Het leed wat de deurbel heet....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:57

anne_bento schreef:
De bel uitzetten zou ik ook heel graag doen maar stel dat er iets aan de hand is, 's nachts bijvoorbeeld, dan wil ik "bereikt" kunnen worden. In geval van brand bij de buren o.i.d.... helemaal uitzetten zou ik dan weer nooit doen.

Dat is het voordeel van een schakelaar: je kunt zelf beslissen wanneer hij aan of uit staat. Sterker nog; je zou er een tijdklok tussen kunnen zetten, zo eentje die je ook gebruikt om lampen aan en uit te laten gaan als je op vakantie bent.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:00

Bij mij is de stekker er standaard uit omdat ie ouderwets hard gaat en al de levenden in mijn huis zich dan de tyfus schrikken.
Heb er de schurft aan om de deur open te doen.
Savonds doe ik zelden tot nooit open tenzij ik iemand verwacht.

Ik woon alleen en vertrouw niemand zomaar :)
Mijn best bekenden hebben zelf een sleutel en sommige die het weten kloppen aan
Gordijnen zitten voor ook altijd lekker dicht dus niemand die mij ziet :))
Laatst bijgewerkt door LukieBradley op 25-02-20 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:01

rien10 schreef:
Ik verbaas me erover dat zoveel mensen een hekel hebben aan de deurbel en niet opendoen.
Nooit gedacht.

Ja he , ik ook. Wist niet dat dit een ding was.
Mijn kinderen sliepen er altijd doorheen en ik doe gewoon open. Woon in Amsterdam en het gebeurt maar weinig dat er door iemand wordt aangebeld die ik liever niet had gesproken.
Jehova's wens ik een fijne dag en zeg dat ik geen behoefte heb aan een gesprek en idem aan energie of abonnement verkopers.
De rest van de mensen die aanbelt hebben een goede reden om te bellen.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:08

Hier doet de bel het niet, al zolang ik hier woon en ook geen behoefte om hem te laten maken. Vrienden, buren en familie komen achterom en laten vaak vantevoren wel even weten als ze langskomen. Het enige wat er aan de voordeur staat is wildvreemd en daar doe ik niet zomaar de deur voor open.
Laatst bijgewerkt door Dieuwke_ op 25-02-20 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:12

Misschien hoort dat bij deze tijd? Iedereen zit met z'n neus voor een computerscherm of op z'n telefoon te koekeloeren, lekker individualistisch.
Ik ben blij dat het hier in het buitengebied nog anders gaat. En ik moet er niet aan denken dat niemand z'n deur had opengedaan toen onze oude overbuurman thuis was gevonden door zijn hulp. Sterker nog, wij als zijn overburen en verre familie hebben de hele begrafenis en dienst geregeld.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:43

Kinke schreef:
Misschien hoort dat bij deze tijd? Iedereen zit met z'n neus voor een computerscherm of op z'n telefoon te koekeloeren, lekker individualistisch.
Ik ben blij dat het hier in het buitengebied nog anders gaat. En ik moet er niet aan denken dat niemand z'n deur had opengedaan toen onze oude overbuurman thuis was gevonden door zijn hulp. Sterker nog, wij als zijn overburen en verre familie hebben de hele begrafenis en dienst geregeld.

Ik denk dat je in het buitengebied ook minder kinderen krijgt die beschilderde stenen / slakkenhuisjes / cakejes verkopen, dat je minder colporteurs en minder collectes krijgt en ook minder geloofsovertuigers. Dat maakt dat het ook minder vervelend is om de deur open te doen.

En ook in steden kunnen buren en verre familie begrafenissen regelen ;)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:44

Kinke schreef:

Ja dat ook he, er zal maar iemand met een noodgeval aanbellen en dat mensen niet open doen omdat ze geen zin hebben.
Een beetje individualisme is me niet vreemd, maar dit gaat wel ver hoor.

( geen buitengebied , Amsterdam hier )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:47

Kinke schreef:

Ik weet het niet, maar bij ons in buitengebied komen bekende via de achterdeur.

En als ik kijk naar mijn schoonouders, kun je prima aanbellen. Maar 9 van de 10 x zijn ze alleen rond eettijdstippen in huis. Buiten die tijden om moet je naar ze opzoek op het erf.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:48

Eleeke schreef:
Kinke schreef:

Ja dat ook he, er zal maar iemand met een noodgeval aanbellen en dat mensen niet open doen omdat ze geen zin hebben.
Een beetje individualisme is me niet vreemd, maar dit gaat wel ver hoor.

