Opvolger voor mijn Slopel Astma

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 22:48

Mindim schreef:
Janine1990 schreef:
Waar staat dat blue voor? Want ik lees het ook bij benzine auto's...

Als het goed is lees je dat enkel bij diesel auto's. Er zitten een paar dingen in die je diesel schoner maken, zoals een ad blue tank.

Nee ben er al achter, het is ook bij benzine... Maar het is vooral een luxe uitvoering. Ad blue is weer wat anders... Dacht eerst ook dat het voor diesel stond, maar dat is dus niet zo.
Zie deze bijvoorbeeld:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/pe ... 8/44765305

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 01:04

Ad blue is een vloeistof die je dieselmotor schoner maakt. Je kunt het ook bij sommige pompstations tanken. Er zit daarvoor een speciaal reservoir voor in de dieselauto. Een HDI is altijd een dieselmotor. Hdi blue staat bij peugeot dus niet voor een luxe uitvoering, maar is gebaseerd op de motor. Wij hebben Allure of executive als uitvoering. Stoelverwarming, lederen bekleding, panorama dak, boordcomputer enz

Gooiske

Re: Opvolger voor mijn Slopel Astma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 01:33

Een peugeot 308 voor mij nooit weer, hadden een station uit 2010 nieuw gekocht, elke 1000 km was het raak, weer olie bijvullen, echte olieslurpers, en dat litertje olie koste wel degelijk veel, want er moest een speciale olie in, was telkens rond de 25 euro kwijt.
En hij heeft van die olie steeds sneller wat nodig, auto is aan alle kanten nagekeken en gemeten, de garage kon niets vinden, ook peugeot nederland heeft ie een week(!) aan een computer gestaan, is altijd een vraagteken gebleven....

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 04:49

@lifaya zo kwijl ik nog steeds als mijn moeder achter mij rijd hhhahaha.

@janine1990 ja gaaf he?
Ik blijf die kleur ook echt geweldig vinden!
Verder hebben we niet eens zo heel veel aan die auto gedaan, alleen de logo’s en stukje voorbumper zwart gewrapt en een klein stukje verlaagd, vanaf fabriek af had hij al zwarte spiegels en zwarte velgen.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 07:56

Ik ga mee met de positiviteit over de nieuwste Ford Focus! Echt een top auto. Wij hebben de titanium versie (en automaat). Maar het is een heerlijke auto, rijdt soepel, wegligging is super, genoeg beenruimte (ben 1,83), mooi interieur, zit lekker, zit pit in (af en toe flink op zijn staart trappen bij een stoplicht is genieten :p ).

Al met al een aanrader! Hebben hem nu 2 jaar en worden heel veel kilometers mee gereden. Hij heeft ons nog nooit in de steek gelaten :)

En de Peugeot 308 station is ook een fijne auto, ook jaren in gereden zonder veel onderhoud. Reed ook heel fijn en eigenlijk ook niks op aan te merken :) Enige dingetje daarbij wat we hadden gehad was dat het raam niet meer dicht wilde. Garage kon niks vinden. Gebeurde af en toe gewoon. Raam is ook weleens random naar beneden gevallen. Maar voor de rest nooit wat mee gehad.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 21:12

Mindim schreef:
Ad blue is een vloeistof die je dieselmotor schoner maakt. Je kunt het ook bij sommige pompstations tanken. Er zit daarvoor een speciaal reservoir voor in de dieselauto. Een HDI is altijd een dieselmotor. Hdi blue staat bij peugeot dus niet voor een luxe uitvoering, maar is gebaseerd op de motor. Wij hebben Allure of executive als uitvoering. Stoelverwarming, lederen bekleding, panorama dak, boordcomputer enz

Zie link, is een VTi en dus een benzine...
Blue staat niet per se voor de adblue toevoeging in de motor. https://professional.peugeot.nl/financi ... lue-lease/

Gooiske schreef:
Een peugeot 308 voor mij nooit weer, hadden een station uit 2010 nieuw gekocht, elke 1000 km was het raak, weer olie bijvullen, echte olieslurpers, en dat litertje olie koste wel degelijk veel, want er moest een speciale olie in, was telkens rond de 25 euro kwijt.
En hij heeft van die olie steeds sneller wat nodig, auto is aan alle kanten nagekeken en gemeten, de garage kon niets vinden, ook peugeot nederland heeft ie een week(!) aan een computer gestaan, is altijd een vraagteken gebleven....

