Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joman schreef:Storm schreef:Mijn oom en tante zijn nu op Schiphol aan het boarden naar Bonaire. Ik ben benieuwd, maar ze willen toch per se gaan.
Whaha ja niet erg verstandig. Ben benieuwd of ze er kunnen komen en of ze weer thuis kunnen komen.
Cioccolato schreef:Als er geen negatief reis advies is, kun je toch prima op vakantie? Als het niet kan, kan het helaas niet.
Blussem schreef:Hier gaan niet op vakantie. Is eigenlijk ook best wel asso naar anderen toe om wel te gaan.
Boras schreef:Ik weet niet waar de gedachte opeens vandaan komt, maar referenda dat moeten we toch maar niet willen![]()
En ontstipt.
Nessie schreef:Je levert ook een bijdrage aan de ondernemers welke het in deze periode heel erg zwaar hebben om wel te gaan. Wanneer je geen klachten hebt en niet naar een risicogebied reist, zie ik niet in waarom niet te reizen als je zelf graag nog graag gaat.
Cioccolato schreef:Nee sorry. Ik vind het zo opgeblazen om maar te zeggen je mag niet. Als iemand wel op vakantie wil, laat diegene lekker.
Vind jij het niet verstandig? Ga jij niet. Helemaal prima! Hoor je de rest ook niet over
Leven en laten leven. Mensen denken zelf wel na. Wil je winkelen en musea bezoeken? Ga je vast niet naar een gebied waar alles dicht is. Ga je wandelen? Kan dat vast wel in de natuur.
Mkango schreef:Nessie schreef:Je levert ook een bijdrage aan de ondernemers welke het in deze periode heel erg zwaar hebben om wel te gaan. Wanneer je geen klachten hebt en niet naar een risicogebied reist, zie ik niet in waarom niet te reizen als je zelf graag nog graag gaat.
En dit is dus precies hoe het virus afgelopen week in Namibië is aanbeland.Superleuk dat je niet náár een risicogebied reist, maar sta je er ook bij stil dat wij momenteel het risicogebied zíjn en dat je al besmettelijk kunt zijn voordat je zelf klachten krijgt? En staan je er ook bij stil dat veel van deze niet-risicogebieden ook niet dezelfde hygiënestandaarden en zorgvoorzieningen hebben als wij in Europa, en dat verspreiding van het virus daar dus een veel grotere impact op de bevolking kan hebben dan hier?
Ninx schreef:Scheet, mensen denken niet na.... jij zelf ook niet... zo blijkt....Cioccolato schreef:Nee sorry. Ik vind het zo opgeblazen om maar te zeggen je mag niet. Als iemand wel op vakantie wil, laat diegene lekker.
Vind jij het niet verstandig? Ga jij niet. Helemaal prima! Hoor je de rest ook niet over
Leven en laten leven. Mensen denken zelf wel na. Wil je winkelen en musea bezoeken? Ga je vast niet naar een gebied waar alles dicht is. Ga je wandelen? Kan dat vast wel in de natuur.
Siersma schreef:Wij wonen op Texel en staan nu bij de boot naat huis. Zijn een paar dagen naar Duitsland geweest en sinds donderdag nog een paar dagen in Drenthe in onze stacaravan. Staan hier bij de boot een hoop Duitsers, die gaan dus gewoon vakantievieren op t eiland. Staat hier dat iedereen in zn auto moet blijven tijdens overtocht, maar weet nu al dat de toeriat zich daar niet aan houd. We hadden nog geen corona op t eiland, vrees voor maandag dat t dan hier ook is
Nessie schreef:Je levert ook een bijdrage aan de ondernemers welke het in deze periode heel erg zwaar hebben om wel te gaan. Wanneer je geen klachten hebt en niet naar een risicogebied reist, zie ik niet in waarom niet te reizen als je zelf graag nog graag gaat.