Waarom wc papier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:36

Druif_01 schreef:
Het bijzondere is, is dat je iedereen hoort over de idioterie van het hamsteren, maar wie hamstert er dan? Ik denk trouwens dat dat het woord van 2020 wordt: hamsteren.

Ik doe er in ieder geval, niet aan mee. Maandag weer de wekelijkse boodschappen, maar wc papier heb ik nog :D ik zal maar om 8 uur voor de deur gaan staan, dan is alles er misschien nog :n

Ik zet in op hoestschaamte. Mensen houden hun hoest gewoon in om blikken te verkomen xD.

Hier gezocht naar een pakje naproxen, maar die waren allemaal op. Hopen dat de volgende menstruatie nog even mag duren :')

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:37

Ik heb altijd al lichte prep-neigingen, maar dat komt nu wel goed van pas. Ik heb standaard een voorraadje eten, wc-papier en pijnstillers op zolder.

Ik hoef dus nu niet te hamsteren, en toch... Als ik weer boodschappen moet doen en er is WC-papier, neem ik toch even een pakje mee, want wie weet is het straks voor maanden op. Stom he, hoe dat werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:38

Oehlala

Re: Waarom wc papier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:43

toiletpapier is toch het laatste wat ik zou kopen. iets met warm water en zeep zeg maar in geval van nood. haha. maar ik ga niet naar de supermarkt. man man

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:44

Mijn buurvrouw zat ook bijna zonder toiletpapier en hier is niks meer te krijgen in de buurt,dus daar maar even wat gebracht van mijn voorraadje...ze was er erg blij mee! :)

Kenyada schreef:
Je wil ook niet weten hoeveel mensen paracetamol aant hamsteren zijn.
Vanmorgen een klant met 22!! Doosjes.... why?

Dat geef je normaal als drogist ook niet mee, dus bijzonder dat dat gewoon in dit aantal verkocht word ook.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:47

Haha vroeg ik me ook af. Vroeger hadden ze ook geen wc papier. En we hebben altijd nog kranten in huis toch? :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:50

Afbeelding

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:50

Ik denk dat mijn supermarkt hier wel wat slimmer bezig is. Die hebben al elke dag 1 extra vrachtwagen naast de normale levering. En ze zeiden dat ze nog 10 pallets wc papier hadden klaar staan :+ En komt nog meer met de leveringen.. In de winkel viel het ook wel mee met de leegte. Ja minder potjes groente, minder pasta..maar de rest eigenlijk wel zoals normaal. Alle kassa´s waren wel open, doordat het wat drukker was, dus hoefde bij de kassa ook niet te wachten. Ik ga gewoon 2x per week en doe mijn normale boodschappen. Ik heb nog 6 rollen thuis, dus zal volgende week wel voor de zekerheid nog een extra pak kopen, maar ga niet meerdere pakken inslaan.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 17:52

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:53

Stiekem wel grappig om te lezen bij hoeveel bokkers het toiletpapier écht bijna op was. :=

Maar schandalig dat mensen hele karren vol laden met dezelfde producten (buiten de normale boodschappen dus). :n

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 17:54

Ze moeten het zelf weten..... maar waarom.... dat vind ik wel interresant

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:54

Afbeelding

Vond deze geniaal!

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:59

Wendy_Komen schreef:
[ [url=m/LKn1XI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vond deze geniaal!

_O-

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:05

Druif_01 schreef:
Het bijzondere is, is dat je iedereen hoort over de idioterie van het hamsteren, maar wie hamstert er dan? Ik denk trouwens dat dat het woord van 2020 wordt: hamsteren.

