Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:44

Hier zitten de beide kids thuis 8 en 4jr beide verkouden, maar ook astma met een hoge gevoeligheid voor longontsteking. Voor de oudste maak ik me wel zorgen zit op speciaal basisonderwijs en had net de gemiste lesstof door een blindedarmontsteking/operatie net ingelopen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:01

lizy29 schreef:
beatje schreef:
Ze lopen bij ons vrij in de wei Lizy,dus ik vrees vrij in mijn huis maandag. De kinderen he.
Het is hier toch altijd een zottekot,dus het kan er wel bij.

Dat word dus ‘ponykamp’ bij beatje. Koekjes bakken, knutselen en hulp bij mesten van de wei. :Y)

Dat is dus zo echt mijn ding niet. Ik heb gezegd dat ze mogen komen maar aan het werk moeten. Hokken uit mesten harken. Had net een berg violen gekocht die mogen ze planten. Het zou mooi weer worden ,dus gratis tuinkabouters :+

lizy29

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:06

Buitenwerk kan ook met minder mooi weer. }:)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:08

de school waar mijn zoontje op zit gaat vanaf maandag dicht ... dus ja dat worden kinderen thuis houden indd.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:14

De school van mijn dochter is tot ten minste 31 maart gealoten. Kreeg vanmiddag een mail hierover. De school van mijn zoon is nog wel open maar verwacht eigenlijk dat deze binnenkort ook gesloten gaat worden

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:16

Vandaag een mail van school gehad. Nog strengere regels voor leraren en leerlingen
Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:18

Afbeelding

Ik dit.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:23

Hoe is dat vormgegeven in België dan? En wat is dan precies het verschil tussen school en opvang in dit geval? Uiteindelijk komen die snotterige kinderen alsnog met elkaar in contact.. ik zie overigens momenteel veel ouders met kinderen in locale gelegenheden; snotterende kinderen in winkels, speeltuinen ed. Is dat een betere optie..?

Natuurlijk heel fijn als je de gelegenheid hebt om je kinderen thuis te houden, maar er is een grote groep die dat niet kan. Bij ons op het werk is specifiek verzocht om echt alleen bij koorts ziek te melden, ivm al tekorten in het werkveld en de extra druk op de zorg. Als kinderen niet naar opa en oma mogen, scholen/opvang dichtgaan zou ik niet weten hoe ze het nog moeten rondkrijgen bij ons op het werk. De meeste gezinnen hebben niet de mogelijkheid om thuis te werken, dus is onbetaald verlof de enige andere optie. Wat uiteraard weer zijn eigen problemen medebrengt. Evenals ziekenhuizen, overheidsinstanties (brandweer, politie), winkels en alles wat iedereen in NL graag nog beschikbaar ziet in deze tijden..
Laatst bijgewerkt door miramii op 13-03-20 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:24

Hier 2 dames thuis. Maar dat is omdat we vanuit school gisteren een brief ontvingen dat wanneer er iemand binnen het gezin verkouden is, hoest of koorts heeft de kinderen niet naar school mogen.

Ik ben zelf dus die persoon :') vanmorgen de huisarts ggd nog aan de telefoon gehad en ik mag de deur niet uit :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:35

Iris82, lagere school neem ik aan?
Bij mij ging het om een middelbare school, die bieden dat niet meer aan :+

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:42

Hier in Belgie zijn ze allemaal thuis vanaf maandag tot na de paasvakantie. Dat is bijna 5 weken. Dus dat is wel lang. Nu zijn die 3 van ons oud genoeg om alleen te blijven maar als je jonge kinderen hebt en beide moeten gaan werken is dat wel lastig. Dr wordt wel opvang voorzien voor wie deze thuis niet kan bieden.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:49

Iris82 schreef:
[ [url=m/POaMMo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik dit.

Hoe zit het met organisaties als GGZ en jeugd woonplekken? Waar cliënten dus wonen en die niet alleen gelaten kunnen worden. En winkelpersoneel uit supermarkten en apotheken bijvoorbeeld? Ik mis in deze lijst nog wel een aantal belangrijke en onmisbare beroepen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:13

Wat miramii zegt inderdaad. Het ministerie heeft bepaald dat wij onder de vitale functies vallen. Als ik alleenstaande moeder was geweest had ik dan echt een probleem gehad. Wat te denken van de vrachtwagenchauffeurs die alle goederen nu naar de distributiecentra brengen en van de centra's naar de winkels.