Dat is het eerste generatiemodel waar heel veel slechts aan was, waaronder de THP motor, die door BMW werd ontwikkeld.
Dus ja, zegt weinig over het model en motortype dat ik in gedachten heb...

Celine_Famke schreef:
Ik ga mee met de positiviteit over de nieuwste Ford Focus! Echt een top auto. Wij hebben de titanium versie (en automaat). Maar het is een heerlijke auto, rijdt soepel, wegligging is super, genoeg beenruimte (ben 1,83), mooi interieur, zit lekker, zit pit in (af en toe flink op zijn staart trappen bij een stoplicht is genieten :p ).

Al met al een aanrader! Hebben hem nu 2 jaar en worden heel veel kilometers mee gereden. Hij heeft ons nog nooit in de steek gelaten :)

En de Peugeot 308 station is ook een fijne auto, ook jaren in gereden zonder veel onderhoud. Reed ook heel fijn en eigenlijk ook niks op aan te merken :) Enige dingetje daarbij wat we hadden gehad was dat het raam niet meer dicht wilde. Garage kon niks vinden. Gebeurde af en toe gewoon. Raam is ook weleens random naar beneden gevallen. Maar voor de rest nooit wat mee gehad.

Ja ik zag in de Autoweek het advies inderdaad voor de Titanium uitvoering te gaan...
Die zie ik helaas niet te koop staan helaas...

Anyhow... Even weer langs de garage geweest voor advies, neig toch echt enorm naar de 308. Met name vanwege het vermogen dat je krijgt voor de prijs... En de luxe aan de binnenkant, niet geheel onbelangrijk :')
Clio vind ik op basis van de autoweek niet echt aanlokkelijk, garage is niet echt optimistisch over het vermogen (ik kom al een poosje bij ze, en ze weten wat ik graag rij).
Focus en Ibiza hetzelfde... En daarnaast vallen ze intussen wel een beetje in het niet bij de rest...

To be honest... Toen de 'nieuwe' generatie 308 (2014 en jonger) op de markt kwam, was ik er al geheel van gecharmeerd en zag ik mezelf er al in rijden. Dus geheel verrassend is mijn voorkeur nu niet meer...

Advies was wel lage km's i.v.m. het type motor met een distributieriem die in de olie draait.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:19

Mijn vriendin rijdt een 308 sw van 2017 en is er heel blij mee. Mooie auto ook om te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 00:32

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 01:01

Geen idee of ie in je prijsklasse past maar ik had een Audi A1.. zelfs van de 1.0 benzine was ik wel onder de indruk welke prestaties hij had en dat voor iemand die nooit een kleiner blok dan 2.0 heeft gereden :+ . Mijn man is 1.96 en zat er ook normaal IPv als een wokkel.. en het uiterlijk van de auto is heel sexy :Y)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:51

Ik weet niet welk tegengewicht je wil. Ik rijd momenteel een Peugeot 208, 1.6 diesel uit 2013. Deze mag 1150 trekken, rijd 1 op 24 met deel stad en deel snelweg.

Is net een maat kleiner dan de 308 maar daar merk je voorin niks van.

Wellicht als t trekgewicht geen probleem is net onder de 1300 kg (308 mag dat wel) is dat nog een optie waardoor je qua luxe iets meer opties kan kiezen binnen je budget.

Mijn volgende wordt een 308 of 508 maar dat is met name voor het tegengewicht. Voor het rijden zou deze niet weg hoeven ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 18:35

ynskek schreef:
Ik weet niet welk tegengewicht je wil. Ik rijd momenteel een Peugeot 208, 1.6 diesel uit 2013. Deze mag 1150 trekken, rijd 1 op 24 met deel stad en deel snelweg.

Is net een maat kleiner dan de 308 maar daar merk je voorin niks van.

Wellicht als t trekgewicht geen probleem is net onder de 1300 kg (308 mag dat wel) is dat nog een optie waardoor je qua luxe iets meer opties kan kiezen binnen je budget.

