Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lizy29 schreef:beatje schreef:Ze lopen bij ons vrij in de wei Lizy,dus ik vrees vrij in mijn huis maandag. De kinderen he.
Het is hier toch altijd een zottekot,dus het kan er wel bij.
Dat word dus ‘ponykamp’ bij beatje. Koekjes bakken, knutselen en hulp bij mesten van de wei.
Iris82 schreef:[ [url=m/POaMMo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik dit.
dromertje2 schreef:Hier in belgie gaan de scholen vanaf maandag 3 weken dicht, opvolgend door paasvakantie dus 5 weken dicht. Er gaat wel noodopvang zijn voor mensen die geen opvang hebben maar bv in de zorgsector zitten en moeten gaan werken.
pmarena schreef:Ik zit nog een beetje te twijfelen maar in principe denk ik dat we onze bijna 5-jarige thuis gaan houden vanaf maandag. Wat er nu aan de hand is is natuurlijk voor heel veel mensen erg vervelend, maar ik vind het ook wel enorm sneu voor onze kerel hoor...
Die wordt volgende week donderdag 5. En nu hebben we zijn familiefeestje (bij binnenspeeltuin met fijn restaurant) van morgen afgezegd zeg maar in het belang van de volksgezondheid want zelf zullen we het vast overleven als we daar iets oppikken. Hij verheugde zich daar al maanden op....
En kreeg ook net bericht dat zijn speurtocht-in-het-bos feestje niet doorgaat! Dat vind ik toch wel grote onzin hoor, met 5 jochies die toch al bij elkaar in de klas zitten... buiten in het bos! Dat is toch nauwelijks risico.....Maar dat gaat dus ook zijn neus voorbij en daar leefde hij ook al tijden naartoe.
En het met zijn 2 beste vrienden de klassen rond gaan wordt ook niks want die worden allebei thuisgehouden.... dan heb je toch echt wel pech want dat haal je later ook niet meer in
Jillz1 schreef:Polly schreef:Ik geef je groot gelijk.
Hier in de buurt is het helemaal nog niet maar gisteravond was ik op school voor een vergadering en de directie gaf aan dat het in hun ogen een kwestie van dagen is voor ze wel dicht moeten.
Als ik in jouw situatie had gezeten had ik precies hetzelfde gedaan. Wat zei de school?
Ik heb ze laatste twee dagen onder het motto " mijn dochter kan iedere moment opgeroepen worden voor OK en we zijn gewaarschuwd " vermijd mensen i.v.m Corona", al afgemeld.
Mentor geeft me wel gelijk maar ik maak me wel zorgen over de gemiste lesstof.
Keet schreef:Wat mij betreft sluiten ze eerst alles vanaf de middelbare scholen en hoger, de kinderen die prima alleen thuis kunnen blijven. Zijn ook vaak groepen mensen die uit diverse dorpen komen en opgehokt zitten.
Basisscholen zijn over het algemeen redelijk wijkgebonden dus die kan je met wat maatregelen prima nog open laten zolang het personeel beschikbaar is.
Hou de groepen goed gescheiden. Aparte speelkwartieren per klas. Geen buitendeklas activiteiten ect
Keet schreef:Wat mij betreft sluiten ze eerst alles vanaf de middelbare scholen en hoger, de kinderen die prima alleen thuis kunnen blijven. Zijn ook vaak groepen mensen die uit diverse dorpen komen en opgehokt zitten.
Basisscholen zijn over het algemeen redelijk wijkgebonden dus die kan je met wat maatregelen prima nog open laten zolang het personeel beschikbaar is.
Hou de groepen goed gescheiden. Aparte speelkwartieren per klas. Geen buitendeklas activiteiten ect