Juf van onze dochter bleek vanmorgen ziek, maar ze kon gelukkig eerder bij de BSO terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:30

Mijn kinderen zijn nog naar school geweest vandaag
Maar in onze gemeente ook nog geen besmettingen
Is dat wel zo dan houd ik ze maandag thuis denk ik
Schoolwerk kunnen ze wel missen ze zijn pienter genoeg en op zich zijn ze goed gezond maar wel allebei paar keer longontsteking gehad. Ik denk minder schade als scholen gesloten worden 2 weken en voor mensen in vitale functies is er vast op school opvang te regelen net als met studiedagen en stakingen

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:47

dromertje2 schreef:
Hier in belgie gaan de scholen vanaf maandag 3 weken dicht, opvolgend door paasvakantie dus 5 weken dicht. Er gaat wel noodopvang zijn voor mensen die geen opvang hebben maar bv in de zorgsector zitten en moeten gaan werken.

Precies dit
Mijn zoon zit in België en t verzoek is thuishouden als je kunt opvangen zelf.
Kind blij
Haha

Hoop idd dat ze gewoon op tijd maatregelen nemen en dit zo voorbij is
De run op de supermarkt is ronduit hysterisch.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:37

Mijn kinderen zijn vanaf maandag vrij tot na de paasvakantie... dus ja... ze blijven thuis... (Duitsland)

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:47

Ik zit nu in mijn eindexamenjaar en heb komende weken de laatste toetsen voor het eindexamen in mei. Ik hoop oprecht niet dat de (middelbare) scholen binnen nu en twee weken gesloten zullen worden. Dat zou betekenen dat de toetsweken op zullen schuiven, waardoor deze weer dichter bij de echte examens komen. En dan zou al mijn voorbereiding voor niks geweest zijn |( . Voor ons is het erg vervelend dat de maatregelen elk moment kunnen worden aangepast. We weten zo niet waar we aan toe zijn.
Ik woon trouwens in Breda, het ' Nederlandse centrum van Corona' :Y . Zo erg is het hier echt niet hoor.

(Uiteraard snap ik dat de volksgezondheid voor gaat op mijn persoonlijke wensen :o , maar ik blijf hard hopen dat er niks verplicht zal sluiten)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:23

Ik zit nog een beetje te twijfelen maar in principe denk ik dat we onze bijna 5-jarige thuis gaan houden vanaf maandag. Wat er nu aan de hand is is natuurlijk voor heel veel mensen erg vervelend, maar ik vind het ook wel enorm sneu voor onze kerel hoor...

Die wordt volgende week donderdag 5. En nu hebben we zijn familiefeestje (bij binnenspeeltuin met fijn restaurant) van morgen afgezegd zeg maar in het belang van de volksgezondheid want zelf zullen we het vast overleven als we daar iets oppikken. Hij verheugde zich daar al maanden op....

En kreeg ook net bericht dat zijn speurtocht-in-het-bos feestje niet doorgaat! Dat vind ik toch wel grote onzin hoor, met 5 jochies die toch al bij elkaar in de klas zitten... buiten in het bos! Dat is toch nauwelijks risico..... -O- Maar dat gaat dus ook zijn neus voorbij en daar leefde hij ook al tijden naartoe.

En het met zijn 2 beste vrienden de klassen rond gaan wordt ook niks want die worden allebei thuisgehouden.... dan heb je toch echt wel pech want dat haal je later ook niet meer in :(:)

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:25

Hier hadden ze vandaag studiedag, dat scheelt. Ik had deze ook vrij.
Zelf werk ik in een verzorgingshuis, in de schoonmaak en linnenverzorging. Op de pg afdeling word bezoek geweerd, bij de andere afdelingen nog niet.
Mijn kinderen zitten in dezelfde straat op school en lopen altijd zelf terug om dan binnen op mij te wachten. Heb tegen ze gezegd dat ze voorlopig niet meer binnen mogen komen (nog niet van de directie gehoord, eigen initiatief), dus buiten wachten. Ouders mogen ook niet meer de school in.
Mochten ze thuis moeten blijven, wordt het lastiger, mijn vader en schoonmoeder zijn wat betreft gezondheid ook kwetsbaar.
Vriendlief(vader) werkt ook niet naast de deur ( omgeving werkendam, wonen op texel) en zijn werk gaat zolang mogelijk door.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:27

pmarena schreef:
Ik zit nog een beetje te twijfelen maar in principe denk ik dat we onze bijna 5-jarige thuis gaan houden vanaf maandag. Wat er nu aan de hand is is natuurlijk voor heel veel mensen erg vervelend, maar ik vind het ook wel enorm sneu voor onze kerel hoor...