(geen buitengebied , Amsterdam hier )

Hoe vaak belt er iemand met een noodgeval (sterker nog: hoe groot is de kans dat iemand met een noodgeval zelf geen mobiel bij zich heeft) en hoe vaak belt er iemand aan voor iets waar je absoluut geen zin in hebt?

Kinke

Re: Het leed wat de deurbel heet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:53

het ligt eraan hoe laat het is dat iemand achterom loopt. Je kunt bij ons ook 's avonds niet meer achterom.
Maar goed, standaard nooit opendoen want geen zin blah blah, dat vind ik extreem.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:58

Het is hier zo extreem dat na het uitdoen van mijn bel ivm de honden de deur aan deur verkopers op mijn raam klopten.... ik heb open gedaan en gevraagd of ze ramen kwamen lappen. Stonden ze zo dom te kijken.
Ben net verhuisd, dus heb nog geen sticker...

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:58

Vjestagirl schreef:
anne_bento schreef:
De bel uitzetten zou ik ook heel graag doen maar stel dat er iets aan de hand is, 's nachts bijvoorbeeld, dan wil ik "bereikt" kunnen worden. In geval van brand bij de buren o.i.d.... helemaal uitzetten zou ik dan weer nooit doen.

Dat is het voordeel van een schakelaar: je kunt zelf beslissen wanneer hij aan of uit staat. Sterker nog; je zou er een tijdklok tussen kunnen zetten, zo eentje die je ook gebruikt om lampen aan en uit te laten gaan als je op vakantie bent.

Ah heel goed idee haha!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:08

Denk dat het gewoon met je persoonlijkheid te maken heeft of je de bel vervelend vind of niet. Niet zozeer met deze tijd, stad of platteland. Bij mij komt het absoluut doordat ik introvert ben.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:14

Een topic naar m'n hart, ik heb ook niet zo vaak zin om de deur te openen bij onverwacht bezoek

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:25

Ik heb eens de lekkerste chocoladewafels aan de deur gekocht van kinderen, echt waar, zo heb ik ze in de winkel nog niet gevonden. En als de jeugdbrandweer rondkomt met hun heerlijke appeltaarten, mmmm. De week voordien doen ze een briefje in de bus dat ze gaan langskomen en dan is het echt hopen dat ze op een uur komen dat ik thuis ben. :~ Y)(^)
Nee, ik vind het niet erg om de deur open te doen. Al zou ik er ook niet voor uit de douche schieten. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:28

Ik heb echt pech met mijn huis. Als een 'aanbeller' het pad al oploopt, ziet ie meteen dat ik op de bank zit. Ik kan niet ongezien in huis zijn, dan zou ik m'n gordijnen dicht moeten doen 8)7

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 14:56

Kugger: Zoals ik al zei aan de rand van, niet in the middle of nowhere. :D

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:02

Sharani schreef:
Denk dat het gewoon met je persoonlijkheid te maken heeft of je de bel vervelend vind of niet. Niet zozeer met deze tijd, stad of platteland. Bij mij komt het absoluut doordat ik introvert ben.

Ik ben introvert en het is niet mijn hobby om de deur open te doen.
Hebben jullie wel eens voor een deur gestaan, wetende dat er mensen zijn en je hebt de bel ook horen gaan. Maar er doet niemand open. Dat vind ik (let op: mijn mening) erg asociaal.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:11

Independence schreef:
Sharani schreef:

Hebben jullie wel eens voor een deur gestaan, wetende dat er mensen zijn en je hebt de bel ook horen gaan. Maar er doet niemand open. Dat vind ik (let op: mijn mening) erg asociaal.

Oh vaak zat. Vroeger liep ik collectes voor Jantje Beton en scoutingloten voor onze scoutinggroep. Vaak zat gehad dat er mensen binnen zaten en gewoon niet open deden. Ook later toen mijn gepensioneerde papa bij de DHL ging bijklussen en ik hem wel eens hielp vaak zat gehad dat er niet open werd gedaan.

