nog uit?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:04

djinnie schreef:
Ergens kun je je ook afvragen of voor een aantal ouderen de eenzaamheid niet erger is dan de potentiële fatale afloop. Dat klinkt erger dan ik bedoel, maar in het eerste topic werd geschreven over een oude demente dame die niet meer begreep waarom er niemand langs kwam. Als je dan bijvoorbeeld al 90 bent, is de angst en stress van niets meer begrijpen en niemand meer zien, niet net zo erg als de kwaal?

Buiten dat je dat natuurlijk niet voor iemand anders zomaar kan bepalen, maar eenzaamheid kan ook dodelijk zijn. Wat dat betreft zitten eenzame ouderen tussen twee vuren... :(:)

Voor die ene dame misschien niet, maar als je het virus in een verpleeghuis binnen hebt, ben je nog niet jarig :\

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:04

djinnie schreef:

Zo staat mijn oma er ook echt in. Ze vind dat ze een goed leven heeft gehad en als er wat gebeurt dan is het gewoon zo. Ze gaat liever dood aan een virus dan dat ze wekenlang alleen zit. Ik kan dat ook zeker wel begrijpen als ik in haar schoenen zou staan.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:05

Pindabear schreef:
Vind het steeds enger worden :(
Een lock down hoeft van mij ook niet maar als ik naar m’n werk moet ga ik echt niet meer met plezier. Vanmiddag 2 uurtjes gewerkt omdat ik aan het reïntregreren ben maar vind het niet prettig met al die klanten in de winkel. De afstand met de klanten als we bij de kassa staan is echt minimaal.

als je aan het reïntegreren bent, en je gezondheid is nog niet optimaal, lijkt mij dat een príma reden om in het kader van verstandige reïntegratie even alternatieve werkzaamheden te vragen.
Administratief ofzo.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:05

PSvanLot schreef:
Ik denk dat ik zaterdag toch maar ga, zoals iedere week, zolang ik klachtenvrij ben.
Ze zegt zelf: 'weet je hoe oud ik ben? ik moet toch ergens aan dood.... kom maar gewoon' haha dat meent ze dus echt serieus.

MAg je uberhaupt nog naar binnen??

Hier in Ierland inderdaad de oproep om de eerste 2 uur de supermarkt vrij te laten voor ouderen en mensen die voor hulpbehoevende familie boodschappen doen.

Ik vind het hier spannend worden, aangezien de UK niks doet en we hier wel een grens met Noord-Ierland hebben.
Nu zijn er uhhhhhh minder slimme mensen die het een prachtig plan vinden om morgen in Noord-Ierland naar de pub te gaan en daar St Patricksday te gaan vieren :x

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:06

@verootjoo, absoluut eens. Dat moet je zeker niet willen. En iemand die zwaar dementeert kun je niet zomaar naar huis halen, maar een eenzame oudere die op zichzelf woont, kun je wel bezoeken/bij je laten wonen indien mogelijk.

Maar je hebt gelijk, je moet het zeker niet in het verpleeghuis krijgen. Dan is het hek van de dam.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:06

secricible schreef:
Sassii schreef:

Zolang dat het advies is. Deze toespraak was geen vrijbrief dat iedereen zelfstandig kan gaan bedenken hoe ze geleidelijk mensen kunnen besmetten. Laten we dat maar aan de experts over om landelijke adviezen te geven.
Op dit moment tijd het vuurtje blijkbaar hard genoeg om gas terug te nemen(=strengere maatregelen treffen) dus juist elkaar weer opzoeken lijkt me niet de boodschap.

Ik heb toch ook niet gezegd dat ik morgen weer naar mijn oma ga? Er staat toch duidelijk dat ik haar niet ga opzoeken? Maar ik vroeg me af voor hoelang!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:07

Sodera schreef:
PSvanLot schreef:

MAg je uberhaupt nog naar binnen??

Hier in Ierland inderdaad de oproep om de eerste 2 uur de supermarkt vrij te laten voor ouderen en mensen die voor hulpbehoevende familie boodschappen doen.

Ik vind het hier spannend worden, aangezien de UK niks doet en we hier wel een grens met Noord-Ierland hebben.
Nu zijn er uhhhhhh minder slimme mensen die het een prachtig plan vinden om morgen in Noord-Ierland naar de pub te gaan en daar St Patricksday te gaan vieren :x

Zij woont nog op zichzelf dus ik kan er inderdaad naar binnen. Helaas komt ze niet in aanmerking voor het bejaardentehuis, dan moet ze bijna seniel zijn helaas.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:07

Ik snap niks van 'gecontroleerd rondgaan'. Ik snap het niet omdat we weinig testen en we dus helemaal niet weten wat er waar rondgaat, en ik snap het niet omdat ik exponentiele groei ken, en ik geloof niet dat de wiskunde hier klopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:09

xMyrnavG schreef:
Weet iemand toevallig wat er gebeurd als je nu al in het buitenland bent?
Mijn broertje is in Maleisië en wilt graag terug maar ze zeggen dat het land op slot gaat, mag hij er dan nog uit?

Even gegoogled voor je, in dit stuk staat dat buitenlanders nog weg mogen.
Maar hij kan het beste contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij denk ik?
https://www.scmp.com/week-asia/health-e ... din-yassin

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:09

djinnie schreef:
Ergens in het eerste topic werd geschreven over een oude demente dame die niet meer begreep waarom er niemand langs kwam. Als je dan bijvoorbeeld al 90 bent, is de angst en stress van niets meer begrijpen en niemand meer zien, niet net zo erg als de kwaal?

.... kleine off topic : een van de rampen rondom dementie is, dat iemand bezoek kan krijgen, en vijf minuten nadat het bezoek weg is, is die persoon vergeten dat er bezoek was. |(
(En trouwe bezoekende kinderen krijgen te horen 'dat de kinderen nooit komen'. |( )

De bijbehorende angst en stress maken het leven verre van plezierig.

Maar akelige virussen graag buiten het verpleeghuis!
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 16-03-20 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt