Vakantie deze maand, gaan jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:41

Wij zouden maandag naar Londen, maar die zitten ook tegen een lockdown aan en gaan stoppen met hetpublieke vervoer. Wij gaan niet, wat moet ik in een spookstad als al de dingen die ik wil bekijken dicht zijn.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:42

Joman schreef:
Storm schreef:
Mijn oom en tante zijn nu op Schiphol aan het boarden naar Bonaire. Ik ben benieuwd, maar ze willen toch per se gaan.

Whaha ja niet erg verstandig. Ben benieuwd of ze er kunnen komen en of ze weer thuis kunnen komen.

Tja, zelf had ik ook een andere keuze gemaakt, maar ja...

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:42

Whale schreef:
Ik zou volgende week met mijn moeder naar Valencia gaan, maar hoogstwaarschijnlijk gaan we niet. Beetje bang dat als we daar komen dat alles dicht is :=

Vriendin van mij zit daar 3 maanden en die zegt dat het echt uitgestorven is...

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:43

xsensibel schreef:
Whale schreef:
Ik zou volgende week met mijn moeder naar Valencia gaan, maar hoogstwaarschijnlijk gaan we niet. Beetje bang dat als we daar komen dat alles dicht is :=

Vriendin van mij zit daar 3 maanden en die zegt dat het echt uitgestorven is...

Ja, las het op Twitter ook al.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:43

Ik zou de 27e naar Malaga vliegen met 5 vriendinnen. We wachten af maar zijn bang dat we niet kunnen gaan... ik hoop wel dat ik mn geld terug krijg -O-

Cioccolato

Re: Vakantie deze maand, gaan jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:44

Ja naast 't reisadvies, als er niks open is, is het nogal saai voor een stedentrip..

Doel meer op mensen die zeggen dat mensen die wel op vakantie gaan aso zijn. Slaat namelijk nergens op. Laat ze het lekker zelf weten.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:46

Denk als je een vakantiehuis in the middle of nowhere hebt dat je het prima kan doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:48

Whale schreef:
Denk als je een vakantiehuis in the middle of nowhere hebt dat je het prima kan doen.

Dat is de reden waarom ik en de verhuurder nog niet gecancelled hebben inderdaad. Maar we wachten de situatie verder af.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:56

Cioccolato schreef:
Als er geen negatief reis advies is, kun je toch prima op vakantie? Als het niet kan, kan het helaas niet.

Geen negatief reisadvies betekent bij een pandemie niet dat het verstandig is om te reizen. Het is onverstandig. Je draagt met alle andere reizigers bij aan verspreiding. Zo is het virus van China overal terechtgekomen.

Mijn god, er wordt zelfs gevraagd om niet op verjaarsvisite te gaan en jezelf een sociale quarantaine op te leggen.

Je kunt toch ook zelf nadenken en veratwoording nemen?
Het juiste doen. Je verlies nemen.

Ik quote nu jouw bericht. Eerlijk is eerlijk, omdat ik het erg naief vind overkomen.
Maar het slaat echt niet alleen op jou hoor. Ik zit dit topic met stijgende verbazing en frustratie te lezen en vraag me af of mensen geen nieuws lezen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:57

Blussem schreef:
Hier gaan niet op vakantie. Is eigenlijk ook best wel asso naar anderen toe om wel te gaan.

Kleine correctie: jij vind het aso ipv het is aso. Verder geen probleem hoor met wat jij vind. Of het doorgaat is trouwens nog steeds de vraag, dus misschien zijn we straks door overheidsmaatregelen geen aso meer. :D :D

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:57

Precies, ik denk dat het soort vakantie of tripje ook wel uitmaakt.
Wil je weg om te gaan wandelen in de natuur, prima.
Ga je op vakantie om van alles te bezoeken kom je denk ik bedrogen uit..

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:02

Je levert ook een bijdrage aan de ondernemers welke het in deze periode heel erg zwaar hebben om wel te gaan. Wanneer je geen klachten hebt en niet naar een risicogebied reist, zie ik niet in waarom niet te reizen als je zelf graag nog graag gaat.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:06

Ik weet niet waar de gedachte opeens vandaan komt, maar referenda dat moeten we toch maar niet willen :)

En ontstipt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:12

Nee sorry. Ik vind het zo opgeblazen om maar te zeggen je mag niet. Als iemand wel op vakantie wil, laat diegene lekker.
Vind jij het niet verstandig? Ga jij niet. Helemaal prima! Hoor je de rest ook niet over

Leven en laten leven. Mensen denken zelf wel na. Wil je winkelen en musea bezoeken? Ga je vast niet naar een gebied waar alles dicht is. Ga je wandelen? Kan dat vast wel in de natuur.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:17

Wij wonen op Texel en staan nu bij de boot naat huis. Zijn een paar dagen naar Duitsland geweest en sinds donderdag nog een paar dagen in Drenthe in onze stacaravan. Staan hier bij de boot een hoop Duitsers, die gaan dus gewoon vakantievieren op t eiland. Staat hier dat iedereen in zn auto moet blijven tijdens overtocht, maar weet nu al dat de toeriat zich daar niet aan houd. We hadden nog geen corona op t eiland, vrees voor maandag dat t dan hier ook is

alysha92

Wij mogen niet,
Werk als verpleegkundige in ziekenhuis.
Collega's zijn opgebeld dat ze niet op vakantie mogen...
En ook geen weekendjes weg ergens in Nederland..

Vrijbuiter34

Boras schreef:
Ik weet niet waar de gedachte opeens vandaan komt, maar referenda dat moeten we toch maar niet willen :)

En ontstipt.

Helemaal mee eens nu ik jou bericht zo lees. Bah bah, van die mensen die gefrustreerd hun zin willen doordrukken zoals dat anderen niet mogen bepalen of ze op vakantie willen want dat zou asociaal zijn en als er dan niet op gereageerd wordt zoals ze dat willen de dialoog uit de weg gaan :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:20

Hier balen -O-

We zouden vandaag naar krakau vertrekken. Maar Polen heeft gisteravond aangekondigd alles dicht te gooien vanaf zondag.
Dus je kan niet meer terug...
Alle horeca en musea zijn ook dicht...spookstad.

Geld zijn we sowieso kwijt, omdat het morgen pas ingaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:21

Nessie schreef:
Je levert ook een bijdrage aan de ondernemers welke het in deze periode heel erg zwaar hebben om wel te gaan. Wanneer je geen klachten hebt en niet naar een risicogebied reist, zie ik niet in waarom niet te reizen als je zelf graag nog graag gaat.

En dit is dus precies hoe het virus afgelopen week in Namibië is aanbeland. -O- Superleuk dat je niet náár een risicogebied reist, maar sta je er ook bij stil dat wij momenteel het risicogebied zíjn en dat je al besmettelijk kunt zijn voordat je zelf klachten krijgt? En staan je er ook bij stil dat veel van deze niet-risicogebieden ook niet dezelfde hygiënestandaarden en zorgvoorzieningen hebben als wij in Europa, en dat verspreiding van het virus daar dus een veel grotere impact op de bevolking kan hebben dan hier?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:24

Wij zouden in mei ook nog naar Zuid-Frankrijk gaan. Zouden eigenlijk naar Italië gaan, maar toen dat niet meer kon, daarnaartoe alles omgeboekt. Maar denk dat dat het ook niet meer gaat worden, of de situatie moet ineens heel snel veranderen. Anders gaan we later in het jaar, en als de crisis in Italië voorbij is, dan gewoon naar Italië.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:24

Scheet, mensen denken niet na.... jij zelf ook niet... zo blijkt....

Cioccolato schreef:
Nee sorry. Ik vind het zo opgeblazen om maar te zeggen je mag niet. Als iemand wel op vakantie wil, laat diegene lekker.
Vind jij het niet verstandig? Ga jij niet. Helemaal prima! Hoor je de rest ook niet over

Leven en laten leven. Mensen denken zelf wel na. Wil je winkelen en musea bezoeken? Ga je vast niet naar een gebied waar alles dicht is. Ga je wandelen? Kan dat vast wel in de natuur.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:26

Mkango schreef:
Nessie schreef:

En dit is dus precies hoe het virus afgelopen week in Namibië is aanbeland. -O- Superleuk dat je niet náár een risicogebied reist, maar sta je er ook bij stil dat wij momenteel het risicogebied zíjn en dat je al besmettelijk kunt zijn voordat je zelf klachten krijgt? En staan je er ook bij stil dat veel van deze niet-risicogebieden ook niet dezelfde hygiënestandaarden en zorgvoorzieningen hebben als wij in Europa, en dat verspreiding van het virus daar dus een veel grotere impact op de bevolking kan hebben dan hier?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nog maar een keertje gequote. Niet voor niets dat een fiks aantal landen geen Nederlanders meer binnenlaten.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:28

Ninx schreef:
Scheet, mensen denken niet na.... jij zelf ook niet... zo blijkt....

Cioccolato schreef:

Oh ik wel hoor. Je hoeft dat niet voor me in te vullen ;)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:29

Siersma schreef:
Wij wonen op Texel en staan nu bij de boot naat huis. Zijn een paar dagen naar Duitsland geweest en sinds donderdag nog een paar dagen in Drenthe in onze stacaravan. Staan hier bij de boot een hoop Duitsers, die gaan dus gewoon vakantievieren op t eiland. Staat hier dat iedereen in zn auto moet blijven tijdens overtocht, maar weet nu al dat de toeriat zich daar niet aan houd. We hadden nog geen corona op t eiland, vrees voor maandag dat t dan hier ook is

En zoals voorsplelt zitten de meeste mensen nu boven aam de koffie, want dat is zo gezellig op de boot...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:37

Nessie schreef:

Geen klachten betekent niet dat je niet heel ziek kunt worden.