En een nieuw ras: het 'coronahamster' *-:)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:06

Ik had gisteren boodschapje gedaan net nadat het nieuws bekend werd.
Nog heerlijk rustig in de winkel.
Vanochtend was ik echt verbaasd dat mensen aan het hamsteren waren.
Waarom.... kan er echt niet bij.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:24

Ik voelde me ook ontzettend bezwaard vanmiddag toen ik met wc papier de Action uit kwam :+

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:27

Van de week heb ik wel wat extra's ingeslagen, een paar grote blikken soep, een blik bruine bonen en twee diepvriespizza's. We hadden helemaal geen voorraad, we eten normaal altijd verse producten, dus toch voor de zekerheid maar wat op voorraad genomen.
Brood had ik vorige week al ingeslagen, was in de aanbieding. :D

Voordeel dat alle mensen vandaag boodschappen zijn gaan doen, maandag is het dan vast lekker rustig in de supermarkt als ik er weer kom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:40

LindyH schreef:
Ik heb altijd al lichte prep-neigingen, maar dat komt nu wel goed van pas. Ik heb standaard een voorraadje eten, wc-papier en pijnstillers op zolder.

Ik hoef dus nu niet te hamsteren, en toch... Als ik weer boodschappen moet doen en er is WC-papier, neem ik toch even een pakje mee, want wie weet is het straks voor maanden op. Stom he, hoe dat werkt.

En als het straks voor maanden op is, so what? Ga je twee tellen onder de douche staan. Als levering echt een probleem wordt, raakt het vanzelf wel een keer op, en wcpapier is nou niet iets waarvan ik zou denken dat het een kwestie van leven of dood is als ik het niet in huis zou hebben, dus of het nu binnen drie weken of drie maanden op is, zou me echt aan m’n reet kunnen roesten. := Eten lijkt me dan toch een tikkie belangrijker, maar dat komt bij de meeste Darwinnetjes niet op.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:55

Net naar de albert heijn geweest hier....
ik heb gierend van het lachen door de winkel gelooen met mijn vriend...
niet alleen het schap van het toiletpapier was leeg, nee nee....
Verse groentes waren op, potten groenten, diepvriesgroenten, de pakken wereld gerechten, alle rijst en pasta’s, vlees vak was leeg en dan hebben we de broodafdeling nog die compleet leeg was op luxe koekjes na....

Wat een idioterie zeg!!!

Gelukkig had het kruidvat bergen toiletpapier dus kon daar een pak halen. Pijnstilling was ook nagenoeg op maar heb gelukkig een doosje ibuprofen als reserve kunnen scoren.

Wat bizar dit zeg

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:57

Met een emmer water met een beker naast de wc kom je ook een heel eind in geval van nood.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:11

Of voor nr. 1 een washandje, voor nr. 2 wc-papier. Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen daar tegenop zien. Zeker als je met meerdere mensen in een huis leeft gaat dat toch een hoop gedoe opleveren. Maar inderdaad, een eerste levensbehoefte is wc-papier niet.

Misschien kopen mensen ook wel zo veel WC-papier omdat ze hopen dat straks duur te kunnen verkopen, zoals nu al met de mondkapjes en handgel gebeurt. Het is een vrij risicoloze investering. Het is goedkoop en als je het niet verkoopt kun je het zelf op maken.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:15

Monkey see is monkey do.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:29

Badeendje schreef:
Druif_01 schreef:

Ik doe er in ieder geval, niet aan mee. Maandag weer de wekelijkse boodschappen, maar wc papier heb ik nog :D ik zal maar om 8 uur voor de deur gaan staan, dan is alles er misschien nog :n

Ik zet in op hoestschaamte. Mensen houden hun hoest gewoon in om blikken te verkomen xD.

Hier gezocht naar een pakje naproxen, maar die waren allemaal op. Hopen dat de volgende menstruatie nog even mag duren :')

Ik heb een chronisch kuchje en ik durf inderdaad niet meer te hoesten buitenshuis. :+
Paracetamol had ik nodig voor een blaasontsteking, ik kon ternauwernood 1 pakje van een duur merk nog vinden. En daar schaamde ik me dan ook weer een beetje voor. ;)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:32

Afbeelding

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 19:32

Op het nieuws lijkt het wel of mensen 24 rollen per week gebruiken aan wc papier.....nee niemand hamsterd :+