Ga je jezelf er dan druk om maken? Ik niet in ieder geval. Soms zijn er ook mensen die op een huis passen of schoonmakers en die mogen de deur niet open doen.
Dus ja, ik kan het heel erg goed begrijpen dat er mensen zijn die om verschillende redenen de deur niet open doen. Ook omdat ik er zelf bij hoor natuurlijk maar dat is een ander verhaal.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:13

Independence schreef:
Sharani schreef:

Ik kan daar dus juist wel inkomen, dat mensen geen behoefte hebben om open te doen. Maar ik sta dan ook nooit onaangekondigd bij iemand voor de deur :) Iemand kan toch ook onder de douche staan of op toilet zitten?
Ik zou het hooguit een beetje irritant vinden maar asociaal zeker niet.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:26

anne_bento schreef:
Independence schreef:

Ik kan daar dus juist wel inkomen, dat mensen geen behoefte hebben om open te doen. Maar ik sta dan ook nooit onaangekondigd bij iemand voor de deur :) Iemand kan toch ook onder de douche staan of op toilet zitten?
Ik zou het hooguit een beetje irritant vinden maar asociaal zeker niet.

Onaangekondigd bezoek vind ik dan ook rete-irritant :o
Laatst had mijn schoonmoeder bedacht dat ze op zondag om 14:30 langs kwam omdat ze aan het wandelen was. Ik moest werken om 15:00 en had dus echt geen zin in bezoek (het werkt ook niet mee dat ik een perfectionist ben maar ook net als mijn vriend een sloddervos én de hond van mijn ouders aan het logeren was en verhaart als een malle dus het huis was voor mij een zooitje :') )
Uiteindelijk had mijn vriend gevraagd of ze om 15:00 dan wilde komen maar ze stond mooi om 14:40 op de stoep. Als het aan mij had gelegen had ze tot 15:00 buiten gestaan want ik stond zelf nog onder de douche en moest nog eten maken :o

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:28

Ik vind het asociaal dat men maar verwacht dat ik open doe :+ Bepaal ik toch zelf wel? Als het belangrijk is dan kun je me bellen, en als je zo graag langs wilt komen dan kun je best het fatsoen opbrengen om van te voren te vragen of dat uitkomt.

Wij hebben zo een sticker:
Afbeelding
Mijn man verkoopt onder meer deze stickers, dus meteen mooie etalage voor zijn bedrijf, haha.

Verder hebben wij regelmatig last van onaangekondigd bezoek. Als in schoonfamilie. Die wonen op fietsafstand/loopafstand en vinden het dan een goed idee om op zondag spontaan langs te komen. Het erge is dat als je de deur open doet, ze gewoon naar binnen lopen. Als ik dan zeg dat het niet uitkomt dan krijgen we altijd de "we blijven maar even hoor!" en dan zitten ze al op de bank..zucht.
Ik werk fulltime, heb een paard, sport veel en hecht intens veel waarde aan mijn vrije tijd. Bel aub gewoon even of het uitkomt.. :n Daarnaast ben ik heel introvert en vind ik het vaak gewoon niet prettig om de deur open te doen, of het nou verkopers zijn of mensen die ik ken.
De boodschap is inmiddels wel wat duidelijker geloof ik, want ze komen nu nog maar om de week/twee weken ipv twee x per week ..

Tegenwoordig hebben wij de luxaflex dicht, een gordijntje voor het raam in de voordeur (wij hebben geen gang, je komt binnen in de woonkamer) en als we niemand verwachten dan heb je dus gewoon pech.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:32

Topic naar mn hart... wonen in een appartement dus niemand ziet het als ik niet op de intercom bel reageer, en bel aan de voordeur doet het niet

Laatst ging de bel (hier ook een hond die dan compleet uit zn stekker gaat)
Manlief had open gedaan, ik was boven en kwam beneden waren het mn schoonouders :\
We wonen tegenover winkelcentrum en daar zit ook de fysio praktijk. Ze was bij de fysio geweest en moest plassen
Mijn super vriendelijke reactie; ze hebben daar ook wc's he?
Ik kan ook absoluut niet tegen al dat ongeplande bezoek

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:36

Joanne1987 schreef:
Topic naar mn hart... wonen in een appartement dus niemand ziet het als ik niet op de intercom bel reageer, en bel aan de voordeur doet het niet

Klinkt ideaal :') _/-\o_

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:01

Hier geen deurbel. Oorspronkelijk een gevalletje "moet nog geïnstalleerd worden"
Inmiddels een gevalletje "is wel lekker rustig zo." _O-
Mensen iedereen die ons kent weet dat als ik alleen thuis ben, ze of mijn man of mij op voorhand moeten sturen want anders doe ik niet open tenzij je het geluk hebt dat ik een pakketje verwacht. Ook hier zit een vrij actieve jehova groep dus tis eigenlijk elke week wel dat ze aankloppen.

Soms kloppen er mensen zo hard op de deur dat ik denk dat ie er uit valt. Dan doe ik wel eens open om ze op hun manieren te wijzen. als ze de tweede keer nog eens wat harder kloppen.