Mijn volgende wordt een 308 of 508 maar dat is met name voor het tegengewicht. Voor het rijden zou deze niet weg hoeven ;)

Ik heb een collega die ik niet zo heel erg leuk vind zeg maar... Net dat beetje te handtastelijk op een onprettige manier. Die heeft ook een 208... Daardoor is de hele jeu voor mij van dat type af gegaan :o Want ik vond het eerder wel een mooie auto.
Al vind ik 'm nog wel 'te klein' ten opzichte van wat ik nu heb zeg maar.

Trekgewicht is voor mij niet zo'n punt, er hoeft geen paard achter. Maar gewoon naar Ikea wanneer ik wil voor wat ik ook maar wil, of andere grote zaken ophalen vind ik gewoon fijn.

rink schreef:
Geen idee of ie in je prijsklasse past maar ik had een Audi A1.. zelfs van de 1.0 benzine was ik wel onder de indruk welke prestaties hij had en dat voor iemand die nooit een kleiner blok dan 2.0 heeft gereden :+ . Mijn man is 1.96 en zat er ook normaal IPv als een wokkel.. en het uiterlijk van de auto is heel sexy :Y)

Zeker sexy!
Maar prijs is nog wel wat hoog voor wat je ervoor krijgt zeg maar... De 308 is redelijk groter en die krijg je met minder dan een ton voor minder geld ook nog...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:59

Ik zou gaan voor een Ford Focus. En je kunt ook eens kijken naar een Volvo v40. Fijne auto’s, voldoende (been)ruimte en wel te vinden in je prijsklasse.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:12

Ik ben geen fan van Franse auto's, word altijd misselijk van de vering.

Verder heb ik qua auto's een beetje de smaak van een 18 jarig jongetje :')

Heb ooit een Ford Fiesta sport uitvoering gehad. Zwart leren bekleding met witte zomen <3. Heerlijke auto om in te rijden.

Tot vorig jaar reed ik een gepimpte smart maar had altijd ruzie met vriendlief, die wilde er vanaf.

Uit protest heb ik toen geroepen, dat het dan een skoda fabia werd... Dat was namelijk de lelijkste auto die ik kon vinden.

3x raden waar ik nu in rijd :Y)
Vriendlief vond de Monte Carlo editie, die me qua uiterlijk wel aanspreekt. Na de eerste 100 meter rijden was ik verkocht, wat een heerlijke auto!
Perfect voor een 46 jarige vrouw met de smaak van een 18 jarig jongetje :+
Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:53

ClauH schreef:
Ik ben geen fan van Franse auto's, word altijd misselijk van de vering.

Heb ooit een Ford Fiesta sport uitvoering gehad. Zwart leren bekleding met witte zomen <3. Heerlijke auto om in te rijden.

Tot vorig jaar reed ik een gepimpte smart maar had altijd ruzie met vriendlief, die wilde er vanaf.

Uit protest heb ik toen geroepen, dat het dan een skoda fabia werd... Dat was namelijk de lelijkste auto die ik kon vinden.

3x raden waar ik nu in rijd :Y)
Vriendlief vond de Monte Carlo editie, die me qua uiterlijk wel aanspreekt. Na de eerste 100 meter rijden was ik verkocht, wat een heerlijke auto!
Perfect voor een 46 jarige vrouw met de smaak van een 18 jarig jongetje :+
[ [url=m/cC5xwp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaaaaaa! Die heb ik met blauw velletje. Ik ben er ook helemaal gek mee.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:00

ClauH schreef:

Waarom voel ik mij aangesproken :+ :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:05

rink schreef:
ClauH schreef:

Waarom voel ik mij aangesproken :+ :')

Ik vind de "normale" Fabia inderdaad een auto voor een 18 jarig jongetje, (en echt absoluut spuuglelijk!) Maar de Fabia combi zie ik mezelf nog wel in rijden.

Rijdt nu een Panda en daar heel erg blij mee als eerste autotje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 22:08

Ik heb 'm al twee weekjes, maar wilde toch nog even jullie bedanken voor het leuke en gezellige meedenken! _/-\o_

Het is een Peugeot 308 Style geworden van 2016.
Rijdt geweldig, veel vermogen, sportief, tof kleurtje (donkergrijs met verschillende velletjes afhankelijk van de zon), veel ruimte en hij ruikt zelfs nog een beetje nieuw. <3