Mindim schreef:Ad blue is een vloeistof die je dieselmotor schoner maakt. Je kunt het ook bij sommige pompstations tanken. Er zit daarvoor een speciaal reservoir voor in de dieselauto. Een HDI is altijd een dieselmotor. Hdi blue staat bij peugeot dus niet voor een luxe uitvoering, maar is gebaseerd op de motor. Wij hebben Allure of executive als uitvoering. Stoelverwarming, lederen bekleding, panorama dak, boordcomputer enz
Zie link, is een VTi en dus een benzine...
Blue staat niet per se voor de adblue toevoeging in de motor. https://professional.peugeot.nl/financi ... lue-lease/
Gooiske schreef:Een peugeot 308 voor mij nooit weer, hadden een station uit 2010 nieuw gekocht, elke 1000 km was het raak, weer olie bijvullen, echte olieslurpers, en dat litertje olie koste wel degelijk veel, want er moest een speciale olie in, was telkens rond de 25 euro kwijt.
En hij heeft van die olie steeds sneller wat nodig, auto is aan alle kanten nagekeken en gemeten, de garage kon niets vinden, ook peugeot nederland heeft ie een week(!) aan een computer gestaan, is altijd een vraagteken gebleven....
Dat is het eerste generatiemodel waar heel veel slechts aan was, waaronder de THP motor, die door BMW werd ontwikkeld.
Dus ja, zegt weinig over het model en motortype dat ik in gedachten heb...
Celine_Famke schreef:Ik ga mee met de positiviteit over de nieuwste Ford Focus! Echt een top auto. Wij hebben de titanium versie (en automaat). Maar het is een heerlijke auto, rijdt soepel, wegligging is super, genoeg beenruimte (ben 1,83), mooi interieur, zit lekker, zit pit in (af en toe flink op zijn staart trappen bij een stoplicht is genieten :p ).
Al met al een aanrader! Hebben hem nu 2 jaar en worden heel veel kilometers mee gereden. Hij heeft ons nog nooit in de steek gelaten
En de Peugeot 308 station is ook een fijne auto, ook jaren in gereden zonder veel onderhoud. Reed ook heel fijn en eigenlijk ook niks op aan te merken

Enige dingetje daarbij wat we hadden gehad was dat het raam niet meer dicht wilde. Garage kon niks vinden. Gebeurde af en toe gewoon. Raam is ook weleens random naar beneden gevallen. Maar voor de rest nooit wat mee gehad.
Ja ik zag in de Autoweek het advies inderdaad voor de Titanium uitvoering te gaan...
Die zie ik helaas niet te koop staan helaas...
Anyhow... Even weer langs de garage geweest voor advies, neig toch echt enorm naar de 308. Met name vanwege het vermogen dat je krijgt voor de prijs... En de luxe aan de binnenkant, niet geheel onbelangrijk
Clio vind ik op basis van de autoweek niet echt aanlokkelijk, garage is niet echt optimistisch over het vermogen (ik kom al een poosje bij ze, en ze weten wat ik graag rij).
Focus en Ibiza hetzelfde... En daarnaast vallen ze intussen wel een beetje in het niet bij de rest...
To be honest... Toen de 'nieuwe' generatie 308 (2014 en jonger) op de markt kwam, was ik er al geheel van gecharmeerd en zag ik mezelf er al in rijden. Dus geheel verrassend is mijn voorkeur nu niet meer...
Advies was wel lage km's i.v.m. het type motor met een distributieriem die in de olie draait.