Die wordt volgende week donderdag 5. En nu hebben we zijn familiefeestje (bij binnenspeeltuin met fijn restaurant) van morgen afgezegd zeg maar in het belang van de volksgezondheid want zelf zullen we het vast overleven als we daar iets oppikken. Hij verheugde zich daar al maanden op....

En kreeg ook net bericht dat zijn speurtocht-in-het-bos feestje niet doorgaat! Dat vind ik toch wel grote onzin hoor, met 5 jochies die toch al bij elkaar in de klas zitten... buiten in het bos! Dat is toch nauwelijks risico..... -O- Maar dat gaat dus ook zijn neus voorbij en daar leefde hij ook al tijden naartoe.

En het met zijn 2 beste vrienden de klassen rond gaan wordt ook niks want die worden allebei thuisgehouden.... dan heb je toch echt wel pech want dat haal je later ook niet meer in :(:)

Ah gossie, wat erg zeg voor hem :( Kan ik echt verdrietig van worden en waarschijnlijk snapt hij het niet eens goed waarom.
Mijn zoontje van 3 is telkens erg verdrietig dat hij geen snoepje/pepsels meer krijgt in de supermarkt.

Maar kan je niet zelf een speurtocht in het bos maken en zelf het feestje doen? Had je een organisatie oid ingehuurd?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 22:04

Mijn dametjes gaan net zo lang als de opvang open blijft en zij niet ziek zijn gewoon naar kdv gaan. Vind thuishouden op dit moment geen meerwaarde hebben en daarbij moet ik zelf ook gewoon werken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 22:11

Riddershow schreef:
Mijn kinderen zijn vanaf maandag vrij tot na de paasvakantie... dus ja... ze blijven thuis... (Duitsland)

Hier ook (Zwitserland)
Echter staat er dat alternatieve opvang aangeboden gaat worden, ben benieuwd. Zou ook vreemd zijn toch :o?

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 22:46

Jillz1 schreef:
Polly schreef:
Ik geef je groot gelijk.
Hier in de buurt is het helemaal nog niet maar gisteravond was ik op school voor een vergadering en de directie gaf aan dat het in hun ogen een kwestie van dagen is voor ze wel dicht moeten.
Als ik in jouw situatie had gezeten had ik precies hetzelfde gedaan. Wat zei de school?

Ik heb ze laatste twee dagen onder het motto " mijn dochter kan iedere moment opgeroepen worden voor OK en we zijn gewaarschuwd " vermijd mensen i.v.m Corona", al afgemeld.
Mentor geeft me wel gelijk maar ik maak me wel zorgen over de gemiste lesstof.

Je weet hopelijk dat die OK mogelijk niet doorgaat? Bij ons gaan alleen oncologische en spoed operaties nog door.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 23:21

Keet schreef:
Wat mij betreft sluiten ze eerst alles vanaf de middelbare scholen en hoger, de kinderen die prima alleen thuis kunnen blijven. Zijn ook vaak groepen mensen die uit diverse dorpen komen en opgehokt zitten.
Basisscholen zijn over het algemeen redelijk wijkgebonden dus die kan je met wat maatregelen prima nog open laten zolang het personeel beschikbaar is.
Hou de groepen goed gescheiden. Aparte speelkwartieren per klas. Geen buitendeklas activiteiten ect

Zo dek ik er ook over.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 23:22

Keet schreef:
Wat mij betreft sluiten ze eerst alles vanaf de middelbare scholen en hoger, de kinderen die prima alleen thuis kunnen blijven. Zijn ook vaak groepen mensen die uit diverse dorpen komen en opgehokt zitten.
Basisscholen zijn over het algemeen redelijk wijkgebonden dus die kan je met wat maatregelen prima nog open laten zolang het personeel beschikbaar is.
Hou de groepen goed gescheiden. Aparte speelkwartieren per klas. Geen buitendeklas activiteiten ect

Zo denk ik er ook over.